Strona 1 z 2
Wspomaganie od BMW...
: ndz paź 29, 2006 2:30 pm
autor: tomek4x4
Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
: ndz paź 29, 2006 2:32 pm
autor: pakjusz_pl
a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca...

Re: Wspomaganie od BMW...
: ndz paź 29, 2006 3:16 pm
autor: benes
tomek4x4 pisze:Mam zamiar zamontowac w Uazie wspomaganie kierownicy od BMW 5 [E34]. Mam pytanie do ludzi którzy maja juz cos takiego zamontowane o jakieś wskazówki. Narazie wiem tylko tyle że trzeba dorobic blachę aby zamontować przekładnię do ramy. Natomiast nie wiem co z wąsem? Czy bez problemu mozna go odwrócić? Czy krzyżak będzie pasował i czy trzeba skracać kolumnę kierownicy? Co z obrotami pompy? Jakiej wielkości zastosować koła pasowe? Za wszelkie odpowiedzi zgóry dzieki! POZDRAWIAM!
Co do wąsa to zaniosłem do kowala wąs i swożeń i nagrzał wąs i przywalił tak aby dopasować storzek swożnia do końcówki drążka uaza. Nie trzeba go odwracać
Krzyżak powinien pasować ja mam taki alu
Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas
: ndz paź 29, 2006 3:19 pm
autor: Bart03
pakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca...

a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiej

: ndz paź 29, 2006 3:25 pm
autor: benes
Bart03 pisze:pakjusz_pl pisze:a chcesz koniecznie od BMW kolumne? z tego co mi wiadomo to chyba prosciej jest z kolumna merca...

a kto ci naopowiadal takich bajek ze z merca latwiej

łatwiej to z BMW
: ndz paź 29, 2006 3:29 pm
autor: Bart03
a tak wogole to o przekladniach z BMW bylo juz tyle pisane ze wystarczy poszperac a wszystko stanie sie jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... aganie+bmw
: ndz paź 29, 2006 3:41 pm
autor: benes
: ndz paź 29, 2006 3:46 pm
autor: Bart03
no to szybki jestes

: ndz paź 29, 2006 3:49 pm
autor: benes
: ndz paź 29, 2006 4:38 pm
autor: piotr oskwarek
no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie
zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć
wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie
co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,
pozdrawiam i życzę owocnego motania
: ndz paź 29, 2006 5:05 pm
autor: benes
piotr oskwarek pisze:no i ja niedługo będę montował wspomaganie od BMW (E34),
zbliżają się długie zimowe wieczory to i czasu trochę się znajdzie na motanie
zgromadziłem już:
przekładnię, pompę, zbiorniczek i arkusz 1m\1m blachy o grubości 10mm
autko już częściowo zdemontowane
tak się zastanawiam czy robić zdjęcia dla potomnych, ale z tego co szukałem po necie i co dostałem od kolegów forumowych to chyba powinno wystarczyć
wg mnie wspomaganie od BMW jest łatwiejsze do wmotania niż mercedesowskie
co do wąsa przekładni to pomysł benesa jest bardzo dobry
można też przespawać wąsy z BMW i UAZa w jedną całość, ale operację tą mogą wykonać tylko naprawdę specjalistyczne warsztaty spawalnicze które rzeczywiście kumają o co biega,
pozdrawiam i życzę owocnego motania
jaki masz silnik??
Chodzi mi o patenty gdzie zamontować pompę przy orginalnym silniku uazowym lub wołgowskim i jak do niego pociągnąc pasek lkinowy
: ndz paź 29, 2006 5:23 pm
autor: piotr oskwarek
silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 i na początku zastanawiałem się coby nie zastosować oryginalnej fordowskiej pompy od wspomagania, ale chyba pozostanę przy pompie z BMW;
pomimo tego, że silnik nie zajmuje dużo miejsca w komorze UAZowej nie pozostaje jego za dużo na przekładnię - z tym problemem to chyba sobie poradzę np. podnosząc silnik na poduszkach lub podnosząc nieco chłodnice(mam dwie zamontowane jedna za drugą);
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
zstanawiam się też nad przeniesieniem pompy wspomagania w miejsce alternatora, a alternatora nie przenieść gdzieś wyżej żeby podczas głębszego przejazdu przez "kałuże" nie "moczyć" elektryki
: ndz paź 29, 2006 5:39 pm
autor: benes
piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć
: ndz paź 29, 2006 6:06 pm
autor: szymon milimetr
benes pisze:piotr oskwarek pisze:silnik w moim UAZie jest Forda 2.8v6 ...
mocowanie pompy to najlepiej jest wykonać montując dodatkowe kółko na wale silnika na pasek klinowy
Ja mam orginalny silnik i tu jest problem bo nie da rady założyć na wale korbowym podwójnego koła pasowego tz założyć to da radę ale pasek nie ma miejsca bo jest tam blisko śmigło wentylatora a po lewej stronie wyjście wejście wody do chłodnicy a z drugiej strony alternator.
Już myślałem, jedyne miejsce jak mi się wydaje to założenie podwójnego koła pasowego na aleternatorze i połączyć z pompą ale zmniejsza się średnica koła i chyba łożyska będą szybko się niszczyć
Witam. Idzie zalozyc podwojne kolo na pasek klinowy bo nawet niektore uazy mialy takie kolka orginalnie. Naped z altarnatora chyba nie jest najlepszym pomyslem.
: ndz paź 29, 2006 8:55 pm
autor: faziuaz
...napęd z alternatora to pomyłka...po pierwsze pasek nie daje rady,po drugie jak za mocno naprężyć to łożyska w alternatorze polecą,najlepiej z wału(podwójne koło pasowe),w orginale występowały takie w radiostacjach...

...tu na fotce masz nawet potrójne koło pasowe

Re: Wspomaganie od BMW...
: ndz paź 29, 2006 9:07 pm
autor: piotr oskwarek
benes pisze:
Na razie zmotałem blachę "adaptacyjną" i tak leży od ponad 2 miechów i czeka na lepszy czas
czy mógłbyś mi podesłać wymiary tej blachy adaptacyjnej?
ułatwiłoby to mi trochę robotę
trzeba tak robić, żeby się nieorobić

: ndz paź 29, 2006 9:22 pm
autor: Bart03
a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie
Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej

: ndz paź 29, 2006 9:33 pm
autor: piotr oskwarek
Bart03 pisze:a coz to za problem zrobic z kartonu szablon a potem palnikiem wypalic z blachy 10mm dwa elementy - pospawac razem zastrzelic blachami 5-6mm i po robocie
Piotr skonstruowales zmote a nie potrafisz wykonac prostej blachy adaptacyjnej

hehe bart chciałem sobie ułatwić robotę
schemat gotowca mile widziany
ja tej zmoty nie konstruowałem ale ja ją będę przerabiał na autko przeprawowe z auta RMPSTowego
na początek zaczynam od wspomagania,
już w tej chwili oglądam na ruskich stronkach o hamulcach tarczowych w UAZie,
potem zmiana kółek z maxi crossów na jakieś Fedimy,
delikatne motanie blach itp.
więc sam widzisz , że przeróbek trochę sporo, zapału jeszcze więcej, czasu mało itp.
pozdro
: ndz paź 29, 2006 9:43 pm
autor: tomekuaz
Znajdź blachę co by starczyło, połóz na płask:)
Wkręć szpilki w orginalną przekłądnie uazową (na tokarce naostrzone

)
Przyłożyć przekładnię , przyłożyc w przekładnię, ślady sie zrobią , wiercić gwinotować , montować i jechać..

Pozdrawiam
: ndz paź 29, 2006 9:53 pm
autor: piotr oskwarek
hehe dzięki tomek za podpowiedź

a mam jeszcze jedno pytanko
jakie obroty nominalne powinna posiadać pompa od BMW bo jeszcze nie wiem jakiej wielkości koła pasowe poprzykręcać na wał i do pompy
mam silnik w benzynie więc i u Ciebie Tomku tak jest ale jakie są koła?
: ndz paź 29, 2006 10:41 pm
autor: Bart03
: pn paź 30, 2006 6:24 am
autor: Doktor200
widze silnik bmw chyba 2.5L, piekna sparwa , powoli zbieram kase na takie serce

: pn paź 30, 2006 7:22 am
autor: Bart03
no ten ma akurat niecałe 2,8

rarytas - wkladany do beemek ktore szly glownie na stany

Jestem szczesliwym posiadaczem

: pn paź 30, 2006 9:04 am
autor: benes
faziuaz pisze:...napęd z alternatora to pomyłka...po pierwsze pasek nie daje rady,po drugie jak za mocno naprężyć to łożyska w alternatorze polecą,najlepiej z wału(podwójne koło pasowe),w orginale występowały takie w radiostacjach...

...tu na fotce masz nawet potrójne koło pasowe

Tam też myślałem że z alternatora to pomyłka mam podwójne koło pasowe z wołgi i je chce zamontowaćtylko myślałem że będą mi przeszkadzać węże do chłodnicy ale widzę że można je obejść.
Masz może zdjęcie z góry i od tyłu(od strony aparatu zapłonowego???)
: pn paź 30, 2006 4:24 pm
autor: pakjusz_pl
Doktor200 pisze:widze silnik bmw chyba 2.5L, piekna sparwa , powoli zbieram kase na takie serce

chodzi ci o zoltego uaza???? neee nie 2.5 panie kolego to jest 3.5

ja to puzniej pomysle o jakims motorku z bety narazie merol
