Strona 1 z 1

Długość resorów

: wt lip 04, 2006 10:47 pm
autor: Tomek_B
Czy przednie resory są takiej samej długości jak tylnie??

Wie ktoś może lub czy byłby tak uprzejmy i poszedł policzyć do swojego syfa ile ma piór w poszczególnych resorach??

Re: Długość resorów

: wt lip 04, 2006 11:24 pm
autor: _CaShu_
Tomek_B pisze:Czy przednie resory są takiej samej długości jak tylnie??
Nie są takiej samej długości...
Tomek_B pisze:Wie ktoś może lub czy byłby tak uprzejmy i poszedł policzyć do swojego syfa ile ma piór w poszczególnych resorach??
Różnie to bywa... jutro, jak będzie jasno policze ile mam u siebie.

Pozdrawiam
Lukasz

: śr lip 05, 2006 12:35 am
autor: niemand
przod-7 tył -8

: śr lip 05, 2006 7:52 am
autor: Tomek_B
W takim razie chyba nie pozostaje nic innego jak klepanie resorów :-? :-? , bo z przodu resor już dobija o drążki :( :( :(

: śr lip 05, 2006 11:48 am
autor: motokogut
klepanie resórów piękan sprawa...a żeby połączyć przyjemne z pożytecznym to kowadło na słońce konkretny młotek dobry olejek do opalania i wtedy ćwiczymy mięśnie, opalamy sie, naparawimy łazika, no i hartójemy siłe woli w takiej tmp. :D

a co do piór ja mam 300D i 6 piór z przodu i 5 z tyłu. klepańsko raz do roku ale wygodnie sie jeździ... :)2 [/url]

: śr lip 05, 2006 1:24 pm
autor: Grzegorz G.
Tomek_B pisze:W takim razie chyba nie pozostaje nic innego jak klepanie resorów :-? :-? , bo z przodu resor już dobija o drążki :( :( :(
To chyba nie jest normalne. Od tego są odboje. Coś musi być dłubnięte w uacie, albo drążki pogiete.

: śr lip 05, 2006 5:35 pm
autor: niemand
motokogut pisze:klepanie resórów piękan sprawa...a żeby połączyć przyjemne z pożytecznym to kowadło na słońce konkretny młotek dobry olejek do opalania i wtedy ćwiczymy mięśnie, opalamy sie, naparawimy łazika, no i hartójemy siłe woli w takiej tmp. :D

a co do piór ja mam 300D i 6 piór z przodu i 5 z tyłu. klepańsko raz do roku ale wygodnie sie jeździ... :)2 [/url]
Jakies szczegóły co do techniki........bo tez mnie czeka klepanie resorów

: śr lip 05, 2006 7:41 pm
autor: motokogut
co do sposobów to podobno kolega pierzynka2 mocóje resor między dwoma drzewami i napier... ile wlezie, a jak go pytają czy nie chce kasku to mówi że woli bez :wink:

a tak serio to ja robie tak że w kowadle jest taki otwór i w niego wkładam taki trzpień z płaską dóżą główką(wystaje ponad powierzchnie górną kowadła jakieś 4mm), no i potem jeden gościu trzyma pióro a ja napier... w miejsce między tym trzpieniem a stykiem pióra z kowadełm. trzeba se siły wyobrazić :)2 tylko żeby nie przesadzać bo potem naciąganie resoru na samochód będzie :D albo pod wiadókt sie łazik nie zmieści :)
albo do pks-u oddaj najbliższego oni tam taką fajną maszynke z rolkami mają i to moment zrobią...

: czw sie 24, 2006 1:45 pm
autor: cichy
niemand pisze:przod-7 tył -8
:o

chyba odwrotnie

: czw sie 24, 2006 2:34 pm
autor: Didymos
cichy pisze:
niemand pisze:przod-7 tył -8
:o

chyba odwrotnie
Zdecydowanie - przód 8 tył 7 lub 9 miałem i tak, i tak.

: czw sie 24, 2006 2:38 pm
autor: cichy
9 piór mialy resory "starego typu" obecnie występują na 8 i 7 piór

: pt wrz 01, 2006 11:04 am
autor: Olek1605
cichy pisze:9 piór mialy resory "starego typu" obecnie występują na 8 i 7 piór
ja mam z przodu 9 i z tyłu 9

: sob wrz 02, 2006 1:48 pm
autor: motokogut
przecież nie ważne jest ile piór było w orginale, to sie dopasowywuje do swoich potrzeb i wtedy jest :)2 ja mimo 300D i z przodu mam 7 piór, tył to samo. z wygięciami mostów nie ma wtedy żadnego problemu a i dołki znośne są. amorki oczywiście nieorginalne.
A tak z ciekawośći: wkładał ktoś pióra paraboliczne? ewentualnie od czego dłógość podejdzie?

: ndz wrz 03, 2006 7:24 pm
autor: Olek1605
motokogut pisze:przecież nie ważne jest ile piór było w orginale, to sie dopasowywuje do swoich potrzeb i wtedy jest :)2 ja mimo 300D i z przodu mam 7 piór, tył to samo. z wygięciami mostów nie ma wtedy żadnego problemu a i dołki znośne są. amorki oczywiście nieorginalne.
A tak z ciekawośći: wkładał ktoś pióra paraboliczne? ewentualnie od czego dłógość podejdzie?
co do długości to w uazmania.net poszukajcie

a

: pn lut 26, 2007 12:23 pm
autor: tymon4x4
a czy przednie resory z uaza sa takie same jak tylnie z zuka ?
:o Chce załozyc w Gazie resory UAZA 4 razy te przednie .

: pn lut 26, 2007 1:27 pm
autor: ether
Do klepania resorów nie trzeba żadnych przyżądów poza młotkiem i powierzchnią na której się to robi. Najlepiej kowadło, a jak nie to nawet grube żelastwo byle na czymś co nie sprężynuje. Opierasz resor o kowadło stroną wypukłą i udeżasz w bliskie okolice miejsce gdzie resor dotyka kowadła. Najwięcej udeżeń przypada na okolice środka resora, a coraz mniej w strone mocowań. Wraz z oddalaniem się miejsca udezania przesuwasz punkt w którym resor opiera sie o kowadło (w tą samą strone).
Czynność powtarzasz kilkukrotnie i najlepiej robić po dwa pióra z dwóch resorów, żeby kontrolować żeby były równo wyklepane.

Generalnie nic trudnego.

: śr sie 22, 2007 8:01 pm
autor: kacper44
Jestem na etapie remontu blachary, ale resory tylne mam do wymiany...
Dziś mechanik przywiózł 3 resory 8piór do uaza wymontowane z przodu...

2najlepsze poszły do klepania, ale czy podejda na tył? Na bank było 8piór wyjęte z przodu, nie miałem dziś porównania do starych tylnych.

EDIT:
sprawdziłem przednie resory są krótsze o jakieś kilkanaście cm.