Strona 1 z 1

podwójny cardan w Uazie

: ndz sty 28, 2007 8:22 pm
autor: uadam
Czy ktoś zakładał podwójny Cardan (dwukrzyżakowy, taki jak w Jeepie) w Uazie? Jak się to sprawdza? Gdzie można coś takiego kupić (jako osobny element) a nie z całością wału?

: ndz sty 28, 2007 8:34 pm
autor: wofka
po cholere ci to? :roll:

: ndz sty 28, 2007 8:46 pm
autor: uadam
Bo wał tylny nie będzie u mnie pod kątem 18 stopni tylko 25 stopni i normalny kardan nie wytrzyma tego.... A podobno podwójny da radę

: ndz sty 28, 2007 10:15 pm
autor: Bart03
to nie tak - podwojny kardan kompensuje predkosci katowe i dziala podobnie jak homokinetyk ale aby to dzialalo poprawnie przeciwny krzyzak (ten przy moscie) musi pracowac "swobodnie" tzn. wal wzgledem walka atakujacgo pownien byc w osi :wink: .
I nie prawda jest ze normalny kardan nie wytrzyma pracy pod takim katem- sa takie wały kardana ktore to wytrzymuja i maga pracowac pod takim katem - ja takowy wlasnie posiadam :wink:

: ndz sty 28, 2007 10:19 pm
autor: toldi
teoretycznie przegob krzyzakowy ma dopuszczalny kat przcy 45stopni,zakladajac oczywiscie,ze konstrukcja to przewiduje i wszystko sie miesci :wink: ja mialem maly problem przy podniesionym zawieszeniu i zawieszeniu w pelnym wykrzyzu ale wystarczalo podpilowac niedorobki w ramionach krzyzaka i bylo O.K. :)2

: pn sty 29, 2007 7:33 am
autor: uadam
sa takie wały kardana ktore to wytrzymuja i maga pracowac pod takim katem - ja takowy wlasnie posiadam
A mógłbyś podpowiedzieć co to za wał? Od czego lub gdzie zamawiany?

: pn sty 29, 2007 8:22 am
autor: Kielon
Bart ma racje co do podwojnego krzyzaka i predkosci. Ja podszlifowuje orginaly na tyle ile to mozliwe. mozesz tez wpakowac homokinetyk od przednionapedowki np. zewnetrzny przegub faworitki jest tani w zakupie nowka

: pn sty 29, 2007 9:24 am
autor: borman
dziwne wały , łamane pod kontem 45, przechylone główki mostów, różne konty wyjścia i wejścia (reduktor wałek atakujący ) - a potem most w uazie robi ,,chrup'' - (niby bez powodu ).........wały , półosie i przeguby napędowe - niby proste - ale przed przeróbką proponowałbym ,,liznać ''trochę teorii .

: pn sty 29, 2007 9:50 am
autor: Bart03
a co uwazasz ze ja sie nie znam :evil: :wink:

to liznij troche teorii: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 8fa2b9a684 :)21

: pn sty 29, 2007 9:58 am
autor: Kielon
co masz na mysli Borman? Kat na przednim i tylnym krzyzaku powinien byc taki sam wtedy roznice predkosci katowych powstajace w wyniku pracy jednego krzyzaka niweluje drugi to chyba wszyscy kumaja.ALE jesli katy maja byc rozne to gruche trzeba ustawic tak zeby patrzala na reduktor(kat rowny zero) i tam dajemy krzyzak a przy reduktorze gdzie wal jest pod duzym katem dajemy przegub nie powodujacy roznic predkosci katowych w czasie obrotu czyl homokinetyczny npRZEPPa jak zaproponowalem albo podwojny krzyzakowy ktory sam sobie niweluje roznice. To teoria.Problem bierze sie stad ze zawieszenie w czasie ruchu mostu obraca go glowka raz w dol raz w gore i zerowy kat przy moscie ch.j bierze. To praktyka. A chrup w moscie czesto jest w skutek duzego skoku zawieszenia i np. zbyt krotkiej przesowki walu ktory szarpie wtedy za atak do przodu lub wbija go w dyfer przy dociazeniu. Jest o czym pokasztanic :lol:

: pn sty 29, 2007 10:04 am
autor: Bart03
no 8)

: pn sty 29, 2007 11:58 am
autor: borman
nic nie uważam - staram się ostrzec domorosłych konstruktorów (podobnych do mnie tylko z mniejszym doświadczeniem ) że błędem jest wychodzić z założenia że jakoś to będzie ....... .. jak zrobili , tak pomyśleli ''

: śr sty 31, 2007 9:44 am
autor: Kielon
co prawda to prawda uaza trzeba robic z glowa bo wybacza znacznie mniej bledow niz inne sprzety

: śr sty 31, 2007 10:16 am
autor: uadam
Zgadzam się, że wszystko trzeba robić z głową dlatego zadałem ten temat.
Podsumowując rozumiem, że nie ma sensu wchodzić w podwójny kardan przy kącie który mam mieć. Jeżeli podwójny kardan, to trzeba wtedy inaczej ustawić most aby kardan był w osi wału. Poprawcie jeżeli coś kręcę

: śr sty 31, 2007 11:11 am
autor: Kielon
W rzeczy samej. najpierw podszlifuj troche niedorobki odlewow przy krzyzakach i powinno wystarczyc. robilem wynalazki na krotkich ramach np. 2m rozstawu osi w uazie tam wal wyszedl krociutki i pod duzym katem chodzi to w Wisle po gorach bodaj 3ci rok tylko podszlifowane nic zlego sie nie dzieje choc nie powiem mialem obawy

: śr sty 31, 2007 11:15 am
autor: Kielon
pamietaj tylko sprawdzic czy wal sie odpowiednio skraca i wydluza zebys nie mial uderzen i szarpniec na atak to jest popularny blad przy walach i konczy sie niedobrze

: śr sty 31, 2007 11:22 am
autor: Kielon
tylko sprawdz skok walu zeby nie szarpal lub nie uderzal w atak bo to ma przykre konsekwencje a jest popularnym bledem

: śr sty 31, 2007 11:25 am
autor: Kielon
o prosze jak ja umiem dwa razy to samo napisac :lol:

: śr sty 31, 2007 11:27 am
autor: Bart03
zreszta sam podwojny krzyzak kosztuje okolo 2tys zl + wielowypust + rury + odkówki + krzyżaki + wywazanie + robocizna - krotko mowiac za taki wal zaplacilbys okolo 3tys zł :roll: i efekt bedzie w uazie praktycznie nieodczuwalny - wiec po co przeplacac :wink:

: śr sty 31, 2007 6:21 pm
autor: gri74
Ale kto napisał ,że w uazie ???
chyba do amfibi.....

: śr sty 31, 2007 8:06 pm
autor: uadam
Nic nie da się ukryć.... Rzeczywiście do amfibii. Gdybym miał wybór nie kombinowałbym

: śr sty 31, 2007 10:21 pm
autor: Bart03
no to ca nam tu glowe zawracasz - wynocha na "inne techniczne" :)21

: śr sty 31, 2007 10:30 pm
autor: uadam
Ale to swojska, uazowska. Wszystko w niej z uaza oprócz karoserii.

: śr sty 31, 2007 10:32 pm
autor: Kielon
Co sie goscia czepiasz? ruski problem ma... :lol: