Półoś do Uaza na krzyzaku ?!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Półoś do Uaza na krzyzaku ?!

Post autor: SZKLARZYK » czw sty 18, 2007 8:53 am

Witam.
Co sadzicie panowie o takim patencie??

http://www.allegro.pl/item158826827_uaz ... prawa.html

Jak to powinno sie sprawowac?
I czy tylko na Ukrainie sa tworzone takie dzieła,czy tez w naszej ojczyznie ktos cos takiego juz robił ?

pozdrawiam
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 18, 2007 9:26 am

sprawowac bedzie sie tak samo jak w jeepach bo tam tez jest patent na krzyzaku. Aro takze mialo takie polosie tyle ze na 2 krzyzakach bo przod jest na wahaczach. Watpie jednak zeby ktos w polsce cos takiego produkowal - to sa wszystko odkowki tzn caly monolit razem z polosia
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw sty 18, 2007 11:54 am

ale to wyglada ze ktos wytoczył ze starej pólosi takie cudo :o :o ale powiem tak bedzie pekac :lol: :lol: tak jak w jeep-ie tylko ze jeep ma 4-litry a nie 2,5
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » czw sty 18, 2007 7:10 pm

to jest bardzo slabe :)3 bardzo latwo to ukrecic,
krzyzak nie przeniesie takich sil

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 18, 2007 7:44 pm

Jarek_ pisze:to jest bardzo slabe :)3 bardzo latwo to ukrecic,
krzyzak nie przeniesie takich sil
zalezy jaki krzyzak
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » czw sty 18, 2007 8:16 pm

Witam po co się bawić w krzyżaki :-? jak można regenerować półosie przez wymianę kulek na większe zgodnie z instrukcja :)1 cena jednej kulki to niecałe 3 złote czyli wymiana kulek w półosi to koszt 15 Pln :)2
Legnica

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » czw sty 18, 2007 8:56 pm

Bart03 pisze:
Jarek_ pisze:to jest bardzo slabe :)3 bardzo latwo to ukrecic,
krzyzak nie przeniesie takich sil
zalezy jaki krzyzak

widac ze zdjecia ze jakis polski, wiec raczej od Zukiety, wiec jego wytrzymalosc nie jest jego najlepsza strona, a i reszat raczej sobie z tym nie poradzi

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw sty 18, 2007 9:14 pm

a czy to nie jest tak że przegub ten na kulach działa płynnie a ten krzyżakowy na tej krótkiej części działa amplitudowo przez to że to kardan?? :roll: ale za to tamten większe siły chyba przeniesie bo powierzchnia rozkładu sił jest większa niż w tym kulowym bo w kulowym działa punktowo a tam sie rozkłada na więcej powierzchni.

wygłupiłem sie?? :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » czw sty 18, 2007 9:36 pm

jeden krzyżak w półosi to bardzo prymitywne rozwiązanie . jego geometria rozkłada się zupełnie inaczej niż półosi z orginalnym przegubem (inaczej znaczy gorzej - tak mówi teoria ) chodzi o zmianę prędkości obrotów podczas skręcania kół (falowanie momętu obrotowego na poszczególnych kołach ) chociaż w przypadku uaza to chyba nie ma większego wpływu na komfort , awaryjność i skuteczność

Octavian
 
 
Posty: 222
Rejestracja: ndz maja 25, 2003 10:32 am
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Octavian » czw sty 18, 2007 9:53 pm

Nie będzie dobrze działać. Chodzi o to że przegub z jednym krzyżakiem jest przegubem asynchronicznym, tzn. prędkości kątowe ( nie mylić z obrotowymi ) są różne. Dlatego stosuje się przeguby dwukrzyżakowe które są synchroniczne i prędkości kątowe są takie same na wale wejściowym i wyjściowym. Jeden krzyżak może działać dobrze tylko przy małych obrotach i małym zgięciu. Dlatego ( jeden krzyżak ) podczas jazdy będzie to odczuwalne na przednich kołach.
UAZ 469B 80'

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » czw sty 18, 2007 11:38 pm

te polosie sa napewno nie krajowe . W Kalingradzie ogladalem polosie wlasnie takie zbudowane na krzyzaku i jeszcze inne calkiem inny patent ktorego nie znalem i takie jak ma kazdy porzadny samochod czyli " rzepa" i te mi sie wydaja najlepsze pozdrawiam
:)2
cale zycie z wariatami

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt sty 19, 2007 7:09 am


Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt sty 19, 2007 8:47 am

a to co widać na fotach to garażowa przeróbka (stara półoś przefrezowana i rozwiercona , a w dodatku chyba rozhartowana) zwróć uwagę na kolor i spore podtarcie po uszczelniaczu

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt sty 19, 2007 8:51 am

......a większości ,,mechaników ''wydaje się że to takie proste - ładne znaczy dobre :lol:

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt sty 19, 2007 2:43 pm

LR ma jeden krzyżak na póloś........( seria) tyle że w kompieli olejowej, i sa odczuwalne zmiany predkości kątowej , kórej poprostu krzyżak nie przenosi równomiernie, ale to działa i ma sie dobrze :D
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pt sty 19, 2007 9:19 pm

nie wiem jak sie fachowo nazywa przegub z auta osobowego
ale
gdyby tak odciąc od niego półosie tak żeby zostały tylko ich krótkie kawalki
poczmy do nich dospawać migomatem odpowiedniej długości kawałki półosi uazowych
chodzi mi oto żeby zrobić przegub od nowoczesnego pojazdu o długości i z frezami uazowei pólosi

zaraz sie posypią pewnie gromy w moją strone
ale mówie o tym po podczas jakiejś tam niedzielnej wyprawy ukręcilem tylnią póloś
ba i co
nawet polódnia jeszcze nie ma a ja bez jednego napędu
drugiej nie miałem skąd wziąsc
no i wzioł to do reki znajomy co ma w rękach
i tak obchewtowal że sie już wiecej nie urwało

tylko po co sie motac ja za wspominane 15 złociszy można wymienic kóle na nowe i po naprawie

wracając do fotki na początku tematu - lipa
i dzialac to nie bedzie
nie wytrzyma momętu

Awatar użytkownika
jarek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:04 am

Post autor: jarek1 » pt sty 19, 2007 10:10 pm

A ja już widziałem coś takiego również przywiezione z Ukrainy i ma się całkiem dobrze. Oprucz Ara które oczywiście ma niezależne zawieszenie z przodu jeepa co już zostało też powiedziane, Honkera ma też o ile sie nie mylę mesieo G. Nie jestem tego na 100% pewny ale znajomemu noiedawno w G półoś padła i założył właśnie z przyczyn oszczędnościowych krzyżak prod. krajowej nie robi on extremu ale póki co półoś ma się dobrze i myślę że jak ktoś to zeobi dobrze (fachowo) to będzie robić.

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pt sty 19, 2007 10:12 pm

ale po co przespawywac przeguby( mysle ze takie rozwiazanie bedzie jeszcze słabsze niz to z krzyzakiem) jak mmoze kupic nowoczesne ruskie polosie z nowym rodzajem przegubu!!!

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » sob sty 20, 2007 10:02 am

Przeguby z krzyzakami (kardana) sa asynhroniczne.
Jezeli jest w pozycji wyprostowanej to obydwa walki wejsciowy i wyjsciowy krenca sie z taka sama predkoscia.
Jezeli jest zgiety zeden z walkow jakby przyspiesza i zwalnia na przemian.
Roznice w obrotach sa tym wieksze i wiekszy jest kat zgiecia przegubu kardana (sa na to wzory, ktos wyzej podal liniki) Jest rowniez okreslony max. kat zgiecia takiego przegubu (chyba 25 stopin).
Przeguby kardana stosuje sie w samochoach w polosiach napedowych, ale zawsze sa polaczone w dwa dzieki czemu uzyskujemy rownobieznosc taka sama sytuacja jest w ukladzie:
skrzynia biegow - wal napedowy - dyferencjal
GG: 1105809

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » sob sty 20, 2007 1:31 pm

no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » sob sty 20, 2007 5:15 pm

jakieś to małe jak w osobówce
?? a moze to z luaza
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » sob sty 20, 2007 5:26 pm

moze i male ale robi wysmienicie!!! mam takie polosie i nic sie z nim nie dzieje a auto jest katowane:) plusem jest jeszcze to ze na tych polosiach zmniejsza sie promien skretu!!!

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz sty 21, 2007 10:49 am

Jeśli chodzi o przegub na jednym krzyżaku, może to było dobre 20 lat temu, teraz nawet traktory maja przeguby na podwójnym kardanie
same starocie

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » ndz sty 21, 2007 9:56 pm

nie jest homokinetyczny i nie będzie dobrze działał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość