Jakie świece?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

marian49
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 9:00 pm

Jakie świece?

Post autor: marian49 » wt wrz 09, 2003 8:30 pm

Silnik wołga 24 ,wszystko to napędzane lpg.PAN od gazu zaproponował mi
świece boscha( u mnie śie nie sprawdziły,do kosza),potem były iskry ,trochę lepiej(zimą problemy).Teraz mam oryginalne f50 czy cos tam
-całkiem nieżle.Może jest coś lepszego.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt wrz 09, 2003 8:40 pm

Gromnice tylko gromnice. :)21

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

Post autor: wojtasM461 » wt wrz 09, 2003 8:42 pm

Brisk premium- Drogie ale dobre. :)2

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt wrz 09, 2003 8:43 pm

a dupa...na zadnych nowomodnych wynalazkach nie idziot...iskry siedemdziesiątkipiątki
#noichuj

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

Post autor: wojtasM461 » wt wrz 09, 2003 8:44 pm

:roll:

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt wrz 09, 2003 8:46 pm

iskry dobre..... i do gazu i do żółtej
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt wrz 09, 2003 9:21 pm

lepiej ruskie niektóre uazy tylko na tych hulaja
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » śr wrz 10, 2003 8:53 am

Kasprol pisze:lepiej ruskie niektóre uazy tylko na tych hulaja
Jest to prawda uazowski silnik najlepiej pracuje na orginalnych świecach.
zwiazane jest to z ich ciepotą poprostu uaz potrzebuje zimnych swiec o ciepŁocie wg. polskich oznaczeń 50
Świece rosyjskie do uaza powinny być o oznaczeniach
Rosyjskich
A-11,A14M przy normalnym uazowskim silniku
lub
A17B przy orginalnej osobowej woŁdze.
Polskie oznaczenie to F-50 jest to swieca odpowiadajaca parametrom rosyjskim pod względem ciepŁoty.
Zakadanie bardziej gorących swiec np.F-75 z żuka powoduje że zawsze na swiecy jest nagar i silnik nie pali oraz chodzi tak jak powinien.
Przy braku F-50 polskich( obecnie już chyba nie produkowanych) i rosyiskich ( teraz Łatwo dostępnych) najbardzejej dostepne na naszym runku są F-55 (prawdopodobnie do żuka z katalizatorem Tak twierdziŁ sprzedawca gdy je kiedys tam z 3 lata temu braŁem) są one najbardzeij zblizone parametrami ciepŁoty do orginalnych ( silnik chodzi na nich dobrze i przy prawidŁowej regulacji mają odpowiedni kolor).
Oczywiście mozna jeszcze zastosować zamienniki z innych krajów
Takimi jak :
1. Champion - L88, L88A (USA)
2. Motor craft - AE52 (USA)
3. AC - 45G (FRANCIA)
4. Lodge - CN,CNY (ANGLIA)
5. KLG - F40 (ANGLIA)
6. Hitachi - V46 (JAPONIA)
7. NGK - BSHS (JAPONIA)
8. Marelli - CW3N (WłOCHY)
9.BOSCH - W8A,W8AP,W8AC,W9A,W9AP,W9AC, W8AC,W8BC
jednak we wszystkich tych zamiennikach trzeba zwróćic uwagę na dŁugość gwintu swiecy musi on byc krótki, w nowszych sinikach gwint jes dŁuższy.Ale to też nie problem widziaŁem uaza z swiecani na dŁugi gwint tylko miaŁ dorobione jakies tulejki zakŁadane na gwint i jezdziŁ, lecz moim zdaniem nie ma się co wto bawić skoro można jeszcze dostać swiece z krutkim gwintem.
To by byŁo na tyle o świecach do uaza.
Może dŁugo ale powinno to wyaśnic zadane pytanie.

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » czw wrz 11, 2003 7:48 am

Popieram przedmówcę, ale z drobnymi zastrzeżeniami:
- świece A11 i A14M nie są wzajemnie wymienne - inna wartość cieplna tych świec (jedne pasują do UAZ-a, drugie do M-72, K-750, dlatego ruskie oba typy przywożą na handel), w tej chwili nie pamiętam, które są do czego, ale to sprawdzę i odpiszę;
- odpowiednikiem polskim są ISKRY F-50 i są one nadal produkowane, F-55 jest do pipla - ciepłota nawet i popprawna, ale lubią się te świece dość szybko wypalać (może po prostu są kiepsko wykonane).
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw wrz 11, 2003 9:56 am

Jagoda pisze:Popieram przedmówcę, ale z drobnymi zastrzeżeniami:
- świece A11 i A14M nie są wzajemnie wymienne - inna wartość cieplna tych świec (jedne pasują do UAZ-a, drugie do M-72, K-750, dlatego ruskie oba typy przywożą na handel), w tej chwili nie pamiętam, które są do czego, ale to sprawdzę i odpiszę;
Ja jezdze na A-11 (tak zaleca Автомобили УАЗ. Техническое обслуживание и ремонт © Э. Н. Орлов и Е. Р. Варченко) i jest bez problemów, ale i A14M tez jest do uaza zalecana w instrukcji obsŁugi.
Wnikajac w swiece to
1. Im u Rosian wieksza cyfra tym bardziej chŁodna swieca.
2. A-11 zalećane są do uazów chodzących na benzynie A-76 i stopnia spręzania 6.7
3. A-14M dla stopnia sprężania 7.0
Pozatym należy się zastanowic czy zamiana A-11 na A-14M nie wpŁynie korzystnie na silnik(bez względu na stopień spreżania) Trochę inna konstrukcjia powinna szybciej odprowadzać ciepŁo i szybciej wysychać po zalaniu, ale to tylko teoria bo tego nie sprawdzaŁem, bo doskonale chodzi na A-11

Awatar użytkownika
wrobelxx
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 1:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wrobelxx » sob wrz 13, 2003 7:10 pm

wstaw wodne :)21

Qwintus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 6:28 pm
Lokalizacja: to nic..ale dokąd??

Post autor: Qwintus » sob wrz 13, 2003 9:35 pm

miełem iskry było ok...
teraz siedzą ngk i jest trochę lepiej(na gazie)na benzynie bez zmian

tylko to czyszczenie :( ....co 2 miechy 8)

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz wrz 14, 2003 5:41 pm

cowboy_3151 pisze: 7. NGK - BSHS
B6HS chyba...

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz wrz 14, 2003 10:08 pm

Jak do instalacji gazowej to Briski albo Ngk mają jakąs specjalną budowe elektrody nie wiem dokładnie nie znam sie na tym:)

Qwintus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 6:28 pm
Lokalizacja: to nic..ale dokąd??

Post autor: Qwintus » ndz wrz 14, 2003 11:34 pm

podobno brisk nie bradzo nadaje sie do "zmęczonych" silników
....odradzano... natomiast ngk i iskry bezstresowo :wink:

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn wrz 15, 2003 6:36 am

banan pisze: NGK-B6HS chyba...
Możliwe ja to braŁem z rosyjskiej literatury i tam tak byŁo ale też tam mógŁbyc bŁąd.
W takim razie dzięki za sprostrowanie.

marian49
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 9:00 pm

Post autor: marian49 » czw sty 15, 2004 9:21 pm

Założyłem to swego silniczka oryginalne świeczki A14,i problemy znikły
,inny silnik .Ja na gaz a on jedzie ,jedzie dobrze pali.Tylko ruskie do ruskiego.

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » pt sty 16, 2004 1:31 pm

na NGK też byś pojeździł :)6

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz sie 15, 2004 8:14 pm

Tymczasowo z braku laku wstawilem F75 bo mi na poprzednich starych A14 cylindry chyba niektore nie chodzily to wyrywac te F75 odrazu czy jeszcze kilka dni moge pojezdzic? Silnik chodzi mi duzo lepiej niz wczesniej :) . Orginalny UAZowski rzecz jasna. Czy ktos wie gdzie na pomorzu dostane owe A14 , ewentualnie wysylkowo????

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn sie 16, 2004 12:59 am

Nic nie wyrywaj, jeździj, będzie ok. NIeprawda, że tylko ruskie do ruskiego - jeździłem przez 69.000 na jednych iskrach F50 na wołdze, potem (nie wiadomo po co, bo nadal było idealnie) zmieniłem na NGK i nadal chodził znakomicie. Dojeździłem do 97.000 w sumie, silnik zawsze (lato, zima) zapalał bez bólu, oddawał moc - słowem - doskonale pracował.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn sie 16, 2004 7:57 am

KleryK pisze:Tymczasowo z braku laku wstawilem F75 bo mi na poprzednich starych A14 cylindry chyba niektore nie chodzily to wyrywac te F75 odrazu czy jeszcze kilka dni moge pojezdzic? Silnik chodzi mi duzo lepiej niz wczesniej :) . Orginalny UAZowski rzecz jasna. Czy ktos wie gdzie na pomorzu dostane owe A14 , ewentualnie wysylkowo????
Spokojnie na tych swiecach możesz jeżdzić i nic złego nie powinno się stać . Ja pamiętam uaza który przejechał na na nich 70kkm ( tych samych) zanim kompletnie padły, a zakładałem już mu używane.(oczywiście lepiej moim zdamiem chodzi na A-14). Jedyny problem to wiedzieć iż jak swieca ma czarny kolor to nie koniecznie jest to skutkiem stanu silnika, regulacji i nie dawać wiary tym co tak twierdzą, bo na tych swiecach nie da się osiagnąć koloru, który swiadczy o odpowiednim spalaniu. Rónież może trochę ciężej palić w zimie.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn sie 16, 2004 9:11 am

Bardzo dziekuje za pomoc, bo mnie znajomy nastraszy³ :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KOPARA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr mar 31, 2004 7:06 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Swiece

Post autor: KOPARA » czw sie 26, 2004 2:02 pm

Ja mam glowice i kolektory od wolgi i na ruskich mi wcale nie chodzil na iskrach jak mu sie chcialo teraz wlozylem NGK do wolgi ciezko dostac ale sa takie i teraz nie mam zadnego problemu 8)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw wrz 02, 2004 7:28 pm

Chopy! Przeczytałem rady i sugestie powyższe, ale nie spotkałem się z jednoznaczną odpowiedzią w następującej kwestii: silnik wołga g-24 (chyba takie ma oznaczenie), po remoncie kapitalnym, wymienione wszystkie bebechy za wyjątkiem wału korbowego (jest właśnie zakładany po pierwszym szlifie) i korbowodów. Reszta funkiel nówka: tuleje cylindrów, tłoki, sworznie, pierścienie, zestaw uszczelek, zrobiona głowica, prowadnice zaworów itp. Z optymizmem patrząc należy stwierdzić, że silnik "jest nowy". Pytanie pozostaje takie: jakie świece należy założyć do silnika w tak znakomitym stanie :wink: aby grał na 102%? Ruskie czy inksze, jakieś parametry tychże świec?
I już niejako poza tematem - do silnika w takim stanie - co wlać? Jak rozumiem - olej silnikowy :wink: ale jaki? Co radzicie?
Władek - Kraków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość