chłodnica z tyłu uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

chłodnica z tyłu uaza

Post autor: faziuaz » sob lis 25, 2006 7:58 pm

zmiana silnika uazowego na inny, zmusi mnie prawdopodobnie do umieszczenia chłodnicy z tyłu na pace,pytanie jest takie:czy dodatkowo wymuszony obieg cieczy chłodzącej jest konieczny, czy wystarczy orginalna pompa silnika....?
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 8:03 pm

nie wiem jak w UAZie pompa pracuje ale w suzuce "nowicjusza" robiło to super
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob lis 25, 2006 8:10 pm

piotr oskwarek pisze:nie wiem jak w UAZie pompa pracuje ale w suzuce "nowicjusza" robiło to super
....nie chodzi o suzę tylko o patrola 3,3 TD 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 8:16 pm

ja tylko podałem przykład
sam zamierzam w swoim uazie też tek zrobić
w twoim przypadku też powinno to działać dobrze
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 25, 2006 9:20 pm

pompa z uaza wyrabia - jest w stanie ruszyc taka ilosc wody ale pompa nissana to nie mam pojecia czy ruszy taka ilosc wody. Zapytaj o to w dziale Nissana :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lis 25, 2006 9:22 pm

Panowe,a tak wogole to po co chcecie chlodnice na pake wywalac? Jezdzicie w takim extremie ze z duza predkoscia pokonujecie jakies duże kałuze??? (jak w RMPST..) czy jak? bo wydaje mi sie ze dla zwyklego smiertelnika to nie ma wiekszego sensu... no chyba ze faktycznie chodzi o miejsce pod maska... ale ja bede mial rzedowa szostke i chlodnica tez z przodu sie zmiesci... :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 25, 2006 9:24 pm

a ty przeczytales dokladnie pierwszy post - przeczytaj jeszcze raz to sie dowiesz dlaczego faziuaz chce zamontowac chlodnice na pace
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lis 25, 2006 9:25 pm

no widze ze pisze ze miejsca nie bedzie mial...tylko zastanawiam sie dlaczego....przeciez da sie wszystko upchac pod maska jak sie chce... :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 25, 2006 9:28 pm

a widzieles kiedys na wlasne oczy silnik 3,3TD z patrola - to jest rzedowa szostka na lancuchu rozrzadu - strasznie duzy i dlugi motor - skoro 3 litrowy silnik MB ktory ma 5 cylindrow ledwo co sie miesci to silnik z patrola raczej nie wejdzie bez rusznia chlodnicy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » pn lis 27, 2006 1:28 am

Oryginalna pompa to raczej wystarczy,większy problem jest z wymianą powietrza w chłodnicy. Przy takim silniku trzeba zainwestować w duże i dobre wentylatory. A druga sprawa to nie wiem jaką chłodnicę chcesz zamontować na pace, jeśli Uazową to czy nie będzie za mało wydajna do tego silnika, bo przy turbince 3.3 to temperaturka rośnie.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn lis 27, 2006 3:17 pm

chyba w Sanoku jest takie autko, motor od parchola a chłodnica na pace.

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn lis 27, 2006 5:17 pm

tomek4x4 pisze:Oryginalna pompa to raczej wystarczy,większy problem jest z wymianą powietrza w chłodnicy. Przy takim silniku trzeba zainwestować w duże i dobre wentylatory. A druga sprawa to nie wiem jaką chłodnicę chcesz zamontować na pace, jeśli Uazową to czy nie będzie za mało wydajna do tego silnika, bo przy turbince 3.3 to temperaturka rośnie.
chłodnica uazowa powinna być dobra tylko wentylator musi być odpowiedni

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » pn lis 27, 2006 7:07 pm

Pompa wystarczy , trzeba pamietac o dobrym odpowietrzaniu calego ukladu chlodzenia bo chlodnica bedzie napewno duzo wyzej glowicy. Jak beda klopoty to trzeba zmniejszyc kolo pasowe na pompie wody.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pn lis 27, 2006 8:05 pm

chłodnica z tyłu przyprawia o jeden powazny problem
przy stromych podjazdach potrafi ciecz z ukałdu chłodzenia "wyemigrować " z pod pompy umieszczonej w tym momęcie w najwyższym punkcie całego układu chłodzenia
jednym słowem lubi sie zagotować
sczegulnie gdy na stromym podjeździe wleczemy się na wyciągarce

najlepeij to by było założyć nagrzewnice której wymiary zapewne pozwoliły by na wcisniecie jej gdzieś z przodu
przetestuje to na wiosne

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn lis 27, 2006 8:17 pm

Bart03 pisze:a widzieles kiedys na wlasne oczy silnik 3,3TD z patrola - to jest rzedowa szostka na lancuchu rozrzadu - strasznie duzy i dlugi motor - skoro 3 litrowy silnik MB ktory ma 5 cylindrow ledwo co sie miesci to silnik z patrola raczej nie wejdzie bez rusznia chlodnicy
6 garowy merol na gaźniku soleksa i oryginalnej skrzyni uaza sprawia, że chłodnicę trzeba wsadzić przed sam "grill"
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn lis 27, 2006 8:25 pm

L80 pisze:chłodnica z tyłu przyprawia o jeden powazny problem
przy stromych podjazdach potrafi ciecz z ukałdu chłodzenia "wyemigrować " z pod pompy umieszczonej w tym momęcie w najwyższym punkcie całego układu chłodzenia
jednym słowem lubi sie zagotować
sczegulnie gdy na stromym podjeździe wleczemy się na wyciągarce

najlepeij to by było założyć nagrzewnice której wymiary zapewne pozwoliły by na wcisniecie jej gdzieś z przodu
przetestuje to na wiosne

Można by zrobić tak, że chłodnica miałaby zamknięty korek na stałe bez zaworku bezpieczeństwa a zbiornik wyrównawczy gdzieś z przodu umieścić. Tylko przy chłodnicy musiałoby być jakieś ręczne odpowietrzenie np takie jak przy kaloryferach. 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn lis 27, 2006 8:40 pm

...właśnie ,właśnie, 3,3 TD będzie potrzebował chłodzenia,to jasne i zapewni mu to odpowiedni wentylator(jeszcze nie wiem z czego)ale z tą pompą nie jestem pewien,ponieważ jak zamontuję chłodnicę na pace będzie dość wysoko,i pytanie czy podczas dłuższych podjazdów,grzebania się pod górę i ogólnego katowania sprzętu chłodnica nie będzie zimna a silnik będzie się gotował.W"normalnym"rozwiązaniu pompę wspomaga nawet naturalna cyrkulacja cieczy ciepłej i zimnej.......a tu ?pompa musi jednak "przegonić"trochę wody :-?
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pn lis 27, 2006 8:40 pm

he
skode 105 tak sie opowietrzało

dalej jednak myśle że nagrzewnica była by najlepsza
fakt - optycznie może i mała wręcz za mała
i napewno była by za mała gdyby dmuchal przez nią wentylator który spręża ledwie trzy milimetry slupa wody 30 paskali a nie turbina o spręzu 200 paskali

mam chłodnice z tyłu
ostatnio poszalałem troszke po twardym
przeplyw powietrza nawet przy stó na godzine przy chłodnicy umieszczonej z tyłu jest żaden
a że temperatury oscylują w okolicach 5 stopni a dziur w moim uazie pod dostatkiem postanowiłem sie dogrzać podczas tej dosc szybkiej podróży
o dziwo nie włączyły mi sie wentylatory od chłodnicy
nagrzenica pracowała na trzecim biegu z czterech możliwych (espero nexia nowszy polonez)

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pn lis 27, 2006 8:44 pm

faziuaz pisze:...właśnie ,właśnie, 3,3 TD będzie potrzebował chłodzenia,to jasne i zapewni mu to odpowiedni wentylator(jeszcze nie wiem z czego)ale z tą pompą nie jestem pewien,ponieważ jak zamontuję chłodnicę na pace będzie dość wysoko,i pytanie czy podczas dłuższych podjazdów,grzebania się pod górę i ogólnego katowania sprzętu chłodnica nie będzie zimna a silnik będzie się gotował.W"normalnym"rozwiązaniu pompę wspomaga nawet naturalna cyrkulacja cieczy ciepłej i zimnej.......a tu ?pompa musi jednak "przegonić"trochę wody :-?
im wyżej tym lepiej
może być nawet plasko w poziome i robić za przedlużenie dachu dwuosobowej kabiny
chodzi o to żeby pompa nigdy nie byla nawyższym punktem - strome podjazdy i zjazdy

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pn lis 27, 2006 8:55 pm

http://www.uaz.auto.pl/samochody/L80/tn_l80_2_29.html

tu widać przewód do chlodnicy
można go porównać z grubością kinetyka
dokładnie nie pamietam srednicy wewnętrznej ale łączyłem go używając półcalowej rurki miedzinanej
czyli średnica wewnętrzna nie przekracza 19 milimetrów
o pompe i czy popchnie można sie nie martwić
ważne żeby miała co pompować (żeby była znużona w cieczy)
i jeszcze jedna ważna żecz
powinien być jeszcze gdzieś przelew do naczynka z miejsca miedzy pompo a termostatem
powrót z naczynka powinien wchodzić w powrót chłodnicy
chodzi o to że gdyby jedak w jakiś sposób sie zagotował to ma natychmiast po obniże niu temperatury samoistnie sie odpowietrzyć

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » wt lis 28, 2006 1:20 am

Napiszcie prosze jakimi przewodami prowadziliscie wode od silnika do chłodnicy. Czy dobre są rurki miedziane jak do C.O. czy lepiej gumowe węże? Ja mam 2.4 D w UAZiku i chłodnice tak jak pisał kolega lisiurski zamontowaliśmy przed samym grilem. Pasuje jak ulał jak sie powycina troche blaszek. Tylko bardzo denerwuje mnie wentylator bo stuka w rure od wody. A nagrzewnice mam pod siedzeniem pilota i jest git.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr lis 29, 2006 9:49 pm

....chyba trzeba zamontować na razie na orginale,jeżeli wystąpią problemy będę kombinował.... :roll:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości