Trudny rozruch...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Trudny rozruch...

Post autor: tomek4x4 » sob lut 24, 2007 4:36 pm

Witam! Mam problem w swoim Uazie z odpalaniem na zimnym jak temperatura spada poniżej zera. Problem ten występuje na benzynie , bo na gazie to nawet przy 10 stopniowym mrozie odpala bez problemu. Dodam że zamontowany mam gaźnik Weber. Wygląda tak jakby nie mógł paliwa pociągnąć przez urządzenie rozruchowe. Po kilku próbach z ostrym pompowaniem pedału gazu dopiero zaczyna się coś odzywać. Jeżeli odpali na gazie i przełączę na benzyne to chodzi bez problemu. A jak go zaraz wyłączę i próbuję ponownie zapalić na benzynie zapala od razu. Jeśli ktoś jeździ na weberze i zna przyczyne tego problemu to proszę o pomoc. POZDRAWIAM
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lut 24, 2007 4:51 pm

moze poprostu jak motor masz zimny ssania nie ma na benzynie.... :lol: dziwne to zjawisko... :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 24, 2007 5:10 pm

Co nazywasz urzadzeniem rozruchowym.. ?
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob lut 24, 2007 5:12 pm

Przemekslaw pisze:Co nazywasz urzadzeniem rozruchowym.. ?
mnie ta nazwa pasuje do korby :)21
ale do niej raczej nie powinno sie paliwo dostawac :lol: :wink:
Obrazek

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » sob lut 24, 2007 6:24 pm

wupasek pisze:
Przemekslaw pisze:Co nazywasz urzadzeniem rozruchowym.. ?
mnie ta nazwa pasuje do korby :)21
ale do niej raczej nie powinno sie paliwo dostawac :lol: :wink:
Urządzenie to znajduje sie w gaźniku a raczej jest to jego część odpowiedzialna za wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej potrzebnej do rozruchu zimnego silnika.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » sob lut 24, 2007 6:32 pm

pakjusz_pl pisze:moze poprostu jak motor masz zimny ssania nie ma na benzynie.... :lol: dziwne to zjawisko... :roll:
No właśnie dziwne... Tak się też zastanawiam , czy np. dysza powietrzna urządzenia rozruchowego [ssania] nie jest za duża przez co wolne kręcenie silnika podczas mrozu może dawać za małe podciśnienie aby zassać paliwo do rurki emulsyjnej. Zanim zacznę coś robić wolałbym usłyszeć opinię użytkowników tego gaźnika.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » sob lut 24, 2007 6:32 pm

rozbierz i wyczysc to urzadzenie. :lol: w weberach tak sie zdarza. wtedy podcisnienie po rozruchu na gazie faktycznie moze pomoc je wlaczyc. nie ma duzo roboty, polapiesz sie jak rozgrzebiesz :)2
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » sob lut 24, 2007 6:47 pm

sprawdź pompę paliwa
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » sob lut 24, 2007 10:06 pm

Spróbuj przed rozruchem napompować paliwo ręczną pompką przy silniku. Może się zdarzyć, że po pracy na gazie (jeżeli nie przełączysz na benzynę) komora pływakowa będzie sucha-normalne zjawisko, ponieważ elektrozawór odcina dopływ benzyny do gaźnika a ta zostaje po prostu wyssana. Silnik uruchomiony na gazie pracuje i jest ok.-i będzie pracować też na benzynie , bo zdąży napompować paliwo w momencie przełaczenia zasilania (gaz-benzyna)...
...tak mi się zdaje...sprawdź to...
pozdrawiam
Jakub

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Trudny rozruch...

Post autor: klucz13 » sob lut 24, 2007 11:25 pm

tomek4x4 pisze:Witam! Mam problem w swoim Uazie z odpalaniem
A kto powiedział że będzie lekko :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Trudny rozruch...

Post autor: Bartmann » sob lut 24, 2007 11:48 pm

klucz13 pisze:
tomek4x4 pisze:Witam! Mam problem w swoim Uazie z odpalaniem
A kto powiedział że będzie lekko :)21
W sumie...statystycznie...to powinieneś się cieszyć, że masz tylko taki problem :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » ndz lut 25, 2007 1:02 am

Do kolegów Jakuba, Wojtka i Kielona: Gaźnik rozbierałem i wszystko jest ok. Pompa paliwa sprawna,auto użytkuję na co dzień , jak braknie gazu to jeżdżę na benzynie więc wszystko mam sprawne. Jak chodzi o suchy gaźnik to raczej nie to, bo przed końcem jazdy przełanczałem wcześniej na benzynę i gasiłem na benzynie. Z ręczną pompką paliwa też próbowałem ale bez skutku. Laikiem raczej nie jestem bo mechaniką zajmuje się już prawie 18lat, nowy temat otworzyłem dlatego że może ktoś miał podobny problem więc po co dwa razy świat odkrywać. Dodam jeszcze że te próby robiłem po raz pierwszy na tym gaźniku pod czas mrozów.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » ndz lut 25, 2007 1:35 am

pal na gazie ,skoro na benzynie problemy :wink:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » ndz lut 25, 2007 3:36 am

...w porządku Tomku-w takim razie nie wiem...
Dostałeś pw na temat K-126G ?

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz lut 25, 2007 10:12 am

mój uaz palił przy -15 to nie przełaczałem na benzyne :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz lut 25, 2007 10:44 am

Przyznam ze mialem podobny problem rok temu w te duuze mrozy. Na gazie auto palilo nawet przy -28 bez problemu a na benzynie nie, jak bylo okolo 0 st to na benzynie super palil...
Podpowiem ci abys sprobowal:
- przewod idacy do zbiornika podlacz do (najlepiej przezroczystego) zbiornika ze świeżo nalanym paliwem - chodzi o to by bylo czyste i bez wody - wyeliminujemy wtedy problemy z zanieczyszczonym paliwem i zapowietrzajacym sie ukladem po stronie przelacznika paliwa i pierwszego odstojnika (u mnie to nie pomoglo)
- druga rzecz i chyba najwazniejsza... jak masz zwykly aparat zapłonowy to go doprowadz do pozadku - rozbierz, posmaruj lub wymien lozyska (u mnie czesto sie przycieraja), dokladnie przetrzyj papierem sciernym lub delikatnym pilnikiem wszystkie styki i koniecznie potem wytrzyj je szmatka zamoczona w beznynie ekstrakcyjnej) to samo zrob ze swiecami...
U mnie to pomoglo...
Naprawde nie wiem dlaczego bo teoretycznie nie powinno to miec znaczenia ale tylko przy niskich temp. na gazie palil super, na benzynie nie, po tej operacji z aparatem zaplonowym wszystko worcilo do normy...
Ale mysle ze moze po prostu najwieksze znaczenie mialo powtorne ustawienie konta wyprzedzenia zaplonu... bo wiadomo ze gaz dobrze gdy ma troche wiekszy a benzyna mniejszy...wiec moze to to...
W kazdym badz razie i tak dalej palilem i pale na gazie... ale przynjamniej wiem ze na benzynie jak trzeba bedzie to tez pojdzie...przynajmniej ostatnio dla proby zaplail choc na naszych kresach (okolice Bielegostoku) bylo rano -14st C.[/list]
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » ndz lut 25, 2007 11:34 am

Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » ndz lut 25, 2007 11:38 am

dziczek pisze:pal na gazie ,skoro na benzynie problemy :wink:
Właśnie palę na gazie i nie mam problemów tylko dobrze było mieć coś na rezerwę w przypadku awarji gazu a zwłaszcza w terenie.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » ndz lut 25, 2007 4:30 pm

tomek ale rozbierales samo to badziewko od ssania? jest takie na tloczku? czasem on sie nie przesuwa plynnie, albo zacina. jaki masz ten gaznik? 34s2c, albo ktorys dcmp? sprawdz jeszcze mieszalnik od gazu, przy tych gaznikach jet wazne zeby nad wlotem powietrza do urz. rozruchowego byla dziura odpowiedniej (ok 8mm) srednicy bo inaczek nie dziala prawidlowo. dobre mieszalniki ja maja, prymitywy nie i trzeba wiercic. moze silikon przy wklejaniu mieszalnika.. uaz na weberze pali z polobrotu jak wsjo w parjadkie :)2
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » ndz lut 25, 2007 7:39 pm

tomek4x4 pisze:Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.
Tomek mozesz napisac jak to robisz ?? wszystkich podzespołów ?? na bieżąco ?? !! a tak na powaznie wysluchaj wszystkich sugestii moze trzeba cos na biezaco sprawdzic .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » ndz lut 25, 2007 11:07 pm

Gazon pisze:
tomek4x4 pisze:Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.
Tomek mozesz napisac jak to robisz ?? wszystkich podzespołów ?? na bieżąco ?? !! a tak na powaznie wysluchaj wszystkich sugestii moze trzeba cos na biezaco sprawdzic .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Ja kto jak?? !! tak jak każdy, podłącza do komutera i wszytko widać jak na dłoni...
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » ndz lut 25, 2007 11:55 pm

chyba do ATARI :)21 a potem nagrywa całość na magetofon wkłada do kasprzaka i słucha :)21
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » pn lut 26, 2007 2:02 am

Kielon pisze:tomek ale rozbierales samo to badziewko od ssania? jest takie na tloczku? czasem on sie nie przesuwa plynnie, albo zacina. jaki masz ten gaznik? 34s2c, albo ktorys dcmp? sprawdz jeszcze mieszalnik od gazu, przy tych gaznikach jet wazne zeby nad wlotem powietrza do urz. rozruchowego byla dziura odpowiedniej (ok 8mm) srednicy bo inaczek nie dziala prawidlowo. dobre mieszalniki ja maja, prymitywy nie i trzeba wiercic. moze silikon przy wklejaniu mieszalnika.. uaz na weberze pali z polobrotu jak wsjo w parjadkie :)2
Naprawdę wszystko rozbierałem sprawdzałem i wygląda że jest ok. Ja mam gaźnik 28/35 S2A1. Jeszcze mnie zastanawia ta dziura o której Mówisz,tylko ja nie mam miksera tylko palniki ,tylko nie wwiercane do gaźnika ale na takiej płytce zamontowanej pomiędzy gaźnikiem a obudową filtra. I z tego co zwracałem uwagę to raczej nic nie jest przysłonięte bo po zdjęciu pokrywy filtra[od poloneza] widać wszystkie otwory urządzenia rozruchowego. Ale najważniejsze jest to ze Napisałeś że na ''Weberze Uaz pali z półobrotu'',teraz wiem na czym stoję ,teraz wiem że jednak coś jest jeszcze nie tak. Ale ja do tego dojdę,musiałbym nie być sobą. Dzieki za wszytko! Pozdrawiam
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » pn lut 26, 2007 2:20 am

Gazon pisze:
tomek4x4 pisze:Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.
Tomek mozesz napisac jak to robisz ?? wszystkich podzespołów ?? na bieżąco ?? !! a tak na powaznie wysluchaj wszystkich sugestii moze trzeba cos na biezaco sprawdzic .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Jak to jak? Otwieram drzwi warsztatu wjeżdżam na kanał czy podnośnik i sprawdzam wszystko po kolei[na stacji diagnostycznej Możesz zobaczyć jak sie to robi,nie mylić ze stacją przeglądów], i tak przed każdym wyjazdem w teren lub po powrocie z terenu, bo na co dzień to dojeżdżam nim do pracy. Powiem tak, może to niektórych zbulwersuje ale trudno nie lubię partactwa i amatorstwa. Swojego Uaza remontowałem od podstaw, remont trwał prawie dwa lata spedzając średnio przy nim 2-3 godz.dziennie. Jeżdżę już nim ponad dwa lata i jak na razie po za regulacją sprzegła nic przy nim nie robiłem,nie liczac obsługi typu wymiana filtrów ,olei,plynów itp. oraz smarowania wszystkich elementów które posiadają kalamitki. To tyle. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 26, 2007 9:09 am

tomek4x4 pisze:
Kielon pisze:tomek ale rozbierales samo to badziewko od ssania? jest takie na tloczku? czasem on sie nie przesuwa plynnie, albo zacina. jaki masz ten gaznik? 34s2c, albo ktorys dcmp? sprawdz jeszcze mieszalnik od gazu, przy tych gaznikach jet wazne zeby nad wlotem powietrza do urz. rozruchowego byla dziura odpowiedniej (ok 8mm) srednicy bo inaczek nie dziala prawidlowo. dobre mieszalniki ja maja, prymitywy nie i trzeba wiercic. moze silikon przy wklejaniu mieszalnika.. uaz na weberze pali z polobrotu jak wsjo w parjadkie :)2
Naprawdę wszystko rozbierałem sprawdzałem i wygląda że jest ok. Ja mam gaźnik 28/35 S2A1. Jeszcze mnie zastanawia ta dziura o której Mówisz,tylko ja nie mam miksera tylko palniki ,tylko nie wwiercane do gaźnika ale na takiej płytce zamontowanej pomiędzy gaźnikiem a obudową filtra. I z tego co zwracałem uwagę to raczej nic nie jest przysłonięte bo po zdjęciu pokrywy filtra[od poloneza] widać wszystkie otwory urządzenia rozruchowego. Ale najważniejsze jest to ze Napisałeś że na ''Weberze Uaz pali z półobrotu'',teraz wiem na czym stoję ,teraz wiem że jednak coś jest jeszcze nie tak. Ale ja do tego dojdę,musiałbym nie być sobą. Dzieki za wszytko! Pozdrawiam
TOMEK :lol: no co ty chlopie? nie zebym sie czepial, ale piszesz zes fachura. ja tez jestem z branzy. te palniki to wlasnie mikser, czy jak kto woli mieszalnik. ten otwor ma byc w plytce, niedaleko gardzieli 1-go przelotu tak niesymetrycznie, nie potrafie lepiej opisac. jesli zalozysz mieszalnik na odwrot, to tez nie dziala(asymetria). warto dokladnie sprawdzic lub zdjac mikser i wtedy sprawdzic czy dziala. a tych patentow z wierceniem w gazniku to przeca xxxlat temu przestalo sie stosowac.Pozdrawiam, mam nadzieje ze to opanujesz :)2
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości