UAZ - napędy
Moderator: Student
UAZ - napędy
Witam serdecznie,
Mam takie małe pytanko. Czy nieprzykręcenie sprzęgiełek przy przednim moście i włączenie napędu i redukcji może wyrządzić jakieś szkody? Bo mój tata dzisiaj takiego psikusa mi zafundował. Później niby wszystko działało.
Zaobserwowałem jeszcze dzisiaj ciekawą rzecz. A mianowicie wyjeżdżając pod górkę tylko na tylnim napędzie zdziwiłem się, bo ślady wskazywały na to, że ciągnęły 2 koła. A przecież UAZ nie ma blokady mostów a mechanizm różnicowy przecież powinien napędzać tylko jedno koło a nie oba. O co chodzi przy tej maszynie? wie ktoś? a może ja coś źle rozumiem?
z góry dziękuję
Mam takie małe pytanko. Czy nieprzykręcenie sprzęgiełek przy przednim moście i włączenie napędu i redukcji może wyrządzić jakieś szkody? Bo mój tata dzisiaj takiego psikusa mi zafundował. Później niby wszystko działało.
Zaobserwowałem jeszcze dzisiaj ciekawą rzecz. A mianowicie wyjeżdżając pod górkę tylko na tylnim napędzie zdziwiłem się, bo ślady wskazywały na to, że ciągnęły 2 koła. A przecież UAZ nie ma blokady mostów a mechanizm różnicowy przecież powinien napędzać tylko jedno koło a nie oba. O co chodzi przy tej maszynie? wie ktoś? a może ja coś źle rozumiem?
z góry dziękuję
pozdrawiam:
Wojtek
gg.3456464
Wojtek
gg.3456464
To z tymi sprzęgiełkami mnie uspokoiłeś.
A z tymi śladami, to mój tata stał wtedy za samochodem i twierdzi, że ewidentnie widać, że kręcił obydwoma kołami. To było na takiej niedużej górce, ze świerzo nawiezioną ziemią. I zarówno prawym jak i lewym kołem rzucał piachem. Także w tym przypadku ewidentnie zachował się tak, jakby miał blokade mostu

A z tymi śladami, to mój tata stał wtedy za samochodem i twierdzi, że ewidentnie widać, że kręcił obydwoma kołami. To było na takiej niedużej górce, ze świerzo nawiezioną ziemią. I zarówno prawym jak i lewym kołem rzucał piachem. Także w tym przypadku ewidentnie zachował się tak, jakby miał blokade mostu
pozdrawiam:
Wojtek
gg.3456464
Wojtek
gg.3456464
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Napewno wszystko jest w porządku, koła na nawierzchni o kiepskiej przyczepności mają jak najbardziej prawo kręcić sie oba, co do tego co napisał @Tomek_B - sprawdź czy w moście nie masz emulsji - to napewno nie zaszkodzi
Jak byś miał blokade 100% w tylnim dyfrze, to za duzo "zakrętów" byś nie wykonał, nawet z cofaniem byłyby problemy


Jak byś miał blokade 100% w tylnim dyfrze, to za duzo "zakrętów" byś nie wykonał, nawet z cofaniem byłyby problemy


Nawierzchnia była mało przyczepna, bo to była świerzo nawieziona ziemia, jak już wcześniej wspominałem. Ale nawet po wyjechaniu, było wieidać równoległe, identyczne ślady po buksujących kołach. Również zagłębnia wskazywały na to, że koła kręciły się równo z taką samą prędkością.
pozdrawiam:
Wojtek
gg.3456464
Wojtek
gg.3456464
- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
To może masz jakiś dziwny patent w swojim dyfrzebobas9 pisze:Nawierzchnia była mało przyczepna, bo to była świerzo nawieziona ziemia, jak już wcześniej wspominałem. Ale nawet po wyjechaniu, było wieidać równoległe, identyczne ślady po buksujących kołach. Również zagłębnia wskazywały na to, że koła kręciły się równo z taką samą prędkością.


- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
To zapewne masz 100% blokady mostów lub mostu włączane siłą woli
Zrób tak jak pisano najlepiej jutro bo jak jest taki syf w moście to długo on lub one nie pożyją.
A tak się zapytam widziałeś jak się zachowuje napęd w błocie gdy zaklei się całkowicie opona i jest słaba przyczepność?? Koła idą równo jakby była blokada a jej jednak nie ma a też się dodaje gazu i kola krecą jednocześnie zostawiając ślady takie same. To jest mechanizm róznicowy i gdy nie jest zblokowany to robi sobie drogę na skróty czyli kręci to koło co ma najłatwiej a jak mają oba małe opory to się tez moga kręcic równocześnie co sprawia wrażenie blokady.





gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
U mnie przy w sprzęgiełkach w pozycji 2X4, włączonym reduktorze i gazie w podłodze rozerwało tylny wał napędowy. Wszystko odbyło się po wpadnięciu w "niewielki dołek" i próbie wydostania się. Ostatecznie wyjechał o swoich siłach, ale już bez tyłu. Tak, więc nie zawsze jazda z 4X4 i redukcją z odłączonymi sprzęgłami osi przedniej kończy się łagodnie. Zaznaczyć trzeba jednak, że moja zabaweczka nie ma standardowego rozmiaru kół i "LSD" w tylnym moście.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Dlatego jest ogranicznik w reduktorze, że trzeba mieć zapięte 4x4 żeby włączyć redukcje.Zachary pisze:Tak, więc nie zawsze jazda z 4X4 i redukcją z odłączonymi sprzęgłami osi przedniej kończy się łagodnie. Zaznaczyć trzeba jednak, że moja zabaweczka nie ma standardowego rozmiaru kół i "LSD" w tylnym moście.
Bobas9 najprostrzy sposób to podnieś jedno tylnie koło wyłącz bieg i i spróbuj pokręcić. W takim wypadku wał powinien się kręcić.

GyGy 5479591
Uaz 469 B
Uaz 469 B
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
No to po kolei!
Co do fotek, to bardzo chętnie sie pochwalę, jednak dopiero jak mi aparat z serwisu oddadzą.
Co do silnika, to narazie jeżdże na gazie na oryginalnym silniczku, który niedawno przeszedł remont.
A jeżeli chodzi o moją magiczną blokade mostu, to chyba rzeczywiście trzeba rozebrać i zobaczyć gdzie jest pies pogrzebany. W to, że tam jest jakiś super inteligentny 27 letni mechanizm nie wierzyłem, ale miałem nadzieje, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować!
Co do fotek, to bardzo chętnie sie pochwalę, jednak dopiero jak mi aparat z serwisu oddadzą.
Co do silnika, to narazie jeżdże na gazie na oryginalnym silniczku, który niedawno przeszedł remont.
A jeżeli chodzi o moją magiczną blokade mostu, to chyba rzeczywiście trzeba rozebrać i zobaczyć gdzie jest pies pogrzebany. W to, że tam jest jakiś super inteligentny 27 letni mechanizm nie wierzyłem, ale miałem nadzieje, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować!

pozdrawiam:
Wojtek
gg.3456464
Wojtek
gg.3456464
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Jeszcze razbobas9 pisze:No to po kolei!
(...) że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować!

Kolego - to nie musza byc wcale anomalia , zapraszam do ściągnięcia filmiku BartmannPodjazd.avi z http://mudmasters-4x4.pl/index.php?opti ... lect&id=14


Coś, nie robi ten link.Przemekslaw pisze:Jeszcze razbobas9 pisze:No to po kolei!
(...) że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować!![]()
Kolego - to nie musza byc wcale anomalia , zapraszam do ściągnięcia filmiku BartmannPodjazd.avi z http://mudmasters-4x4.pl/index.php?opti ... lect&id=14
![]()
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Wtedy idzie taka moc na sam tylni most że jakiś piach itp i ....... remont mostu. Normalnie z 4x4 na jeden most idzie połowa mocy po zredukowaniu.Przemekslaw pisze:Co z tego żę będziesz mieć na reduktorze 4x4 skoro nie zapniesz sprzegiełekbedziesz mieć reukcje na tylnim napędzie
Mam nadzieje, że wiadomo o o chodzi


GyGy 5479591
Uaz 469 B
Uaz 469 B
żadne anomalia, prawidłowa praca dyfrabobas9 pisze:No to po kolei!
Co do fotek, to bardzo chętnie sie pochwalę, jednak dopiero jak mi aparat z serwisu oddadzą.
Co do silnika, to narazie jeżdże na gazie na oryginalnym silniczku, który niedawno przeszedł remont.
A jeżeli chodzi o moją magiczną blokade mostu, to chyba rzeczywiście trzeba rozebrać i zobaczyć gdzie jest pies pogrzebany. W to, że tam jest jakiś super inteligentny 27 letni mechanizm nie wierzyłem, ale miałem nadzieje, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_ ... 5%BCnicowy poczytaj
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
bobas9 pisze:
, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować!
A czytałeś to co ja npisałem?? Masz tam takie coś co się nazywa mechanizm róznicowy i to ustrojstwo decyduje które koło kręci a jest ono takie cwane ze daje napęd temu kołu które ma najmniejsza przyczepność, moze sie tak zdażyć ze i oba koła będą sie kręciły gdy jest słaba przyczepnosc na obu:D

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Masz racje Climber-zaraz padnie zagadnienie:dlaczego to jedzie?
Bobas 9-do ksiażek,albo na panienki.Co nie znaczy,że Cie tu wyganiają
Blokady zadnej tam pewnie nie masz.Podrzuć tył i obróc jednym kołem-jak drugie pójdzie w przeciwną to oznacza brak blokady,jak w ta samą-to jest,albo masz zdupcony układ róznicowy.Koniec kropka.
Bobas 9-do ksiażek,albo na panienki.Co nie znaczy,że Cie tu wyganiają

Blokady zadnej tam pewnie nie masz.Podrzuć tył i obróc jednym kołem-jak drugie pójdzie w przeciwną to oznacza brak blokady,jak w ta samą-to jest,albo masz zdupcony układ róznicowy.Koniec kropka.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość