Remont skrzyni po raz N-ty

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Remont skrzyni po raz N-ty

Post autor: Majkello » ndz sie 27, 2006 5:44 pm

Już drugi raz z rzędu w ciągu kilku dni posiadam w UAZie 3 biegi: czwórkę, czwórkę z reduktorem oraz luz na reduktorze. Oczywiście kleszczą sie pieski, takze czas na remont skrzyni.
Poczytałem sobie co jest popisane na forum na ten temat, ale nadal zostało kilka znaków zapytania.
- jakie części musze kupić na pewno? 2 synchronizatory, uszczelki, ze 2 litry hipolu. czy wymieniać też obligatoryjnie przesuwkę, czy same pieski wystarczy?
- w którym miejscu naspawać żeby już się nie kleszczyło jak się kiedyś synchronizatory wyrobią?
Skrzynia szybko gubi olej i w zamian łapię wodę. Myślę że ta woda to głównie przez sparciałą mniejszą gumkę przy dzwigni zmiany biegów, ale gubienie oleju to pewnie simeringi - zna ktoś ich oznaczenia? też tych od skrzyni rozdzielczej?
- w żuku była taka fajna klapka do odkleszczania zacietej skrzyni, myślę żeby sobie taką wyciąć w uazie - wyfrezować otwór ok3x6cm w górnej ściance nad przesuwką + klapka z uszczelka - znośny to pomysł, czy samo naspawanie widełek zapobiegnie zakleszczaniu jak zużyją się kiedyś synchro?
- do kompletu wypada mi reduktor pod obciążeniem - czego to moze być wina? wytłumaczyć jak krowie na miedzy. Wiem, że już było, czytałem ale nic z tego nie zrozumiałem :)21
- jak rozbiore tą skrzynię, i sfocę tryby to mozliwa będzie ocena zużycia zębatek przez szacowne grono forumowiczów?
Zastanawiam sie czy jest mozliwe zrobienie tej skrzyni w jeden dzień, czy najpierw demontaż, ocena zużucia a potem tydzień czekania na części z allegro... :/
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz sie 27, 2006 5:55 pm

Najlepiej oprócz piesków i synchronizatorów jest też wymienić przesówkę..koniecznie kup zestaw uszczelek i wszystkie zapinki (zabezpieczenia).
Jeżeli nic innego sie nie zrabało to jeden dzień wystarczy.
Mi też reduktor wyskakuje czasem... jeszcze nie nabrałem ochoty na rozbieranie..ale chętnie poczytam jezeli ktoś wie co to i jak to zniwelować.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz sie 27, 2006 7:30 pm

Najlepiej to jak ci zrobi to ktoś kto ma pojecie, b. wazne jest połaczenie miedzy reduktorem a skrzynią ,chodzi o ten luż wałka
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » ndz sie 27, 2006 8:28 pm

gri74 pisze:Najlepiej to jak ci zrobi to ktoś kto ma pojecie, b. wazne jest połaczenie miedzy reduktorem a skrzynią ,chodzi o ten luż wałka
Eeee. przy remoncie generelnym silnika też tam mówili... :)21
Jak już zrobię to będę miał pojęcie, ale dzięki za uczulenie na tą sprawę!
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » ndz sie 27, 2006 8:44 pm

Bartmann pisze:Najlepiej oprócz piesków i synchronizatorów jest też wymienić przesówkę..koniecznie kup zestaw uszczelek i wszystkie zapinki (zabezpieczenia).
zabezpieczenia czyli coś takiego?
Obrazek

to bedzie razem:
45 pln za zabezpieczenia,
22 plnza uszczelki,
25-30pln za dwa synchronizatory
14 silikon "czerwony"
106 pln=ceny z allegro.
Plus gumka uszczelniająca wajchę, ewentualne łożyska, simmeringi i zarżnięte tryby. jak ma ktoś tansze części to prosze na priva :)21 [/img]
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz sie 27, 2006 8:55 pm

Przesówki nie wymieniasz??? Ja bym to zrobił.
A to co na foto to własnie te zabezpieczenia o których mówię...ja niestety jeden pierścień sam dorabiałem ze zwoju sprężyny bo mi oryginał zmieliło dlatego polecam mieć ten zestaw :)2
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » ndz sie 27, 2006 9:02 pm

Bartmann pisze:Przesówki nie wymieniasz??? Ja bym to zrobił.
Przesuwkę zgodnie z Twoją rada wymieniam, ale niestety nie widziałem jej na allegro-ile to kosztuje?
kupuję się tylko tą część zewętrzną przesuwaną przez widełki, czy razem z tym wielowypustem w którym siedzią pieski?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sie 27, 2006 9:05 pm

od 50-70zł
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz sie 27, 2006 9:14 pm

Majkello pisze:
Bartmann pisze:Przesówki nie wymieniasz??? Ja bym to zrobił.
Przesuwkę zgodnie z Twoją rada wymieniam, ale niestety nie widziałem jej na allegro-ile to kosztuje?
kupuję się tylko tą część zewętrzną przesuwaną przez widełki, czy razem z tym wielowypustem w którym siedzią pieski?
Tak jak Kasprol napisał i w tej cenie masz komplet z wielowypustem i pieskami.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » pn sie 28, 2006 12:48 am

Czytam sobie jak opisują remont skrzyni w manualu i widze, że wymieniają jakieś specjalne narzedzia: sciagacz do wyciskania wałka sprzęgłowego. kulcz specjalny do pokrywy przednigo łożyska wałka pośredniego, nasadki przednigo łożyska wałka pośredniego, specjalny klucz do nakrętki mocującej łozyska wałka sprzęgłowego. Czy da się poradzić sobie bez tych narzędzi czy trzeba sobie je wystrugać? niestety nie mam jeszcze spawarki :/ także nie wiem czym będe je strugał...
No i będę musiał w końcu kupić sobie ściągacz do łożysk.
Nie wiem jaki rozstaw będzie najbardziej uniwersalny? 100mm, 150mm,200mm?
wpisałem słowo ściągacz w wyszukiwarkę allegro i znalazłem taki: http://www.allegro.pl/item121130192_sci ... _cena.html
jak myslicie - będzie wporzo?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt sie 29, 2006 9:26 am

sciagacz pierwsza klasa :lol: tylko pomysl nad wiekszym rozmiarem , w reduktorze wystarczy skasowac luz wzdlozny na walkach `lozyska` w gorszym wypadku walek posredni , co do narzedzi to wystarcza mlotek i tepy wybijak :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » śr sie 30, 2006 12:24 am

Kurcze mam przewieźć w sobote dziesięć ławek uazem na odcinku kilkunastu kilometrów. Do tego czasu mam tylko czas na odkleszczenie skrzyni. Czy macie pomysł na jakieś prowizoryczne zabezpieczenie skrzyni przed zacinaniem sie bo obawiam sie czy mi sie nie zakleszczy znowu na tym odcinku.
Nie wiem, moze wybić pieska, podłożyć gdzieś jakieś podkłądki albo odkręcić srubę ustalającą i przesunać na pręcie widełki poruszające przesuwką bardziej w stronę tyłu, zeby nie wysuwały przesuwki nadmiernie do przodu (co powoduje wyskoczenie pieska i sklinowanie skrzyni).
jakies pomysły?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » śr sie 30, 2006 6:36 am

Jak miałem :cry: uaza to problem blokowania skrzyni ustapił po wymianie całej płyty z wodzikami (na używkę z innej skrzyni) U mnie blokowała się trójka. Szybciej, taniej i całkiem skutecznie
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr sie 30, 2006 7:05 am

Majkello pisze:Kurcze mam przewieźć w sobote dziesięć ławek uazem na odcinku kilkunastu kilometrów. Do tego czasu mam tylko czas na odkleszczenie skrzyni. Czy macie pomysł na jakieś prowizoryczne zabezpieczenie skrzyni przed zacinaniem sie bo obawiam sie czy mi sie nie zakleszczy znowu na tym odcinku.
Nie wiem, moze wybić pieska, podłożyć gdzieś jakieś podkłądki albo odkręcić srubę ustalającą i przesunać na pręcie widełki poruszające przesuwką bardziej w stronę tyłu, zeby nie wysuwały przesuwki nadmiernie do przodu (co powoduje wyskoczenie pieska i sklinowanie skrzyni).
jakies pomysły?
Wybij wszystkie pieski..spokojnie da się bez nich jeździć....czasem ale rzadko ci bieg wyskoczy przy obciażeniu.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr sie 30, 2006 12:58 pm

jarcion pisze:Jak miałem :cry: uaza to problem blokowania skrzyni ustapił po wymianie całej płyty z wodzikami (na używkę z innej skrzyni) U mnie blokowała się trójka. Szybciej, taniej i całkiem skutecznie
W Twoim wypadku pomogło...ale zazwyczaj powodem są pieski. W tej płycie o której mówisz wystarczy dobrze dokręcić wodziki i je zabezpieczyć solidnym drutem. Skąd wiem ?? :) Sam myślałem, że to własnie było powodem....ale po 500km szczęscia nastapiło 120 km nieszczęścia jechania na 4 biegu z Wałcza do Szczecina wspomagajac się reduktorem :):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » śr sie 30, 2006 2:04 pm

Bartmann pisze:120 km nieszczęścia jechania na 4 biegu z Wałcza do Szczecina wspomagajac się reduktorem :):)
Hehehe, coś o tym wiem :)21 :)21 :)21
Dlatego dziwią mnie troche forumowe dyskusje pt: "czy można przełączyć reduktor podczas jazdy".
Wchodzi łagodniej niż jedynka. Chociaż na jedynkę, dwójkę i wsteczny też znalazłem lepszy patent niż podwójne wysprzęglanie - przecież 3 i 4 mają synchronizatory, wystarczy skorzystać z najbliższego i już wybrany bieg łatwiej się zapina :)21 Robi się to jakby wrzucać bieg do połowy- tak by przesuwka sprzegła się z synchronizatorem, ale z wileowypustem 3/4 biegu jeszcze nie.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt wrz 12, 2006 9:05 pm

EEE! WSZYSCY! POTRZEBNA SZYBKA ODPOWIEDŹ!!

Bardzo pilne pytanie.
Jak w sposób najmniej inwazyjny wybić pieski z pod przesówki 3/4 biegu??
Bo właśnie rozgrzebałem skrzynię wyjazd na jutro, a te sabaki nie chcą wyleźć.
Szczegółnie jedna ciągle wyskakuje, nie wiem czy jak tylko ją wyciągnę to wystarczy? czy to która wyskakuje zależy od tego na jakie miejsce synchronizatora trafi podczas przerzucania?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt wrz 12, 2006 9:06 pm

Majkello pisze:EEE! WSZYSCY! POTRZEBNA SZYBKA ODPOWIEDŹ!!

Bardzo pilne pytanie.
Jak w sposób najmniej inwazyjny wybić pieski z pod przesówki 3/4 biegu??
Bo właśnie rozgrzebałem skrzynię wyjazd na jutro, a te sabaki nie chcą wyleźć.
Szczegółnie jedna ciągle wyskakuje, nie wiem czy jak tylko ją wyciągnę to wystarczy? czy to która wyskakuje zależy od tego na jakie miejsce synchronizatora trafi podczas przerzucania?
A może lepiej było oddać w jedno takie miejsce co Gri sugerował?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt wrz 12, 2006 9:10 pm

młotek i przecinak.
Pieski jak wybijać to wszystkie.

Czyli narazie odpuściłeś remont ??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt wrz 12, 2006 9:12 pm

Bartmann pisze:młotek i przecinak.
Pieski jak wybijać to wszystkie.
Ale w który punkt walić zeby nie ułamać synchronizatora?
przeciąć meslem koło tej kulki?
Czyli narazie odpuściłeś remont ??
na razie brak kasy i czasu, a pojeździć by się chciało.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt wrz 12, 2006 9:21 pm

A temat powinien brzmieć : Babranie się i partolenie skrzyni biegów po raz enty a ta kur.ew to wytrzymuje :)21
Ostatnio zmieniony wt wrz 12, 2006 9:26 pm przez klucz13, łącznie zmieniany 1 raz.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt wrz 12, 2006 9:22 pm

Jak masz skrzynię na stole to poprostu rozbierz.
Jak nie to postaraj się ustawić pieski tak żeby można je uderzać niejako z boku i powinny wyskoczyć w taki sposób jak się klinują.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt wrz 12, 2006 9:53 pm

zaq pisze:A może lepiej było oddać w jedno takie miejsce co Gri sugerował?
noł łej: mam 170 plnów do końca miesiąca, i taki brak czasu, że dwóch promotorów już klepie na mnie kosy :D
Poza tym wszelkie naprawy, do których nie potrzeba bardzo drogich narzedzi zamierzam robić własnoręcznie, bo uaza kupiłem nie tylko żeby pohasać po terenie, ale i nauczyć sie mechaniki.
Ostatnio zmieniony wt wrz 12, 2006 10:01 pm przez Majkello, łącznie zmieniany 1 raz.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt wrz 12, 2006 9:57 pm

Bartmann pisze:postaraj się ustawić pieski tak żeby można je uderzać niejako z boku i powinny wyskoczyć w taki sposób jak się klinują.
z boku to znaczy mam go walnąć z tej strony która zaczyna wystawać jak piesek wyskoczy ze swojej norki w wielowpuście?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt wrz 12, 2006 10:12 pm

Tia , i tym sposobem bedziesz zawsze miał skrzynie do dupy...

Bez obrazy , ale niestety tak jest , ze ruskie konstrukcje wymagaja znajomosci pewnych myków , i b. czesto sie zdarza tak że u nas w Sulejówku robimy raz jeszcze to co inni Bardzo Dobrzy Mechanicy naprawili i nie dziala...
Nasze w Rmpst działaja :)2
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości