czy wytrzymaja????

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

czy wytrzymaja????

Post autor: pakjusz_pl » ndz sie 27, 2006 10:01 pm

Witam! Zastanawiam sie nad zakupem opon do uaza 33x12,5 i tu jest wielki dylemat i powazne rozwazanie... czy mosty wytrzymaja takie kapcie???? mosty beda mialy oczywiscie zmienione przelozenia na tzw "szybkie" (8/37) wiec talerze nie beda siadac i ataki.. ale czy wytrzymaja polosie???? Czy nie bedzie sie to wszystko mielic... moze ktos jezdzi na takich oponach???? nad mostami patrola takze sie zastanawiam ale ten temat jeszcze chcialbym pozostawic... narazie chcialbym aby zostaly mosty "orginalne" uazowskie dlatego pytam czy bedzie oke.. Za wszystkie odpowiedzi z gory dzieki. :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz sie 27, 2006 10:06 pm

przy tej srednicy kol i takim przelozeniu to mozesz miec problemy z zapieciem ostatniego biegu na czarnym :wink: a wytrzymalosc mostow to w glownej mierze zalezy od kierowcy(czyt.; stylu jazdy :wink: )

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz sie 27, 2006 10:09 pm

Całkiem spoko jak nie będzie max ciśnienia :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz sie 27, 2006 10:15 pm

Kolega ma założone takie oponki przy 8/41 i przez rok jeszcze do mostów nie zagladał. Jedynie co... to dość często te koła na wysadzonych felgach robią luzy na łożyskach piast. Poza tym :)2 :)2
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pn sie 28, 2006 8:48 am

ja mam takie oponki i nic sie nie dzieje mam wolne mosty i nic sie mieli w terenie robi extra i na czarnym tez daje rade a w to ze nie zapniesz 4 to nie wierz bo jak masz wmiare zdrowy silnik to bez problemu dasz rade ja spokojnie osiagam w trasie 90km/h:)

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn sie 28, 2006 8:58 am

daj 32x11,5
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn sie 28, 2006 3:58 pm

2 lata (50000) głównie w terenie jeżdze 33"12,5 w A/T i nic, luzy sie nie robią tak(ale sprawdzać w razie co trzeba. Skręt zmnijeszyłem tylko troche żeby półośi nie katować w błocie na skręconych kołach zbytnio. No i felgi trzeba mocne:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz wrz 03, 2006 11:55 am przez motokogut, łącznie zmieniany 11 razy.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn sie 28, 2006 4:01 pm

AT mają troszkę mniejsze opory niż MT 8) i w blocie raczej nie robią
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn sie 28, 2006 4:04 pm

nie moge tych holernych zdjęć wstawić!! :)11
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn sie 28, 2006 4:15 pm

inaczej nie umiem :cry: ale wiadomo o co biega :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn sie 28, 2006 9:03 pm

ja kiedyś jeżdzilem na takich gumach i wmawiałem sobie że mosty wytrzymują ......w końcu ja niewytrzymałem i zmieniłem mosty ......no chyba że masz kaszlawy silnik , ale wtedy tym bardziej bym niepolecał .

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pn sie 28, 2006 9:39 pm

widze ze zdania na temat opon o tym rozmiarze sa podzielone... co do silnika to jest2.8 merc 185koni wiec moc nie mala... obecnie sa kapcie 30" to zdecydowanie za male opony do takiego silnika dlatego kombinuje i sie zastanawiam nad tymi 33" :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » pn sie 28, 2006 10:44 pm

z ciebie taki rzeźnik że i tak cos rozj.....:)21
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pn sie 28, 2006 11:54 pm

ja jezdze na 31" AT przedzima wymienialem koncowki drazkow, a wczoraj naszczescie w kopalni piachu rozpadla mi sie koncowka drazka, znaczy sie sworzen z gwintem zotal tak jak byl tylko dolna czesc odpadla :o , mialem szczescie bo 10 min wczesniej grzalem 100 do na stacje zeby sie zagazowac
A co do 33MT" to wymien najpierw mosty bo wiedze jak znajomym lecialy mosty a teraz smigaja na ptrolowskich:P
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt sie 29, 2006 9:16 am

mialem oponki 33 i 190 KM i mimo nowych polosi szczelaly albo most albo poloski , ale jak pisali koledzy wszystko zalezy od stylu jazdy :oops:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt sie 29, 2006 9:27 am

borman pisze:ja kiedyś jeżdzilem na takich gumach i wmawiałem sobie że mosty wytrzymują ......w końcu ja niewytrzymałem i zmieniłem mosty ......no chyba że masz kaszlawy silnik , ale wtedy tym bardziej bym niepolecał .
zdrowy 300D, mocy nie brakuje, fakt że A/T-ki w błocie to rewelacyjnie nie grzebią, ale jak sie nie ma co sie lubi to... :lol: może kiedyś tr-3 sie skombinuje :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sie 29, 2006 1:50 pm

pakjusz_pl pisze:widze ze zdania na temat opon o tym rozmiarze sa podzielone... co do silnika to jest2.8 merc 185koni wiec moc nie mala... obecnie sa kapcie 30" to zdecydowanie za male opony do takiego silnika dlatego kombinuje i sie zastanawiam nad tymi 33" :roll:
Przy takim silniku ne pojeździsz na 33"... naprawdę.
Nie musisz strzelić nawet ze sprzęgła, wystarczy na byle wyjebie dołożysz do pieca samym gazem i jesteś bez napędów.
miałem 33" i 150KM i co wyjazd to brak mostu.
Potem przeszedłem na afgany, poprawiło się co trzeci wyjazd to był powrót bez napędu, ale było lepiej :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » wt sie 29, 2006 3:35 pm

Mikołaj pisze:
pakjusz_pl pisze:widze ze zdania na temat opon o tym rozmiarze sa podzielone... co do silnika to jest2.8 merc 185koni wiec moc nie mala... obecnie sa kapcie 30" to zdecydowanie za male opony do takiego silnika dlatego kombinuje i sie zastanawiam nad tymi 33" :roll:
Przy takim silniku ne pojeździsz na 33"... naprawdę.
Nie musisz strzelić nawet ze sprzęgła, wystarczy na byle wyjebie dołożysz do pieca samym gazem i jesteś bez napędów.
miałem 33" i 150KM i co wyjazd to brak mostu.
Potem przeszedłem na afgany, poprawiło się co trzeci wyjazd to był powrót bez napędu, ale było lepiej :)21


ale co ci siadalo w mostach???? wydaje mi sie ze mowisz o talerzach i atakach... jesli sie ma orginalne 8/41 to sie miela przy takiej mocy ale jesli sie ma inne przelozenia 8/37 to ponoc jest spokoj i sie tak nie miela... czy mzoe polosie ci nie wytrzymywaly???? :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt sie 29, 2006 5:04 pm

ja dwa lata jeździłem na 33x10,5 i było git od dwóch miesięcy simexy 32"x9,5 i też wytrzymują spokojnie mówię oczywiście o afganach :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » wt sie 29, 2006 7:48 pm

no to nadal jestem w kropce.... i nie wiem czy kupowac te 33x12,50 czy nie.. moasty mam orginalne uazowskie nie afgany tyle ze zmienione przelozenia na 8/37... motor 2.8 merc dlatego nie chce takich malych kapci zakladac.. :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt sie 29, 2006 8:03 pm

Zaluz sobie afgany. Kola miejsze, mocy nie stracisz, przegubow, polosi, lozysk itp. nie nadwyrezysz, a przesiwt bedziasz mial wiekszy niz z 35 calowymi oponami na mostach o normalnej konstrukcji :)

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 29, 2006 8:18 pm

albo wsadź 33" ale 10,5.
Też miałem przełożenia "szybkie"...mosty wytrzymały moje poczatkowe...całkowicie bezmyślne uzytkowanie przez 1,5 roku...woda w środku...zamarzajaca w zimie (przy ruszaniu trzaskał :))...zero dbania..jazda w terenie co weekend. A w końcu poszły łożyska ataku i tylny sie sklinował...po rozebraniu co sie okazało :):) Wałek i talerz cały :lol: Nie stersuj sie za wiele...jak mosty masz dobrze złożone i bedziesz sensownie upalał to nic nie będzie :D Dbaj o luzy...lej oleje...i ruszaj w teren :)2 I mam nadzieję, że kiedys tam sie spotkamy :)2

BTW teraz mam 8/41 i właśnie BFG 33/10,5 trzy spoty i parę wypadów za sobą...w mostach cisza :wink:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » wt sie 29, 2006 9:11 pm

Zakładaj :)
U mnie szybkie przełożenia, 33x12,5 i 201KM z hamowni- daje rade.
Ukręcałem na początku, kiedy miałem wolne przełożenia, wiekowe części i kiedy uczyłęm się tym zestawem jeździć:). Teraz wszystkie półosie nowe, z tyłu blokada( ta musiał być wzmocniona bo nie dawała rady) i jakoś się jeździ i nic sie nie ukręca.
Pilnować luzów i olejów jak w poście wyżej:)
pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr sie 30, 2006 6:35 am

pakjusz_pl pisze:
ale co ci siadalo w mostach???? wydaje mi sie ze mowisz o talerzach i atakach... jesli sie ma orginalne 8/41 to sie miela przy takiej mocy ale jesli sie ma inne przelozenia 8/37 to ponoc jest spokoj i sie tak nie miela... czy mzoe polosie ci nie wytrzymywaly???? :roll:
Najczęściej siadały półośki, ale też i talerz z atakiem się wysypał parę razy.
Największym bólem jest nie moc silnika a moment obrotowy który to ukręca podzespoły.
Ja miałem 270 Nm...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr sie 30, 2006 3:36 pm

tomekuaz pisze:Zakładaj :)
U mnie szybkie przełożenia, 33x12,5 i 201KM z hamowni- daje rade.
Ukręcałem na początku, kiedy miałem wolne przełożenia, wiekowe części i kiedy uczyłęm się tym zestawem jeździć:). Teraz wszystkie półosie nowe, z tyłu blokada( ta musiał być wzmocniona bo nie dawała rady) i jakoś się jeździ i nic sie nie ukręca.
Pilnować luzów i olejów jak w poście wyżej:)
pozdrawiam


Wlasnie czekalem kiedy Ty napiszesz cos na temat zakladania opon 33" do uaza :) Zauwazylem ze masz wlasnie w swoim uazie 33" jakie to dokladnie kapcie? i jak sie spisuja? tylko teraz nie wiedzialem jakie masz mosty zmotane... no ale teraz wiem ze masz orginaly tyle ze szybkie przelozenia.. :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość