miska olejowa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

miska olejowa

Post autor: castrol22 » śr cze 14, 2006 9:28 am

mam takie male pytanko dotyczace uszczelnienia miski olejowej czy na sam silikon(czerwony) da rade czy musi byc tez uszczelka ? pytam bo nie moge sobie dac rady z tym juz 2 uszczelki mi sie porwaly po skreceniu.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr cze 14, 2006 9:33 am

Sam silikon da rade. Musi byc tylko odporny na wysoka temperature.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » śr cze 14, 2006 10:06 am

Uaz nie należy do aut, gdzie przejmowano się wymiarami, więc nie wypłynie to na wymiarowość.
Nie dociskaj tylko na maxa bo możesz wycisnąć silikon z połączenia. Po uszczelnieniu zaglądaj tam i sprawdzaj, czy nie cieknie. Jak cieknie to lekko dokręć lub powtórz operację. Lepsze są materiały chyba LOCRAIT-a ( nie pamiętam dokładnie a jestem w pracy- w domu mam ten uszczelniacz) więc może lepiej zakup ten.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr cze 14, 2006 10:07 am

Ja zewsze daje uszczelkę i czerwony silikon. Ostatno wsadziłem uszczelkę gumową a nie korkową i jest o wiele lepsza od korkowej

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr cze 14, 2006 5:59 pm

kup gumowa , a jezeli masz korek namocz go przed zalozeniem :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » śr cze 14, 2006 6:41 pm

sator6 pisze:Uaz nie należy do aut, gdzie przejmowano się wymiarami, więc nie wypłynie to na wymiarowość.
Nie dociskaj tylko na maxa bo możesz wycisnąć silikon z połączenia. Po uszczelnieniu zaglądaj tam i sprawdzaj, czy nie cieknie. Jak cieknie to lekko dokręć lub powtórz operację. Lepsze są materiały chyba LOCRAIT-a ( nie pamiętam dokładnie a jestem w pracy- w domu mam ten uszczelniacz) więc może lepiej zakup ten.
LOCTITE. Wg mnie są dobre. Najlepiej i uszczelkę i silikon zapodaj.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr cze 14, 2006 10:35 pm

Ja zawsze daje uszczelke + silikon i trzyma super.
Tylko jesli korkowa uszczelka to namocz ja w goracej wodzie, wtedy wyginaj i wkladaj w mise, wtedy nie peknie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr cze 14, 2006 10:50 pm

TYTAN czerwony, wysoko temperaturowy jest w zupełności wystarczający.
Połóż grubą warstwę, nie dokręcaj, pozostaw jakieś 3 ~ 4 mm luzu,
zaczekaj aż zastygnie i dokręć ale z wyczuciem, metodą “po przekątnej”.
Będzie git. :)2


Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: miska olejowa

Post autor: SebastianS » czw cze 15, 2006 2:42 am

castrol22 pisze:mam takie male pytanko dotyczace uszczelnienia miski olejowej czy na sam silikon(czerwony) da rade czy musi byc tez uszczelka ? pytam bo nie moge sobie dac rady z tym juz 2 uszczelki mi sie porwaly po skreceniu.
Bo nie można dopierdalać uszczelek miski takim samym momentem jak głowicy :)21 To najczęstszy błąd. Dokręcasz bardzo delikatnie (tak, żeby uszczelka tylko leciutko została rozpłaszczona w sąsiedztwie dokręcanej śruby. Silikon obowiązkowy, zwróć uwagę zwłaszcza w okolicach łączenia uszczelek przedniej i tylnej z bocznymi, tam silikonu nie należy żałować.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw cze 15, 2006 7:18 am

no i jeszcze sprawdz czy w miejscach gdzie jest szpilka czy misa jest nie poprzeciagana :lol: :lol: bo to moze byc przyczyna wypływania uszczelki +poslizg na slikonie
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw cze 15, 2006 6:52 pm

......silikon ogólnie jest ok. ale.........miałem przypadek gdy klient przyjechał ze świecącą kontrolką oleju z powodu............nadmiaru sylikonu,po prostu przedobrzył, silikon dostał się do michy,gdzie został zassany przez smok i zablokował przepływ oleju.......najlepszy był objaw....."panie ratuj pan, na wolnych obrotach jest ok.natomiast na wysokich zaczyna łypkać kontrolka"(zazwyczaj jest na odwrót),tak że ze wszystkim trzeba mieć umiar......nie za dużo! :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » czw cze 15, 2006 7:15 pm

faziuaz pisze:......silikon ogólnie jest ok. ale.........miałem przypadek gdy klient przyjechał ze świecącą kontrolką oleju z powodu............nadmiaru sylikonu,po prostu przedobrzył, silikon dostał się do michy,gdzie został zassany przez smok i zablokował przepływ oleju.......najlepszy był objaw....."panie ratuj pan, na wolnych obrotach jest ok.natomiast na wysokich zaczyna łypkać kontrolka"(zazwyczaj jest na odwrót),tak że ze wszystkim trzeba mieć umiar......nie za dużo! :wink:
to sie zgadza na 100%,na codzien robie przy motocyklach i widziałem juz kilka silnikow 'zatkanych' silikonem,czym mniejszy silnik tym szybciej :wink: a w temacie uszczelki to nigdy nie łączę silikonu i uszczelki-albo jedno albo drugie i zawsze działa,ewentualnie odrobina na łączeniach. pza tym proponowałbym wiciac uszczelkę z gumokorka-o wiele lepszy materiał. oczywiscie stan miski to podstawa,przed kazdym przykreceniem trzeba 'przeklepac' całą krawędz uszczelniającą i najlepiej sprawdzic na rownej powierzchni,czy jest OK a wracając do silikonu to nie daje go na uszczelkę z prostego powodu-silikon daje zajebisty poślizg i uszczelka 'wyplywa' sobi na wierzch...po odtłuszczeniu obu powierzchni korek 'trzyma' sie bardzo dobrze powierzchni :)2
Ostatnio zmieniony czw cze 15, 2006 7:17 pm przez toldi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw cze 15, 2006 7:16 pm

faziuaz pisze:......silikon ogólnie jest ok. ale.........miałem przypadek gdy klient przyjechał ze świecącą kontrolką oleju z powodu............nadmiaru sylikonu,po prostu przedobrzył, silikon dostał się do michy,gdzie został zassany przez smok i zablokował przepływ oleju.......najlepszy był objaw....."panie ratuj pan, na wolnych obrotach jest ok.natomiast na wysokich zaczyna łypkać kontrolka"(zazwyczaj jest na odwrót),tak że ze wszystkim trzeba mieć umiar......nie za dużo! :wink:
Bo nie odczekał i dokręcał na mokro, no i wyrzygało do środka.

Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw cze 15, 2006 7:18 pm

.......
daje zajebisty poślizg i uszczelka 'wyplywa' sobi na wierzch...po odtłuszczeniu obu powierzchni korek 'trzyma' sie bardzo dobrze powierzchni
........... :)2 :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz cze 18, 2006 10:02 am

SILIKON - zajechalem kiedys Zukawke na jednym czopie walu - I TERAZ NIE DAJE SILIKONU POD OBUDOWE FILTRA OLEJU :D
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz cze 18, 2006 11:25 am

no ba... gdzie olej, tam silikonu nie wolno... Właśnie dlatego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość