Wspomaganie od BMW...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Wspomaganie od BMW...

Post autor: tomek4x4 » ndz paź 29, 2006 2:30 pm

Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » ndz paź 29, 2006 2:32 pm

a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca... :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wspomaganie od BMW...

Post autor: benes » ndz paź 29, 2006 3:16 pm

tomek4x4 pisze:Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
Co do wąsa to zaniosłem do kowala wąs i swożeń i nagrzał wąs i przywalił tak aby dopasować storzek swożnia do końcówki drążka uaza. Nie trzeba go odwracać
Krzyżak powinien pasować ja mam taki alu
Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 29, 2006 3:19 pm

pakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca... :roll:
a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiej :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz paź 29, 2006 3:25 pm

Bart03 pisze:
pakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca... :roll:
a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiej :wink:
łatwiej to z BMW

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 29, 2006 3:29 pm

a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz paź 29, 2006 3:41 pm

Bart03 pisze:a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw
to już ponad rok montuje wspomaganie :D :o :o

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 29, 2006 3:46 pm

no to szybki jestes :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz paź 29, 2006 3:49 pm


Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 29, 2006 4:38 pm

no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie

zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć :)1

wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie

co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,


pozdrawiam i życzę owocnego motania
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz paź 29, 2006 5:05 pm

piotr oskwarek pisze:no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie

zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć :)1

wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie

co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,


pozdrawiam i życzę owocnego motania
jaki masz silnik??
Chodzi mi o patenty gdzie zamontować pompę przy orginalnym silniku uazowym lub wołgowskim i jak do niego pociągnąc pasek lkinowy

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 29, 2006 5:23 pm

silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 i na początku zastanawiałem się coby nie zastosować oryginalnej fordowskiej pompy od wspomagania, ale chyba pozostanę przy pompie z BMW;

pomimo tego, że silnik nie zajmuje dużo miejsca w komorze UAZowej nie pozostaje jego za dużo na przekładnię - z tym problemem to chyba sobie poradzę np. podnosząc silnik na poduszkach lub podnosząc nieco chłodnice(mam dwie zamontowane jedna za drugą);

mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy

zstanawiam się też nad przeniesieniem pompy wspomagania w miejsce alternatora, a alternatora nie przenieść gdzieś wyżej żeby podczas głębszego przejazdu przez "kałuże" nie "moczyć" elektryki
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz paź 29, 2006 5:39 pm

piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...

mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » ndz paź 29, 2006 6:06 pm

benes pisze:
piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...

mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć
Witam. Idzie zalozyc podwojne kolo na pasek klinowy bo nawet niektore uazy mialy takie kolka orginalnie. Naped z altarnatora chyba nie jest najlepszym pomyslem.
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz paź 29, 2006 8:55 pm

...napęd z alternatora to pomyłka...po pierwsze pasek nie daje rady,po drugie jak za mocno naprężyć to łożyska w alternatorze polecą,najlepiej z wału(podwójne koło pasowe),w orginale występowały takie w radiostacjach... :)2
Obrazek
...tu na fotce masz nawet potrójne koło pasowe :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wspomaganie od BMW...

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 29, 2006 9:07 pm

benes pisze: Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas

czy mógłbyś mi podesłać wymiary tej blachy adaptacyjnej?
ułatwiłoby to mi trochę robotę
8)
trzeba tak robić, żeby się nieorobić :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 29, 2006 9:22 pm

a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie :D

Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 29, 2006 9:33 pm

Bart03 pisze:a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie :D

Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej :wink:
hehe bart chciałem sobie ułatwić robotę :wink:
schemat gotowca mile widziany

ja tej zmoty nie konstruowałem ale ja ją będę przerabiał na autko przeprawowe z auta RMPSTowego
na początek zaczynam od wspomagania,
już w tej chwili oglądam na ruskich stronkach o hamulcach tarczowych w UAZie,
potem zmiana kółek z maxi crossów na jakieś Fedimy,
delikatne motanie blach itp.

więc sam widzisz , że przeróbek trochę sporo, zapału jeszcze więcej, czasu mało itp.

pozdro
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » ndz paź 29, 2006 9:43 pm

Znajdź blachę co by starczyło, połóz na płask:)
Wkręć szpilki w orginalną przekłądnie uazową (na tokarce naostrzone :D )
Przyłożyć przekładnię , przyłożyc w przekładnię, ślady sie zrobią , wiercić gwinotować , montować i jechać..
:)
Pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 29, 2006 9:53 pm

hehe dzięki tomek za podpowiedź :)2
a mam jeszcze jedno pytanko
jakie obroty nominalne powinna posiadać pompa od BMW bo jeszcze nie wiem jakiej wielkości koła pasowe poprzykręcać na wał i do pompy
mam silnik w benzynie więc i u Ciebie Tomku tak jest ale jakie są koła?
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 29, 2006 10:41 pm

pompa ma mniejsze obroty niz wal korbowy: http://bart03.dobrebopolskie.com/defaul ... photoNr=24
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pn paź 30, 2006 6:24 am

widze silnik bmw chyba 2.5L, piekna sparwa , powoli zbieram kase na takie serce :D
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn paź 30, 2006 7:22 am

no ten ma akurat niecałe 2,8 :wink: rarytas - wkladany do beemek ktore szly glownie na stany :roll: Jestem szczesliwym posiadaczem :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn paź 30, 2006 9:04 am

faziuaz pisze:...napęd z alternatora to pomyłka...po pierwsze pasek nie daje rady,po drugie jak za mocno naprężyć to łożyska w alternatorze polecą,najlepiej z wału(podwójne koło pasowe),w orginale występowały takie w radiostacjach... :)2
Obrazek
...tu na fotce masz nawet potrójne koło pasowe :)2
Tam też myślałem że z alternatora to pomyłka mam podwójne koło pasowe z wołgi i je chce zamontowaćtylko myślałem że będą mi przeszkadzać węże do chłodnicy ale widzę że można je obejść.
Masz może zdjęcie z góry i od tyłu(od strony aparatu zapłonowego???)

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pn paź 30, 2006 4:24 pm

Doktor200 pisze:widze silnik bmw chyba 2.5L, piekna sparwa , powoli zbieram kase na takie serce :D


chodzi ci o zoltego uaza???? neee nie 2.5 panie kolego to jest 3.5 8) ja to puzniej pomysle o jakims motorku z bety narazie merol :wink: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość