wydech - a (uwaga trudne) długość rezonansowa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

wydech - a (uwaga trudne) długość rezonansowa

Post autor: Grzegorz G. » śr lut 14, 2007 12:49 pm

1) Czy ktoś próbował liczyć jak powinien wyglądać wydech do oryginalnego silnika na okrągłych kolektorach ??
2) Czy oryginalny wydech z jednym tłumikiem przy nietuningowanym silniku jest właściwym rozwiązaniem ??
3) Jak daleko od kolektora powinien znajdować się pierwszy tłumik aby w odpowiednim momencie rozprężyć spaliny i nie podnosić oporów w układzie dolotowym. I jak obliczyć dobranie tej długości do roboczych obrotów silnika ??
Chodzi o to, że mnie przy zastosowaniu znalezionego wzoru "http://fiat-furious.pl/html/tuning_a/mo ... wydech.htm" wychodzi, że przy 3tys. obr./min. ma być 1,7m czyli pewnie tam gdzie oryginalny tłumik. Problem w tym, że nie wiem czy dobrze liczę :-?

A pytam o to wszystko bo zastanawiam się czy kupić oryginał czy pospawać coś odpowiedniejszego - przy okazji odporniejszego na LPG. No i trochę z nudów :wink:

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lut 14, 2007 6:09 pm

Nudzi Ci siê ? :lol:

Zastanawia³e¶ siê jakie to ma znaczenie wogóle czy masz taki czy ¶maki t³umik ? Ja je¼dzi³em bez tlumika i ca³ej rury wydechowej i nie by³o ¿adnej ró¿nicy poza niebywa³± g³o¶no¶ci±:)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » śr lut 14, 2007 6:36 pm

pamiętam że obliczenie tego to bardzo trudna sprawa. Łatwiej chyba udać się do fachowca od wyczynowych silników, on to zrobi na czuja. Parę razy na hamowni i będzie git. Pytanie tylko po co do tego silnika takie kombinacje.

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr lut 14, 2007 7:15 pm

takie obliczenia dają jakiś efekt przy silnikach dwusuwowych. Komora rezonansowa [rozprężna] jeszcze jakoś też się nazywa od nazwiska jakiegoś Niemca,daje nawet 100% przyrostu mocy przy odpowiedniej pojemności i kształcie.
W 4-suwach to im większe światło, -> tym mniejszy opór -> wylotu tym lepiej.
No ale może coś się zmieniło :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lut 14, 2007 8:38 pm

No nie do konca , jak przesadzisz z tym wolnym wydechem w nowoczesniejszych silnikach, bez przepisania mapy zaplonu i wtrysku ,to nie tylko stracisz na mocy ale zostana wypalone gniazda i zawory wydechowe.....
W uazie nie bedzie az tak drastycznie :D

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: wydech - a (uwaga trudne) długość rezonansowa

Post autor: piotrek_uaz » śr lut 14, 2007 8:42 pm

Polecam ksiazke: Graham Bell Four Stroke Performence Tuning.
Jest w niej wszystko lacznie ze wzorami do silnikow czterocylindrowych (w szczegolnosci do kolektorow wydechowych)

Zacznij lepiej od policzenia kolektora wydechowego i wyspawania takiego - to moze naprawde sporo dac.

Reszta na warunki UAZowe to ... kojarzy mi sie z magnetyzerami i strumienicami naddzwiekowymi i innym badziewiem...

Ciekawe czy wywolalem wojne :) :)
Piotr

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lut 14, 2007 8:48 pm

W uazie to chyba kolektor"rownocisnieniowy" niewiele da :D :D ,ale moge byc w bledzie :D

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » śr lut 14, 2007 8:49 pm

niemand pisze:W uazie to chyba kolektor"rownocisnieniowy" niewiele da :D :D ,ale moge byc w bledzie :D
a co to takiego ?
:o

4-2-1 powinien byc

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lut 14, 2007 8:52 pm

To wlasnie to chodzi oto aby spaliny z kazdego cylindra mialy takie same opory :D
Moze ktos to wyprubuje i podzieli sie wnioskami :lol:

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » śr lut 14, 2007 9:26 pm

to moze ja sie wypowiem mam silnik wolgi + kolektor wydechowy 4-2-1 z rzadowej wolgi kanaly wypolerowane (ssace i wydechowe) dalej portki ok 50cm i dalej rura srednicy 52mm z jednym przelotowym tlumikiem od forda mondeo v6(srodkowy) i jest o niebo lepiej predkosci rzedu 1xxkm/h nie stanowi problemu auto lepiej sie wkreca i jest "elastyczniejsze" moge zrobic fotki i podrzucic tylko jak ktos mi powie jak :D badz zapraszam do mnie w wawie na obejrzenie

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lut 15, 2007 7:48 am

Jak pisałem chodzi o to, że oryginalny wydech na LPG na długo nie starcza. A skoro mam dorabiać to dlaczego nie zrobić tego fachowo. Wkońcu pospawanie takiego pudełka Obrazek
to nie jest taki duży problem.
Inna sprawa, w którym miejscu to umieścić aby sens miało. Wzór nie wygląda groźnie:
:)1
http://fiat-furious.pl/html/tuning_a/mo ... wydech.htm
"Długość rezonansową liczymy ze wzoru:
Obrazek
gdzie:
a - prędkość średnia przepływu impulsów w kanałach wylotowych (m/s) , która dla silników czterosuwowych wynosi 510 m/s
n - obroty, przy których ma być uzyskana największy wzrost moc silnika (m/s) ,
Qw - wielkość otwarcia zaworu wydechowego w stopniach obrotu wału korbowego (°o.w.k.), po której w kanale wydechowym ma być uzyskane maksymalne podciśnienie . Dla silników z oryginalnymi wałkami rozrządu , wartość Qw wynosi około 120°o.w.k."
:)1
Tylko jakoś jednostki nie chcą mi się zgodzić. Mnie wychodzi jakieś 1,7m od początku układu przy 3 tys. obrotów. Mógłby ktoś policzyć i sprawdzić czy nie robię błędu ??

I jeszcze jedno: wiem, że można do fachowca, ale sami wiecie... :wink:

A kolektor: chyba raczej nie. 8) Oczywiście jak bedę kiedyś ściągał to sprawdzę czy nie ma zadziorów i czy otwory z głowicą się pokrywają.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw lut 15, 2007 11:42 am

A to przepraszam po co rzezbic suprwydajny wydech sportowobezoporowy turbo plus jesli ma byc juz przy samym poczatku zdupcony ruskim kolektorem? nie nabijam sie, ja w tym nie widze konsekwencji ani celowosci. wlasnie od kolektora trzeba zaczac, powiedzialbym ze od niego zalezy najwiecej. a co do dlugosci rezonansowej to jak juz licz ja dla malych obrotow w uazie ponizej 2000 bo na tym polu jestes w stanie cos zmienic a powyzej niewiele odczujesz. W UAZIE powiadam...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lut 15, 2007 12:36 pm

Czy to tak trudno zrozumieć - kolektor mam sprawny !! tylko wydech muszę zmienić - wsio...
Jak mi popęka kolektor to będę o kolektor pytał :wink:

A co do obrotów to tak dokładnie planowałem zrobić: 2-3 tys./min. :)2

Ale po takim zmyciu głowy to chyba jednak kupię oryginalny wydech hehe...

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » czw lut 15, 2007 4:11 pm

Ale, dlaczego miał by Ci pęknąć kolektor nie rozumem ?? ?? ??

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » czw lut 15, 2007 6:34 pm

Kielon pisze:A to przepraszam po co rzezbic suprwydajny wydech sportowobezoporowy turbo plus jesli ma byc juz przy samym poczatku zdupcony ruskim kolektorem?
Wlasnie tez tego nie rozumiem.
To troche tak jak placic za fryzjera bardzo brzydkiej kobiecie :) Mozna, tylko po co ???? :)

Piotr

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lut 15, 2007 8:40 pm

robicie sobie jaja, tak ?? :evil:
Wydech zmieniam bo zżarty a nie dla widzimisię...
a kolektor zaraz pójdę sam młotkiem popękam, no !!

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » czw lut 15, 2007 8:52 pm

Niech kolega wyluzuje, co się tak bulwersujesz ??

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lut 15, 2007 9:29 pm

kto, ja ?? :wink:

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » czw lut 15, 2007 9:37 pm

Grzegorz G. pisze:robicie sobie jaja, tak ?? :evil:
Wydech zmieniam bo zżarty a nie dla widzimisię...
a kolektor zaraz pójdę sam młotkiem popękam, no !!
jakie pomysly, takie komentarze :)19 :)19

Awatar użytkownika
mario-kol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt mar 17, 2006 7:45 pm

Post autor: mario-kol » czw lut 15, 2007 11:23 pm

po moich pbliczeniach wychodzi 51cm
tyle awarji to ja przez cały tamten sezon nie miałem co na pierwszym w tym roku:(

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt lut 16, 2007 1:06 am

mario-kol pisze:po moich pbliczeniach wychodzi 51cm
A napewno dobrze policzyłeś :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt lut 16, 2007 10:40 am

piotrek_uaz pisze: jakie pomysly, takie komentarze :)19 :)19
jaka wiedza takie komentarze raczej :-?

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pt lut 16, 2007 7:55 pm

Grzegorz G. pisze:
piotrek_uaz pisze: jakie pomysly, takie komentarze :)19 :)19
jaka wiedza takie komentarze raczej :-?
Jakbys przylazl do mnie z browarem, to bym Ci zeskanowal pare stron ksiazki, gdzie sa wzory do wydechow , a nie jakies wynalazki o strumienicach, rezonansach i innej czarnej magii
:wink: :)21

Jakby co, to mecz mnie - to wyszperam ta ksiazke.


Piotrek

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt lut 16, 2007 8:47 pm

Grzegorz jak juz tak modzisz, to zakup sobie kolektor od wołgi dwururowy

castrol 22 ma taki
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt lut 16, 2007 9:13 pm

gri74 pisze:Grzegorz jak juz tak modzisz, to zakup sobie kolektor od wołgi dwururowy

castrol 22 ma taki
I tak będzie do dupy kolektor należy policzyć i wykonać od początku uwzględniając fazy wydechu i wszystkie inne duderele, założyć i się przekonać że dużej różnicy nie ma :)21 i mieć pełną satysfakcję z porządnie wykonanej nikomu nie potrzebnej pracy :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość