Problemy z ładowaniem akumulatora
Moderator: Student
Problemy z ładowaniem akumulatora
Witam obecnych na forum
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Z Uaza korzystam od kilku miesięcy, nie odkryłem gdzie to ustroistwo ma regulator napięcia, proszę więc o pomoc. Ponadto, w czasie jazdy wskazówka ładowania utrzymuje się głównie w okolicach zera lub też niewiele ponad. Od czego zacząć sprawdzanie właściwego ładowania. Bardzo proszę o sugestie, z góry dziękuję.
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Z Uaza korzystam od kilku miesięcy, nie odkryłem gdzie to ustroistwo ma regulator napięcia, proszę więc o pomoc. Ponadto, w czasie jazdy wskazówka ładowania utrzymuje się głównie w okolicach zera lub też niewiele ponad. Od czego zacząć sprawdzanie właściwego ładowania. Bardzo proszę o sugestie, z góry dziękuję.
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Zacznij od sprawdzenia przewodów i styków, od alternatora do regulatora i następnie do amperomierza w kabinie.
Pewnie regulator sie zjarał... Jak podniesiesz maske powinien być po lewej stronie silnika. Przykręcony do osłony dmuchawy. Jeśli oryginał to czarna puszka... A jeśli nie oryginał to może być wszędzie
Pewnie regulator sie zjarał... Jak podniesiesz maske powinien być po lewej stronie silnika. Przykręcony do osłony dmuchawy. Jeśli oryginał to czarna puszka... A jeśli nie oryginał to może być wszędzie

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
jeśli wskazówka wskazuje troszke ponad zero na plus to oznacza to że wszystko działa poprawnie.
zaobserwuj amperomierz zaraz po rozruchu silnika
powinien wychylić sie znacznie na strone dodatnia i po chwili pracy silnika wrócić w okolice zera.
jeśli tak jest to ok
a czemu uważasz ze coć jest nie tak???tylko po objawach które tu opisałes??
masz akumulator obsługowy????sprawdzałes poziom wody w nim??
samochód nie odpala po postoju z powodu słabej baterii??
zaobserwuj amperomierz zaraz po rozruchu silnika
powinien wychylić sie znacznie na strone dodatnia i po chwili pracy silnika wrócić w okolice zera.
jeśli tak jest to ok
a czemu uważasz ze coć jest nie tak???tylko po objawach które tu opisałes??
masz akumulator obsługowy????sprawdzałes poziom wody w nim??
samochód nie odpala po postoju z powodu słabej baterii??
1/Przede wszystkim ta wskazówka to amperomierz i z tego co piszesz to się normalnie zachowuje.
2/Na silnik patrzymy od strony sprzęgła /taka konwencja/,zatem regulator znajduje się po prawej stronie silnika
3/Puszka wcale nie musi być czarna-równie dobrze moze być w kolorze nadwozia ,albo ocynk.
4/A w ogóle czemu myslisz,ze masz problemy z ładowaniem?Se podjedz do elektryka,jak nie masz miernika.
No i jak tu nie skasztanic??
2/Na silnik patrzymy od strony sprzęgła /taka konwencja/,zatem regulator znajduje się po prawej stronie silnika
3/Puszka wcale nie musi być czarna-równie dobrze moze być w kolorze nadwozia ,albo ocynk.
4/A w ogóle czemu myslisz,ze masz problemy z ładowaniem?Se podjedz do elektryka,jak nie masz miernika.
No i jak tu nie skasztanic??
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
U mnie było tak że amperomierz pokazywał lekkie ładowanie ... jak silnik troche popracował wskazywał zero.... a ładowania nie było wcale - za to był padnięty regulatorTomek_B pisze:A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowaniaBo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator.
![]()
Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
to widze ze ty tez nie czaisz jak nalezy korzystac z amperomierzaGikroV pisze:U mnie było tak że amperomierz pokazywał lekkie ładowanie ... jak silnik troche popracował wskazywał zero.... a ładowania nie było wcale - za to był padnięty regulatorTomek_B pisze:A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowaniaBo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator.
![]()
Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.- aku był sprawny
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
To proszę uprzejmie oświeć mnie jak należy korzystać z Uazowego amperomierzaBart03 pisze:to widze ze ty tez nie czaisz jak nalezy korzystac z amperomierzaGikroV pisze:U mnie było tak że amperomierz pokazywał lekkie ładowanie ... jak silnik troche popracował wskazywał zero.... a ładowania nie było wcale - za to był padnięty regulatorTomek_B pisze:A powiedz dlaczego wogóle twierdzisz, że nie masz ładowaniaBo jeśli tylko po tym, że amperomierz pokazuje w okolicy zera to jesteś w lekkim błędzie bo to oznacza, że masz naładowany akumulator.
![]()
Chwilke po odpaleniu powinien być troche dalej od zera niż zwykle.- aku był sprawny

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
regulator napięcia
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w kwestii regulatora napięcia. Jedna z osób zapytała mnie dlaczego uważam, że alternator nie ładuje akumulatora lub też ładuje go słabo. Otoż, dziś założyłem nowy akumulator-55Ah i 480A. Jednak nowy akumulator nie oznacza, że był w pełni naładowany(kto wie jak długo stał na półce w sklepie). Kiedy po kilku próbach uruchomienia silnika (po różnych pracach ), akumulator ledwo obracał rozrusznikiem, uznałem, że bateria poprostu padła. Proszę o podpowiedź jakie powinien być min. i max. prąd ładowania oraz jak korzystać ze wskazań amperomierza w samochodzie. Ponadto mam pytanie dotyczące wskaźnika paliwa. Otóż pokazuje on bzdury- pełny bak, a jest w nim zupełnie pusto, w drugim jest ok 5l paliwa, a wzkaźnik pokazuje połowę baku. Pływaki sprawdziłem, więc to chyba nie ich wina. nawet gdy odłączę kabelki z pływaków(te przy bakach), wskaźnik paliwa świruje. Gdzie szukać błędu:czy w przełączniku (choć co tam może się zepsuć), wskaźnik, albo co jeszcze innego).
napiecie ładowania powinno wahac sie w granicach 14-14,4V ale jak wiadomo przy ruskim regulatorze jak sie uzyska rozpietosc 13,8 do 14,8 to tez bedzie dobrze
Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc
co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow

Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc

co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
No tu się muszę zgodzićBart03 pisze:Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc![]()

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Dobrze wiem o co chodzi ale te Uazowskie amperomierze to nie są zbyt wiarygodne. Zwłaszcza w starszych Uazach. Pokazują niekiedy duży prąd a po wykonaniu pomiarów innym miernikiem okazuje sie że prąd jest niewielki (i na odwrót)Tomek_B pisze:Dokładnie tak samo jak z normalnego, czyli połączony szeregowo z akomulatoremkorzystać z Uazowego amperomierza
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Jez wracając do twoich problemów proponuje zrobić porządek z instalacją elektryczną , która może być ,jak w większości uazów w oplakanym stanie i wygląda jak kłębek różnokolorowych przewodzików. Nawet elektryk będzie pewnie miał problemy jak to jest wszystko podłączone i dlaczego jeszcze działa . Najprościej pociągąć całą instalację od nowa i wszystko będzie jasne i co najważniejsze będzie działało.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Bart, jeżeli mnie pamięć nie myli, to amperomierz w UAZie jest włączony pomiędzy alternator a akumulator. Wszystkie pozostałe odbiorniki podłączone są "przed" amperomierzem patrząc od strony alternatora. Tak więc stwierdzenie że amperomierz pokazuje pobór prądu nie jest uzasadnione, gdyż pokazuje właśnie prąd ładowania lub rozładowania akumulatora. Pozostałe odbiorniki pobierają prąd głównie z alternatora, a prąd ten nie jest mierzony przez amperomierz. W przypadku gdy alternator nie pracuje (na przykład przy wyłączonym silniku) to wtedy amperomierz ten pokaże faktyczną wartość poboru prądu przez wyposażenie pojazu.Bart03 pisze:napiecie ładowania powinno wahac sie w granicach 14-14,4V ale jak wiadomo przy ruskim regulatorze jak sie uzyska rozpietosc 13,8 do 14,8 to tez bedzie dobrze![]()
Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc![]()
co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow
zerknalem na schemat instalacji uaza - masz racje kolego -zwracam honorNiva'94 pisze:Bart, jeżeli mnie pamięć nie myli, to amperomierz w UAZie jest włączony pomiędzy alternator a akumulator. Wszystkie pozostałe odbiorniki podłączone są "przed" amperomierzem patrząc od strony alternatora. Tak więc stwierdzenie że amperomierz pokazuje pobór prądu nie jest uzasadnione, gdyż pokazuje właśnie prąd ładowania lub rozładowania akumulatora. Pozostałe odbiorniki pobierają prąd głównie z alternatora, a prąd ten nie jest mierzony przez amperomierz. W przypadku gdy alternator nie pracuje (na przykład przy wyłączonym silniku) to wtedy amperomierz ten pokaże faktyczną wartość poboru prądu przez wyposażenie pojazu.Bart03 pisze:napiecie ładowania powinno wahac sie w granicach 14-14,4V ale jak wiadomo przy ruskim regulatorze jak sie uzyska rozpietosc 13,8 do 14,8 to tez bedzie dobrze![]()
Amperomierz pokazuje pobor pradu a nie prad ladowania choc poniekat moznaby go to celu uzyc![]()
co do wskaznika paliwa - ja stawiam na przebicie do masy na kablu lub przelaczniku wskaznika bakow

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Ja je... Może jako studnet elektroniki sie troche wypowiem żeby wszytko wyjaśnić.
Otóż po pierwsze to ten amperomierz faktycznie jest to tylko wskaźnik bo wszytko co ma klase dokładności powyżej 5 jest już tylko wskaźnikiem. Ale na potrzeby uaza zupełnie to wystarcza.
Amperomierz pokazuje przepływ prądu!
Przepływ prądu wystepuje tylko gdy jest różnica potencjałów (napięć).
Prad płynie od większego do mniejszego potencjału.
W uazie/ gazie amperomierz wpięty jest pomiędzy + akumulatora a + alternatora czyli defakto czałej reszty instalacji.
Z tego wynika że pokazuje tylko przepływ prądu, od i do akumulatora.
Jeśli nie występuje różnica napięć czyli akumulator jest naładowany, czyli jego napięcie jest takie samo jak w instalacji ( jak już powiedziano pomiedzy 13.8-14.8V) to amperomierz powinien wskazywać 0.
Po uruchomieniu samochodu kiedy aku jest troche rozładowany amperomierz przez jakiś czas bedzie wskazywał wartość dodatnia (na początku może to być nawet 20A ale powinno szybko spaść do 2-5).
Gdy pobór mocy z instalacji jest większy niż maksymalna moc alternatora ( oczywiście role grają jeszcze oborty silnika) to amperomierz będzie wskazywał na "-" bo napięcie w instalacji spadnie poniżej napięcia akumulatora.
Oczywiście gdy silnik jest wyłączony też będzie "-"
Gdy nie ma ładowania to amperomierz będzie zawsze wskazywał ma "-".
Gdy jest zero lub troche powyżej to jest wszytko oki.
Mam nadzieje że teraz wszytko jest jasne. I nie każcie koledze odrazu wymieniać całej instalacji i płacić majątek elektrykowi tylko dla tego że nie wie do końca co czego słuzy i jak jest podłączony amperomierz. Czasem można coś napisać wartościowego a nie tylko kasztany, chyba że uważacie sie za takich fajnych
Otóż po pierwsze to ten amperomierz faktycznie jest to tylko wskaźnik bo wszytko co ma klase dokładności powyżej 5 jest już tylko wskaźnikiem. Ale na potrzeby uaza zupełnie to wystarcza.
Amperomierz pokazuje przepływ prądu!
Przepływ prądu wystepuje tylko gdy jest różnica potencjałów (napięć).
Prad płynie od większego do mniejszego potencjału.
W uazie/ gazie amperomierz wpięty jest pomiędzy + akumulatora a + alternatora czyli defakto czałej reszty instalacji.
Z tego wynika że pokazuje tylko przepływ prądu, od i do akumulatora.
Jeśli nie występuje różnica napięć czyli akumulator jest naładowany, czyli jego napięcie jest takie samo jak w instalacji ( jak już powiedziano pomiedzy 13.8-14.8V) to amperomierz powinien wskazywać 0.
Po uruchomieniu samochodu kiedy aku jest troche rozładowany amperomierz przez jakiś czas bedzie wskazywał wartość dodatnia (na początku może to być nawet 20A ale powinno szybko spaść do 2-5).
Gdy pobór mocy z instalacji jest większy niż maksymalna moc alternatora ( oczywiście role grają jeszcze oborty silnika) to amperomierz będzie wskazywał na "-" bo napięcie w instalacji spadnie poniżej napięcia akumulatora.
Oczywiście gdy silnik jest wyłączony też będzie "-"
Gdy nie ma ładowania to amperomierz będzie zawsze wskazywał ma "-".
Gdy jest zero lub troche powyżej to jest wszytko oki.
Mam nadzieje że teraz wszytko jest jasne. I nie każcie koledze odrazu wymieniać całej instalacji i płacić majątek elektrykowi tylko dla tego że nie wie do końca co czego słuzy i jak jest podłączony amperomierz. Czasem można coś napisać wartościowego a nie tylko kasztany, chyba że uważacie sie za takich fajnych

Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Niekoniecznie 
A jak jest przepalona jedna z diód prostowniczych ? to bedzie mial caly czas ladowanie ale mniejsze natê¿enie. Je¿eli po uruchomieniu wska¼nik alternatora nie skoczy do 20A to znaczy ze moze byc dioda walniêta
, przy bodaj¿e przepalonej jednej czy 2 to maksymalny pr±d ³adowania wynosi³ 10A u mnie. po wymianie diody skoczy³o do 20A ( pi razy drzwi
)

A jak jest przepalona jedna z diód prostowniczych ? to bedzie mial caly czas ladowanie ale mniejsze natê¿enie. Je¿eli po uruchomieniu wska¼nik alternatora nie skoczy do 20A to znaczy ze moze byc dioda walniêta


UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość