Pruje siê tylni most ! tzn cieknie :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Pruje siê tylni most ! tzn cieknie :)

Post autor: KleryK » ndz cze 25, 2006 11:15 pm

Tryska niemal mi hipol z ³±czenia wa³u i gruchy tylniego mostu. Co mog³o pój¶æ i czy do zrobienia bez rozbierania. Tylko jaki¶ zimering pêk³ ?

Taka czê¶æ co wystaje z mostu przechodzi przez felgê w tylnim kole. Jest tam jakby kapselek na kilka ¶rub. Ca³e mi siê z jednej strony zaolei³o i chlapie naoko³o felgi. Có¿ to mo¿e byæ ?


Pozdrawiam serdecznie
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 26, 2006 12:42 am

Simmering gruchy:
Odkrecić flanszę i oblukać:peknięty,stwardniały-wymienić/typowy jest/
Przy okazji luknąć,czy flansza nie ma już rowa w miejscu styku z simmerem i wtedy:
-napawać ją i dać tokarzowi do obróbki,lub:
-stoczyć ją i naprasować tuleję na odpowiednie fi,lub:
-wymienić na nową,lub:
-osadzić nowy simmering tak,aby nie trafiał w owego rowa,lub:
-skrócić nieco sprężynkę w nowym simmerze,lub:
-wstawić simmer o mniejszym o 1mm fi wewn /nie wiem czy do dostania/

Olej z półosi:
-wyciągnąć półoś i zrobić nową uszczelkę pod nią,lub:
-wstawić na silikon :)3
-sprawdzić,czy nie luzują się śruby zabierakowe.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn cze 26, 2006 7:31 am

Wielkie dziêki ! Zabieram siê do roboty :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pn cze 26, 2006 3:47 pm

To nie jest typowy simmering, on jest dwuwargowy o oznaczeniu fi42xfi68x10x15,5, raczej nie do dostania w przecietnym sklepie z uszczelniaczami :)3

Nyska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 21, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Nyska » pn cze 26, 2006 4:59 pm

Jak to nie ?? Ja ostatnio przerabiałem ten temat i takowy zimering kupiłem w żukowym sklepie za całe 4.70 pln. W żuku ten zimering występuje w tym samym miejscu co w Uazie
Uaz 469 B EVO I

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 26, 2006 7:24 pm

Nyska pisze:Jak to nie ?? Ja ostatnio przerabiałem ten temat i takowy zimering kupiłem w żukowym sklepie za całe 4.70 pln. W żuku ten zimering występuje w tym samym miejscu co w Uazie
no właśnie żuk on ma bardzo dużo części takich samych jak uaz sądzę że chodziło raczej o sklepy z "częściami samochodowymi"

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 26, 2006 8:37 pm

vandall1 pisze:Simmering gruchy:
Odkrecić flanszę i oblukać:peknięty,stwardniały-wymienić/typowy jest/
Przy okazji luknąć,czy flansza nie ma już rowa w miejscu styku z simmerem i wtedy:
-napawać ją i dać tokarzowi do obróbki,lub:
-stoczyć ją i naprasować tuleję na odpowiednie fi,lub:
-wymienić na nową,lub:
-osadzić nowy simmering tak,aby nie trafiał w owego rowa,lub:
-skrócić nieco sprężynkę w nowym simmerze,lub:
-wstawić simmer o mniejszym o 1mm fi wewn /nie wiem czy do dostania/

Olej z półosi:
-wyciągnąć półoś i zrobić nową uszczelkę pod nią,lub:
-wstawić na silikon :)3
-sprawdzić,czy nie luzują się śruby zabierakowe.
.......powinieneś wykładać Uazologię na uniwerku (kierunek wały i gruchy :lol: :lol: )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 26, 2006 9:18 pm

faziuaz pisze:
vandall1 pisze:Simmering gruchy:
Odkrecić flanszę i oblukać:peknięty,stwardniały-wymienić/typowy jest/
Przy okazji luknąć,czy flansza nie ma już rowa w miejscu styku z simmerem i wtedy:
-napawać ją i dać tokarzowi do obróbki,lub:
-stoczyć ją i naprasować tuleję na odpowiednie fi,lub:
-wymienić na nową,lub:
-osadzić nowy simmering tak,aby nie trafiał w owego rowa,lub:
-skrócić nieco sprężynkę w nowym simmerze,lub:
-wstawić simmer o mniejszym o 1mm fi wewn /nie wiem czy do dostania/

Olej z półosi:
-wyciągnąć półoś i zrobić nową uszczelkę pod nią,lub:
-wstawić na silikon :)3
-sprawdzić,czy nie luzują się śruby zabierakowe.
.......powinieneś wykładać Uazologię na uniwerku (kierunek wały i gruchy :lol: :lol: )
świetny tekst na takie tekst powinien być poświęcony oddzielny topic jako archiwum

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 26, 2006 11:45 pm

faziuaz pisze: .......powinieneś wykładać Uazologię na uniwerku (kierunek wały i gruchy :lol: :lol: )
Dzięki za uznanie,ale taki uniwerek /lub raczej politechnika/-to chyba tylko w Pierdziszewie Górnym jest :)20 :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Pruje się tylni most ! tzn cieknie :)

Post autor: KUbutek » wt cze 27, 2006 10:24 am

KleryK pisze:........


Taka część co wystaje z mostu przechodzi przez felgę w tylnim kole. Jest tam jakby kapselek na kilka śrub. Całe mi się z jednej strony zaoleiło i chlapie naokoło felgi. Cóż to może być ?


Pozdrawiam serdecznie
Też to miałem wystarczy dokręcić kilka śrub . :)21

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pruje się tylni most ! tzn cieknie :)

Post autor: Olek1605 » wt cze 27, 2006 10:30 am

KUbutek pisze:
KleryK pisze:........


Taka część co wystaje z mostu przechodzi przez felgę w tylnim kole. Jest tam jakby kapselek na kilka śrub. Całe mi się z jednej strony zaoleiło i chlapie naokoło felgi. Cóż to może być ?


Pozdrawiam serdecznie
Też to miałem wystarczy dokręcić kilka śrub . :)21
dobrze jest też podkładki sprężynowe wsadzić żeby się już nie odkręcało

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt cze 27, 2006 2:30 pm

Najlepiej przed dokręceniem uszczelnić jak już olej zaczął się wydostawać. :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 27, 2006 4:04 pm

Odkrêci³em i :


simering - fi42xfi68x10x15,5 polskiej produkcji :) ca³y i w nie takim z³ym stanie. Wykrêci³em przy okazji tê os³onkê w której jest osadzony i jest zaraz za simerem elegancko wy¿³obiona powieszchnia, moze od sprezynki eks zimeringowej ktorej znalazlem ca³± pogniecion± i pomiêt±. potem by³a blaszka jaka¶ dziwna a za ni± ³o¿ysko. Luzów wzd³u¿nych nie ma most jedynie leciutki obrotowy ale to jak ka¿dy.

Flansza ma lekki rowek a w zasadzie 2 co widaæ na fotkach :i ogolnie luzno chodzi w simeringu

Czy ta os³ona musi byæ równa ? Bo miejsce zimeringa jest ok, ciasno siedz tylko miejsce ³o¿yska a w zasadzie tej blaszki co tam by³o by³o zeszlifonane.

Flansze jak nie bêdê mia³ tanio nowej to postaram siê zregenrowaæ

Obrazek
Obrazek

pozdrawiam

jeszcze jedna rzecz. Pod nakrêtk± by³a podk³adka wiêc pewnie ju¿ kto¶ raz ju¿ przesuwa³ simera wzglêdem flanszy
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 27, 2006 5:09 pm

Wyci±gn±³em pó³o¶ czy jak to siê tam fachowo nazywa ( pokrywka i rura z wieloklinem) no i problem jest takiej natury ¿e mam tam za ³o¿yskiem 2 nakrêtki i 2 podk³adki zabezpieczaj±ce :o to normalne czy komu¶ siê odkrêcaæ nei chcia³o ? Bo z przodu s± przecie po jednej ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt cze 27, 2006 5:43 pm

no to ktos przekombinował :o :o :o
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt cze 27, 2006 6:40 pm

Flanszę kup nową...to tanie jest....nie opłaca się regenerować.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 27, 2006 6:45 pm

Dobra pó³o¶ka uszczelniona :)

To kupie wtedy now± flasze , simering :) i obaczym

Pozdrawiam i dziêki za wsparcie :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt cze 27, 2006 6:50 pm

vandall1 pisze:
faziuaz pisze: .......powinieneś wykładać Uazologię na uniwerku (kierunek wały i gruchy :lol: :lol: )
Dzięki za uznanie,ale taki uniwerek /lub raczej politechnika/-to chyba tylko w Pierdziszewie Górnym jest :)20 :)20
....lub dolnym..... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt cze 27, 2006 7:13 pm

Naoczna flansza ma dwa zdecydowanie za duże rowy :)3
Pod nakrętką ataku musi być ta podkładka na flanszę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt cze 27, 2006 7:21 pm

KleryK pisze:Wyciągnąłem półoś czy jak to się tam fachowo nazywa ( pokrywka i rura z wieloklinem) no i problem jest takiej natury że mam tam za łożyskiem 2 nakrętki i 2 podkładki zabezpieczające :o to normalne czy komuś się odkręcać nei chciało ? Bo z przodu są przecie po jednej ?
Jeżeli myslimy o tym samym,czyli nakrętkach /55/do regulacji łożysk-to z przodu masz lipę jesli jest tylko jedna.
Prawidłowo:jedna nakrętka dociąga łozysko,potem idzie podkładka zabezpieczająca /taka odginana/ i dalej druga nakrętka kontrująca.One obie są niskie.Zerknij czy nie są pękniete /zdarza się/.
Podkładka zabezpieczająca po wyregulowaniu naprężenia łozysk ma być zagięta jednym listkiem na jedną nakrętkę,a drugim na tą zewnętrzną nakr.Jeśli jest /ta podkładka/już zmasakrowana od wielokrotnego użycia,to z braku oryginału kupujemy typowe podkł z zabkami zum bajszpil w hurtowni łożyskowej.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr cze 28, 2006 12:06 am

Tych podk³adek to sobie z 40 sztuk zapasu kupi³em swego czasu w Rosji ( jakie¶ 10gr za sztukê ) wiêc mam.

Wiêc je¿eli maj± byæ 2 nakrêtki i jedna podk³adka to trza robiæ znów poprawki :D a ja tyle silikonu zu¿y³em ju¿ na przód i na ty³ :D ale mam czas bo i tak do kupna nowej flanszy stoi w gara¿u :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr cze 28, 2006 12:21 am

KleryK pisze:................................................................................mam czas bo i tak do kupna nowej flanszy stoi w garażu :)
Zaś żukowska by nie podeszła?Pewnie tak :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » czw lip 27, 2006 8:54 am

Panowie pomocy..
Wjezdzalem do garazu i wysunela mi sie tylna polos razem z kolem :o
Nie wiem tylko czy wystarczy skrecic calosc na te 2 nakretki czy moze jest to jakas wieksza awaria ??
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw lip 27, 2006 12:28 pm

Uaz ma nieobciązone półosie więc jak wysuneła Ci sie półoś razem z kołem to wyjścia są dwa:
1.Albo masz żukowski most.
2. Albo poszła Ci piasta, być może odkręciły sie tylko nakrętki albo coś gorszego
Przy skręcaniu należy pamiętać o takiej podkładce z listakmi służacej do zabezpieczania nakrętek przed okręcaniem, być może u Ciebie jest już kaput
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » czw lip 27, 2006 5:13 pm

Juz zrobilem :lol:
Sypnely sie lozyska :(
Teraz juz sa nowe piekne :D
Dzieki za pomoc :)2
tel 695-288-825

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość