Strona 1 z 1

skrzynia transit

: czw mar 01, 2007 1:09 pm
autor: pilmar
poszukuję informacji dotyczących przełożeń skrzyń biegów z transita i nigdzie nie mogę znaleźć. Na capri też nie ma.
może ktoś wie gdzie szukać?
Dodam że szukam skrzyni z jedynką o przełożeniu minimum około 1:5,5
która dałaby się w miarę łatwo połączyć z 2,9 scorpio.

: czw mar 01, 2007 1:17 pm
autor: TerenowyBizon
nie znam przeołożeń, ale tak mi coś świta ze najwolniejsze skrzynie miały angielskie transity skrzydlaki na bliźniakach z tyłu, 3.0 V6 gaźnik

i powiem więcej - a to wiem na 100% - te skrzynie to jedyne krótkie skrzynki forda do V6...

wrzuć temat na forum capri, Zakrzak pewnie bedzie wiedział.

pozdro

P.S. niestety z tego co sie orientuję, to takiego przełożenia o którym mówisz może nie być....

: czw mar 01, 2007 7:09 pm
autor: Kielon
jak co mam skrzynie 5manual od scorpio 2.9 niestety bez kolnierza bo ten mi sie przydal.. :lol: ale ona jest dluga i ma szybka jedynke.. a co do tranzita hm, zakladalem do starego tranzita, tego ryjka starucha valke 2.3 i byl problem z polaczeniem zamiana kolnierza nie wchodzila w gre skrzynia tranzit ma znacznie krutszy walek sprzeglowy, valka w koncu zostala ze skrzynia granady..

: czw mar 01, 2007 7:31 pm
autor: pilmar
piątkę MT75 to i ja mam.
Pewnie skończy się na tym że do 2,9 dołożę uazową z reduktorem +pto.
Wolałbym jednak coś dobrać z przełożeniami pod robura.
aby mieć przełożenie zredukowane na jedynce równe uazowskiej skrzyni z reduktorem, do reduktora robura trzeba dołożyć skrzynie z jedynką o przełożeniu ok. 1:4,45. Uaz reduktor ma 1:1,94 , a robur 1:1,8.
jedynka uaza to 1:4,124

: czw mar 01, 2007 7:48 pm
autor: Kielon
ja tez teraz motam EFI mam na dwoch sondach. a nie myslales o skrzyni+red. od sd33? nie do zajezdzenia przelozenia spoko i nie masz rzezby na reduktor bo to w kawalku? same zalety :)2 kolniez ma duzy, walek dlugi, podane znaczy na przerobki :lol: a przeciez efi ma dosc spore sprzeglo, byle gdzie go nie wzenisz.. skrzynia z uaza to zbrodnia, ona wyklucza dynamiczna jazde, to na choinke ci to przy takim motorze? z reduktorem robura tez mam zle doswiadczenia..

: czw mar 01, 2007 8:22 pm
autor: pilmar
no tak ,ale reduktor robura już mam, nawet nowy,
gdybym dobrał do tego jakąś rozsądną skrzynię byłoby nieźle.
Mam do wzięcia niedrogo króciutką skrzynię od MB406(chyba), jedynkę ma 1:5,5 , ale ma krótki wałek sprzęgłowy i nie wiem czy wyda do dzwona forda. Jak zakończę walkę z anginą to pomierzę.
skrzynia i red sd 33 to znowu brak pto..
Co w reduktorze robura było złe(poza przełożeniem) ?

: czw mar 01, 2007 8:53 pm
autor: Kielon
do reduktora sd 33 latwo sie robi pto. reduktor z robura jest szybki ciezki glosny ma duze luzy. przy duzych luzach i mocnym silniku to czasem wystarczy przejsc z hamowania silnikiem na ostra depe zeby cos jeb.o poza tym skrz-reduktor nastepny wal, ja tam wole miec te rzeczy na sztywno. robur potrafi jeczec jak maluch na wstecznym, a to po jakims czasie wkur.ia :)3 choc niektorzy mowia ze maja ciche

: czw mar 01, 2007 9:11 pm
autor: pilmar
a jakie ma sd33 przełożenia skrzyni i reduktora?

: czw mar 01, 2007 9:52 pm
autor: Kielon
tego nie wiem, ja jestem raczej praktykiem :lol:

: pt mar 02, 2007 12:20 pm
autor: kedek
sd33 chyba wagowo nie wychodzi najkorzystniej :-?

: pt mar 02, 2007 12:57 pm
autor: Kielon
silnik sd33 to faktycznie wagowo dramat, ale same napedy? na pewno ciezsze niz uaza, ale poza tym same dobre rzeczy moge powiedziec, a mialem ci ja parcholi tez spory peczek :lol: wszystko sd33. napedy od rd28 to tragedia.. :)3

: pt mar 02, 2007 1:10 pm
autor: Miskiller
Kielon pisze:... napedy od rd28 to tragedia.. :)3
mozesz rozwinac mysl ?

: pt mar 02, 2007 1:13 pm
autor: N2O
skrzynię od sd33 z reduktorem da radę we 2-óch włożyć na taczkę, więc taka cięzka nie jest :)21

: pt mar 02, 2007 1:30 pm
autor: TerenowyBizon
popieram Kielona...

robur to porażka - nawet nowy

sam reduktor waży z hamulcem 60kg...

jest za szybki do V6 i rozawala sprzęgło z powodu luzów...

2 lata jezdziliśmy w extremie na zestawie 2.8V6 + skrzynia Mercedes G + reduktor robur - ciężko było

straszny hałas na dojazdówkach, szybkość i luzy...

ale co tam - każdy sam musi przejść przez pewne etapy ewolucji offrołdowej


teraz mamy mosty od G, reduktor G, skrzynka G a silnik pozostał V6 2.8 ford...

pozdro

: pt mar 02, 2007 2:38 pm
autor: Kielon
Miskiller pisze:
Kielon pisze:... napedy od rd28 to tragedia.. :)3
mozesz rozwinac mysl ?
no. najwieksze zastrzezenia mam do skrzyni w ktorej notorycznie pada synchronizacja przy ostrym traktowaniu, dwa razy u moich kumpli spotkalem sie z zanikiem piatego biegu wiec to raczej nie przypadek, calosc jest bardzo dluga no i klopot zeby zrobic pto. co do reduktora to faktycznie z awaria sie nie spotkalem