Strona 1 z 1

Skrzynia Biegów :)

: sob sie 12, 2006 7:06 pm
autor: KleryK
Wiêc nied³ugo zabiorê siê za remonta mojej skrzynki ( zjechane synchronizatory, wycieki , ciê¿ko chodzi wszystko) i mam pytania :

-Czy ew. uszkodzone ko³a zêbate, ³o¿yska, simeringi itd. maj± jakie¶ odpowiedniki, tzn czy musia³bym po czê¶ci gnaæ do Kaliningradu czy kupie od ¿uka np.

-Czy op³aca siê kupowaæ 4 stopni± skrzynkê ca³± zsynchronizowan± ? Bo s³ysza³em ¿e ma inne prze³o¿enia i duuu¿a dziura jest miêdzy 3 a 4 biegiem.

-Czy jest to mega skomplikowane ? :D


Wogóle siê pochwale ¿e mój UAZ po niemal roku napraw przeszed³ legalne prawdziwe badania techniczne u NIEZNAJOMEGO diagnosty :)bez zastrze¿eñ , a co ¶mieszniejsze przedemn± by³ kilkuletni hyundai i mu niepodstêplowa³ dowodu bo mia³ luzy na ko³ach hahahah.

: sob sie 12, 2006 11:48 pm
autor: tiger
Co do pierwszego pytania to od zuka watpie czy podejda ale do kaliningradu nie koniecznie zobacz czy na miejscu nie masz sklepu z ciesciami do uaza ja np mam.
Co do drugiego pytania nie powiem ci bo nie wiem.
Po trzecie remont skrzyni nie jest zbytnio skomplikowany i nie ma tam zadnej czarnej magii.
Co do przegladu to gratuluje.

: sob sie 12, 2006 11:53 pm
autor: mudder
tiger pisze:Co do pierwszego pytania to od zuka watpie czy podejda ale do kaliningradu nie koniecznie zobacz czy na miejscu nie masz sklepu z ciesciami do uaza ja np mam.
Co do drugiego pytania nie powiem ci bo nie wiem.
Po trzecie remont skrzyni nie jest zbytnio skomplikowany i nie ma tam zadnej czarnej magii.
Co do przegladu to gratuluje.
Co do sklepów z częściami uazowskimi to są drogie lepiej znajdź kogoś kto handluje inaczej :wink: co do skrzyni synchronizowanej to jest bardzo słaba lepiej wyremontować starą wtedy wiesz co masz

: ndz sie 13, 2006 12:13 am
autor: Bartmann
Sam też bałem się na początku....ale po trzecim sklinowaniu powiedziałem dość :):) I razezem z Benesem wyremontowaliśmy tą gadzinę...ogólnie jest to proste a części dostępne...polecam ci odrazu wymianę przesówki i tych przeklętych piesków. Pamietaj też, żeby pomiędzy skrzynią i reduktorem zapodać parę uszczelek więcej...co by nie wyło i nie klinowało... :)2
Powodzenia :)2

: ndz sie 13, 2006 12:19 am
autor: mudder
no i jeszcze czerwony silikon :)21
uszczelki nie mają nic do zakleszczania :wink: kwestia dokładnego złożenia :)2

: ndz sie 13, 2006 10:25 am
autor: KleryK
Dziêkuje za pomoc :)

: ndz sie 13, 2006 11:29 am
autor: benes
mudder pisze:no i jeszcze czerwony silikon :)21
uszczelki nie mają nic do zakleszczania :wink: kwestia dokładnego złożenia :)2
u mnie jedna uszczelka pomiędzy skrzynią a blachą to za mało
powoduje to "pchanie" wałka do przodu samochodu i wtedy auto nie ma biegu jałowego...
co do skrzynki zsynchronizowanej to wydaje mi się że nie ma takiej dziury pomiędzy 3 a 4
tylko trzeba uważać co się bierze
ja wymieniłem wszystie łożyska (takie igiełkowe też) przesówki i wszystkie synchro to się okazało że główny wałek jest zajechany i jest do wymiany bo skrzynia strasznie wyje (biegi 1,2,3, 4 jest na wałku sprzęgłowym i jest OK) i potrafi się zaklinować przy zjeżdzie z górki do tyłu nawet jak nie ma biegu włączonego a sprzęgło jest wciśnięte.
ogólnie stara skrzynia jest bardziej idiotoodporna i o wiele łatwiejsza w remoncie - ale ja dam tej zsynchronizowanej jeszcze jedną szanse...

: ndz sie 13, 2006 2:44 pm
autor: Władek
Ojcowie techniki!
Uświadomcie profana, choć pytanie podobne zadałem już w innym wątku: czy skrzynie i (lub) reduktor do UAZ-a posiadają łożyska osadzane tylko we właściwych gniazdach, czy też gniazda te i łożyska wymagają założenia tzw. segerów, które niektórzy nazywają pierścienami osadczymi (segery bez uszu). Wdzięczen będę!
Pozdrawiam wakacyjnie!

: ndz sie 13, 2006 3:08 pm
autor: tiger
NIe wiem jak w uazie ale w gaziku lozyska naja takie pierscienie.

: ndz sie 13, 2006 3:15 pm
autor: Władek
tiger pisze:NIe wiem jak w uazie ale w gaziku lozyska naja takie pierscienie.
Ma ktoś schemat skrzyni biegów i reduktora do UAZ-a?

: ndz sie 13, 2006 3:45 pm
autor: Didymos
http://www.uazbuka.ru/lib/ruk3151/rus/077_089.pdf w tym oto linku znajdziesz schematy kоробки передач z pełną synchronizacją i z synchronizacją 3-ki i 4-ki.
http://www.uazbuka.ru/lib/ruk3151/rus/090_114.pdf a tu z kolei kоробка раздаточная.
:)21

: ndz sie 13, 2006 5:58 pm
autor: faziuaz
mudder pisze:no i jeszcze czerwony silikon :)21
uszczelki nie mają nic do zakleszczania :wink: kwestia dokładnego złożenia :)2
.....i jak w każdej kleszczącej się skrzyni,wybierak nie może być podrobiony,jak również pieski,kołki ustalające,no i najważniejsza rzecz to......trzeba umieć biegi zmieniać :)21

: ndz sie 13, 2006 6:00 pm
autor: benes
mają i potrzebują
łożysko "nr 1"od przodu samochodu ma takie (dostępne z pierścieniemi rowkiem) ostatnie (na końcu skrzyni) takie duże nie ma już rowka i trzeba nacinać...

: ndz sie 13, 2006 6:02 pm
autor: tiger
I nie mozna nalewac oleju bo ja ostatnio nalalem bo wszystko wycieklo i gorzej dziala.

: ndz sie 13, 2006 6:31 pm
autor: klucz13
faziuaz pisze:najważniejsza rzecz to......trzeba umieć biegi zmieniać :)21
trzeba mieć doktorat z mieszania wajchą :)21

: ndz sie 13, 2006 8:42 pm
autor: Władek
klucz13 pisze: trzeba mieć doktorat z mieszania wajchą :)21

A nie lepiej dać jakiejś blondynie poćwiczyć ruchy... :wink:

: ndz sie 13, 2006 8:46 pm
autor: klucz13
Władek pisze:
klucz13 pisze: trzeba mieć doktorat z mieszania wajchą :)21

A nie lepiej dać jakiejś blondynie poćwiczyć ruchy... :wink:
Ale to Ty masz mieć wprawę a nie ona :)21

: pn sie 14, 2006 1:59 pm
autor: borman
taaa - a potem ludzie opowiadają jaka to ruska technika jest beeee-a ten to założy 10 uszczelek , a drugi pierścień założy ,albo nie założy , a jeszcze inny trochę częsci z żuka , oleju to lepiej nie - bo i tak wycieknie - spróbuj tak zrobić np w pajero , albo w ,,G'' .............a nic mnie tak nie bawi jak twierdzenie że to czy owo jest ,,idiotoodporne '' :lol: