Strona 1 z 1

rama

: śr mar 07, 2007 6:10 pm
autor: piotrek_uaz
Jako ze remont z malego remontu okazal sie remontem kapitalnym :) to daje rame do piaskowania.

Rama jest zupelnie oryginalna (mocowania na amortyzatory teleskopowe, pedaly w podlodze).

Czy warto cos wzmacniac ? Mam teraz wszystko na wierzchu wiec to jest odpowiedni moment.

Piotrek

: śr mar 07, 2007 6:19 pm
autor: ether
Wydaje mi się, że jeśli rama jest w dobrym stanie to nie ma sensu wzmacnianie jej konstrukcji. Wprowadzenie dodatkowych usztywnieniń może spowodować powstanie niekorzystnych naprężeń i w efekcie pojawienie się peknięć które normalnie by nie wystąpiły. Zdaje się polski przemysł przerabiał to na którymś z modeli autobusów - gdzie nagminnie pękałą rama. Po usunięciu kilku poprzeczek problem znikł.

: śr mar 07, 2007 6:22 pm
autor: piotrek_uaz
ether pisze:Wydaje mi się, że jeśli rama jest w dobrym stanie to nie ma sensu wzmacnianie jej konstrukcji. Wprowadzenie dodatkowych usztywnieniń może spowodować powstanie niekorzystnych naprężeń i w efekcie pojawienie się peknięć które normalnie by nie wystąpiły. Zdaje się polski przemysł przerabiał to na którymś z modeli autobusów - gdzie nagminnie pękałą rama. Po usunięciu kilku poprzeczek problem znikł.
No duzo w tym racji, ale mnie gnebi:
1. Czy komus w dobrej ramie urwalo sie mocowanie amortyzatora
2. Czy komus w dobre ramie udalo sie wyrwac przednie haki

Te dwa miejsca wydaja mi sie byc slabe 'na oko' i zastanawiam sie czy nie wzmacniac ich.

Piotrek

: śr mar 07, 2007 6:35 pm
autor: wofka
cześć
uważam że możesz wzmocnić mocowania haków przód i mocowanie haka szczękowego z tyłu.ja mam rame w bardzo dobrym stanie ale wzmacniam te dwa punkty.a jak u Ciebie z remontem???
masz jakies nowe foty???

: śr mar 07, 2007 6:44 pm
autor: piotrek_uaz
wofka pisze:cześć
uważam że możesz wzmocnić mocowania haków przód i mocowanie haka szczękowego z tyłu.ja mam rame w bardzo dobrym stanie ale wzmacniam te dwa punkty.a jak u Ciebie z remontem???
masz jakies nowe foty???
Ja chyba haki przednie wzmocnie - moze tuleje wspawam ?

Samochod jest w takich puzzlach ze ... :) Tak to wyglada.

Zdjecia beda, jak zaczne skladac.

Piotrek

: śr mar 07, 2007 6:58 pm
autor: wofka
wyjedziesz w tym sezonie jak uważasz??
ja mam takie plany ale coraz więcej pracy poza garazem((((

: śr mar 07, 2007 7:02 pm
autor: piotrek_uaz
wofka pisze:wyjedziesz w tym sezonie jak uważasz??
ja mam takie plany ale coraz więcej pracy poza garazem((((
planuje maj, wiec moze czerwiec ? :roll:

: śr mar 07, 2007 7:08 pm
autor: wofka
będziesz podcinał bude???
ja chyba tak i zastanawiam sie czy zrobić dodatkowe progi z rur mocowane do ramy które będą wystawać troche poza bude ułatwiając wsiadanie do auta i jednocześnie będa pod lifta.martwi mnie tylko sposób zamocowania do ramy.tu jestem przeciwnikiem spawania.moze masz jakies spostrzeżenia albo pomysły? :roll:

: śr mar 07, 2007 7:35 pm
autor: piotrek_uaz
wofka pisze:będziesz podcinał bude???
ja chyba tak i zastanawiam sie czy zrobić dodatkowe progi z rur mocowane do ramy które będą wystawać troche poza bude ułatwiając wsiadanie do auta i jednocześnie będa pod lifta.martwi mnie tylko sposób zamocowania do ramy.tu jestem przeciwnikiem spawania.moze masz jakies spostrzeżenia albo pomysły? :roll:
Podcinalem, podcinalem i wyszedl projekt nowej budy :D

http://www.mechatronic-zone.com/nadwozie3.jpg
http://www.mechatronic-zone.com/szkielet1.jpg
(brakuje na rysunkach elementow przekatnych ktore oczywiscie beda.

: czw mar 08, 2007 2:53 pm
autor: faust 12
wofka pisze:będziesz podcinał bude???
ja chyba tak i zastanawiam sie czy zrobić dodatkowe progi z rur mocowane do ramy które będą wystawać troche poza bude ułatwiając wsiadanie do auta i jednocześnie będa pod lifta.martwi mnie tylko sposób zamocowania do ramy.tu jestem przeciwnikiem spawania.moze masz jakies spostrzeżenia albo pomysły? :roll:
Już kiedyś dawałem linka do strony z rozwiązaniem progów bez spawania do ramy. taki patent chcę zastosować u siebie, bo szkoda maltertować dobra ramę gaza. Nalezałoby tylko przemyśleć wzmocnienie pomiędzy wspawaną w blachę rurę a samą blachę. Jest to dość długi odcinek i obawaiam się, że będzie się giął podczas podnoszenia liftem ( może jakieś zastrzały ? )
Nie mam rosyjskich czcionek, ale na górze to próg, z lewej - rama, z prawej -śruba

http://www.gaz69.ru/gallery/albums/userpics/121.jpg

: czw mar 08, 2007 8:12 pm
autor: Wojtek_K
http://www.gaz69.ru/gallery/albums/userpics/121.jpg

ww rys. jest do d.....

blacha ściskająca ramę nie moze być prosta, ten pomysł byłby dobry gdyby obie /50% +50%/ lub jedna /100%/ obejmowały ramę

czyli miały przekrój a'la ceownik = dwa kątowniki poł. płaskownikiem

: pt mar 09, 2007 10:24 am
autor: faust 12
Wojtek_K pisze:http://www.gaz69.ru/gallery/albums/userpics/121.jpg

ww rys. jest do d.....
Może i jest, ale koncepcja niezła, bo pozwala oszczędzić ramę i mozna próg w kazdej chwili zdemontować. Co do ceownika masz rację...