Robic czy nie robic o to jest pytanie!?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

skowron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 02, 2003 4:26 pm
Lokalizacja: zakopane

Robic czy nie robic o to jest pytanie!?

Post autor: skowron » śr lip 12, 2006 1:46 pm

Witam wszystkich ! I od razu przejde do tematu ktory nie daje mi spac .Chodzi o uaza ktorego macie mozliwosc zobaczyc na gieldzie rajdow (taki zolty na afganach przerobiona buda).Problem moj polega na tym ze na to auto brakuje mi koncepcji .Wszedlem w posiadanie go dosc szczesliwym trafem i pierwotny plan wygladall nastepujaco! Silnik mial byc z beczki 300+ do tega skrzynia rowniez mercedes(nadaje sie bo jest dosc mala) a za tym wszystkim reduktor z robra +p.t.o!! jak sie wam wydaje czy taka zmota +afgany +stosunkowo nie duza masa auta ma racje bytu ?
Narazie nie mam zabardzo kasy i dlatego wystawilem go na gieldzie ale nie jestem do konca przekonany czy jest sens go sprzedawac?
Tansza wersja to silnik z audi 2.3 5 cyli skrzynia uaz +reduktor uaz do reduktora uaza robilem przystawki i mechanik chodzil super ale nienawidze uazowskich skrzyni z wiecznie wypadajacymi i zakleszczajacymi sie na zmiane biegami . Wiec zwracam sie do madrzejszych od siebie kolegow co tu czynic ? jak sie bedzie sprawowal taki audikowski silnik ktora opcja byla by lepsza ?Pewnie sprzedac ale jesli nie to co robic?????

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr lip 12, 2006 4:36 pm

za duzo kombinujesz, po co ci winda? kup silnik który tańszy i lżejszy i kończ auto
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

skowron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 02, 2003 4:26 pm
Lokalizacja: zakopane

Post autor: skowron » śr lip 12, 2006 5:42 pm

Silnik mam ten z audi tylko obawiam sie tego czy wysokoobrotowy silnik bedzie sprawdzal sie w terenie a poza tym jest na wtrysku nie jestem pewien czy to wielopunkt czy jedno bo stoji w piwnicy a rurek albo nie ma albo sa polamane tak czy tak potrzeba komputer itd a pozatym na aucie jest juz butla lpg i cala instalacja w czesciach a do wtrysku chyba sie to nie nada ! wiec moze jakas wolge ?

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr lip 12, 2006 6:14 pm

no faktycznie masz rozterki


sprzedaj silnik, poczytaj stare posty o silnikach do uaza i kup kompletny jakiś inny. to czy silnik jest wysoko obrotowy czy nie nie ma za dużego znaczenia ważniejsze są przełożenia skrzyni biegów
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr lip 12, 2006 6:32 pm

Jeżeli tak bardzo nie lubisz uazowej skrzyni to może załóż silnik i skrzynie od innego auta :)21 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » śr lip 12, 2006 6:38 pm

Wysoko czy nisko obrotowy to ma znaczenie
Jeżeli to jest silnik z B4 to jest to 5garów na mechanicznym wtrysku 136KM
W Darłowie był taki uaz ( 2.3 od afdi gaz prosto w kolektor) żadne błoto nie było dla niego straszne, co prawda był na kołkach, ale dobrze robił robotę szło to jak przynajmniej 3l BMW :)2
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr lip 12, 2006 7:08 pm

a do przepraw czy ściganki :wink:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Robic czy nie robic o to jest pytanie!?

Post autor: Mag69 » śr lip 12, 2006 9:36 pm

skowron pisze:..... Silnik mial byc z beczki 300+ do tega skrzynia rowniez mercedes(nadaje sie bo jest dosc mala) a za tym wszystkim reduktor z robra +p.t.o!! jak sie wam wydaje czy taka zmota +afgany +stosunkowo nie duza masa auta ma racje bytu ?
ma racje bytu :)2

znam takie zmoty :)2

dobrze robą :)2


:)21
LJ 70

skowron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 02, 2003 4:26 pm
Lokalizacja: zakopane

Post autor: skowron » śr lip 12, 2006 11:32 pm

Wlasnie najgorsza sprawa jest to ze mam 1000 pomyslow a jeden samochod, to moj 3 uaz (teraz mam jeszcze gr-a ) ale gdy zrobie prawdziwa terenowe pojdzie pod mlotek zamienie go na jakies quatro bo w zakopcu zima bez tego ani rusz . Wiec jesli chce zeby to bylo naprawde fajne auto w teren (i raczej przeprawy, takiego terenu tu nie brakuje wpadnijcie na wakacje:)) ) .
Chce to auto zrobic raz a dobrze ! mialem jeszcze pomysl oparty na podzespolach laplandera. Jestem w stanie zalatwic most z volvo (wiec 100% blokada + flansza bo to ten srodkowy) i skrzynie ktora rowniez nie jest duza i polaczona z reduktorem i ma P.T.O . tylko nie mam pojecia jak to chodzi !!:( Ale most z laplandera zgadza sie niemal idealnie przelozeniem z afganem i gdyby tak dac przod afgan (bo nie ma przednich z volva ) a tyl laplander????
A jesli chodzi o silnik duzo tam trzeba elektroniki do tego audi bo to jest wlanie ten 5 garow z cygara. Ale boje sie ze przy gumach 33' cos wybuchnie ???? Myslcie i POMOCY !! I prosze nie gniewajcie sie jesli cos co napisalem "bylo zylion razy" albo jest zalosne-- pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » czw lip 13, 2006 12:33 pm

skowron pisze:Ale most z laplandera zgadza sie niemal idealnie przelozeniem z afganem i gdyby tak dac przod afgan (bo nie ma przednich z volva ) a tyl laplander????
Przełożenia muszą być takie same. To będzie generować zawsze jakieś przeciążenia... Do afgana chyba też można założyć blokadę :roll:
[/b]
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

skowron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 02, 2003 4:26 pm
Lokalizacja: zakopane

Post autor: skowron » czw lip 13, 2006 12:41 pm

Do afgana blokady jeszcze nie widzialem cos slyszalem ale nic kakretnego . w zwyklym uazowskim robilem mniej wiecej tak ze frezowalo sie polos troszke dalej i kly ktore lapaly kosz przesuwajace sie po polosce a afgana nie rozkrecalem i nie wiem[/img]

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » czw lip 13, 2006 12:46 pm

Ja osbiście jakbym miał fundusze zrobiłbym tak:
-silnik jeśli mam na miejscu to 300d albo oryginałka
-założyć afgany
-kupić tirfora
-założyć 33'' i jeździć

i tyle, za rok/dwa i tak coś innego namyśliłbym :wink:
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

skowron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 02, 2003 4:26 pm
Lokalizacja: zakopane

Post autor: skowron » czw lip 13, 2006 3:39 pm

Masz racje Kacper ale przewodnia mysl w mojej glowie to zrobic to auto raz a tak by niczego mu nie brakowalo wiadomo ze apetyt rosnie w miare jedzenia ... "a wyscig zbrojen trwa" ale samochod z zapasem mocy wyciagara mech. i 2 blokadami to moje marzenie!! A dzisiaj znajomy zaproponowal mi ze ma andorje po remacie ta 3l turbo i sprzeda za 2,5tys Bo wyjatkiem jesli chodzi o kase nie jestem i za wiele nie mam ale kroji mi sie wyjazd do angli i troche zarobie wiec we wrzesniu jak juz bede po kampani wrzesniowej na uczelni nie chce sie zastanawiac tylko dzialac!!!!

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » czw lip 13, 2006 3:44 pm

Wydaje mi się, że uaz nie jest najlepszym materiałem na takiego upalacza...
Co do andorii sie nie wypowiadam, bo nie znam tego silnika.
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw lip 13, 2006 6:33 pm

Chodzi o to, że on MA uaza i chce go przerobić :)21 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » czw lip 13, 2006 7:20 pm

Pomysł dania na tył laplandera a na przód afgana jest raczej zły bo nie dośc ze bedą inne przełożenia to jeszcze róznica w prześwicie będzie, a jak dobrze poszukasz to znajdziesz oba mosty od laplandera.
A zestaw typu silnik 3,0D+skrzynia 5 od merca+ reduktor z PTO od robura mam u siebie i jak narazie jezdzi zadawalająco i jak najbardziej sprawdzi się :wink: Lecz napewno by był lepszy jakiś mocniejszy diesel :wink:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » czw lip 13, 2006 9:48 pm

300 TD :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » czw lip 13, 2006 9:51 pm

Tak 3,0TD ale nie od 124 tylko od 123 to juz trudno znależc :cry: Ale jakby ktos miał jakieś żródło do tego silnika za realną kwotę to prosze info na priva :wink: Bo od 124 to ja już do siebie bym miał problem ze zmieszczeniem :-?
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

skowron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 02, 2003 4:26 pm
Lokalizacja: zakopane

Post autor: skowron » czw lip 13, 2006 10:28 pm

A ta andoria ??? ma z 120 km to jest ta 3l z turbina???? co o niej sadzicie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości