Strona 1 z 1

Taki upierdliwy problem

: czw lis 27, 2003 9:42 pm
autor: marian49
Witam wszystkich.Jak każdy i ja mam mały problemik.
-silnik wołga
-gażnik WEBER
Problem -za nic nie chce mi odpalic z benzyny-prosze go bLagam i nic,z gazu na zawołanie.Dopiero jak podleje do gardzieli to idzie jak rakieta.Co to jest dyszki czyste,benzyka z dobreej stacji,pływaczek ustawiony.czy może to byc pompka paliwa :)5

: czw lis 27, 2003 9:43 pm
autor: gri74
nie wim na 100 ale sprawdz komore pływaka i zaworek iglicowy

: czw lis 27, 2003 11:10 pm
autor: Kasprol
spróbuj podpmpowac recznie jezeli sie nieda to pompka lub układ paliwowy łapie powietrze

: pt lis 28, 2003 12:19 am
autor: RudeBoy
mialem to samo.. dosyc powszechna sprawa to jest.
Problem moze tkwic w pompie paliwowej. Slaba jest i jak bujasz na gazie to poaliwko Ci ucieka z ukladu do zbiornika. Potem trzeba niezle pokrecic, zeby pompa zaciegnela paliwko do gaznika. Tak jak kasprol radzi... podpampuj recznie jak to zadziala to masz rozwiazanie.

: pt lis 28, 2003 9:01 am
autor: banan
dokładnie...pierwsze co to wyeliminować cofające się paliwo...ale mogą również się dysze zasyfiać...ja tam pindole gaz...

Re: Taki upierdliwy problem

: pt lis 28, 2003 9:08 am
autor: pol
marian49 pisze:Witam wszystkich.Jak ka¿dy i ja mam ma³y problemik.
-silnik wo³ga
-ga¿nik WEBER
Problem -za nic nie chce mi odpalic z benzyny-prosze go bLagam i nic,z gazu na zawo³anie.Dopiero jak podleje do gardzieli to idzie jak rakieta.Co to jest dyszki czyste,benzyka z dobreej stacji,p³ywaczek ustawiony.czy mo¿e to byc pompka paliwa :)5
wez strzykawke, i podczas krecenia wstrzyknij do gardzieli, po zdjeciu filtra powietrza

pawel

: pt lis 28, 2003 9:23 am
autor: Artur
Zdjąć filtr powietrza zaglądnąć do gaznika :roll: podeptać gazem i zobaczyć czy pompka zrywu wtryskuje zupe. a jak nie to trza szukać przyczyny zaczynająć od elektro zaworu w strone gaznika sie kierować.

: wt gru 02, 2003 12:36 pm
autor: Jagoda
Często się też zdarza, że w trakcie jazdy na gazie, pompka paliwa pracuje "na sucho" - pompuje powietrze, które wysusza cały układ paliwowy aż do gaźnika, co z kolei może być przyczyną sklejania się zaworków zarówno w gaźniku jak i w pompce paliwowej. Poza tym wysusza się filtr paliwa (ten pomiędzy pompką i gaźnikiem powodując w ten sposób zatkanie siateczki w nim się znajdującej. Czasami uszkodzeniu z powodu wysuszenia ulega membrana pompki i paliwo Ci spitala albo na zewnątrz, albo do miski olejowej.

: pt gru 05, 2003 9:17 am
autor: Artur
Jagoda pisze:Często się też zdarza, że w trakcie jazdy na gazie, pompka paliwa pracuje "na sucho" - pompuje powietrze, które wysusza cały układ paliwowy aż do gaźnika, co z kolei może być przyczyną sklejania się zaworków zarówno w gaźniku jak i w pompce paliwowej. Poza tym wysusza się filtr paliwa (ten pomiędzy pompką i gaźnikiem powodując w ten sposób zatkanie siateczki w nim się znajdującej. Czasami uszkodzeniu z powodu wysuszenia ulega membrana pompki i paliwo Ci spitala albo na zewnątrz, albo do miski olejowej.
Nieprawda
W systemie pompowania paliwa bez powrotu np. gdy stan gażnika pełny lub elektro zawór w zamk. poprostu menmbrama tylko nie powraca , niema zasania. Jakie pompowanie powietrza :o ze zbiornika :)5

: pt gru 05, 2003 11:46 am
autor: cowboy_3151
Artur pisze: Nieprawda
W systemie pompowania paliwa bez powrotu np. gdy stan gażnika pełny lub elektro zawór w zamk. poprostu menmbrama tylko nie powraca , niema zasania. Jakie pompowanie powietrza :o ze zbiornika :)5
Niestety Nie jest to zgodne zprawdą co piszesz, membrana poruszana jest mechanicznie i zawsze chodzi, pompka ta be powrotu w uazie pracuje cały czas obojętnie czy przepływ paliwa zamknięty jest przez zawór w gażniku czy elektrozawór. Poprostu w njej jest zawór nazwijmy to zwrotny który przy określonym ciśnieniu sie otwiera i powoduje że paliwo jest jakby tłoczone w samej pompce nie idzie w rurkę prowadząca do gaznika. tak to działa kiedy układ jest sprawny. natomiast w większości uazów układ się zapowietrza gdy paliwo nie przepływa do gaznika, bo np. nie trzymają zawory w pomce i wtedy paliwo cofa sie wysuszając cały układ . wystarczy tez nieszczelnosć w układzie zbiornik pompka i bedzie tłoczyło powietrze.

: pt gru 05, 2003 12:11 pm
autor: Artur
cowboy_3151 pisze:
Artur pisze: Nieprawda
W systemie pompowania paliwa bez powrotu np. gdy stan gażnika pełny lub elektro zawór w zamk. poprostu menmbrama tylko nie powraca , niema zasania. Jakie pompowanie powietrza :o ze zbiornika :)5
Niestety Nie jest to zgodne zprawdą co piszesz, membrana poruszana jest mechanicznie i zawsze chodzi, pompka ta be powrotu w uazie pracuje cały czas obojętnie czy przepływ paliwa zamknięty jest przez zawór w gażniku czy elektrozawór. Poprostu w njej jest zawór nazwijmy to zwrotny który przy określonym ciśnieniu sie otwiera i powoduje że paliwo jest jakby tłoczone w samej pompce nie idzie w rurkę prowadząca do gaznika. tak to działa kiedy układ jest sprawny. natomiast w większości uazów układ się zapowietrza gdy paliwo nie przepływa do gaznika, bo np. nie trzymają zawory w pomce i wtedy paliwo cofa sie wysuszając cały
układ . wystarczy tez nieszczelnosć w układzie zbiornik pompka i bedzie tłoczyło powietrze.
Chwila chwila bo cos tu nie rozumiecie. Zasada działania pompki jest taka że jest w niej menbrama która jest poruszana mimośrodowo przez taki dzyndzel nazwijmy . Ale sów ssania czyli naciśnięcie dzyndzelka przez krzywkę a sów tłoczenia robi sprężyna w pompce i ciśnienie tej pompki jest takie jakie wywiera sprężyna na membrame i jeżeli iglica czy coś tam innego zamknie nam zawór ta sprężyna nie jest wstanie go przepchać chyli sie nie odkształci i będzie w górnym położeniu i krzywka prawie nie będzie dotykać dzyndzelka. A jak kto nie wierzy to proponuje zdjąć wężyk i pompować ręcznie i naciśnięcie paluchem pompki to jest zasanie a samoczynnie sów tłoczenia przez sprężyne. Nie widzę innej możliwości w układzie paliwowym bez kanału powrotu.

: pt gru 05, 2003 1:12 pm
autor: cowboy_3151
Chwila rzeczywiście tak jest w pompkach uazowskich, ale ja miałem taką w uazie jakis składak i było tak jak mówie był jakiś zawór i było widac jak pompka tłoczyła paliwo w srodku w rytm pracy przepony- wyglodało to tak jakby cały czas tłoczyła ale mijała przewód do gaznika przy określonym cisnieniu.
natomiast co do uciekania paliwa i zasysania powietrza przy nieszczelnym układzie paliwowym to niestety prawda.

: pn kwie 05, 2004 12:59 am
autor: pooweck
moja rada jest taka
jak nawala pompa należy ją wyrzucić
tak zrobiłem jak mi klękła-potem po paru niepowodzeniach
i kombinacjach "wymagikowałem" pompę od zaporożca i.........
4 lata jeździłem, sypało się wszystko z wyjątkiem pompy
polecam 8)