Wygina mi się drążek hihi w Uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Wygina mi się drążek hihi w Uazie

Post autor: yankee » ndz wrz 10, 2006 11:00 pm

Wygina mi się drążek hihi w Uazie :wink: łączący przekładnie kierownicza z kołem jak go wzmocnić??
Dospawać kątownik 20 ?? Założyć na niego rurkę o większej średnicy ?? Czy włożyć do jego wnętrza pręt stalowy ??
Które rozwiązanie będzie najmocniejsze :wink: ?? Czy ktoś to już przerabiał ??A może macie jakieś inne propozycje??
Legnica

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn wrz 11, 2006 11:34 am

pewnie masz jakiś ewenement jakościowy... kup nowy :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » pn wrz 11, 2006 12:18 pm

zrób spawke po dlugości nie wiem jak się nazywa dokladnie taka technika wzmacniania materialu ale czasto sie ja stosuje gdzie niegdzie :wink:

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Post autor: Jakub_AK77 » pn wrz 11, 2006 1:09 pm

Tylko nie spawaj spoiną ciągłą przez całą długość, bo zrobi Ci sie łuk.

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn wrz 11, 2006 1:28 pm

cichy pisze:zrób spawke po dlugości nie wiem jak się nazywa dokladnie taka technika wzmacniania materialu ale czasto sie ja stosuje gdzie niegdzie :wink:
Układ kierowniczy to chyba kiepskie miejsce na rozwiązania stosowane "gdzie niegdzie". Spaw potrafi mocno ściągnąć więc będziesz miał faktycznie łuk. To dobra technika do wyciągania bieżni starych łóżysk - same wypadają po obspawaniu.

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » pn wrz 11, 2006 1:57 pm

tak jak napisali poprzednicy spawka, ale nie ciagla... powinno pomoc

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pn wrz 11, 2006 3:57 pm

Mówiąc szczerze to takie sposoby są może praktyczne ale to jednak drążek od którego zależy twoje bezpieczeństwo . Majątku nie stracisz jak sobie zafundujesz nowy i będziesz spokojny.
Pozdrawiam.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn wrz 11, 2006 5:11 pm

prawde mówiąc nei do końca wiem co tojest "drążek hihi" ale jeśli się wygina nagminnie to oznaczać to może przepracowany materiał.. :-?
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 12, 2006 7:07 am

zeby przepracowac taki material to trzebaby bylo sie bardzo postarac, to raczej wina tego ze pewnie jest nieco krzywy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt wrz 12, 2006 7:33 am

Bart03 pisze:zeby przepracowac taki material to trzebaby bylo sie bardzo postarac, to raczej wina tego ze pewnie jest nieco krzywy
wiesz znam takich dla których przepracowanie takiego drążka to kwestia tygodni a może nawet dni 8)

ale podejrzewam ze koledze wygial sie po raz pierwszy bo w cos przydzwonil.. dlatego sie "wygina"
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt wrz 12, 2006 12:31 pm

dżizas to przecież typowe dla uaza więc nad czym taka debata przyspawać wzomcnienie z jakiegośik ceownika i spokuj :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » śr wrz 13, 2006 1:08 pm

Jednogłośnie wszyscy mówicie o spawaniu lub wymiana na nowy :wink: . Drążek jest lekko zgięty przy użyciu pulsatora kinetycznego zwanego młotkiem doprowadziłem go do pierwotnego kształtu :wink: i teraz się zastanawiam czy nie lepszym rozwiązaniem było by włożenie w jego wnętrza pręta stalowego o odpowiedniej średnicy ?? nie ma problemu ze spawaniem :)2 i z długością spoiny :)2 a drążek będzie wzmocniony co sadzicie o takim rozwiązaniu ??
Legnica

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » czw wrz 14, 2006 7:20 pm

Sam drążek mi się nigdy nie pogioł. Trzeba nieźle przydzwonić. Proponuję raczej osłony przed drążkiem zainstalować. Ciekawy patent z rurek znalazłem kiedyś na zdjęciu na uazbuce, ale zdjęcia to teraz już raczej nie znajdę.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw wrz 14, 2006 7:30 pm

...zrób tak jak mówisz.....tylko pamiętaj, że nie jest to pusta (całkiem) rura 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw wrz 14, 2006 8:06 pm

dżizas zrozum że jak już raz się wygiął to wygnie się następny trza spawać i tyle
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pt wrz 15, 2006 7:43 am

Czas pokaże czy zostanie tylko spawanie :wink: na razie bez spawania :D drążek wzmocniłem wkładając do jego wnętrza pręt stalowy :)2 wszystko mam już założone na samochodzie, :)2 jakie będą tego skutki i ile to wytrzyma na pewno napisze :wink:
Legnica

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » pt wrz 15, 2006 8:24 pm

kubas pisze:
Bart03 pisze:zeby przepracowac taki material to trzebaby bylo sie bardzo postarac, to raczej wina tego ze pewnie jest nieco krzywy
wiesz znam takich dla których przepracowanie takiego drążka to kwestia tygodni a może nawet dni 8)

ale podejrzewam ze koledze wygial sie po raz pierwszy bo w cos przydzwonil.. dlatego sie "wygina"
ustalmy jedno drążek to nie jest hak do holowania
od kręcenia kierownicą to on sie sam nie wygnie

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » pt wrz 15, 2006 8:33 pm

yankee pisze:Jednogłośnie wszyscy mówicie o spawaniu lub wymiana na nowy :wink: . Drążek jest lekko zgięty przy użyciu pulsatora kinetycznego zwanego młotkiem doprowadziłem go do pierwotnego kształtu :wink: i teraz się zastanawiam czy nie lepszym rozwiązaniem było by włożenie w jego wnętrza pręta stalowego o odpowiedniej średnicy ?? nie ma problemu ze spawaniem :)2 i z długością spoiny :)2 a drążek będzie wzmocniony co sadzicie o takim rozwiązaniu ??
uwierz mi że nie doprowadziłeś go do pierwotnego stanu , nie da sie.


nie sprawdzałeś krzywizny przy pomocy kryz , nie sprawdzałeś wgnieceń scianek itd. itd

z drążkiem jest tak jak ze słomką
postaw pionowo na stole i sprubuj ją zgnieść potrzeba dużo siły żęby to zrobić
ale jak tylko ja uderzysz z boku to złoży sie jak masło i już nigdy nie bedzie tak wytrzymała jak pierwotnie
Prawda
????

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pt wrz 15, 2006 10:53 pm

Prawda :wink: ale jak to tej złamanej słomki włożę stalowy pręt to jej wytrzymałość wzrośnie :wink: Prawda ??
Legnica

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob wrz 16, 2006 6:59 am

Tylko jak wtedy bedziesz z niej pił ?? :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 16, 2006 8:36 am

yankee pisze:Prawda :wink: ale jak to tej złamanej słomki włożę stalowy pręt to jej wytrzymałość wzrośnie :wink: Prawda ??
owszem wzrosnie tylko jak bedzie nadal krzywa to bedzie dzialala nadal na nia sila wyboczenia i bedzie sie wyginac tyle ze w mniejszym stopniu.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » sob wrz 16, 2006 2:16 pm

naspawj kontownik bedzie mocniejsze
łatwiej wygiąć pręt niż profil

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » sob wrz 16, 2006 6:47 pm

Tak jak pisałem wcześniej wyprostowałem drążek i wbiłem pręt do środka :wink: całość założyłem i właśnie testuje :D jak się zacznie cos dziać :evil: to dam znać :)2
Legnica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość