Kąt pochylenia wału tylniego

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Kąt pochylenia wału tylniego

Post autor: uadam » śr sty 24, 2007 4:25 pm

Czy może ktoś wie pod jakim kątem wychyla się tylny wał (maksymalnie) przy założeniu, że mowa jest o standardowym zawieszeniu uazowym? Będę coś kombinował ze specjalną podporą wału i skróci mi się on i nie wiem czy standardowe krzyżaki wytrzymają.
rybak

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » śr sty 24, 2007 4:39 pm

chcesz żeby podać ci to w stopniach ? czy może w jakiś innych jednostkach ?......................jak przesadzisz z łamaniem wału to zacznie się on klinować - wtedy (jak jesteś taki mądry ) to zmierz stopnie . ,,wot i cała filozofia ''

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » śr sty 24, 2007 5:58 pm

Chodzi mi o stopnie, bo krzyżaki mają przewidziane maksymalne wychylenie
rybak

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 24, 2007 6:01 pm

owszem maja i jest ono nizbyt pokazne :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr sty 24, 2007 6:43 pm

im mniejsze wychylenie tym mniejsze zużycie, ja kombinowałem kiedyś z łożyskiem pośrednim od mercedesa bo też chciałem zmniejszyć kąty wału ale rozrywało łożysko co kawałek i wróciłem do standardu, wole krzyżak wymieniac niż kupować łożyska od mercedesa.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr sty 24, 2007 6:47 pm

Hmm, łożyska pośrednie stosuje sie przy znacznych długościach wału napędowego (chyba pow. 120 cm)
same starocie

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr sty 24, 2007 7:11 pm

im prostsze ty leprze, i naprawić łatwiej i wogóle... :roll:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » czw sty 25, 2007 9:48 am

Coś znalazłem, może to ci pomoże. Nie chcę się mądrzyć, ale generalnie kąt pracy wału przy reduktorze musi być taki sam jak przy moście. Teoretycznie nie więcej niż 30 stopni, ale to tylko teoria ...
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 8fa2b9a684
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw maja 17, 2007 3:25 pm

Jak już jest temat wału to się podepnę. Kupiłem wał tylny do uaza a mam w aucie silnik 2.4D z merca i widzę, że ten kupiony wał jest krótszy o jakieś 10-12 cm. Czy może mnie ktoś poinformować czy zmiana silnika spowodowała przesunięcie mocowania skrzyni i reduktora? Nadmieniam, że to nie ja dokonałem tej zamiany motorów. Silnik jest tak wpasowany w budę, że zastanawiam się jak będę wymieniał filtr oleju. Jest zrobione wycięcie w budzie i filtr mam prawie przy pedale gazu ale osłonięty dodatkową, dorobioną, metalową maskownicą. Przyglądając się wałowi to widzę nieoryginalne spawy i na pewno ktoś ingerował w jego długość. Chcę go wymienić na fabryczny bo ten na którym chasam teraz jest krzywy i "medyk" stwierdził, ze jest miękki jak psi ogon. Może 452 miał inną długość? Chociaż wiem, że różnią się tylko nadwoziem a nie podwoziem. Proszę o jakieś info.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt maja 18, 2007 7:48 am

452 zdecydowanie różni się podwoziem, poza tym ma krótszy o 8cm rozstaw osi, czyli najpewniej i krótszy tylny wał.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt maja 18, 2007 8:46 am

Balu-Balu pisze:Jak już jest temat wału to się podepnę. Kupiłem wał tylny do uaza a mam w aucie silnik 2.4D z merca i widzę, że ten kupiony wał jest krótszy o jakieś 10-12 cm. Czy może mnie ktoś poinformować czy zmiana silnika spowodowała przesunięcie mocowania skrzyni i reduktora? Nadmieniam, że to nie ja dokonałem tej zamiany motorów. Silnik jest tak wpasowany w budę, że zastanawiam się jak będę wymieniał filtr oleju. Jest zrobione wycięcie w budzie i filtr mam prawie przy pedale gazu ale osłonięty dodatkową, dorobioną, metalową maskownicą. Przyglądając się wałowi to widzę nieoryginalne spawy i na pewno ktoś ingerował w jego długość. Chcę go wymienić na fabryczny bo ten na którym chasam teraz jest krzywy i "medyk" stwierdził, ze jest miękki jak psi ogon. Może 452 miał inną długość? Chociaż wiem, że różnią się tylko nadwoziem a nie podwoziem. Proszę o jakieś info.
No to widzę z tego, że masz to samo co ja tyle, że ja w gazie i sam to robiłem. Zmiana silnika na 2,5 D z MB wymusiła przesunięcie reduktora do tyłu o jakieś 8 cm ( skrzynia MB ), bo musiał się zmieścić krótki wałek, a nie chciałem kombinować z jakimiś połączeniami elastycznymi, bo fachowcy wybili mi to z głowy. Przez to przedni wał trzeba było wydłużyć, a tylny skócić. Spawanie wałów jest jak najbardziej dopuszczalne, problem, aby zrobić to dobrze i najlepiej u kogoś kto się zna na tej robocie. Oczywiście wyważyć po operacji !! Jak już pisałem wcześniej jest też kwestia kąta pracy wału. Jak patent bedzie się sprawiał w praktyce to sie okaże, póki co auto jeszcze stoi i w tym roku pewnie nie wyjedzie... :)21
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pt maja 18, 2007 5:34 pm

Tak tylko u mnie wał tylny jest dłuższy od tego co kupiłem niby do uaza. Może kupiłem do 452, nie wiem? Dlatego pytam o długości dla wymienionych modeli. Przedni wygląda na oryginał. Chociaż, głowy nie dam.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Post autor: ladzk » sob maja 19, 2007 12:35 am

Didymos pisze:452 zdecydowanie różni się podwoziem, poza tym ma krótszy o 8cm rozstaw osi, czyli najpewniej i krótszy tylny wał.
I chuba trochę dłuższy przedni - po prostu zupełnie inaczej silnik posadowiony.

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob maja 19, 2007 8:44 am

Balu-Balu pisze:Tak tylko u mnie wał tylny jest dłuższy od tego co kupiłem niby do uaza. Może kupiłem do 452, nie wiem? Dlatego pytam o długości dla wymienionych modeli. Przedni wygląda na oryginał. Chociaż, głowy nie dam.


kolego nie kupiles wału od 452 tylko pewnie fabryczny od 469 tyle ze jesli masz motor MB to reduktor musial zmienic polozenie (co prawda patentow polaczenia skrzyn jest kilka..) i tylni wał masz zwyczajnie skrocony u tokarza... ot cala filozofia... :wink: :P
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » sob maja 19, 2007 11:44 am

Prawie by grało co piszecie ale zwracam jeszcze raz uwagę, że mój wał (ten zamontowany w aucie) jest dłuższy od tego co kupiłem. Patrze na lewary od skrzyń i one siedzą wzorowa w tunelu jak fabrycznie. Mocowanie skrzyni też, wydaje się, nie było przespawywane na ramie. Myślę, że wał jest od 452. Byłby ktoś tak dobry i podałby mi długość oryginalną wału bez jakichkolwiek przeróbek?
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość