Jakie świece?
Moderator: Student
Jakie świece?
Silnik wołga 24 ,wszystko to napędzane lpg.PAN od gazu zaproponował mi
świece boscha( u mnie śie nie sprawdziły,do kosza),potem były iskry ,trochę lepiej(zimą problemy).Teraz mam oryginalne f50 czy cos tam
-całkiem nieżle.Może jest coś lepszego.
świece boscha( u mnie śie nie sprawdziły,do kosza),potem były iskry ,trochę lepiej(zimą problemy).Teraz mam oryginalne f50 czy cos tam
-całkiem nieżle.Może jest coś lepszego.
-
- Posty: 468
- Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
- Lokalizacja: ZIELENIEC
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Jest to prawda uazowski silnik najlepiej pracuje na orginalnych świecach.Kasprol pisze:lepiej ruskie niektóre uazy tylko na tych hulaja
zwiazane jest to z ich ciepotą poprostu uaz potrzebuje zimnych swiec o ciepŁocie wg. polskich oznaczeń 50
Świece rosyjskie do uaza powinny być o oznaczeniach
Rosyjskich
A-11,A14M przy normalnym uazowskim silniku
lub
A17B przy orginalnej osobowej woŁdze.
Polskie oznaczenie to F-50 jest to swieca odpowiadajaca parametrom rosyjskim pod względem ciepŁoty.
Zakadanie bardziej gorących swiec np.F-75 z żuka powoduje że zawsze na swiecy jest nagar i silnik nie pali oraz chodzi tak jak powinien.
Przy braku F-50 polskich( obecnie już chyba nie produkowanych) i rosyiskich ( teraz Łatwo dostępnych) najbardzejej dostepne na naszym runku są F-55 (prawdopodobnie do żuka z katalizatorem Tak twierdziŁ sprzedawca gdy je kiedys tam z 3 lata temu braŁem) są one najbardzeij zblizone parametrami ciepŁoty do orginalnych ( silnik chodzi na nich dobrze i przy prawidŁowej regulacji mają odpowiedni kolor).
Oczywiście mozna jeszcze zastosować zamienniki z innych krajów
Takimi jak :
1. Champion - L88, L88A (USA)
2. Motor craft - AE52 (USA)
3. AC - 45G (FRANCIA)
4. Lodge - CN,CNY (ANGLIA)
5. KLG - F40 (ANGLIA)
6. Hitachi - V46 (JAPONIA)
7. NGK - BSHS (JAPONIA)
8. Marelli - CW3N (WłOCHY)
9.BOSCH - W8A,W8AP,W8AC,W9A,W9AP,W9AC, W8AC,W8BC
jednak we wszystkich tych zamiennikach trzeba zwróćic uwagę na dŁugość gwintu swiecy musi on byc krótki, w nowszych sinikach gwint jes dŁuższy.Ale to też nie problem widziaŁem uaza z swiecani na dŁugi gwint tylko miaŁ dorobione jakies tulejki zakŁadane na gwint i jezdziŁ, lecz moim zdaniem nie ma się co wto bawić skoro można jeszcze dostać swiece z krutkim gwintem.
To by byŁo na tyle o świecach do uaza.
Może dŁugo ale powinno to wyaśnic zadane pytanie.
Popieram przedmówcę, ale z drobnymi zastrzeżeniami:
- świece A11 i A14M nie są wzajemnie wymienne - inna wartość cieplna tych świec (jedne pasują do UAZ-a, drugie do M-72, K-750, dlatego ruskie oba typy przywożą na handel), w tej chwili nie pamiętam, które są do czego, ale to sprawdzę i odpiszę;
- odpowiednikiem polskim są ISKRY F-50 i są one nadal produkowane, F-55 jest do pipla - ciepłota nawet i popprawna, ale lubią się te świece dość szybko wypalać (może po prostu są kiepsko wykonane).
- świece A11 i A14M nie są wzajemnie wymienne - inna wartość cieplna tych świec (jedne pasują do UAZ-a, drugie do M-72, K-750, dlatego ruskie oba typy przywożą na handel), w tej chwili nie pamiętam, które są do czego, ale to sprawdzę i odpiszę;
- odpowiednikiem polskim są ISKRY F-50 i są one nadal produkowane, F-55 jest do pipla - ciepłota nawet i popprawna, ale lubią się te świece dość szybko wypalać (może po prostu są kiepsko wykonane).
W razie jak by co, to 601-34-87-25
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Ja jezdze na A-11 (tak zaleca Автомобили УАЗ. Техническое обслуживание и ремонт © Э. Н. Орлов и Е. Р. Варченко) i jest bez problemów, ale i A14M tez jest do uaza zalecana w instrukcji obsŁugi.Jagoda pisze:Popieram przedmówcę, ale z drobnymi zastrzeżeniami:
- świece A11 i A14M nie są wzajemnie wymienne - inna wartość cieplna tych świec (jedne pasują do UAZ-a, drugie do M-72, K-750, dlatego ruskie oba typy przywożą na handel), w tej chwili nie pamiętam, które są do czego, ale to sprawdzę i odpiszę;
Wnikajac w swiece to
1. Im u Rosian wieksza cyfra tym bardziej chŁodna swieca.
2. A-11 zalećane są do uazów chodzących na benzynie A-76 i stopnia spręzania 6.7
3. A-14M dla stopnia sprężania 7.0
Pozatym należy się zastanowic czy zamiana A-11 na A-14M nie wpŁynie korzystnie na silnik(bez względu na stopień spreżania) Trochę inna konstrukcjia powinna szybciej odprowadzać ciepŁo i szybciej wysychać po zalaniu, ale to tylko teoria bo tego nie sprawdzaŁem, bo doskonale chodzi na A-11
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Tymczasowo z braku laku wstawilem F75 bo mi na poprzednich starych A14 cylindry chyba niektore nie chodzily to wyrywac te F75 odrazu czy jeszcze kilka dni moge pojezdzic? Silnik chodzi mi duzo lepiej niz wczesniej
. Orginalny UAZowski rzecz jasna. Czy ktos wie gdzie na pomorzu dostane owe A14 , ewentualnie wysylkowo????

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Nic nie wyrywaj, jeździj, będzie ok. NIeprawda, że tylko ruskie do ruskiego - jeździłem przez 69.000 na jednych iskrach F50 na wołdze, potem (nie wiadomo po co, bo nadal było idealnie) zmieniłem na NGK i nadal chodził znakomicie. Dojeździłem do 97.000 w sumie, silnik zawsze (lato, zima) zapalał bez bólu, oddawał moc - słowem - doskonale pracował.
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Spokojnie na tych swiecach możesz jeżdzić i nic złego nie powinno się stać . Ja pamiętam uaza który przejechał na na nich 70kkm ( tych samych) zanim kompletnie padły, a zakładałem już mu używane.(oczywiście lepiej moim zdamiem chodzi na A-14). Jedyny problem to wiedzieć iż jak swieca ma czarny kolor to nie koniecznie jest to skutkiem stanu silnika, regulacji i nie dawać wiary tym co tak twierdzą, bo na tych swiecach nie da się osiagnąć koloru, który swiadczy o odpowiednim spalaniu. Rónież może trochę ciężej palić w zimie.KleryK pisze:Tymczasowo z braku laku wstawilem F75 bo mi na poprzednich starych A14 cylindry chyba niektore nie chodzily to wyrywac te F75 odrazu czy jeszcze kilka dni moge pojezdzic? Silnik chodzi mi duzo lepiej niz wczesniej. Orginalny UAZowski rzecz jasna. Czy ktos wie gdzie na pomorzu dostane owe A14 , ewentualnie wysylkowo????
- KOPARA
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 7:06 pm
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Swiece
Ja mam glowice i kolektory od wolgi i na ruskich mi wcale nie chodzil na iskrach jak mu sie chcialo teraz wlozylem NGK do wolgi ciezko dostac ale sa takie i teraz nie mam zadnego problemu 

Chopy! Przeczytałem rady i sugestie powyższe, ale nie spotkałem się z jednoznaczną odpowiedzią w następującej kwestii: silnik wołga g-24 (chyba takie ma oznaczenie), po remoncie kapitalnym, wymienione wszystkie bebechy za wyjątkiem wału korbowego (jest właśnie zakładany po pierwszym szlifie) i korbowodów. Reszta funkiel nówka: tuleje cylindrów, tłoki, sworznie, pierścienie, zestaw uszczelek, zrobiona głowica, prowadnice zaworów itp. Z optymizmem patrząc należy stwierdzić, że silnik "jest nowy". Pytanie pozostaje takie: jakie świece należy założyć do silnika w tak znakomitym stanie
aby grał na 102%? Ruskie czy inksze, jakieś parametry tychże świec?
I już niejako poza tematem - do silnika w takim stanie - co wlać? Jak rozumiem - olej silnikowy
ale jaki? Co radzicie?

I już niejako poza tematem - do silnika w takim stanie - co wlać? Jak rozumiem - olej silnikowy

Władek - Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość