Strona 1 z 3

felgi 16" do UAZ-a?

: pn sty 22, 2007 5:48 pm
autor: birol
Na początku chcialbym sie ze wszystkimi przywitac. Tak wiec witam :)

Od pewnego czasu nosze sie z zamiare zbudowania sobie terenówki do zabawy. Nie mowie tu o naprawde ostrym terenie, chociaz kto wie... W załozeniu ma to byc samochod zbudowany na ramie i napedach UAZ-a całą góre chce zbudowac sam. Klatka obudowana elementami z żywicy epoksydowej wzorowana na samochodach tomcat. Kwestia silnika jest jeszcze do przemyslenia, ale pewnie zostanie uaz-wołga. Mały lift zawieszenia - klocki miedzy mosty a resory, hamulce tarczowe zamiast bebnów, amortyzator skretu, wspomaganie. Waham sie co do kół. Chcialem wsadzic nalewki kopie SIMEXÓW Tylko teraz rodzi sie problem, duzo mowicie ze z duzymi kolami np 35" seryjne mosty uaza szybko wypluwają wnetrznosci, wiec skłanialbym sie ku 31" max 33" nie wiem tylko czy na felgi 15", czy 16". Poradzcie mi cos w tej materii, o oponach moze jest na forum duzo, ale sp[rawy rozmiaru, szerokosci i odsadzenia felg, jest niewiele, albo az zbyt wiele, zeby wybrac z tego cos konkretnego. No i jesli kto mogłby mi wytlumaczyc o co chodzi z tymi oznaczeniami dla przykładu http://moto.allegro.pl/item158025048_op ... s_0zl.html jakiemu rozmiarowli w calach, odpowiada taka opona ? pomijam ju z tym momencie rozmiar felgi.
Pozniej jesli znajde chwilke, pochwale sie Wam moimi osiągnieciami konstruktorskimi, moze z nieco innej dziedziny, ale jednak mam nadzieje swiadczące o mojej wiedzy na temat mechaniki, obrobki metali i ogolnie moim talencie :)

Pozdrawiam
Jesli cos niezrozumiale napisalem, to przepraszam, ale poprostu nie mialem zbyt duzo czasu na napisanie tego postu :)

: pn sty 22, 2007 5:54 pm
autor: Bart03
ten rozmiar wychodzi 31,66" liczac na piechote :wink:
Na 15" felgi jest wiekszy wybor opon i mozna przy takiej samej srednicy zapodac wiekszy profil opony :)2

: pn sty 22, 2007 6:23 pm
autor: wofka
a powiedz Bart jakie opony proponujesz do uazika?
budowa uaza trwa.
cel-wypady przeprawowo turystyczne.
budżet na opony niewielki.
mosty oryginalne.
silnik fordowska v 2.9
umiejętności jazdy w terenie brak :)3 :roll:

: pn sty 22, 2007 6:39 pm
autor: Bng862
Ja też się dołaczam do tematu!!
Mam uaza 3.0D, z mostami wolnymi czyli tymi 8/41.Jakie mogą sobie zapodac oponki,mam narazie 31"ale bieżnik kiepski i nieidzie na tym jeżdzić,a też nichce zakładać na pałe bo ostatnio juz most był rozkładany.

: pn sty 22, 2007 6:44 pm
autor: Przemekslaw
BFG MT... jak budżet niewielki to smigaj na tutejsza giełde i szukaj dobrych używek 8)
na wolne przełożenia szukać max 32" bo potem sie mosty sypią , zwłaszcza przy lepszym momencie obrotowym, kiedy silnik chce a koła nie bardzo :)21
jakby włozyc szybki dyfer to mozna sie pokusić o wąskie 33", jeżeli umiesz jeździć 33x12,5 :)21

: pn sty 22, 2007 7:03 pm
autor: Bart03
ja obecnie jezdze na BFG ale jak chcecie cos tanszego to albo uzywka albo nalewka. Nelewki sa tanie ale waza duzo wiecej od oryginalow i czasem roznie z nimi bywa :wink: Uzywki za to- jak uzywki - mozna trafic dobre za okazyjna cena a mozna trafic badziewie. Jak ktos chce smigac tylko w terenie glownie dla zabawy to chyba mozna zaryzykowac i kupic nalewki.

Srednica do uaza - to zalezy gl. od silnika . Na ten przyklad wolne przelozenia sa slabsze nisz szybsze ale slaby diesel z takimi szybkimi dyframi nie poradzi kolom 33" (tzn poradzi ale frajdy z jazdy to raczej nie bedzie :wink: ) Benzyna 2,3V6 - mysle ze optymalnie bylo by 32x11,50R15 ale jezdzic tez trzeba z glowa bo zmielic wolny most to jest niestety dosyc prosta sprawa :wink: Mozna zaryzykowac takze wieksze gumy no ale to juz jest dosyc znaczne ryzyko choc znam wielu chlopakow co smigaja na oponach 33x12.50 a nawet 35x12.50 . Ja mam teraz 33x12.50 ale w moim przypadku to jest totalna zmota i mosty uaza sa tylko zalozone prowizorycznie. Jak narazie to sadzilem niezle buty podczas prob i nic nie kleklo ale nie ma sie co czarowac - mosty z patrola nie lubia duzych kol w polaczeniu z mocnym silnikiem 8)

: pn sty 22, 2007 7:11 pm
autor: wofka
czy uaz w oryginale miał felgi 16??
niby mam na takich właśnie bfg ale wydaje mi sią ze mogą być zbyt wąskie :roll:
a moze mam odpowiedznie oponki tylko szukam dziury w całym ?? ??
samochod jeszcze nie jeździ
może przełożyć te kółka do tego który jeżdzi tyle ze w tym jest diesel 2.4 :)3
i sprawdzić różnice !! ??
________________________
jak żyć ?? ?? ??

: pn sty 22, 2007 7:13 pm
autor: Bart03
gaz 69 miał 16", uazy mialy 15"

: pn sty 22, 2007 7:39 pm
autor: wofka
czyli już wiem ze fele od gaziora) :wink:
a co sądzisz o oponkach o których pisałem ?? są uzywane to prawda ale w dobrym stanie i czy jest sens bawić sie w zamiane kółek tylko po to żeby je sprawdzić?

: pn sty 22, 2007 7:41 pm
autor: Bart03
a jaki to rozmiar opon i jaki to model BGF ??

: pn sty 22, 2007 7:56 pm
autor: wofka
niewiem :roll:
jest wyższa od oryginalnej uazowej 15 o około 5cm
co to może być ??
niewiem jak to z tymi oponami jest jeśli chodzi o te wymiary.
przerwy pomiedzy oponą a amortyzatorem uazowym (mówie o ramie z nomego typu amorami)
jest 3 max 4 cm

: pn sty 22, 2007 8:01 pm
autor: birol
Ok dzieki za odpowiedzi. Pomyslalem ze przy felgach 16" latwiej byloby mi upchnac zaciski hamulcowe, chcialem odziac to w jakies 33" gumy, nie szerokie maxymalnie 12" Czyli generalnie przy spokojnej jezdzie moge pakowac 33"x12"?

A teraz tak jak obiecalem, mala próbka moich dotychczasowych konstruktorskich osiągnięc:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

całkiem niezle radze sobie tez w programach do komputerowego wspomagania projektowania typu CAD :

Obrazek


Całą tą rame wykonalem SAM od projektu, do ostatniej srubki, nie wliczając spawania. Tak samo zresztą przedni amortyzator.

Moze powiecie, że to tylko rower, ale...

: pn sty 22, 2007 8:18 pm
autor: Przemekslaw
@birol - z jakich materiałów wykonałeś ramę ?
@wofka - wklej fotkę całego koła albo poprostu odczytaj rozmiar z opony :)21

: pn sty 22, 2007 8:20 pm
autor: RaV.B
Całą tą rame wykonalem SAM od projektu, do ostatniej srubki, nie wliczając spawania
Szkoda że nie wliczając spawania bo już chciałem pochwalić za estetyczne spway 8)

Te rower wygląda trochę jakby robił w terenie :lol: więc napewno Plus

Pozdro

: pn sty 22, 2007 8:20 pm
autor: wofka
odczytam wymiar opony ale po 22 :roll:
teraz koczuje w pracy
a co do kompletu info o tym na jakim samochodziku te oponki maja jeździć to mosty mam wolne

: pn sty 22, 2007 8:21 pm
autor: Olek1605
birol pisze:Ok dzieki za odpowiedzi. Pomyslalem ze przy felgach 16" latwiej byloby mi upchnac zaciski hamulcowe, chcialem odziac to w jakies 33" gumy, nie szerokie maxymalnie 12" Czyli generalnie przy spokojnej jezdzie moge pakowac 33"x12"?

A teraz tak jak obiecalem, mala próbka moich dotychczasowych konstruktorskich osiągnięc:


całkiem niezle radze sobie tez w programach do komputerowego wspomagania projektowania typu CAD :




Całą tą rame wykonalem SAM od projektu, do ostatniej srubki, nie wliczając spawania. Tak samo zresztą przedni amortyzator.

Moze powiecie, że to tylko rower, ale...
moim zdaniem taka szerokość będzie za duża chyba że masz przyciętą budę ale wydaje mi się że ze skrętem też mogą być problemy

: pn sty 22, 2007 8:23 pm
autor: Przemekslaw
Olek wytnij te zdjecia z cytatu... :roll:

: pn sty 22, 2007 8:27 pm
autor: Olek1605
Przemekslaw pisze:Olek wytnij te zdjecia z cytatu... :roll:
sory to tak z pośpiechu

: pn sty 22, 2007 8:33 pm
autor: Przemekslaw
a powracając do tematu, jakby obcierały to wsadzić obrócone fele , podciać ciut nadkola, dac pas transmisyjny i "dzida" :wink:

: pn sty 22, 2007 8:37 pm
autor: birol
RaV.B pisze:
Całą tą rame wykonalem SAM od projektu, do ostatniej srubki, nie wliczając spawania
Szkoda że nie wliczając spawania bo już chciałem pochwalić za estetyczne spway 8)

Te rower wygląda trochę jakby robił w terenie :lol: więc napewno Plus

Pozdro
hehe, bo robi w terenie :) duze tez robi w powietrzu :)

jesli ktos jest zainteresowany, to tu jest pare moich zdjec:

http://www.pinkbike.com/photo/?op=list& ... userid=409

http://www.hcfr.pl/photogallery.php?album=6

: pn sty 22, 2007 8:38 pm
autor: wofka
nadkolami nie musze się martwić bo są podcięte tylko pas transmisyjny musze załatwić co by nie chlapało i ostrych krawędzi nie było bo za to odrazu dowód się traci :cry:
czytałem tu na forum sporo o odwracanych felgach i chyba sie skusze na zrobienie tego samemu
raz sie zyje
dostep do wyważarki samochodowej mam a i tokarki się znajdzie
tylko czy warto?
ale i tak to zrobie :wink: :roll: :)2

: pn sty 22, 2007 8:43 pm
autor: Przemekslaw
Warto napewno, tylko ważne jest aby odpowiednio rozwiercic a potem to naspawać, sam bym sie bał to robić ze wzgledu na brak odpowiedniego sprzetu.. :roll:

: pn sty 22, 2007 8:45 pm
autor: wofka
rozwiercić chyba można samemu a reszte zrobie u tokarza

: pn sty 22, 2007 8:49 pm
autor: Przemekslaw
Widzę że mamy do czynienia z doświadczonym "lotnikiem" :)21
Ile lat śmigasz na rowerze ? :lol:

: pn sty 22, 2007 8:52 pm
autor: Przemekslaw
wofka pisze:rozwiercić chyba można samemu a reszte zrobie u tokarza
Ile moze to wynieść u tokarza ? bo jakoś nawet pojęcia nie mam... może taniej wyjdzie kupic zrobiony komplet ? :roll: