chłodnica z tyłu uaza
Moderator: Student
chłodnica z tyłu uaza
zmiana silnika uazowego na inny, zmusi mnie prawdopodobnie do umieszczenia chłodnicy z tyłu na pace,pytanie jest takie:czy dodatkowo wymuszony obieg cieczy chłodzącej jest konieczny, czy wystarczy orginalna pompa silnika....?
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Panowe,a tak wogole to po co chcecie chlodnice na pake wywalac? Jezdzicie w takim extremie ze z duza predkoscia pokonujecie jakies duże kałuze??? (jak w RMPST..) czy jak? bo wydaje mi sie ze dla zwyklego smiertelnika to nie ma wiekszego sensu... no chyba ze faktycznie chodzi o miejsce pod maska... ale ja bede mial rzedowa szostke i chlodnica tez z przodu sie zmiesci... 

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem 

- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
a widzieles kiedys na wlasne oczy silnik 3,3TD z patrola - to jest rzedowa szostka na lancuchu rozrzadu - strasznie duzy i dlugi motor - skoro 3 litrowy silnik MB ktory ma 5 cylindrow ledwo co sie miesci to silnik z patrola raczej nie wejdzie bez rusznia chlodnicy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Oryginalna pompa to raczej wystarczy,większy problem jest z wymianą powietrza w chłodnicy. Przy takim silniku trzeba zainwestować w duże i dobre wentylatory. A druga sprawa to nie wiem jaką chłodnicę chcesz zamontować na pace, jeśli Uazową to czy nie będzie za mało wydajna do tego silnika, bo przy turbince 3.3 to temperaturka rośnie.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
chłodnica uazowa powinna być dobra tylko wentylator musi być odpowiednitomek4x4 pisze:Oryginalna pompa to raczej wystarczy,większy problem jest z wymianą powietrza w chłodnicy. Przy takim silniku trzeba zainwestować w duże i dobre wentylatory. A druga sprawa to nie wiem jaką chłodnicę chcesz zamontować na pace, jeśli Uazową to czy nie będzie za mało wydajna do tego silnika, bo przy turbince 3.3 to temperaturka rośnie.
chłodnica z tyłu przyprawia o jeden powazny problem
przy stromych podjazdach potrafi ciecz z ukałdu chłodzenia "wyemigrować " z pod pompy umieszczonej w tym momęcie w najwyższym punkcie całego układu chłodzenia
jednym słowem lubi sie zagotować
sczegulnie gdy na stromym podjeździe wleczemy się na wyciągarce
najlepeij to by było założyć nagrzewnice której wymiary zapewne pozwoliły by na wcisniecie jej gdzieś z przodu
przetestuje to na wiosne
przy stromych podjazdach potrafi ciecz z ukałdu chłodzenia "wyemigrować " z pod pompy umieszczonej w tym momęcie w najwyższym punkcie całego układu chłodzenia
jednym słowem lubi sie zagotować
sczegulnie gdy na stromym podjeździe wleczemy się na wyciągarce
najlepeij to by było założyć nagrzewnice której wymiary zapewne pozwoliły by na wcisniecie jej gdzieś z przodu
przetestuje to na wiosne
6 garowy merol na gaźniku soleksa i oryginalnej skrzyni uaza sprawia, że chłodnicę trzeba wsadzić przed sam "grill"Bart03 pisze:a widzieles kiedys na wlasne oczy silnik 3,3TD z patrola - to jest rzedowa szostka na lancuchu rozrzadu - strasznie duzy i dlugi motor - skoro 3 litrowy silnik MB ktory ma 5 cylindrow ledwo co sie miesci to silnik z patrola raczej nie wejdzie bez rusznia chlodnicy
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
L80 pisze:chłodnica z tyłu przyprawia o jeden powazny problem
przy stromych podjazdach potrafi ciecz z ukałdu chłodzenia "wyemigrować " z pod pompy umieszczonej w tym momęcie w najwyższym punkcie całego układu chłodzenia
jednym słowem lubi sie zagotować
sczegulnie gdy na stromym podjeździe wleczemy się na wyciągarce
najlepeij to by było założyć nagrzewnice której wymiary zapewne pozwoliły by na wcisniecie jej gdzieś z przodu
przetestuje to na wiosne
Można by zrobić tak, że chłodnica miałaby zamknięty korek na stałe bez zaworku bezpieczeństwa a zbiornik wyrównawczy gdzieś z przodu umieścić. Tylko przy chłodnicy musiałoby być jakieś ręczne odpowietrzenie np takie jak przy kaloryferach.

GyGy 5479591
Uaz 469 B
Uaz 469 B
...właśnie ,właśnie, 3,3 TD będzie potrzebował chłodzenia,to jasne i zapewni mu to odpowiedni wentylator(jeszcze nie wiem z czego)ale z tą pompą nie jestem pewien,ponieważ jak zamontuję chłodnicę na pace będzie dość wysoko,i pytanie czy podczas dłuższych podjazdów,grzebania się pod górę i ogólnego katowania sprzętu chłodnica nie będzie zimna a silnik będzie się gotował.W"normalnym"rozwiązaniu pompę wspomaga nawet naturalna cyrkulacja cieczy ciepłej i zimnej.......a tu ?pompa musi jednak "przegonić"trochę wody 

he
skode 105 tak sie opowietrzało
dalej jednak myśle że nagrzewnica była by najlepsza
fakt - optycznie może i mała wręcz za mała
i napewno była by za mała gdyby dmuchal przez nią wentylator który spręża ledwie trzy milimetry slupa wody 30 paskali a nie turbina o spręzu 200 paskali
mam chłodnice z tyłu
ostatnio poszalałem troszke po twardym
przeplyw powietrza nawet przy stó na godzine przy chłodnicy umieszczonej z tyłu jest żaden
a że temperatury oscylują w okolicach 5 stopni a dziur w moim uazie pod dostatkiem postanowiłem sie dogrzać podczas tej dosc szybkiej podróży
o dziwo nie włączyły mi sie wentylatory od chłodnicy
nagrzenica pracowała na trzecim biegu z czterech możliwych (espero nexia nowszy polonez)
skode 105 tak sie opowietrzało
dalej jednak myśle że nagrzewnica była by najlepsza
fakt - optycznie może i mała wręcz za mała
i napewno była by za mała gdyby dmuchal przez nią wentylator który spręża ledwie trzy milimetry slupa wody 30 paskali a nie turbina o spręzu 200 paskali
mam chłodnice z tyłu
ostatnio poszalałem troszke po twardym
przeplyw powietrza nawet przy stó na godzine przy chłodnicy umieszczonej z tyłu jest żaden
a że temperatury oscylują w okolicach 5 stopni a dziur w moim uazie pod dostatkiem postanowiłem sie dogrzać podczas tej dosc szybkiej podróży
o dziwo nie włączyły mi sie wentylatory od chłodnicy
nagrzenica pracowała na trzecim biegu z czterech możliwych (espero nexia nowszy polonez)
im wyżej tym lepiejfaziuaz pisze:...właśnie ,właśnie, 3,3 TD będzie potrzebował chłodzenia,to jasne i zapewni mu to odpowiedni wentylator(jeszcze nie wiem z czego)ale z tą pompą nie jestem pewien,ponieważ jak zamontuję chłodnicę na pace będzie dość wysoko,i pytanie czy podczas dłuższych podjazdów,grzebania się pod górę i ogólnego katowania sprzętu chłodnica nie będzie zimna a silnik będzie się gotował.W"normalnym"rozwiązaniu pompę wspomaga nawet naturalna cyrkulacja cieczy ciepłej i zimnej.......a tu ?pompa musi jednak "przegonić"trochę wody
może być nawet plasko w poziome i robić za przedlużenie dachu dwuosobowej kabiny
chodzi o to żeby pompa nigdy nie byla nawyższym punktem - strome podjazdy i zjazdy
http://www.uaz.auto.pl/samochody/L80/tn_l80_2_29.html
tu widać przewód do chlodnicy
można go porównać z grubością kinetyka
dokładnie nie pamietam srednicy wewnętrznej ale łączyłem go używając półcalowej rurki miedzinanej
czyli średnica wewnętrzna nie przekracza 19 milimetrów
o pompe i czy popchnie można sie nie martwić
ważne żeby miała co pompować (żeby była znużona w cieczy)
i jeszcze jedna ważna żecz
powinien być jeszcze gdzieś przelew do naczynka z miejsca miedzy pompo a termostatem
powrót z naczynka powinien wchodzić w powrót chłodnicy
chodzi o to że gdyby jedak w jakiś sposób sie zagotował to ma natychmiast po obniże niu temperatury samoistnie sie odpowietrzyć
tu widać przewód do chlodnicy
można go porównać z grubością kinetyka
dokładnie nie pamietam srednicy wewnętrznej ale łączyłem go używając półcalowej rurki miedzinanej
czyli średnica wewnętrzna nie przekracza 19 milimetrów
o pompe i czy popchnie można sie nie martwić
ważne żeby miała co pompować (żeby była znużona w cieczy)
i jeszcze jedna ważna żecz
powinien być jeszcze gdzieś przelew do naczynka z miejsca miedzy pompo a termostatem
powrót z naczynka powinien wchodzić w powrót chłodnicy
chodzi o to że gdyby jedak w jakiś sposób sie zagotował to ma natychmiast po obniże niu temperatury samoistnie sie odpowietrzyć
Napiszcie prosze jakimi przewodami prowadziliscie wode od silnika do chłodnicy. Czy dobre są rurki miedziane jak do C.O. czy lepiej gumowe węże? Ja mam 2.4 D w UAZiku i chłodnice tak jak pisał kolega lisiurski zamontowaliśmy przed samym grilem. Pasuje jak ulał jak sie powycina troche blaszek. Tylko bardzo denerwuje mnie wentylator bo stuka w rure od wody. A nagrzewnice mam pod siedzeniem pilota i jest git.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości