Wspomaganie od BMW...
Moderator: Student
Wspomaganie od BMW...
Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Wspomaganie od BMW...
Co do wąsa to zaniosłem do kowala wąs i swożeń i nagrzał wąs i przywalił tak aby dopasować storzek swożnia do końcówki drążka uaza. Nie trzeba go odwracaćtomek4x4 pisze:Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
Krzyżak powinien pasować ja mam taki alu
Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
łatwiej to z BMWBart03 pisze:a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiejpakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
to już ponad rok montuje wspomaganieBart03 pisze:a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw



http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie
zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć
wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie
co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,
pozdrawiam i życzę owocnego motania
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie
zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć

wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie
co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,
pozdrawiam i życzę owocnego motania
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
jaki masz silnik??piotr oskwarek pisze:no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie
zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć![]()
wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie
co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,
pozdrawiam i życzę owocnego motania
Chodzi mi o patenty gdzie zamontować pompę przy orginalnym silniku uazowym lub wołgowskim i jak do niego pociągnąc pasek lkinowy
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 i na początku zastanawiałem się coby nie zastosować oryginalnej fordowskiej pompy od wspomagania, ale chyba pozostanę przy pompie z BMW;
pomimo tego, że silnik nie zajmuje dużo miejsca w komorze UAZowej nie pozostaje jego za dużo na przekładnię - z tym problemem to chyba sobie poradzę np. podnosząc silnik na poduszkach lub podnosząc nieco chłodnice(mam dwie zamontowane jedna za drugą);
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
zstanawiam się też nad przeniesieniem pompy wspomagania w miejsce alternatora, a alternatora nie przenieść gdzieś wyżej żeby podczas głębszego przejazdu przez "kałuże" nie "moczyć" elektryki
pomimo tego, że silnik nie zajmuje dużo miejsca w komorze UAZowej nie pozostaje jego za dużo na przekładnię - z tym problemem to chyba sobie poradzę np. podnosząc silnik na poduszkach lub podnosząc nieco chłodnice(mam dwie zamontowane jedna za drugą);
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
zstanawiam się też nad przeniesieniem pompy wspomagania w miejsce alternatora, a alternatora nie przenieść gdzieś wyżej żeby podczas głębszego przejazdu przez "kałuże" nie "moczyć" elektryki
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Witam. Idzie zalozyc podwojne kolo na pasek klinowy bo nawet niektore uazy mialy takie kolka orginalnie. Naped z altarnatora chyba nie jest najlepszym pomyslem.benes pisze:Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć
cale zycie z wariatami
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wspomaganie od BMW...
benes pisze: Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas
czy mógłbyś mi podesłać wymiary tej blachy adaptacyjnej?
ułatwiłoby to mi trochę robotę

trzeba tak robić, żeby się nieorobić

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie
Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej

Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
hehe bart chciałem sobie ułatwić robotęBart03 pisze:a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie![]()
Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej

schemat gotowca mile widziany
ja tej zmoty nie konstruowałem ale ja ją będę przerabiał na autko przeprawowe z auta RMPSTowego
na początek zaczynam od wspomagania,
już w tej chwili oglądam na ruskich stronkach o hamulcach tarczowych w UAZie,
potem zmiana kółek z maxi crossów na jakieś Fedimy,
delikatne motanie blach itp.
więc sam widzisz , że przeróbek trochę sporo, zapału jeszcze więcej, czasu mało itp.
pozdro
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
hehe dzięki tomek za podpowiedź 
a mam jeszcze jedno pytanko
jakie obroty nominalne powinna posiadać pompa od BMW bo jeszcze nie wiem jakiej wielkości koła pasowe poprzykręcać na wał i do pompy
mam silnik w benzynie więc i u Ciebie Tomku tak jest ale jakie są koła?

a mam jeszcze jedno pytanko
jakie obroty nominalne powinna posiadać pompa od BMW bo jeszcze nie wiem jakiej wielkości koła pasowe poprzykręcać na wał i do pompy
mam silnik w benzynie więc i u Ciebie Tomku tak jest ale jakie są koła?
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
pompa ma mniejsze obroty niz wal korbowy: http://bart03.dobrebopolskie.com/defaul ... photoNr=24
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Tam też myślałem że z alternatora to pomyłka mam podwójne koło pasowe z wołgi i je chce zamontowaćtylko myślałem że będą mi przeszkadzać węże do chłodnicy ale widzę że można je obejść.
Masz może zdjęcie z góry i od tyłu(od strony aparatu zapłonowego???)
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość