Nowe serce uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Nowe serce uaza

Post autor: Kamil_C » wt wrz 19, 2006 8:52 pm

Witam Szanownych forumowiczów.
Chcicłbym "conieco" przerobić swojego uaza na przeprawówkę.
Moja koncepcja jest taka:
silnik - Audi a8 4.2 albo 3.7
mosty od nissana patrola
całą tzw skorupe zostawić od uaza (rama, buda itp.)
reduktor jeszcze nie wiem od czego, bo nie wiem jak będą wyglądały przełożenia. Chodzi mi o to żeby auto nie miało jakiejś kosmicznej prędkośći albo też żeby nie było strasznie wolne. Prosiłbym o jakieś rady co do reduktora

Czy waszym zdaniem taki układ ma wogóle jakiś sens czy mam zmienić koncepcję na coś słabszego??

Proszę o jakieś rady i z góry dziękuję:)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt wrz 19, 2006 8:58 pm

Silnik z tatry lepszy. Napisz najpierw ile masz lat i ile kasy na to bo jak masz tylko bujna fantazje to nikt sie nie bedzie produkowal
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt wrz 19, 2006 8:59 pm

do przeprawówek to wybrałbym jakiegoś diesla
chociaż benzyna też by mogła być ale raczej nie takie motory jak ty opisujesz

dużo elektroniki do ich sterowania potrzeba

takie silniki to raczej do RMPSTów

takie jest moje zdanie
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » wt wrz 19, 2006 9:01 pm

Tiger mam 36 lat. Co do kasy to 10 kzł mogę spokojnie dać. Nic się nie stanie jeżeli będzie to troche więcej, zawsze przecież można trochę dłużej poodkładać i zrobićporządny sprzęt. W takim razie jakie silniki są najlepsze do przeprawówek. Najlepiej byłoby w benzynie.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt wrz 19, 2006 9:08 pm

Wiadommmooo...najlepsza Wołga..... :)2
Kolega ma Mesia benzynę 2,8 na mechanicznym wtrysku...też robi a nawet przerabia błoto na deszcz:)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » wt wrz 19, 2006 9:09 pm

A coś z troche mocniejszych silników może jakieś pomysły

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 19, 2006 9:13 pm

za dychę to możesz np wsadzić wojennyje mosty i uazowołgę - resztę poprawić
zastanów się czy tą (łatwiejszą) drogą nie uzyskasz więcej

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt wrz 19, 2006 9:16 pm

mocniejszych??

od niedawna mam uaza z silnikiem od forda 2.8v6 i jak na razie to mocy w nim nie brakuje
parę razy miałem okazję pogonić go po polnych drogach i po nieużytkowanym polu i prędkości rzędu 100 km/h na takim podłożu są jak na razie dla mnie zbyt duże.
nie porywaj się od razu na tak silne motory bo nic dobrego z tego nie wyniknie

do przeprawówek moc wg. mnie ma drugorzędne znaczenie
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 19, 2006 9:17 pm

dlatego proponuję to co proponuję :wink:

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » wt wrz 19, 2006 9:23 pm

Biorąc przykład z tomcatów lub samochodu Luberdy chyba nie można wywnioskować, że elektronika się do błota nie nadaje, jeżeli te samochody można nazwać błotnymi.

Powróce do mojego pierwotnego pytania czy taki układ jaki zaproponowałem na początku ma jakiś sens i czy warto byłoby inwestowac w to. Uazowołga ani żaden silnik do 3.5 nie wchodzi raczej w grę, ponieważ ma być to mocne auto.

Na forum jest taka osoba o nazwie MOC i ma on silnik 6.2 V8. Wiecie może od jakiego samochodu jest ten silnik, ile w nim elektroniki i do jakiego terenu został stworzony ten samochód??

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 19, 2006 9:24 pm

1. Luberda ma większy nieco budżet
2. MOC powiadasz :wink:

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » wt wrz 19, 2006 9:26 pm

Nie chodzi mi dokładnie o taki sam samochód jak luberda bo wiem ile on kosztuje i czym się zajmuje luberda.

A co na temat tego uaza MOCy

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt wrz 19, 2006 9:27 pm

no ale ty chcesz taki silnik włożyć do UAZa
zastanów się nad zawieszeniem, własnym bezpieczeństwem w aucie itp.
jeżeli wszelkie kryteria zostaną uwzględnione to na montowanie silnika zostanie Ci grubo mniej jak 10kpln
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » wt wrz 19, 2006 9:31 pm

Ale co na temat tego MOCy możecie powiedzieć, bo nic się nie dowiedziałem. Jak ten samochód się sprawuje w terenie??

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt wrz 19, 2006 9:32 pm

Nie wiadomo...
Tak na dobrą sprawę to nie wiadomo czy w ogóle opuścił warsztat :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt wrz 19, 2006 9:40 pm

takie zmoty znam

reduktor robur > silnik BMW 4,0> mosty volvo
reduktor robur > jsilnik jeep 4,0 > mosty patrol GR
reduktor robur > silnik MB 3,2 > mosty volvo

a widziałem Patrola Gr z silnikiem audi 4,2

wszystkie silniki benzynowe i wszystkie daja rade


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
dred
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: sob sty 08, 2005 1:18 pm
Lokalizacja: Strzyżów (podkarpacie)
Kontaktowanie:

Post autor: dred » śr wrz 20, 2006 11:30 am

Mroczny pisze:dlatego proponuję to co proponuję :wink:
I ja tez to proponuje, a jak zapodasz dobre opony i bedziesz chciał kombinowac mozesz tez mienic mosty na patrola i silnik 2,8 Merca lub 2,9 Scorpio bez elektroniki i zmienic zawieszenie sprezyny , amory itd to ta 10 peknie jak banka mydlana, tak ze silnik wołga dobre opony mosty orginał lub afgany, wyciągara, kinetyk i bedzie dobrze , My mamy oginał silnik opona 32 nalewka simexa i sobie radzi bardzo dobrze na orginlnych mostach ale wybór nalezy do Ciebie.POZDR
gg 3302436 POZDRAWIAM 4X4!!! :-)
www.jeep-jeeb.strefa.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr wrz 20, 2006 12:00 pm

Kamil_C pisze:
A co na temat tego uaza MOCy
Sam się go zapytaj :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » śr wrz 20, 2006 1:41 pm

Jeszcze mam pytanie jakie prtzełożenia ma reduktor robura a jakie Uaza?? Czy reduktor uaza byłby w stanie przenieść takie moce, oczywiśćie bez wybuchów :)21 :)21

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr wrz 20, 2006 3:15 pm

majac do dyspozycji "tylko" 10kzl wydaje mi sie ze nie masz co myslec o silniku audi v8 lub podobnych bestiach koszt takiego silnika to kasa rzedu 3-5kzl (sam silnik a gdzie reszta...) Pozatym praktycznie bedzie caly uaz do przebudowania czyli mase godzin pracy mechanika... mosty przynajmniej od K160 patrola zawiszenie przeciez nie moze zostac oryginalne bo rozerwie ten samochod!!! najpierw sprawdz czy nie masz ramy zgnitej... reduktor najlepszy bylby wydaje mi sie od G klasy i tu tez nie mala kase trzeba dac... tak wiec majac do dyspozycji 10kzl wydaje mi sie ze nie ma sensu sie rzucac tak ostro.. ja sam buduje uaza z mercem 2.8 i wiem doskonale ile czasu i kasy trzeba w auto wrzucic zeby sie kulalo z niezlym efektem.. tak wiec posluchaj kolegow piszacych powyzej a zobaczysz ze nie pozalujesz... :)2 :wink: Pozdrawiam.
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » śr wrz 20, 2006 3:46 pm

Kamil masz 36 lat, więc dziwię się że interesuję Cię jeszcze cokolwiek z Uaza.W/w marka aktualnie nadaje się na zloty militarne, a nie do ciężkiego off-roadu. Tanio ? Kup Patrola K-160 3.3TD. Zamień resory na sprężyny.Pobaw się turbiną, p.wtryskową i dodaj intercooler. Wzrost mocy zapewniony.Auto będzie posiadało czyste papiery i części zapasowe jakościowo dużo lepsze od podróbek zza wschodniej granicy.
Wiesz ile kosztowało auto Darka ? To ciekawe. Myślę że on sam nie wie. Będę dzisiaj u niego to go zapytam.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » śr wrz 20, 2006 4:59 pm

Dyskusja nie bedzie miala sensu do poki Kamil nie powie nam do czego dokladnie ma sluzyc ten samochod ( chodzi mi o poziom trudnosci imprez)

Tak bez urazy ale dla niektorych zjechanie z polnej drogi jest juz extremem.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » śr wrz 20, 2006 4:59 pm

Babcia.
skąd ja wiedziałem że Cię tu zaraz spotkam?
Są ludzie którzy mają satysfakcje gdy objadą uazem np.K160
i podoba im się uaz, lub coś co tylko go z wierzchu przypomina. Czyste papiery po zmianie resorów na sprężyny?

Kamil_C
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:39 pm

Post autor: Kamil_C » śr wrz 20, 2006 5:13 pm

Tej ceny to nie znam dokładnej tylko poprostu mam troche wyobraźni i potrafię sobie wyobrazić mniej/więcej. Jeżeloi mógłbyś się dokładnie dowiedzieć ile ten samochód pożarł pieniędzy to ja się chętnie dowiem.

Ten samochód miałby służyć do czegoś więcej niż do zjechania z asfaltu na polną droge:D choć z drugiej strony nie mam konkretnych założeń do czego to będzie. Wszystko zależy od tego jak on się wogóle będzie kulał i jak ja się będe sprawdzał w naprawde ciężkim terenie.

Dlaczego uaz?? hmm poprostu czuję w głębi duszy przywiązanie do tego samochodu. Jeżeli miałbym kupić jakiegoś wranglera itp., to jest kolejny spory wydatek, więc wolałbym włożyć tą kasę, którą miałbym wydać dodatkowo na samochód, w wnętrze uaza. Uaza całkiem ładnie można przerobić zewnętrznie więc to też daje jakiś tam plus. Z ramą myślę, że większych kłopotów by nie było ewentualnie jakieś drobne wzmocnieniai git. :)21

Ale jeżeli tak mówicie, że to za mocny silnik to jaki będzie najlepszy w przedziale od 3000 - 3800cm3

Audi a8 ma też silnik 3.7 więc może coś z tego by wyszło?? Choć elektroniki zapewne mniej nie będzie. :-?

Z słabszych silników to może BMW 535 3.5L 250KM i jest na manualnej skrzyni, a w a8 baardzo niewiele modeli ma manuala.

Czy sądzicie, że manualna skrzynia będzie lepsza czy automat?? JA wolałbym manuala, ale widziałem u niektóruch automaty. Jak to się sprawdza w terenie??

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr wrz 20, 2006 5:21 pm

Kamil_C pisze:Tej ceny to nie znam dokładnej tylko poprostu mam troche wyobraźni i potrafię sobie wyobrazić mniej/więcej. Jeżeloi mógłbyś się dokładnie dowiedzieć ile ten samochód pożarł pieniędzy to ja się chętnie dowiem.

Ten samochód miałby służyć do czegoś więcej niż do zjechania z asfaltu na polną droge:D choć z drugiej strony nie mam konkretnych założeń do czego to będzie. Wszystko zależy od tego jak on się wogóle będzie kulał i jak ja się będe sprawdzał w naprawde ciężkim terenie.

Dlaczego uaz?? hmm poprostu czuję w głębi duszy przywiązanie do tego samochodu. Jeżeli miałbym kupić jakiegoś wranglera itp., to jest kolejny spory wydatek, więc wolałbym włożyć tą kasę, którą miałbym wydać dodatkowo na samochód, w wnętrze uaza. Uaza całkiem ładnie można przerobić zewnętrznie więc to też daje jakiś tam plus. Z ramą myślę, że większych kłopotów by nie było ewentualnie jakieś drobne wzmocnieniai git. :)21

Ale jeżeli tak mówicie, że to za mocny silnik to jaki będzie najlepszy w przedziale od 3000 - 3800cm3

Audi a8 ma też silnik 3.7 więc może coś z tego by wyszło?? Choć elektroniki zapewne mniej nie będzie. :-?


Jesli chcesz to wrzuc sobie 4.2 jesli chodzi o to to juz duzej roznicy robic nie bedzie tylko jesli jestes pewien tego co chcesz zrobic (lub kiedys budowales podobna zmote) to czemu nie... tylko mam watpliwosci ze v8 wejdzie pod mache uaza bez konkretnego ciecia budy.... :roll: przemysl sprawe na spokojnie i szykuj sie na problemy... :oops: :wink:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość