Strona 1 z 2

Wspomaganie od BMW...

: ndz paź 29, 2006 2:30 pm
autor: tomek4x4
Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!

: ndz paź 29, 2006 2:32 pm
autor: pakjusz_pl
a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca... :roll:

Re: Wspomaganie od BMW...

: ndz paź 29, 2006 3:16 pm
autor: benes
tomek4x4 pisze:Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
Co do wąsa to zaniosłem do kowala wąs i swożeń i nagrzał wąs i przywalił tak aby dopasować storzek swożnia do końcówki drążka uaza. Nie trzeba go odwracać
Krzyżak powinien pasować ja mam taki alu
Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas

: ndz paź 29, 2006 3:19 pm
autor: Bart03
pakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca... :roll:
a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiej :wink:

: ndz paź 29, 2006 3:25 pm
autor: benes
Bart03 pisze:
pakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca... :roll:
a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiej :wink:
łatwiej to z BMW

: ndz paź 29, 2006 3:29 pm
autor: Bart03
a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw

: ndz paź 29, 2006 3:41 pm
autor: benes
Bart03 pisze:a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw
to już ponad rok montuje wspomaganie :D :o :o

: ndz paź 29, 2006 3:46 pm
autor: Bart03
no to szybki jestes :)21

: ndz paź 29, 2006 3:49 pm
autor: benes

: ndz paź 29, 2006 4:38 pm
autor: piotr oskwarek
no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie

zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć :)1

wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie

co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,


pozdrawiam i życzę owocnego motania

: ndz paź 29, 2006 5:05 pm
autor: benes
piotr oskwarek pisze:no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie

zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć :)1

wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie

co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,


pozdrawiam i życzę owocnego motania
jaki masz silnik??
Chodzi mi o patenty gdzie zamontować pompę przy orginalnym silniku uazowym lub wołgowskim i jak do niego pociągnąc pasek lkinowy

: ndz paź 29, 2006 5:23 pm
autor: piotr oskwarek
silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 i na początku zastanawiałem się coby nie zastosować oryginalnej fordowskiej pompy od wspomagania, ale chyba pozostanę przy pompie z BMW;

pomimo tego, że silnik nie zajmuje dużo miejsca w komorze UAZowej nie pozostaje jego za dużo na przekładnię - z tym problemem to chyba sobie poradzę np. podnosząc silnik na poduszkach lub podnosząc nieco chłodnice(mam dwie zamontowane jedna za drugą);

mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy

zstanawiam się też nad przeniesieniem pompy wspomagania w miejsce alternatora, a alternatora nie przenieść gdzieś wyżej żeby podczas głębszego przejazdu przez "kałuże" nie "moczyć" elektryki

: ndz paź 29, 2006 5:39 pm
autor: benes
piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...

mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć

: ndz paź 29, 2006 6:06 pm
autor: szymon milimetr
benes pisze:
piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...

mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć
Witam. Idzie zalozyc podwojne kolo na pasek klinowy bo nawet niektore uazy mialy takie kolka orginalnie. Naped z altarnatora chyba nie jest najlepszym pomyslem.

: ndz paź 29, 2006 8:55 pm
autor: faziuaz
...napęd z alternatora to pomyłka...po pierwsze pasek nie daje rady,po drugie jak za mocno naprężyć to łożyska w alternatorze polecą,najlepiej z wału(podwójne koło pasowe),w orginale występowały takie w radiostacjach... :)2
Obrazek
...tu na fotce masz nawet potrójne koło pasowe :)2

Re: Wspomaganie od BMW...

: ndz paź 29, 2006 9:07 pm
autor: piotr oskwarek
benes pisze: Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas

czy mógłbyś mi podesłać wymiary tej blachy adaptacyjnej?
ułatwiłoby to mi trochę robotę
8)
trzeba tak robić, żeby się nieorobić :wink:

: ndz paź 29, 2006 9:22 pm
autor: Bart03
a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie :D

Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej :wink:

: ndz paź 29, 2006 9:33 pm
autor: piotr oskwarek
Bart03 pisze:a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie :D

Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej :wink:
hehe bart chciałem sobie ułatwić robotę :wink:
schemat gotowca mile widziany

ja tej zmoty nie konstruowałem ale ja ją będę przerabiał na autko przeprawowe z auta RMPSTowego
na początek zaczynam od wspomagania,
już w tej chwili oglądam na ruskich stronkach o hamulcach tarczowych w UAZie,
potem zmiana kółek z maxi crossów na jakieś Fedimy,
delikatne motanie blach itp.

więc sam widzisz , że przeróbek trochę sporo, zapału jeszcze więcej, czasu mało itp.

pozdro

: ndz paź 29, 2006 9:43 pm
autor: tomekuaz
Znajdź blachę co by starczyło, połóz na płask:)
Wkręć szpilki w orginalną przekłądnie uazową (na tokarce naostrzone :D )
Przyłożyć przekładnię , przyłożyc w przekładnię, ślady sie zrobią , wiercić gwinotować , montować i jechać..
:)
Pozdrawiam

: ndz paź 29, 2006 9:53 pm
autor: piotr oskwarek
hehe dzięki tomek za podpowiedź :)2
a mam jeszcze jedno pytanko
jakie obroty nominalne powinna posiadać pompa od BMW bo jeszcze nie wiem jakiej wielkości koła pasowe poprzykręcać na wał i do pompy
mam silnik w benzynie więc i u Ciebie Tomku tak jest ale jakie są koła?

: ndz paź 29, 2006 10:41 pm
autor: Bart03
pompa ma mniejsze obroty niz wal korbowy: http://bart03.dobrebopolskie.com/defaul ... photoNr=24

: pn paź 30, 2006 6:24 am
autor: Doktor200
widze silnik bmw chyba 2.5L, piekna sparwa , powoli zbieram kase na takie serce :D

: pn paź 30, 2006 7:22 am
autor: Bart03
no ten ma akurat niecałe 2,8 :wink: rarytas - wkladany do beemek ktore szly glownie na stany :roll: Jestem szczesliwym posiadaczem :)21

: pn paź 30, 2006 9:04 am
autor: benes
faziuaz pisze:...napęd z alternatora to pomyłka...po pierwsze pasek nie daje rady,po drugie jak za mocno naprężyć to łożyska w alternatorze polecą,najlepiej z wału(podwójne koło pasowe),w orginale występowały takie w radiostacjach... :)2
Obrazek
...tu na fotce masz nawet potrójne koło pasowe :)2
Tam też myślałem że z alternatora to pomyłka mam podwójne koło pasowe z wołgi i je chce zamontowaćtylko myślałem że będą mi przeszkadzać węże do chłodnicy ale widzę że można je obejść.
Masz może zdjęcie z góry i od tyłu(od strony aparatu zapłonowego???)

: pn paź 30, 2006 4:24 pm
autor: pakjusz_pl
Doktor200 pisze:widze silnik bmw chyba 2.5L, piekna sparwa , powoli zbieram kase na takie serce :D


chodzi ci o zoltego uaza???? neee nie 2.5 panie kolego to jest 3.5 8) ja to puzniej pomysle o jakims motorku z bety narazie merol :wink: :)2