Półoś do Uaza na krzyzaku ?!
Moderator: Student
Półoś do Uaza na krzyzaku ?!
Witam.
Co sadzicie panowie o takim patencie??
http://www.allegro.pl/item158826827_uaz ... prawa.html
Jak to powinno sie sprawowac?
I czy tylko na Ukrainie sa tworzone takie dzieła,czy tez w naszej ojczyznie ktos cos takiego juz robił ?
pozdrawiam
Co sadzicie panowie o takim patencie??
http://www.allegro.pl/item158826827_uaz ... prawa.html
Jak to powinno sie sprawowac?
I czy tylko na Ukrainie sa tworzone takie dzieła,czy tez w naszej ojczyznie ktos cos takiego juz robił ?
pozdrawiam
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
sprawowac bedzie sie tak samo jak w jeepach bo tam tez jest patent na krzyzaku. Aro takze mialo takie polosie tyle ze na 2 krzyzakach bo przod jest na wahaczach. Watpie jednak zeby ktos w polsce cos takiego produkowal - to sa wszystko odkowki tzn caly monolit razem z polosia
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
a czy to nie jest tak że przegub ten na kulach działa płynnie a ten krzyżakowy na tej krótkiej części działa amplitudowo przez to że to kardan??
ale za to tamten większe siły chyba przeniesie bo powierzchnia rozkładu sił jest większa niż w tym kulowym bo w kulowym działa punktowo a tam sie rozkłada na więcej powierzchni.
wygłupiłem sie??

wygłupiłem sie??

no risk, no fun
uaz 300D


uaz 300D
jeden krzyżak w półosi to bardzo prymitywne rozwiązanie . jego geometria rozkłada się zupełnie inaczej niż półosi z orginalnym przegubem (inaczej znaczy gorzej - tak mówi teoria ) chodzi o zmianę prędkości obrotów podczas skręcania kół (falowanie momętu obrotowego na poszczególnych kołach ) chociaż w przypadku uaza to chyba nie ma większego wpływu na komfort , awaryjność i skuteczność
Nie będzie dobrze działać. Chodzi o to że przegub z jednym krzyżakiem jest przegubem asynchronicznym, tzn. prędkości kątowe ( nie mylić z obrotowymi ) są różne. Dlatego stosuje się przeguby dwukrzyżakowe które są synchroniczne i prędkości kątowe są takie same na wale wejściowym i wyjściowym. Jeden krzyżak może działać dobrze tylko przy małych obrotach i małym zgięciu. Dlatego ( jeden krzyżak ) podczas jazdy będzie to odczuwalne na przednich kołach.
UAZ 469B 80'
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
patent marny
fajnie opisana teoria przegubów
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje17.htm
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje18.htm
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje19.htm
fajnie opisana teoria przegubów
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje17.htm
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje18.htm
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje19.htm
......a większości ,,mechaników ''wydaje się że to takie proste - ładne znaczy dobrewieprzowina pisze:patent marny
fajnie opisana teoria przegubów
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje17.htm
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje18.htm
http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje19.htm

nie wiem jak sie fachowo nazywa przegub z auta osobowego
ale
gdyby tak odciąc od niego półosie tak żeby zostały tylko ich krótkie kawalki
poczmy do nich dospawać migomatem odpowiedniej długości kawałki półosi uazowych
chodzi mi oto żeby zrobić przegub od nowoczesnego pojazdu o długości i z frezami uazowei pólosi
zaraz sie posypią pewnie gromy w moją strone
ale mówie o tym po podczas jakiejś tam niedzielnej wyprawy ukręcilem tylnią póloś
ba i co
nawet polódnia jeszcze nie ma a ja bez jednego napędu
drugiej nie miałem skąd wziąsc
no i wzioł to do reki znajomy co ma w rękach
i tak obchewtowal że sie już wiecej nie urwało
tylko po co sie motac ja za wspominane 15 złociszy można wymienic kóle na nowe i po naprawie
wracając do fotki na początku tematu - lipa
i dzialac to nie bedzie
nie wytrzyma momętu
ale
gdyby tak odciąc od niego półosie tak żeby zostały tylko ich krótkie kawalki
poczmy do nich dospawać migomatem odpowiedniej długości kawałki półosi uazowych
chodzi mi oto żeby zrobić przegub od nowoczesnego pojazdu o długości i z frezami uazowei pólosi
zaraz sie posypią pewnie gromy w moją strone
ale mówie o tym po podczas jakiejś tam niedzielnej wyprawy ukręcilem tylnią póloś
ba i co
nawet polódnia jeszcze nie ma a ja bez jednego napędu
drugiej nie miałem skąd wziąsc
no i wzioł to do reki znajomy co ma w rękach
i tak obchewtowal że sie już wiecej nie urwało
tylko po co sie motac ja za wspominane 15 złociszy można wymienic kóle na nowe i po naprawie
wracając do fotki na początku tematu - lipa
i dzialac to nie bedzie
nie wytrzyma momętu
A ja już widziałem coś takiego również przywiezione z Ukrainy i ma się całkiem dobrze. Oprucz Ara które oczywiście ma niezależne zawieszenie z przodu jeepa co już zostało też powiedziane, Honkera ma też o ile sie nie mylę mesieo G. Nie jestem tego na 100% pewny ale znajomemu noiedawno w G półoś padła i założył właśnie z przyczyn oszczędnościowych krzyżak prod. krajowej nie robi on extremu ale póki co półoś ma się dobrze i myślę że jak ktoś to zeobi dobrze (fachowo) to będzie robić.
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Przeguby z krzyzakami (kardana) sa asynhroniczne.
Jezeli jest w pozycji wyprostowanej to obydwa walki wejsciowy i wyjsciowy krenca sie z taka sama predkoscia.
Jezeli jest zgiety zeden z walkow jakby przyspiesza i zwalnia na przemian.
Roznice w obrotach sa tym wieksze i wiekszy jest kat zgiecia przegubu kardana (sa na to wzory, ktos wyzej podal liniki) Jest rowniez okreslony max. kat zgiecia takiego przegubu (chyba 25 stopin).
Przeguby kardana stosuje sie w samochoach w polosiach napedowych, ale zawsze sa polaczone w dwa dzieki czemu uzyskujemy rownobieznosc taka sama sytuacja jest w ukladzie:
skrzynia biegow - wal napedowy - dyferencjal
Jezeli jest w pozycji wyprostowanej to obydwa walki wejsciowy i wyjsciowy krenca sie z taka sama predkoscia.
Jezeli jest zgiety zeden z walkow jakby przyspiesza i zwalnia na przemian.
Roznice w obrotach sa tym wieksze i wiekszy jest kat zgiecia przegubu kardana (sa na to wzory, ktos wyzej podal liniki) Jest rowniez okreslony max. kat zgiecia takiego przegubu (chyba 25 stopin).
Przeguby kardana stosuje sie w samochoach w polosiach napedowych, ale zawsze sa polaczone w dwa dzieki czemu uzyskujemy rownobieznosc taka sama sytuacja jest w ukladzie:
skrzynia biegow - wal napedowy - dyferencjal
GG: 1105809
jakieś to małe jak w osobówcemotokogut pisze:http://www.allegro.pl/item156379659_uaz ... ielka.html

to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys
67,69, m-72, bmw r35,willys
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość