Strona 1 z 1

Robic czy nie robic o to jest pytanie!?

: śr lip 12, 2006 1:46 pm
autor: skowron
Witam wszystkich ! I od razu przejde do tematu ktory nie daje mi spac .Chodzi o uaza ktorego macie mozliwosc zobaczyc na gieldzie rajdow (taki zolty na afganach przerobiona buda).Problem moj polega na tym ze na to auto brakuje mi koncepcji .Wszedlem w posiadanie go dosc szczesliwym trafem i pierwotny plan wygladall nastepujaco! Silnik mial byc z beczki 300+ do tega skrzynia rowniez mercedes(nadaje sie bo jest dosc mala) a za tym wszystkim reduktor z robra +p.t.o!! jak sie wam wydaje czy taka zmota +afgany +stosunkowo nie duza masa auta ma racje bytu ?
Narazie nie mam zabardzo kasy i dlatego wystawilem go na gieldzie ale nie jestem do konca przekonany czy jest sens go sprzedawac?
Tansza wersja to silnik z audi 2.3 5 cyli skrzynia uaz +reduktor uaz do reduktora uaza robilem przystawki i mechanik chodzil super ale nienawidze uazowskich skrzyni z wiecznie wypadajacymi i zakleszczajacymi sie na zmiane biegami . Wiec zwracam sie do madrzejszych od siebie kolegow co tu czynic ? jak sie bedzie sprawowal taki audikowski silnik ktora opcja byla by lepsza ?Pewnie sprzedac ale jesli nie to co robic?????

: śr lip 12, 2006 4:36 pm
autor: kpeugeot
za duzo kombinujesz, po co ci winda? kup silnik który tańszy i lżejszy i kończ auto

: śr lip 12, 2006 5:42 pm
autor: skowron
Silnik mam ten z audi tylko obawiam sie tego czy wysokoobrotowy silnik bedzie sprawdzal sie w terenie a poza tym jest na wtrysku nie jestem pewien czy to wielopunkt czy jedno bo stoji w piwnicy a rurek albo nie ma albo sa polamane tak czy tak potrzeba komputer itd a pozatym na aucie jest juz butla lpg i cala instalacja w czesciach a do wtrysku chyba sie to nie nada ! wiec moze jakas wolge ?

: śr lip 12, 2006 6:14 pm
autor: kpeugeot
no faktycznie masz rozterki


sprzedaj silnik, poczytaj stare posty o silnikach do uaza i kup kompletny jakiś inny. to czy silnik jest wysoko obrotowy czy nie nie ma za dużego znaczenia ważniejsze są przełożenia skrzyni biegów

: śr lip 12, 2006 6:32 pm
autor: Tomek_B
Jeżeli tak bardzo nie lubisz uazowej skrzyni to może załóż silnik i skrzynie od innego auta :)21 :)21 :)21

: śr lip 12, 2006 6:38 pm
autor: lisiurski
Wysoko czy nisko obrotowy to ma znaczenie
Jeżeli to jest silnik z B4 to jest to 5garów na mechanicznym wtrysku 136KM
W Darłowie był taki uaz ( 2.3 od afdi gaz prosto w kolektor) żadne błoto nie było dla niego straszne, co prawda był na kołkach, ale dobrze robił robotę szło to jak przynajmniej 3l BMW :)2

: śr lip 12, 2006 7:08 pm
autor: gaaz99
a do przepraw czy ściganki :wink:

Re: Robic czy nie robic o to jest pytanie!?

: śr lip 12, 2006 9:36 pm
autor: Mag69
skowron pisze:..... Silnik mial byc z beczki 300+ do tega skrzynia rowniez mercedes(nadaje sie bo jest dosc mala) a za tym wszystkim reduktor z robra +p.t.o!! jak sie wam wydaje czy taka zmota +afgany +stosunkowo nie duza masa auta ma racje bytu ?
ma racje bytu :)2

znam takie zmoty :)2

dobrze robą :)2


:)21

: śr lip 12, 2006 11:32 pm
autor: skowron
Wlasnie najgorsza sprawa jest to ze mam 1000 pomyslow a jeden samochod, to moj 3 uaz (teraz mam jeszcze gr-a ) ale gdy zrobie prawdziwa terenowe pojdzie pod mlotek zamienie go na jakies quatro bo w zakopcu zima bez tego ani rusz . Wiec jesli chce zeby to bylo naprawde fajne auto w teren (i raczej przeprawy, takiego terenu tu nie brakuje wpadnijcie na wakacje:)) ) .
Chce to auto zrobic raz a dobrze ! mialem jeszcze pomysl oparty na podzespolach laplandera. Jestem w stanie zalatwic most z volvo (wiec 100% blokada + flansza bo to ten srodkowy) i skrzynie ktora rowniez nie jest duza i polaczona z reduktorem i ma P.T.O . tylko nie mam pojecia jak to chodzi !!:( Ale most z laplandera zgadza sie niemal idealnie przelozeniem z afganem i gdyby tak dac przod afgan (bo nie ma przednich z volva ) a tyl laplander????
A jesli chodzi o silnik duzo tam trzeba elektroniki do tego audi bo to jest wlanie ten 5 garow z cygara. Ale boje sie ze przy gumach 33' cos wybuchnie ???? Myslcie i POMOCY !! I prosze nie gniewajcie sie jesli cos co napisalem "bylo zylion razy" albo jest zalosne-- pozdrawiam!

: czw lip 13, 2006 12:33 pm
autor: kacper44
skowron pisze:Ale most z laplandera zgadza sie niemal idealnie przelozeniem z afganem i gdyby tak dac przod afgan (bo nie ma przednich z volva ) a tyl laplander????
Przełożenia muszą być takie same. To będzie generować zawsze jakieś przeciążenia... Do afgana chyba też można założyć blokadę :roll:
[/b]

: czw lip 13, 2006 12:41 pm
autor: skowron
Do afgana blokady jeszcze nie widzialem cos slyszalem ale nic kakretnego . w zwyklym uazowskim robilem mniej wiecej tak ze frezowalo sie polos troszke dalej i kly ktore lapaly kosz przesuwajace sie po polosce a afgana nie rozkrecalem i nie wiem[/img]

: czw lip 13, 2006 12:46 pm
autor: kacper44
Ja osbiście jakbym miał fundusze zrobiłbym tak:
-silnik jeśli mam na miejscu to 300d albo oryginałka
-założyć afgany
-kupić tirfora
-założyć 33'' i jeździć

i tyle, za rok/dwa i tak coś innego namyśliłbym :wink:

: czw lip 13, 2006 3:39 pm
autor: skowron
Masz racje Kacper ale przewodnia mysl w mojej glowie to zrobic to auto raz a tak by niczego mu nie brakowalo wiadomo ze apetyt rosnie w miare jedzenia ... "a wyscig zbrojen trwa" ale samochod z zapasem mocy wyciagara mech. i 2 blokadami to moje marzenie!! A dzisiaj znajomy zaproponowal mi ze ma andorje po remacie ta 3l turbo i sprzeda za 2,5tys Bo wyjatkiem jesli chodzi o kase nie jestem i za wiele nie mam ale kroji mi sie wyjazd do angli i troche zarobie wiec we wrzesniu jak juz bede po kampani wrzesniowej na uczelni nie chce sie zastanawiac tylko dzialac!!!!

: czw lip 13, 2006 3:44 pm
autor: kacper44
Wydaje mi się, że uaz nie jest najlepszym materiałem na takiego upalacza...
Co do andorii sie nie wypowiadam, bo nie znam tego silnika.

: czw lip 13, 2006 6:33 pm
autor: Tomek_B
Chodzi o to, że on MA uaza i chce go przerobić :)21 :)21 :)21

: czw lip 13, 2006 7:20 pm
autor: Michał...G
Pomysł dania na tył laplandera a na przód afgana jest raczej zły bo nie dośc ze bedą inne przełożenia to jeszcze róznica w prześwicie będzie, a jak dobrze poszukasz to znajdziesz oba mosty od laplandera.
A zestaw typu silnik 3,0D+skrzynia 5 od merca+ reduktor z PTO od robura mam u siebie i jak narazie jezdzi zadawalająco i jak najbardziej sprawdzi się :wink: Lecz napewno by był lepszy jakiś mocniejszy diesel :wink:

: czw lip 13, 2006 9:48 pm
autor: Bury
300 TD :)2 :)2 :)2

: czw lip 13, 2006 9:51 pm
autor: Michał...G
Tak 3,0TD ale nie od 124 tylko od 123 to juz trudno znależc :cry: Ale jakby ktos miał jakieś żródło do tego silnika za realną kwotę to prosze info na priva :wink: Bo od 124 to ja już do siebie bym miał problem ze zmieszczeniem :-?

: czw lip 13, 2006 10:28 pm
autor: skowron
A ta andoria ??? ma z 120 km to jest ta 3l z turbina???? co o niej sadzicie