Problemy z ładowaniem akumulatora

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

jez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 5:30 pm

Problemy z ładowaniem akumulatora

Post autor: jez » pn gru 11, 2006 7:08 pm

Witam obecnych na forum
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Z Uaza korzystam od kilku miesięcy, nie odkryłem gdzie to ustroistwo ma regulator napięcia, proszę więc o pomoc. Ponadto, w czasie jazdy wskazówka ładowania utrzymuje się głównie w okolicach zera lub też niewiele ponad. Od czego zacząć sprawdzanie właściwego ładowania. Bardzo proszę o sugestie, z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn gru 11, 2006 7:24 pm

Zacznij od sprawdzenia przewodów i styków, od alternatora do regulatora i następnie do amperomierza w kabinie.
Pewnie regulator sie zjarał... Jak podniesiesz maske powinien być po lewej stronie silnika. Przykręcony do osłony dmuchawy. Jeśli oryginał to czarna puszka... A jeśli nie oryginał to może być wszędzie :wink:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn gru 11, 2006 7:27 pm

a wy wiecie wogole do czego sluzy amperomierz - chyba jednak nie :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn gru 11, 2006 7:32 pm

jeśli wskazówka wskazuje troszke ponad zero na plus to oznacza to że wszystko działa poprawnie.
zaobserwuj amperomierz zaraz po rozruchu silnika
powinien wychylić sie znacznie na strone dodatnia i po chwili pracy silnika wrócić w okolice zera.
jeśli tak jest to ok
a czemu uważasz ze coć jest nie tak???tylko po objawach które tu opisałes??
masz akumulator obsługowy????sprawdzałes poziom wody w nim??
samochód nie odpala po postoju z powodu słabej baterii??

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn gru 11, 2006 7:33 pm

1/Przede wszystkim ta wskazówka to amperomierz i z tego co piszesz to się normalnie zachowuje.
2/Na silnik patrzymy od strony sprzęgła /taka konwencja/,zatem regulator znajduje się po prawej stronie silnika
3/Puszka wcale nie musi być czarna-równie dobrze moze być w kolorze nadwozia ,albo ocynk.
4/A w ogóle czemu myslisz,ze masz problemy z ładowaniem?Se podjedz do elektryka,jak nie masz miernika.
No i jak tu nie skasztanic??
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn gru 11, 2006 7:33 pm

A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowania ?? Bo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator. 8)

Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn gru 11, 2006 7:34 pm

sorry za powtórke ale koledzy pisali równocześnie ze mną :)21 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 11, 2006 7:35 pm

Aku padło ale wymenić alternator nie zaszkodzi :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn gru 11, 2006 7:44 pm

Andorie bym zapakował :)20 nie ma sie co czaić :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn gru 11, 2006 7:45 pm

Tomek_B pisze:A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowania ?? Bo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator. 8)

Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.
U mnie było tak że amperomierz pokazywał lekkie ładowanie ... jak silnik troche popracował wskazywał zero.... a ładowania nie było wcale - za to był padnięty regulator :D - aku był sprawny
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn gru 11, 2006 7:52 pm

GikroV pisze:
Tomek_B pisze:A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowania ?? Bo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator. 8)

Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.
U mnie było tak że amperomierz pokazywał lekkie ładowanie ... jak silnik troche popracował wskazywał zero.... a ładowania nie było wcale - za to był padnięty regulator :D - aku był sprawny
to widze ze ty tez nie czaisz jak nalezy korzystac z amperomierza
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn gru 11, 2006 8:12 pm

Bart03 pisze:
GikroV pisze:
Tomek_B pisze:A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowania ?? Bo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator. 8)

Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.
U mnie było tak że amperomierz pokazywał lekkie ładowanie ... jak silnik troche popracował wskazywał zero.... a ładowania nie było wcale - za to był padnięty regulator :D - aku był sprawny
to widze ze ty tez nie czaisz jak nalezy korzystac z amperomierza
To proszę uprzejmie oświeć mnie jak należy korzystać z Uazowego amperomierza ??
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

jez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 5:30 pm

regulator napięcia

Post autor: jez » pn gru 11, 2006 8:45 pm

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w kwestii regulatora napięcia. Jedna z osób zapytała mnie dlaczego uważam, że alternator nie ładuje akumulatora lub też ładuje go słabo. Otoż, dziś założyłem nowy akumulator-55Ah i 480A. Jednak nowy akumulator nie oznacza, że był w pełni naładowany(kto wie jak długo stał na półce w sklepie). Kiedy po kilku próbach uruchomienia silnika (po różnych pracach ), akumulator ledwo obracał rozrusznikiem, uznałem, że bateria poprostu padła. Proszę o podpowiedź jakie powinien być min. i max. prąd ładowania oraz jak korzystać ze wskazań amperomierza w samochodzie. Ponadto mam pytanie dotyczące wskaźnika paliwa. Otóż pokazuje on bzdury- pełny bak, a jest w nim zupełnie pusto, w drugim jest ok 5l paliwa, a wzkaźnik pokazuje połowę baku. Pływaki sprawdziłem, więc to chyba nie ich wina. nawet gdy odłączę kabelki z pływaków(te przy bakach), wskaźnik paliwa świruje. Gdzie szukać błędu:czy w przełączniku (choć co tam może się zepsuć), wskaźnik, albo co jeszcze innego).

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn gru 11, 2006 8:55 pm

napiecie ładowania powinno wahac sie w granicach 14-14,4V ale jak wiadomo przy ruskim regulatorze jak sie uzyska rozpietosc 13,8 do 14,8 to tez bedzie dobrze :wink:

Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc :wink:

co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn gru 11, 2006 9:20 pm

co do wskazania poziomu paliwa to zdecydowanie popieram stwierdzenie o przebiciu na mase
przerabiałem to) :roll:

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn gru 11, 2006 10:17 pm

Bart03 pisze:Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc :wink:
No tu się muszę zgodzić :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn gru 11, 2006 10:25 pm

korzystać z Uazowego amperomierza
Dokładnie tak samo jak z normalnego, czyli połączony szeregowo z akomulatorem 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn gru 11, 2006 10:39 pm

Tomek_B pisze:
korzystać z Uazowego amperomierza
Dokładnie tak samo jak z normalnego, czyli połączony szeregowo z akomulatorem 8)
Dobrze wiem o co chodzi ale te Uazowskie amperomierze to nie są zbyt wiarygodne. Zwłaszcza w starszych Uazach. Pokazują niekiedy duży prąd a po wykonaniu pomiarów innym miernikiem okazuje sie że prąd jest niewielki (i na odwrót)
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » wt gru 12, 2006 9:29 am

Jez wracając do twoich problemów proponuje zrobić porządek z instalacją elektryczną , która może być ,jak w większości uazów w oplakanym stanie i wygląda jak kłębek różnokolorowych przewodzików. Nawet elektryk będzie pewnie miał problemy jak to jest wszystko podłączone i dlaczego jeszcze działa . Najprościej pociągąć całą instalację od nowa i wszystko będzie jasne i co najważniejsze będzie działało.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt gru 12, 2006 12:21 pm

Bart03 pisze:napiecie ładowania powinno wahac sie w granicach 14-14,4V ale jak wiadomo przy ruskim regulatorze jak sie uzyska rozpietosc 13,8 do 14,8 to tez bedzie dobrze :wink:

Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc :wink:

co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow :wink:
Bart, jeżeli mnie pamięć nie myli, to amperomierz w UAZie jest włączony pomiędzy alternator a akumulator. Wszystkie pozostałe odbiorniki podłączone są "przed" amperomierzem patrząc od strony alternatora. Tak więc stwierdzenie że amperomierz pokazuje pobór prądu nie jest uzasadnione, gdyż pokazuje właśnie prąd ładowania lub rozładowania akumulatora. Pozostałe odbiorniki pobierają prąd głównie z alternatora, a prąd ten nie jest mierzony przez amperomierz. W przypadku gdy alternator nie pracuje (na przykład przy wyłączonym silniku) to wtedy amperomierz ten pokaże faktyczną wartość poboru prądu przez wyposażenie pojazu.

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » wt gru 12, 2006 1:46 pm

ten zegarek należy traktować jako amperowskaz
bo z mierzeniem to ma on raczej niewiele wspólnego

a problem z ładowaniem roziwązuje sie od zmierzenia napięcia ładowania
najpierw na alternatorze
potem na aku

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt gru 12, 2006 2:34 pm

L80 pisze:ten zegarek należy traktować jako amperowskaz
bo z mierzeniem to ma on raczej niewiele wspólnego

a problem z ładowaniem roziwązuje sie od zmierzenia napięcia ładowania
najpierw na alternatorze
potem na aku
Dokładnie, to tylko wskaźnik.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt gru 12, 2006 5:00 pm

Niva'94 pisze:
Bart03 pisze:napiecie ładowania powinno wahac sie w granicach 14-14,4V ale jak wiadomo przy ruskim regulatorze jak sie uzyska rozpietosc 13,8 do 14,8 to tez bedzie dobrze :wink:

Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc :wink:

co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow :wink:
Bart, jeżeli mnie pamięć nie myli, to amperomierz w UAZie jest włączony pomiędzy alternator a akumulator. Wszystkie pozostałe odbiorniki podłączone są "przed" amperomierzem patrząc od strony alternatora. Tak więc stwierdzenie że amperomierz pokazuje pobór prądu nie jest uzasadnione, gdyż pokazuje właśnie prąd ładowania lub rozładowania akumulatora. Pozostałe odbiorniki pobierają prąd głównie z alternatora, a prąd ten nie jest mierzony przez amperomierz. W przypadku gdy alternator nie pracuje (na przykład przy wyłączonym silniku) to wtedy amperomierz ten pokaże faktyczną wartość poboru prądu przez wyposażenie pojazu.
zerknalem na schemat instalacji uaza - masz racje kolego -zwracam honor :oops:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt gru 12, 2006 7:47 pm

Ja je... Może jako studnet elektroniki sie troche wypowiem żeby wszytko wyjaśnić.

Otóż po pierwsze to ten amperomierz faktycznie jest to tylko wskaźnik bo wszytko co ma klase dokładności powyżej 5 jest już tylko wskaźnikiem. Ale na potrzeby uaza zupełnie to wystarcza.

Amperomierz pokazuje przepływ prądu!

Przepływ prądu wystepuje tylko gdy jest różnica potencjałów (napięć).

Prad płynie od większego do mniejszego potencjału.

W uazie/ gazie amperomierz wpięty jest pomiędzy + akumulatora a + alternatora czyli defakto czałej reszty instalacji.

Z tego wynika że pokazuje tylko przepływ prądu, od i do akumulatora.

Jeśli nie występuje różnica napięć czyli akumulator jest naładowany, czyli jego napięcie jest takie samo jak w instalacji ( jak już powiedziano pomiedzy 13.8-14.8V) to amperomierz powinien wskazywać 0.

Po uruchomieniu samochodu kiedy aku jest troche rozładowany amperomierz przez jakiś czas bedzie wskazywał wartość dodatnia (na początku może to być nawet 20A ale powinno szybko spaść do 2-5).

Gdy pobór mocy z instalacji jest większy niż maksymalna moc alternatora ( oczywiście role grają jeszcze oborty silnika) to amperomierz będzie wskazywał na "-" bo napięcie w instalacji spadnie poniżej napięcia akumulatora.

Oczywiście gdy silnik jest wyłączony też będzie "-"

Gdy nie ma ładowania to amperomierz będzie zawsze wskazywał ma "-".

Gdy jest zero lub troche powyżej to jest wszytko oki.



Mam nadzieje że teraz wszytko jest jasne. I nie każcie koledze odrazu wymieniać całej instalacji i płacić majątek elektrykowi tylko dla tego że nie wie do końca co czego słuzy i jak jest podłączony amperomierz. Czasem można coś napisać wartościowego a nie tylko kasztany, chyba że uważacie sie za takich fajnych :evil:
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt gru 12, 2006 10:27 pm

Niekoniecznie :D

A jak jest przepalona jedna z diód prostowniczych ? to bedzie mial caly czas ladowanie ale mniejsze natê¿enie. Je¿eli po uruchomieniu wska¼nik alternatora nie skoczy do 20A to znaczy ze moze byc dioda walniêta :), przy bodaj¿e przepalonej jednej czy 2 to maksymalny pr±d ³adowania wynosi³ 10A u mnie. po wymianie diody skoczy³o do 20A ( pi razy drzwi :D )
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość