nadwozie UAZa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

nadwozie UAZa

Post autor: piotrek_uaz » ndz sty 21, 2007 10:39 pm

Czesc!

Robie sobie nowe nadwozie do UAZa. Chcialem zebyscie zerkneli i wypowiedzieli sie na temat moich pomyslow - moze o czyms nie pomyslalem.

Moje zalozenia konstrukcyjne:
1. Nadwozie zintegrowane z klatka bezpieczenstwa przykrecane do ramy jak standardowe nadwozie
2. Wyglad, wymiary itp UAZa z niewielkimi zmianami (to ma wygladac jak UAZ ! :)21 :)22 :)21 )
3. Poszycia aluminium na podloge oraz boki, przykrecane do stelaza (wiec jakby co latwy demontaz)
4. Boczne blachy beda w ksztalcie blach UAZA
5. Ze starej budy wykorzystam tylko pas przedni ktory wspawam w ta konstrukcje
6. Szyba wmontowana w klatke.
7. Solidne progi od razu zintegrowane
8. Na razie jest 90 kilo. Chce sie zmiescic w 150-170 kg calosc z fotelami itp - powinno byc lzej niz standardowa buda.

Jako ze jestem chory i nie siedze w garazu, narysowalem troche tego strucla. Zerknijcie na pierwsze szkice:

Obrazek
Obrazek

Wszelkie opinie i podpowiedzi mile widziane.

Dodam ze podloga jest juz wyspawana, zaraz jade dalej z cala konstrukcja :)
http://www.mechatronic-zone.com/uaz1.jpg
http://www.mechatronic-zone.com/uaz2.jpg

Pozdrawiam
Piotrek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 21, 2007 10:51 pm

nie prosciej bylo odchydzic bude uaza i wskawac do niej katke
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » ndz sty 21, 2007 10:51 pm

Po pierwsze to ta klatka musi mieć element ukośny!!
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » ndz sty 21, 2007 10:55 pm

luk pisze:Po pierwsze to ta klatka musi mieć element ukośny!!
Bedzie w plaszczyznie palaka srodkowego - nie wrysowalem jeszcze.


Bart: Pewnie byloby prosciej, ale mam inna wizje :)

Piotr

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » ndz sty 21, 2007 11:09 pm

Uważaj tylko żeby nie poniosła Cię wena twórcza i żebyś nie stworzył potwora w złym znaczeniu tego słowa :)4

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sty 22, 2007 9:25 am

tylko ze ciezko ci bedzie utrzymac taka mase :lol: :lol: bo dojdzie jeszcze to i to i tamto i efekt padziesiat kilo wiecej
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

ratel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:00 am

Post autor: ratel » pn sty 22, 2007 12:49 pm

Sorrki za wjazd nie na temat, ale może ktoś z was wie jaki profil łuku powinien posiadać zregenerowany resor od Uaza?

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn sty 22, 2007 1:45 pm

ratel pisze:Sorrki za wjazd nie na temat, ale może ktoś z was wie jaki profil łuku powinien posiadać zregenerowany resor od Uaza?
zależy jak jest wyklepany może być bardziej jak ktoś chce zrobić na nich lift

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn sty 22, 2007 2:08 pm

przełóż progi nad poprzeczki jak jeszcz możesz. Przy dachu (puk, puk,puk) spoiny nie będą rozciagane/ścinane tylko profil na profil będzie naciskał.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 22, 2007 7:57 pm

a dowiadywałeś się juz jaki koszt będzie wykonania tego co rozrysowałeś

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn sty 22, 2007 8:27 pm

jarcion pisze:przełóż progi nad poprzeczki jak jeszcz możesz. Przy dachu (puk, puk,puk) spoiny nie będą rozciagane/ścinane tylko profil na profil będzie naciskał.
bardzo dobra sugestia - nie myslalem o tym. Progow coprawda nie przeloze, ale w miejsce laczenia chyba doloze dodatkowe zastrzaly .


Do co mi chodzi po glowie to takie pytania:

1. Jak rozwiazac mocowania pasow bezpieczenstwa: zrobic poprzeczke w srodkowym palaku, czy zamocowac pasy gdzies do podlogi
2. Progi nie beda wystawaly zbyt duzo poza obrys nadwozia - czy dorobic jakies elementy na ktorych mozna stanac ?
3. Czy dorobic mocowania szekli do liny w klatce i z tylu - do ewentualnej asekuracji (a jezeli tak, to w ktorych miejscach)

Piotr

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn sty 22, 2007 8:31 pm

wofka pisze:a dowiadywałeś się juz jaki koszt będzie wykonania tego co rozrysowałeś
Tzn ?
material wiem ile kosztuje, giecie rur 50 od giecia, drut i gaz do spawarki tez wiadomo ile :)
A koszt godziny mojej pracy przy cieciu i spawaniu jest BEZCENNY :o

Piotr

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 22, 2007 8:39 pm

jeszcze przedałyby się 2 elementy poprzeczne, np, jeden pod szyba drugi na pace :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 22, 2007 8:40 pm

dobrze wyliczyłem 10 gięć ?? :roll:

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn sty 22, 2007 8:43 pm

wofka pisze:dobrze wyliczyłem 10 gięć ?? :roll:
Ano :)

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 22, 2007 8:44 pm

a gdzie to bedziesz robił ??

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn sty 22, 2007 8:46 pm

wofka pisze:a gdzie to bedziesz robił ??
Pisalem Ci juz w mailu jakie sa opcje 8)

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 22, 2007 9:08 pm

faktycznie znalazłem namiary
czy robiac tą klatke starasz sie zrobić wszystko tak zeby pasażerowie z tyłu mieli jakkolwiek siedzieć?
mam tu na myśli jakies luźne wypady za miasto lub w super ciepłe dni

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn sty 22, 2007 9:14 pm

wofka pisze:faktycznie znalazłem namiary
czy robiac tą klatke starasz sie zrobić wszystko tak zeby pasażerowie z tyłu mieli jakkolwiek siedzieć?
mam tu na myśli jakies luźne wypady za miasto lub w super ciepłe dni
Pasazerow z tylu oprocz psa nie przewiduje :o

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 22, 2007 9:19 pm

a jakieś imprezy rajdowe wyprawowe przeprawowe turystyczne kilkudniowe?
?? :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości