Zaspawany korek spustowy w moście

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Zaspawany korek spustowy w moście

Post autor: Pablo02 » ndz paź 15, 2006 3:10 pm

Witam. W spadku po poprzednim właścicielu dostałem extra patent jak w tytule. Daję radę z wymianą oleju przez górny korek, ale chciałbym powrócić do stanu pierwotnego, bo lubię jak wszystko działa, a poza tym nie mogę np wypłukać opiłków, które gromadzą się na dnie. Plan mam taki: zeszlifuję nadwyżkę ( liczę że spaw nie jest zbyt głęboki ), dospawam nakrętkę, wykręcę korek ( jak będzie chciał wyjść ) i wkręcę nowy :). Czy ten plan ma szansę powodzenia? Może ktoś już przerabiał taki temat? Przy okazji zapytam czy można dokupić takie korki? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz paź 15, 2006 4:01 pm

......moja wersja: zeszlifuj zaspawany korek równo z mostem,następnie pospawaj go dokładnie jeszcze raz,przewierć wiertłem nagwintuj,wkręć nowy korek........to wszystko. :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz paź 15, 2006 4:13 pm

zrób jak mówi fazi :)2 ...może nawet nie trzeba będzie gwintować jak ładnie rozwiercisz...
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz paź 15, 2006 6:58 pm

faziuaz pisze:......moja wersja: zeszlifuj zaspawany korek równo z mostem,następnie pospawaj go dokładnie jeszcze raz,przewierć wiertłem nagwintuj,wkręć nowy korek........to wszystko. :)2

a jakim gwintownikiem radzisz nagwintować?
myślę że niech kolega spróbuje tak jak pisał w pierwszym poście..
po co mieć łeb sruby wystający pod gruchą mostu :roll:

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » ndz paź 15, 2006 8:45 pm

A czy gwint w tych korkach nie jest czasem stożkowy?? Znaczy że ż tyłu korka jest mniejsza średnica.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo02 » ndz paź 15, 2006 9:07 pm

Wlewowe na pewno nie są stożkowe- spustowe jeszcze nie wiem :D

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » ndz paź 15, 2006 9:13 pm

gwint jest prost 1/2cala, a na korku jest storzkowy
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn paź 16, 2006 9:21 am

Pablo02 pisze:Wlewowe na pewno nie są stożkowe- spustowe jeszcze nie wiem :D
no z tym napewno - to nie tak szybko :)21 obydwa sa stozkowe
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn paź 16, 2006 11:47 am

...tak jak rzecze Bart,stożkowe są........inaczej powkręcał byś do środka 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn paź 16, 2006 12:39 pm

są stożkowe - potwierdzam :D

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo02 » pn paź 16, 2006 8:16 pm

Faktycznie,z tego co pamiętam, to gwint stożkowy, a nie walcowy stosuje się w miejscach gdzie potrzeba lepszego uszczelnienia. Wydawało mi się że widziałem walcowy, ale skoro wszyscy piszą że jest inaczej, to pewnie macie rację, ( na pewno macie rację :D )- ja do piątku tego i tak nie sprawdzę. Przy okazji ponawiam pytanie o możliwość zakupu nowych korków.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn paź 16, 2006 8:24 pm

Ponoć pasują takie ze sklepu hydraulicznego.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn paź 16, 2006 8:52 pm

pasują ze skrzyni biegów od malucha :)2
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » pn paź 16, 2006 11:39 pm

faziuaz pisze:...tak jak rzecze Bart,stożkowe są........inaczej powkręcał byś do środka 8)
Jakim sposobem proponujesz nagwintować gwint stożkowy?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn paź 16, 2006 11:49 pm

Majkello pisze: Jakim sposobem proponujesz nagwintować gwint stożkowy?
a normalnie na tokarce .......


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt paź 17, 2006 12:55 am

Mag69 pisze:
Majkello pisze: Jakim sposobem proponujesz nagwintować gwint stożkowy?
a normalnie na tokarce .......


:)21
Tylko po osadzeniu UAZa w tokarce trzeba drzwi pozamykać bo będą telepać.... :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » wt paź 17, 2006 2:57 pm

jezeli poprzedni właściciel fatygował się aby spawać korek to zanczy ze z tego gwintu mało zostało i ciekł, więc nie było innego wyjscia- przynajmniej ja tak sądze, czyli nowy korek nie bedzie pasował
Grzegorz

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt paź 17, 2006 3:26 pm

Digidy123 pisze:jezeli poprzedni właściciel fatygował się aby spawać korek to zanczy ze z tego gwintu mało zostało i ciekł, więc nie było innego wyjscia- przynajmniej ja tak sądze, czyli nowy korek nie bedzie pasował
I to chyba jest słuszna koncepcja.... :)2
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt paź 17, 2006 6:04 pm

Jak cieknie to można wkręcić z teflonem...chyba. Lepsze to niż zaspawny korek.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » wt paź 17, 2006 8:38 pm

Wywierć dziurę w tej nakrętce
Powiększ ja do takiego rozmiaru żeby weszła jak największa nakrętka

Daj ją do stoczenia tak aby była okrągła może z jakąś faską i wbij tą nakrętkę do tego otworu , później zaspawaj ją dookoła , niestety będziesz musiał ja jeszcze przegwintować bo się pewnie gwint zmieni ,
Cały bajer po to żeby nie wystawało zbyt dużo za most , a na koniec wkręć śrubę z podkładką miedzianą to ciekło nie będzie
Ja tak to widzę

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr paź 18, 2006 6:54 pm

Majkello pisze:
faziuaz pisze:...tak jak rzecze Bart,stożkowe są........inaczej powkręcał byś do środka 8)
Jakim sposobem proponujesz nagwintować gwint stożkowy?
.....prostym sposobem.....masz gwintownik nr.1.....2 ......3 :lol: bo przecież wiadomo jest że to korek jest stożkowy a nie gwint w moście...... :oops:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr paź 18, 2006 7:00 pm

.....przypomniał mi się jeszcze jeden nie raz stosowany przezemnie sposób.....wiercisz gwintujesz wszystko normalnie (normalne gwinty), tylko stosujesz podkładkę miedzianą pod łeb śruby..... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo02 » śr paź 18, 2006 7:41 pm

Właśnie wróciłem z garażu. Na razie sukces jest połowiczny, tzn korek w przednim moście przywrócony do stanu używalności ( tylnego na razie nie ruszałem ). A było to tak... za pomocą szlifierki kątowej zdjąłem delikatnie „nadwyżkę” metalu czyli to , co zostało nadspawane ( na moście ciężko nawet zauważyć ślady tej operacji ). Okazało się, że na korek został jeszcze wcześniej naspawany jakiś łeb śruby, więc po jego zeszlifowaniu ukazał się stary otwór do osadzenia klucza ( widać że ktoś nie mając właściwego narzędzia, potraktował temat wykręcenia tego korka bardzo ambicjonalnie i zdewastwał go doszczętnie ). Ponieważ jednak nie był to otwór równiutki, tylko owal w kształcie jaja, po kilkunastu przymiarkach, zeszlifowałem starą grzechotkę na podobny kształt i udało się go wykręcić bez dospawywania nakrętki. Po wymianie oleju a właściwie emulsji, która tam była :D , wkręciłem zdobyty używany korek i teraz po odłuszczeniu powierzchni i naklejeniu plastra opatrunkowego, będę obserwował czy jest przeciek czy nie. Mam nadzieję że nie zanudziłem Was. Napisałem o tym, bo może ktoś będzie miał podobny problem. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr paź 18, 2006 10:24 pm

faziuaz pisze:
Majkello pisze:
faziuaz pisze:...tak jak rzecze Bart,stożkowe są........inaczej powkręcał byś do środka 8)
Jakim sposobem proponujesz nagwintować gwint stożkowy?
.....prostym sposobem.....masz gwintownik nr.1.....2 ......3 :lol: bo przecież wiadomo jest że to korek jest stożkowy a nie gwint w moście...... :oops:
a jak masz gwintowniki w wersji I i II to co wtedy :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr paź 18, 2006 10:27 pm

no to teraz kup nowe korki i masz juz jak buc powinno

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość