Trudny rozruch...
Moderator: Student
Trudny rozruch...
Witam! Mam problem w swoim Uazie z odpalaniem na zimnym jak temperatura spada poniżej zera. Problem ten występuje na benzynie , bo na gazie to nawet przy 10 stopniowym mrozie odpala bez problemu. Dodam że zamontowany mam gaźnik Weber. Wygląda tak jakby nie mógł paliwa pociągnąć przez urządzenie rozruchowe. Po kilku próbach z ostrym pompowaniem pedału gazu dopiero zaczyna się coś odzywać. Jeżeli odpali na gazie i przełączę na benzyne to chodzi bez problemu. A jak go zaraz wyłączę i próbuję ponownie zapalić na benzynie zapala od razu. Jeśli ktoś jeździ na weberze i zna przyczyne tego problemu to proszę o pomoc. POZDRAWIAM
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Urządzenie to znajduje sie w gaźniku a raczej jest to jego część odpowiedzialna za wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej potrzebnej do rozruchu zimnego silnika.wupasek pisze:mnie ta nazwa pasuje do korbyPrzemekslaw pisze:Co nazywasz urzadzeniem rozruchowym.. ?
ale do niej raczej nie powinno sie paliwo dostawac![]()
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
No właśnie dziwne... Tak się też zastanawiam , czy np. dysza powietrzna urządzenia rozruchowego [ssania] nie jest za duża przez co wolne kręcenie silnika podczas mrozu może dawać za małe podciśnienie aby zassać paliwo do rurki emulsyjnej. Zanim zacznę coś robić wolałbym usłyszeć opinię użytkowników tego gaźnika.pakjusz_pl pisze:moze poprostu jak motor masz zimny ssania nie ma na benzynie....dziwne to zjawisko...
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
Spróbuj przed rozruchem napompować paliwo ręczną pompką przy silniku. Może się zdarzyć, że po pracy na gazie (jeżeli nie przełączysz na benzynę) komora pływakowa będzie sucha-normalne zjawisko, ponieważ elektrozawór odcina dopływ benzyny do gaźnika a ta zostaje po prostu wyssana. Silnik uruchomiony na gazie pracuje i jest ok.-i będzie pracować też na benzynie , bo zdąży napompować paliwo w momencie przełaczenia zasilania (gaz-benzyna)...
...tak mi się zdaje...sprawdź to...
pozdrawiam
Jakub
...tak mi się zdaje...sprawdź to...
pozdrawiam
Jakub
Re: Trudny rozruch...
A kto powiedział że będzie lekkotomek4x4 pisze:Witam! Mam problem w swoim Uazie z odpalaniem

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Trudny rozruch...
W sumie...statystycznie...to powinieneś się cieszyć, że masz tylko taki problemklucz13 pisze:A kto powiedział że będzie lekkotomek4x4 pisze:Witam! Mam problem w swoim Uazie z odpalaniem

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Do kolegów Jakuba, Wojtka i Kielona: Gaźnik rozbierałem i wszystko jest ok. Pompa paliwa sprawna,auto użytkuję na co dzień , jak braknie gazu to jeżdżę na benzynie więc wszystko mam sprawne. Jak chodzi o suchy gaźnik to raczej nie to, bo przed końcem jazdy przełanczałem wcześniej na benzynę i gasiłem na benzynie. Z ręczną pompką paliwa też próbowałem ale bez skutku. Laikiem raczej nie jestem bo mechaniką zajmuje się już prawie 18lat, nowy temat otworzyłem dlatego że może ktoś miał podobny problem więc po co dwa razy świat odkrywać. Dodam jeszcze że te próby robiłem po raz pierwszy na tym gaźniku pod czas mrozów.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
Przyznam ze mialem podobny problem rok temu w te duuze mrozy. Na gazie auto palilo nawet przy -28 bez problemu a na benzynie nie, jak bylo okolo 0 st to na benzynie super palil...
Podpowiem ci abys sprobowal:
- przewod idacy do zbiornika podlacz do (najlepiej przezroczystego) zbiornika ze świeżo nalanym paliwem - chodzi o to by bylo czyste i bez wody - wyeliminujemy wtedy problemy z zanieczyszczonym paliwem i zapowietrzajacym sie ukladem po stronie przelacznika paliwa i pierwszego odstojnika (u mnie to nie pomoglo)
- druga rzecz i chyba najwazniejsza... jak masz zwykly aparat zapłonowy to go doprowadz do pozadku - rozbierz, posmaruj lub wymien lozyska (u mnie czesto sie przycieraja), dokladnie przetrzyj papierem sciernym lub delikatnym pilnikiem wszystkie styki i koniecznie potem wytrzyj je szmatka zamoczona w beznynie ekstrakcyjnej) to samo zrob ze swiecami...
U mnie to pomoglo...
Naprawde nie wiem dlaczego bo teoretycznie nie powinno to miec znaczenia ale tylko przy niskich temp. na gazie palil super, na benzynie nie, po tej operacji z aparatem zaplonowym wszystko worcilo do normy...
Ale mysle ze moze po prostu najwieksze znaczenie mialo powtorne ustawienie konta wyprzedzenia zaplonu... bo wiadomo ze gaz dobrze gdy ma troche wiekszy a benzyna mniejszy...wiec moze to to...
W kazdym badz razie i tak dalej palilem i pale na gazie... ale przynjamniej wiem ze na benzynie jak trzeba bedzie to tez pojdzie...przynajmniej ostatnio dla proby zaplail choc na naszych kresach (okolice Bielegostoku) bylo rano -14st C.[/list]
Podpowiem ci abys sprobowal:
- przewod idacy do zbiornika podlacz do (najlepiej przezroczystego) zbiornika ze świeżo nalanym paliwem - chodzi o to by bylo czyste i bez wody - wyeliminujemy wtedy problemy z zanieczyszczonym paliwem i zapowietrzajacym sie ukladem po stronie przelacznika paliwa i pierwszego odstojnika (u mnie to nie pomoglo)
- druga rzecz i chyba najwazniejsza... jak masz zwykly aparat zapłonowy to go doprowadz do pozadku - rozbierz, posmaruj lub wymien lozyska (u mnie czesto sie przycieraja), dokladnie przetrzyj papierem sciernym lub delikatnym pilnikiem wszystkie styki i koniecznie potem wytrzyj je szmatka zamoczona w beznynie ekstrakcyjnej) to samo zrob ze swiecami...
U mnie to pomoglo...
Naprawde nie wiem dlaczego bo teoretycznie nie powinno to miec znaczenia ale tylko przy niskich temp. na gazie palil super, na benzynie nie, po tej operacji z aparatem zaplonowym wszystko worcilo do normy...
Ale mysle ze moze po prostu najwieksze znaczenie mialo powtorne ustawienie konta wyprzedzenia zaplonu... bo wiadomo ze gaz dobrze gdy ma troche wiekszy a benzyna mniejszy...wiec moze to to...
W kazdym badz razie i tak dalej palilem i pale na gazie... ale przynjamniej wiem ze na benzynie jak trzeba bedzie to tez pojdzie...przynajmniej ostatnio dla proby zaplail choc na naszych kresach (okolice Bielegostoku) bylo rano -14st C.[/list]
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
tomek ale rozbierales samo to badziewko od ssania? jest takie na tloczku? czasem on sie nie przesuwa plynnie, albo zacina. jaki masz ten gaznik? 34s2c, albo ktorys dcmp? sprawdz jeszcze mieszalnik od gazu, przy tych gaznikach jet wazne zeby nad wlotem powietrza do urz. rozruchowego byla dziura odpowiedniej (ok 8mm) srednicy bo inaczek nie dziala prawidlowo. dobre mieszalniki ja maja, prymitywy nie i trzeba wiercic. moze silikon przy wklejaniu mieszalnika.. uaz na weberze pali z polobrotu jak wsjo w parjadkie 

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Tomek mozesz napisac jak to robisztomek4x4 pisze:Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.




Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Ja kto jak??Gazon pisze:Tomek mozesz napisac jak to robisztomek4x4 pisze:Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.wszystkich podzespołów
na bieżąco
![]()
a tak na powaznie wysluchaj wszystkich sugestii moze trzeba cos na biezaco sprawdzic .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon

Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Naprawdę wszystko rozbierałem sprawdzałem i wygląda że jest ok. Ja mam gaźnik 28/35 S2A1. Jeszcze mnie zastanawia ta dziura o której Mówisz,tylko ja nie mam miksera tylko palniki ,tylko nie wwiercane do gaźnika ale na takiej płytce zamontowanej pomiędzy gaźnikiem a obudową filtra. I z tego co zwracałem uwagę to raczej nic nie jest przysłonięte bo po zdjęciu pokrywy filtra[od poloneza] widać wszystkie otwory urządzenia rozruchowego. Ale najważniejsze jest to ze Napisałeś że na ''Weberze Uaz pali z półobrotu'',teraz wiem na czym stoję ,teraz wiem że jednak coś jest jeszcze nie tak. Ale ja do tego dojdę,musiałbym nie być sobą. Dzieki za wszytko! PozdrawiamKielon pisze:tomek ale rozbierales samo to badziewko od ssania? jest takie na tloczku? czasem on sie nie przesuwa plynnie, albo zacina. jaki masz ten gaznik? 34s2c, albo ktorys dcmp? sprawdz jeszcze mieszalnik od gazu, przy tych gaznikach jet wazne zeby nad wlotem powietrza do urz. rozruchowego byla dziura odpowiedniej (ok 8mm) srednicy bo inaczek nie dziala prawidlowo. dobre mieszalniki ja maja, prymitywy nie i trzeba wiercic. moze silikon przy wklejaniu mieszalnika.. uaz na weberze pali z polobrotu jak wsjo w parjadkie
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
Jak to jak? Otwieram drzwi warsztatu wjeżdżam na kanał czy podnośnik i sprawdzam wszystko po kolei[na stacji diagnostycznej Możesz zobaczyć jak sie to robi,nie mylić ze stacją przeglądów], i tak przed każdym wyjazdem w teren lub po powrocie z terenu, bo na co dzień to dojeżdżam nim do pracy. Powiem tak, może to niektórych zbulwersuje ale trudno nie lubię partactwa i amatorstwa. Swojego Uaza remontowałem od podstaw, remont trwał prawie dwa lata spedzając średnio przy nim 2-3 godz.dziennie. Jeżdżę już nim ponad dwa lata i jak na razie po za regulacją sprzegła nic przy nim nie robiłem,nie liczac obsługi typu wymiana filtrów ,olei,plynów itp. oraz smarowania wszystkich elementów które posiadają kalamitki. To tyle. POZDRAWIAM!Gazon pisze:Tomek mozesz napisac jak to robisztomek4x4 pisze:Auto utrzymuję cały czas w nienagannym stanie i na bieżąco robię przeglądy wszystkich podzespołów więc wszystkie inne sugestie raczej odpadają ale dzięki za podpowiedzi.wszystkich podzespołów
na bieżąco
![]()
a tak na powaznie wysluchaj wszystkich sugestii moze trzeba cos na biezaco sprawdzic .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
TOMEKtomek4x4 pisze:Naprawdę wszystko rozbierałem sprawdzałem i wygląda że jest ok. Ja mam gaźnik 28/35 S2A1. Jeszcze mnie zastanawia ta dziura o której Mówisz,tylko ja nie mam miksera tylko palniki ,tylko nie wwiercane do gaźnika ale na takiej płytce zamontowanej pomiędzy gaźnikiem a obudową filtra. I z tego co zwracałem uwagę to raczej nic nie jest przysłonięte bo po zdjęciu pokrywy filtra[od poloneza] widać wszystkie otwory urządzenia rozruchowego. Ale najważniejsze jest to ze Napisałeś że na ''Weberze Uaz pali z półobrotu'',teraz wiem na czym stoję ,teraz wiem że jednak coś jest jeszcze nie tak. Ale ja do tego dojdę,musiałbym nie być sobą. Dzieki za wszytko! PozdrawiamKielon pisze:tomek ale rozbierales samo to badziewko od ssania? jest takie na tloczku? czasem on sie nie przesuwa plynnie, albo zacina. jaki masz ten gaznik? 34s2c, albo ktorys dcmp? sprawdz jeszcze mieszalnik od gazu, przy tych gaznikach jet wazne zeby nad wlotem powietrza do urz. rozruchowego byla dziura odpowiedniej (ok 8mm) srednicy bo inaczek nie dziala prawidlowo. dobre mieszalniki ja maja, prymitywy nie i trzeba wiercic. moze silikon przy wklejaniu mieszalnika.. uaz na weberze pali z polobrotu jak wsjo w parjadkie


Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości