UAZ - napędy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

UAZ - napędy

Post autor: bobas9 » sob gru 09, 2006 7:35 pm

Witam serdecznie,

Mam takie małe pytanko. Czy nieprzykręcenie sprzęgiełek przy przednim moście i włączenie napędu i redukcji może wyrządzić jakieś szkody? Bo mój tata dzisiaj takiego psikusa mi zafundował. Później niby wszystko działało.

Zaobserwowałem jeszcze dzisiaj ciekawą rzecz. A mianowicie wyjeżdżając pod górkę tylko na tylnim napędzie zdziwiłem się, bo ślady wskazywały na to, że ciągnęły 2 koła. A przecież UAZ nie ma blokady mostów a mechanizm różnicowy przecież powinien napędzać tylko jedno koło a nie oba. O co chodzi przy tej maszynie? wie ktoś? a może ja coś źle rozumiem?

z góry dziękuję
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob gru 09, 2006 8:04 pm

zadnej szkody z wylaczonymi sprzegielkami nie wyrzadzisz

ze sladow czasem ciezko jest wywnioskowac czy auto mialo blokade czy nie
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobas9 » sob gru 09, 2006 8:15 pm

To z tymi sprzęgiełkami mnie uspokoiłeś. :D

A z tymi śladami, to mój tata stał wtedy za samochodem i twierdzi, że ewidentnie widać, że kręcił obydwoma kołami. To było na takiej niedużej górce, ze świerzo nawiezioną ziemią. I zarówno prawym jak i lewym kołem rzucał piachem. Także w tym przypadku ewidentnie zachował się tak, jakby miał blokade mostu
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » sob gru 09, 2006 8:33 pm

A nawierzchnia jaka była?? mało przyczepna bo jeżeli tak to mają prawo się kręcic dwa koła naraz ale jak jedno złapie przyczepność to się zatrzyma. Zjawisko najnromalniejsze :wink:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob gru 09, 2006 9:28 pm

Spróbuj robić kółeczka tylko tak powoli i będziesz miał odpowiedź patrząc na ślady. Może zamiast ooleju w moście jest woda i rdza czego wynikiem jest ciężko działający układ różnicowy. 8)

Może ma LSD :)23 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob gru 09, 2006 9:45 pm

Napewno wszystko jest w porządku, koła na nawierzchni o kiepskiej przyczepności mają jak najbardziej prawo kręcić sie oba, co do tego co napisał @Tomek_B - sprawdź czy w moście nie masz emulsji - to napewno nie zaszkodzi :)21
Jak byś miał blokade 100% w tylnim dyfrze, to za duzo "zakrętów" byś nie wykonał, nawet z cofaniem byłyby problemy :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobas9 » sob gru 09, 2006 9:47 pm

Nawierzchnia była mało przyczepna, bo to była świerzo nawieziona ziemia, jak już wcześniej wspominałem. Ale nawet po wyjechaniu, było wieidać równoległe, identyczne ślady po buksujących kołach. Również zagłębnia wskazywały na to, że koła kręciły się równo z taką samą prędkością.
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » sob gru 09, 2006 11:38 pm

bobas9 pisze:Nawierzchnia była mało przyczepna, bo to była świerzo nawieziona ziemia, jak już wcześniej wspominałem. Ale nawet po wyjechaniu, było wieidać równoległe, identyczne ślady po buksujących kołach. Również zagłębnia wskazywały na to, że koła kręciły się równo z taką samą prędkością.
To może masz jakiś dziwny patent w swojim dyfrze :-? ??

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » sob gru 09, 2006 11:39 pm

To zapewne masz 100% blokady mostów lub mostu włączane siłą woli :)23 Zrób tak jak pisano najlepiej jutro bo jak jest taki syf w moście to długo on lub one nie pożyją. :roll: A tak się zapytam widziałeś jak się zachowuje napęd w błocie gdy zaklei się całkowicie opona i jest słaba przyczepność?? Koła idą równo jakby była blokada a jej jednak nie ma a też się dodaje gazu i kola krecą jednocześnie zostawiając ślady takie same. To jest mechanizm róznicowy i gdy nie jest zblokowany to robi sobie drogę na skróty czyli kręci to koło co ma najłatwiej a jak mają oba małe opory to się tez moga kręcic równocześnie co sprawia wrażenie blokady. :wink: :)2
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob gru 09, 2006 11:57 pm

Możę zresztą pochwalisz sie foteczką jakąś tego Uaza ?? w magię nie wierze, gdybys blokady miał to bys o tym wiedział :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » ndz gru 10, 2006 12:17 am

Przemekslaw pisze:Możę zresztą pochwalisz sie foteczką jakąś tego Uaza ?? w magię nie wierze, gdybys blokady miał to bys o tym wiedział :wink:
Kto wie cuda się zdarzają, może jakiś nowy typ mostu Uazowego ??

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » ndz gru 10, 2006 12:32 am

Taki ala Hudini, jak sie rozbierze most to blokady ani nic co by mogło ją przypominac nie ma, a gdy sie złozy to nagle się oba koła blokują :o :)23
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz gru 10, 2006 1:50 am

bobas 9-to normalne,ale tatę mozesz opieprzyć :wink: To nigdy nie zaszkodzi. :)20 Możesz już przejść do etapu:"jaki silnik do uaza?"
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz gru 10, 2006 11:09 am

U mnie przy w sprzęgiełkach w pozycji 2X4, włączonym reduktorze i gazie w podłodze rozerwało tylny wał napędowy. Wszystko odbyło się po wpadnięciu w "niewielki dołek" i próbie wydostania się. Ostatecznie wyjechał o swoich siłach, ale już bez tyłu. Tak, więc nie zawsze jazda z 4X4 i redukcją z odłączonymi sprzęgłami osi przedniej kończy się łagodnie. Zaznaczyć trzeba jednak, że moja zabaweczka nie ma standardowego rozmiaru kół i "LSD" w tylnym moście.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz gru 10, 2006 11:23 am

Zachary pisze:Tak, więc nie zawsze jazda z 4X4 i redukcją z odłączonymi sprzęgłami osi przedniej kończy się łagodnie. Zaznaczyć trzeba jednak, że moja zabaweczka nie ma standardowego rozmiaru kół i "LSD" w tylnym moście.
Dlatego jest ogranicznik w reduktorze, że trzeba mieć zapięte 4x4 żeby włączyć redukcje.

Bobas9 najprostrzy sposób to podnieś jedno tylnie koło wyłącz bieg i i spróbuj pokręcić. W takim wypadku wał powinien się kręcić. 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz gru 10, 2006 11:46 am

Co z tego żę będziesz mieć na reduktorze 4x4 skoro nie zapniesz sprzegiełek ?? bedziesz mieć reukcje na tylnim napędzie 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz gru 10, 2006 11:49 am

Przemekslaw pisze:Co z tego żę będziesz mieć na reduktorze 4x4 skoro nie zapniesz sprzegiełek ?? bedziesz mieć reukcje na tylnim napędzie 8)
:)2 :)2 :)2
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobas9 » ndz gru 10, 2006 1:20 pm

No to po kolei!

Co do fotek, to bardzo chętnie sie pochwalę, jednak dopiero jak mi aparat z serwisu oddadzą.

Co do silnika, to narazie jeżdże na gazie na oryginalnym silniczku, który niedawno przeszedł remont.

A jeżeli chodzi o moją magiczną blokade mostu, to chyba rzeczywiście trzeba rozebrać i zobaczyć gdzie jest pies pogrzebany. W to, że tam jest jakiś super inteligentny 27 letni mechanizm nie wierzyłem, ale miałem nadzieje, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować! :)
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz gru 10, 2006 1:24 pm

bobas9 pisze:No to po kolei!

(...) że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować! :)
Jeszcze raz 8)
Kolego - to nie musza byc wcale anomalia , zapraszam do ściągnięcia filmiku BartmannPodjazd.avi z http://mudmasters-4x4.pl/index.php?opti ... lect&id=14
8) 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz gru 10, 2006 1:30 pm

Przemekslaw pisze:
bobas9 pisze:No to po kolei!

(...) że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować! :)
Jeszcze raz 8)
Kolego - to nie musza byc wcale anomalia , zapraszam do ściągnięcia filmiku BartmannPodjazd.avi z http://mudmasters-4x4.pl/index.php?opti ... lect&id=14
8) 8)
Coś, nie robi ten link.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz gru 10, 2006 1:31 pm

Przemekslaw pisze:Co z tego żę będziesz mieć na reduktorze 4x4 skoro nie zapniesz sprzegiełek ?? bedziesz mieć reukcje na tylnim napędzie 8)
Wtedy idzie taka moc na sam tylni most że jakiś piach itp i ....... remont mostu. Normalnie z 4x4 na jeden most idzie połowa mocy po zredukowaniu.

Mam nadzieje, że wiadomo o o chodzi :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz gru 10, 2006 1:33 pm

bobas9 pisze:No to po kolei!

Co do fotek, to bardzo chętnie sie pochwalę, jednak dopiero jak mi aparat z serwisu oddadzą.

Co do silnika, to narazie jeżdże na gazie na oryginalnym silniczku, który niedawno przeszedł remont.

A jeżeli chodzi o moją magiczną blokade mostu, to chyba rzeczywiście trzeba rozebrać i zobaczyć gdzie jest pies pogrzebany. W to, że tam jest jakiś super inteligentny 27 letni mechanizm nie wierzyłem, ale miałem nadzieje, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować! :)
żadne anomalia, prawidłowa praca dyfra
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_ ... 5%BCnicowy poczytaj

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » ndz gru 10, 2006 2:43 pm

bobas9 pisze:
, że ktoś wie dlaczego takie anomalia udało mi sie zaobserwować! :)

A czytałeś to co ja npisałem?? Masz tam takie coś co się nazywa mechanizm róznicowy i to ustrojstwo decyduje które koło kręci a jest ono takie cwane ze daje napęd temu kołu które ma najmniejsza przyczepność, moze sie tak zdażyć ze i oba koła będą sie kręciły gdy jest słaba przyczepnosc na obu:D :wink:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz gru 10, 2006 2:45 pm

ten temat moim zdaniem mozna juz skasztanic :)21 pojawilo sie juz kilka sensownych i wyczerpujacych odpowiedzi 8)
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz gru 10, 2006 3:22 pm

Masz racje Climber-zaraz padnie zagadnienie:dlaczego to jedzie?
Bobas 9-do ksiażek,albo na panienki.Co nie znaczy,że Cie tu wyganiają :wink:
Blokady zadnej tam pewnie nie masz.Podrzuć tył i obróc jednym kołem-jak drugie pójdzie w przeciwną to oznacza brak blokady,jak w ta samą-to jest,albo masz zdupcony układ róznicowy.Koniec kropka.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość