Strona 1 z 1
reduktor gaz 69 kontra uaz :)
: wt sie 29, 2006 8:08 pm
autor: Banko
Panowi ktory jest mocniejszy

I ktory bardziej bedzie bnadawal sie do silnika merca 2.4 i skrzyni 5 merca

: wt sie 29, 2006 8:19 pm
autor: profesor30
Mocniejsz - uaz
Mniej bolesny finasowo w naprawie - uaz
A który Ci bardziej podpasuje to zależy od twojej konstrukcji. W gazikowym masz już wejście i wyjście gotowe, a uazie będziesz musiał dorobić flansze i wałkiem aby połączyć się ze skrzynią biegów.
: wt sie 29, 2006 8:21 pm
autor: Banko
profesor30 pisze:w uazie będziesz musiał dorobić flansze i wałkiem aby połączyć się ze skrzynią biegów.
Dzieki bardzo.
a robil ktos juz cos takiego

macie jakies fotki moze

I gdybys mogl mi jakis wiekszy opis tej flanszy dac na maila

: wt sie 29, 2006 8:27 pm
autor: profesor30
Ja tego nie przerabiałem, znam to od strony teoretycznej .
: wt sie 29, 2006 8:29 pm
autor: profesor30
A czemu skrzynia od meśka, a nie skrzynia z reduktorem od uaza

: wt sie 29, 2006 8:29 pm
autor: Banko
profesor30 pisze:Ja tego nie przerabiałem, znam to od strony teoretycznej .
a duzo moze byc roboty z ta flansza

: wt sie 29, 2006 8:31 pm
autor: profesor30
Trochę napewno, ale to byłby raczej lepszy zestaw.
: wt sie 29, 2006 8:34 pm
autor: Banko
profesor30 pisze:Trochę napewno, ale to byłby raczej lepszy zestaw.
Ok dzieki raz jeszcze

: wt sie 29, 2006 8:58 pm
autor: Nyska
Najprostrzym rozwiązaniem jest silnik Mesia do skrzyni i reduktora Uazowego a flansze są gotowe.
: wt sie 29, 2006 9:15 pm
autor: Banko
Nyska pisze:Najprostrzym rozwiązaniem jest silnik Mesia do skrzyni i reduktora Uazowego a flansze są gotowe.
Tak mam teraz ale slaby i na drodze i w terenie rewelacji nie ma

Skrzynia 5 bedzie szybsza na drodze

: wt sie 29, 2006 9:25 pm
autor: Nyska
Nie rozumie. Na jest 4 słaby a na będzie 5 czybszy? Nie wydaje mi sie. Trzebaby mocniejszy silnik żeby o 5 myśleć.
: wt sie 29, 2006 9:31 pm
autor: Banko
Nyska pisze:Nie rozumie. Na jest 4 słaby a na będzie 5 czybszy? Nie wydaje mi sie. Trzebaby mocniejszy silnik żeby o 5 myśleć.
a skrzynia merca nie bedzie miala lepszych przelozen od skrzyni uaza

Do silnika merca oczywiscie
: wt sie 29, 2006 11:06 pm
autor: vandall1
Red uazowski jest zdecydowanie mocniejszy i łatwiej dostepny.
Na forum jest cała wiedza na ten temat,dość powiedzieć,ze przetestowane mozliwosci zestawienia zespołu nap sa nastepujace:
1/Silnik mb,skrzynia mb,red gaz
2/silnik mb,skrzynia uaz,red uaz
3/silnik mb,skrzynia mb,red uaz/przerobiony na krótki wałek/
Wariant 3 uwazam za optymalny,mimo wydłuzenia całego zespołu.
Red gaza to pomyłka przy nowszych silnikach,choć znam takich co podpinali go do bmw.
Wariant 2-najłatwiejszy do zrobienia /osłona sprzegła-adapter/,ale eksploatacyjnie kłopotliwy.
: wt sie 29, 2006 11:07 pm
autor: kubas
zależy jaka ale o ile pamiętam to w starszych skrzyniach merca nie było nadbiegu (5 była 1:1) tak jak z resztą 4 w uazie..
ja z kolei szukałem skrzyni 5tki z nadbiegiem od sprintera do mojego silniczka ale to koszt około 1500zl zeby byla w dobrym stanie a że nie znalazłęm na czas zostalem przy uazowej 4rce i jest ok.. dociagnąłem go do ~125 na autostradzie i drugi raz tyle nie zamierzam jechać :21
: śr sie 30, 2006 8:08 am
autor: Grzegorz G.
Banko pisze: a skrzynia merca nie bedzie miala lepszych przelozen od skrzyni uaza

Do silnika merca oczywiscie
Z tego co pamietam to skrzynia do tego silnika ma trochę szybszą trójkę od uazowej, co troszkę jest lepsze na twardym (lepsze przejcie z 3 na 4), ale gorsze w terenie (brakuje mocnej trójki) - wszystko.
Moja rada - jak Ci ten zestaw działa to nie ruszaj.
Jeszcze jedno -muszę- jak chciałeś mocy to poco wkładałeś taki słaby silnik?

: śr sie 30, 2006 8:48 am
autor: Banko
Grzegorz G. pisze:Jeszcze jedno -muszę- jak chciałeś mocy to poco wkładałeś taki słaby silnik?

Kupilem z takim

: śr sie 30, 2006 8:55 am
autor: Grzegorz G.
Banko pisze:Grzegorz G. pisze:Jeszcze jedno -muszę- jak chciałeś mocy to poco wkładałeś taki słaby silnik?

Kupilem z takim

Hehe, pewnie moje dawne autko
To po co kupowałeś

Nie dali się przejecać przed zakupem
Powaga, z tym silnikiem wiele nie zdziałasz, a kasę zawsze zdążysz wydać. Już lepiej przysłowiową wołge zapodać...
: śr sie 30, 2006 9:04 am
autor: kedek
a może jak już motać, to od razu roburek

: śr sie 30, 2006 10:22 am
autor: Banko
Grzegorz G. pisze:Banko pisze:Grzegorz G. pisze:Jeszcze jedno -muszę- jak chciałeś mocy to poco wkładałeś taki słaby silnik?

Kupilem z takim

Hehe, pewnie moje dawne autko
To po co kupowałeś

Nie dali się przejecać przed zakupem
Powaga, z tym silnikiem wiele nie zdziałasz, a kasę zawsze zdążysz wydać. Już lepiej przysłowiową wołge zapodać...
jak kupowalem nie wiedzialem nawet ze sie sprzegielka w piastach wkreca
Po przeczytaniu wszystkich porad itd chyba wracam do oryginalu

albo wlasnie wolge wloze
A co do reduktora robura to mam dpostep do nowki sztuki

: śr sie 30, 2006 10:56 am
autor: Grzegorz G.
Banko pisze:
Po przeczytaniu wszystkich porad itd chyba wracam do oryginalu

albo wlasnie wolge wloze
Jak lubisz mieć trochę pod nogą to wołga lepsza - zdecydowanie lepiej się wkręca i konstrukcja trwalsza trochę. Do tego zdaję się pięknie sprzęgło od żuka pasuje (tanie i słoneczko a nie łapki).
I nic więcej nie ruszaj bo to tylko zbędne kilogramy są i wieczne poprawki poprawek.
: śr sie 30, 2006 11:19 am
autor: Marci
Grzegorz G. pisze:Banko pisze:
Po przeczytaniu wszystkich porad itd chyba wracam do oryginalu

albo wlasnie wolge wloze
Jak lubisz mieć trochę pod nogą to wołga lepsza - zdecydowanie lepiej się wkręca i konstrukcja trwalsza trochę. Do tego zdaję się pięknie sprzęgło od żuka pasuje (tanie i słoneczko a nie łapki).
I nic więcej nie ruszaj bo to tylko zbędne kilogramy są i wieczne poprawki poprawek.
to załórz mesia 2,3 benzyna albo cos wiekszego mesio 2,4d jest ok przełorzenia skrzyni biegów są podobne +-0,1 ja w uazie miałem 2,2d i prędkosciomierz zamykałem a co do silnika spr wtryski kaz ustawic na 120 bar ,początek tłoczenia i filtry

: śr sie 30, 2006 12:33 pm
autor: Grzegorz G.
Żeby było jasne - ja wcale nie twierdzę, że 2,4D jest do bani. Jeździ całkiem fajnie, ale być może nie każdemu to wystarczy. No i kwestia właśnie czy jest sprawny.
: śr sie 30, 2006 7:00 pm
autor: Banko
Panowie sprawdzilem dzis przelozenia w reduktorach i jest tak:
Gaz 69- 2,78
Uaz- 1,94
: czw sie 31, 2006 8:58 am
autor: Grzegorz G.
Banko pisze:Panowie sprawdzilem dzis przelozenia w reduktorach i jest tak:
Gaz 69- 2,78
Uaz- 1,94
No i...

: czw sie 31, 2006 11:21 am
autor: Banko
Grzegorz G. pisze:Banko pisze:Panowie sprawdzilem dzis przelozenia w reduktorach i jest tak:
Gaz 69- 2,78
Uaz- 1,94
No i...

No nic stwierdzam fakt
