skrzynia transit

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

skrzynia transit

Post autor: pilmar » czw mar 01, 2007 1:09 pm

poszukuję informacji dotyczących przełożeń skrzyń biegów z transita i nigdzie nie mogę znaleźć. Na capri też nie ma.
może ktoś wie gdzie szukać?
Dodam że szukam skrzyni z jedynką o przełożeniu minimum około 1:5,5
która dałaby się w miarę łatwo połączyć z 2,9 scorpio.

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » czw mar 01, 2007 1:17 pm

nie znam przeołożeń, ale tak mi coś świta ze najwolniejsze skrzynie miały angielskie transity skrzydlaki na bliźniakach z tyłu, 3.0 V6 gaźnik

i powiem więcej - a to wiem na 100% - te skrzynie to jedyne krótkie skrzynki forda do V6...

wrzuć temat na forum capri, Zakrzak pewnie bedzie wiedział.

pozdro

P.S. niestety z tego co sie orientuję, to takiego przełożenia o którym mówisz może nie być....
oj sie działo i jeszcze będzie

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw mar 01, 2007 7:09 pm

jak co mam skrzynie 5manual od scorpio 2.9 niestety bez kolnierza bo ten mi sie przydal.. :lol: ale ona jest dluga i ma szybka jedynke.. a co do tranzita hm, zakladalem do starego tranzita, tego ryjka starucha valke 2.3 i byl problem z polaczeniem zamiana kolnierza nie wchodzila w gre skrzynia tranzit ma znacznie krutszy walek sprzeglowy, valka w koncu zostala ze skrzynia granady..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw mar 01, 2007 7:31 pm

piątkę MT75 to i ja mam.
Pewnie skończy się na tym że do 2,9 dołożę uazową z reduktorem +pto.
Wolałbym jednak coś dobrać z przełożeniami pod robura.
aby mieć przełożenie zredukowane na jedynce równe uazowskiej skrzyni z reduktorem, do reduktora robura trzeba dołożyć skrzynie z jedynką o przełożeniu ok. 1:4,45. Uaz reduktor ma 1:1,94 , a robur 1:1,8.
jedynka uaza to 1:4,124

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw mar 01, 2007 7:48 pm

ja tez teraz motam EFI mam na dwoch sondach. a nie myslales o skrzyni+red. od sd33? nie do zajezdzenia przelozenia spoko i nie masz rzezby na reduktor bo to w kawalku? same zalety :)2 kolniez ma duzy, walek dlugi, podane znaczy na przerobki :lol: a przeciez efi ma dosc spore sprzeglo, byle gdzie go nie wzenisz.. skrzynia z uaza to zbrodnia, ona wyklucza dynamiczna jazde, to na choinke ci to przy takim motorze? z reduktorem robura tez mam zle doswiadczenia..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw mar 01, 2007 8:22 pm

no tak ,ale reduktor robura już mam, nawet nowy,
gdybym dobrał do tego jakąś rozsądną skrzynię byłoby nieźle.
Mam do wzięcia niedrogo króciutką skrzynię od MB406(chyba), jedynkę ma 1:5,5 , ale ma krótki wałek sprzęgłowy i nie wiem czy wyda do dzwona forda. Jak zakończę walkę z anginą to pomierzę.
skrzynia i red sd 33 to znowu brak pto..
Co w reduktorze robura było złe(poza przełożeniem) ?

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw mar 01, 2007 8:53 pm

do reduktora sd 33 latwo sie robi pto. reduktor z robura jest szybki ciezki glosny ma duze luzy. przy duzych luzach i mocnym silniku to czasem wystarczy przejsc z hamowania silnikiem na ostra depe zeby cos jeb.o poza tym skrz-reduktor nastepny wal, ja tam wole miec te rzeczy na sztywno. robur potrafi jeczec jak maluch na wstecznym, a to po jakims czasie wkur.ia :)3 choc niektorzy mowia ze maja ciche
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw mar 01, 2007 9:11 pm

a jakie ma sd33 przełożenia skrzyni i reduktora?

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw mar 01, 2007 9:52 pm

tego nie wiem, ja jestem raczej praktykiem :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pt mar 02, 2007 12:20 pm

sd33 chyba wagowo nie wychodzi najkorzystniej :-?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pt mar 02, 2007 12:57 pm

silnik sd33 to faktycznie wagowo dramat, ale same napedy? na pewno ciezsze niz uaza, ale poza tym same dobre rzeczy moge powiedziec, a mialem ci ja parcholi tez spory peczek :lol: wszystko sd33. napedy od rd28 to tragedia.. :)3
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt mar 02, 2007 1:10 pm

Kielon pisze:... napedy od rd28 to tragedia.. :)3
mozesz rozwinac mysl ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt mar 02, 2007 1:13 pm

skrzynię od sd33 z reduktorem da radę we 2-óch włożyć na taczkę, więc taka cięzka nie jest :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » pt mar 02, 2007 1:30 pm

popieram Kielona...

robur to porażka - nawet nowy

sam reduktor waży z hamulcem 60kg...

jest za szybki do V6 i rozawala sprzęgło z powodu luzów...

2 lata jezdziliśmy w extremie na zestawie 2.8V6 + skrzynia Mercedes G + reduktor robur - ciężko było

straszny hałas na dojazdówkach, szybkość i luzy...

ale co tam - każdy sam musi przejść przez pewne etapy ewolucji offrołdowej


teraz mamy mosty od G, reduktor G, skrzynka G a silnik pozostał V6 2.8 ford...

pozdro
oj sie działo i jeszcze będzie

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pt mar 02, 2007 2:38 pm

Miskiller pisze:
Kielon pisze:... napedy od rd28 to tragedia.. :)3
mozesz rozwinac mysl ?
no. najwieksze zastrzezenia mam do skrzyni w ktorej notorycznie pada synchronizacja przy ostrym traktowaniu, dwa razy u moich kumpli spotkalem sie z zanikiem piatego biegu wiec to raczej nie przypadek, calosc jest bardzo dluga no i klopot zeby zrobic pto. co do reduktora to faktycznie z awaria sie nie spotkalem
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość