Zrzucanie skrzyni biegów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Zrzucanie skrzyni biegów

Post autor: KleryK » śr mar 07, 2007 7:16 pm

Jako ¿e mam ju¿ skrzynie na wymianê :) , odkrêci³em wszystkie wa³y, przewody, rozrusznik pokrywê ko³a zamachowego, zosta³y w sumie 2 sruby trzymaj±ce na poduszkach skrzynie, 2 nakrêtki trzymaj±ce skrzynie do kielicha(od ko³a zamachowego) ktorych odkrecic nie moge bo musze skombinowaæ krótki klucz. I takie pytanko mam.

Co mam zrobiæ dalej.

-Czy ¶ci±gaæ skrzynie od kielicha a pozniej kielich od silnika ?
-czy podeprzeæ czym¶ silnik ?
Bo tak patrze ¿e jak nie odkrêce skrzyni od kielicha to chyba ciê¿ko bêdzie ca³y bajzel ¶ci±gn±æ bo jest on zagiêty od ty³u i ko³o zamachowe bêdzie blokowaæ ¶ci±gniêcie skrzyni.

Jak to robicie :) ¿ebym nie musia³ za du¿o my¶leæ. Jakie¶ patenty mo¿e macie na niektóre rzeczy. Odrazu chce tam siê pobawiæ ze sznurem ³ojowym.

Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr mar 07, 2007 7:19 pm

osłone sprzęgła zostaw na miejscu skoro masz potrzebe wymontowac tylko skrzynie biegów.a co podparcia silnika to czy to koniecne to niewiem ale napewno niezaszkodzi.
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » śr mar 07, 2007 7:30 pm

Tak jak kolega pisze, jak masz tylko do sciagniecia skrz. biegow to nie musisz sciagac kielicha . jezeli chcesz sciagnac kielich to najpierw musisz zwalic skrz. potem odkrecic sprzeglo, potem kole zamachowe, a dopiero sciagniesz kielich. silnik jak najbardziej podeprzec szczegolnie przy wkladaniu skrz. Pozdrawiam
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr mar 07, 2007 7:35 pm

Rozumiem czyli
-skrzynia 4 sruby
-docisk
-kolo zamachowe
-kielich


:)

dziêkuje bo bym kombinowa³ nie¼le :D

Za ko³em zamachowym jest chyba jaka¶ blaszka gdzie mam urwan± ¶rubkê i mi z tamt±d olej leci , dlatego chce ko³o te¿ ¶ci±gn±æ.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr mar 07, 2007 7:36 pm

łapa sprzęgła wypad,lewarek pod miskę olejową, kielich zostaw odkręc samą skrzynie 4-ry sruby i poduchy :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr mar 07, 2007 7:38 pm

łapa sprzęgła wypad,lewarek pod miskę olejową, kielich zostaw odkręc samą skrzynie 4-ry sruby i poduchy :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr mar 07, 2007 7:57 pm

naet jak chcesz robic ze sznurem to nie musisz zrzucac koła zamachowego 8) 8) bo to ci nic nie da a skrzynie to tak jak pisza koledzy tylko łape sprzegła wczesnie wyciagnij
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr mar 07, 2007 8:08 pm

Jak ju¿ wymieniam skrzynie to zobacze co siê dzieje tam gdzie siê nie zagl±da na codzieñ :).

A jak siê koñczy silnik to albo ostatnia panewka albo cos innego jest przykryte tak± blaszk± na conajmniej 3 sruby , i ta dolna jest u mnie urwana i siê tam olej s±czy, chcialem wiêc zdj±æ przy okazji ko³o zamachowe , wykrêciæ t± urwan± ¶rubkê nagwintowaæ i wsadziæ now±.

I mam sznur od beczki, bede teraz tez g³owice na wo³gowsk± zamienia³, i zastanawiam siê czy nie zrzuciæ wa³u :) ¿eby ca³y sznur wymieniæ.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr mar 07, 2007 8:14 pm

Silnik musisz podeprzeć i to tak aby wszystko minimalnie się uniosło. Ważne potem przy wkładaniu. Jeśli chcesz odkręcać blaszki za kołem zamachowym to warto zaopatrzeć się na wymainę w sznur, który uszczelnia wał. Jest sporo zabawy z przykręceniem tych blaszek ze sznurem jak nie jest wyjęty wał korbowy. Warto przynajmniej odkręcić podporę wału od strony sprzęgła, wtedy barujesz się tylko z górną częścią. Generalnie wykonalne.
Do samego wyciagania skrzyni warto zaopatrzyć sie w ręczną wyciągarkę albo kołowrót z grubej rury i pętli z linki stalowej. Wtedy jesteś w stanie zdemontować i wstawić skrzynię w pojedynkę.
Do odkręcenia śrub mocujących skrzynię do kielicha warto poświęcić jakiś stary klucz. Obciąć jedną stronę a drugą oszlifować tak aby można było robić 1/6 obrotu przy lewej górnej nakrętce.
Powodzenia, bo to mało przyjemna robota.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr mar 07, 2007 8:14 pm

do wymiany sznura nie musisz wyjmowac wału tylko popusc na panewkach głównych :lol: :lol: blaszki co trzymaja sznur sa przykrecone na 3 srubkach :lol: :lol: aby usunac ta zerwana srube wykrec ostatnia podpore wału nic sie nie stanie :lol: :lol: no i musisz jeszcze miec palce z dodatkowym,i stawami bo tam powkrecac te srubki to jest niezła zabawa
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr mar 07, 2007 8:18 pm

haha to widze ¿e fajna zabawa mnie czeka :). Ale jak to uszczelnie to ju¿ bêdzie koniec z uszczelnianiem silnika :)


A kolektory okr±g³e jednogardzielowe pasuj± do g³owicy wo³gowskiej ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr mar 07, 2007 8:22 pm

Jeśli okrągłe to powinny pasować...miałem na początku gaźnik jakiś 124G czy cuś... jednogardzielowy w silniku wołgi.
O ile pamiętam jedyny problem tych kolektorów polegał na braku wyjścia do wspomagania hamulców :)3
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr mar 07, 2007 8:23 pm

nie :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr mar 07, 2007 8:24 pm

gaaz99 pisze:nie :lol:
Co nie :lol: ?? Miałem przecie... :roll:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr mar 07, 2007 8:25 pm

chodzi mi o uszczelnienie
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr mar 07, 2007 8:28 pm

gaaz99 pisze:chodzi mi o uszczelnienie
No to oczywiście popieram :)2 :D
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr mar 07, 2007 10:40 pm

ze sznurem to fakt czesto sie tam rosi :evil: :evil:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr mar 07, 2007 11:03 pm

Co do wyciągania skrzyni biegów to jeśli nie masz jakiegoś dźwigu, haka na suficie w garażu i chcesz ją wyciągać za pomocą liny to wymontuj siedzenie kierowcy i pasażera... to bardzo ułatwia robotę... pamiętaj też o sprężynce odciągającej łożysko wyciskowe - jak jej nie odczepisz to może ci sie urwać.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw mar 08, 2007 10:31 am

KleryK pisze:Rozumiem czyli
-skrzynia 4 sruby
-docisk
-kolo zamachowe
-kielich


:)

dziękuje bo bym kombinował nieźle :D

Za kołem zamachowym jest chyba jakaś blaszka gdzie mam urwaną śrubkę i mi z tamtąd olej leci , dlatego chce koło też ściągnąć.
Nie tak szybko do zdjęcia koła zamachowego musisz odkręcić obudowę sprzęgła bo inaczej ci nie wyjdzie koło . A żeby odkręcić obudowę to trza wyjąć silnik bo są takie dwie śruby w okolicy głowicy że ni hu nie odkręcisz obudowy. Chyba że wykręcisz szpilki trzymające koło ...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 08, 2007 11:13 am

Silnik trzeba wyci±gaæ ? Nie wystarcz± jakie¶ magiczne r±czki :D ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw mar 08, 2007 11:53 am

Ja mam magiczne ale łapy i ni hu hu nie chciały tam wejść . ;-D
Jest tak , jak odkręcisz koło zamachowe to nie wyjdzie bo będzie zawadzać albo o obudowę sprzęgła albo o szpilki mocujące koło . Radzili mi co by pochylić silnik i odkręcić obudowę sprzęgła bez wyciągania silnika , ale silnik się opiera głowicą/pokrywą zaworów* o komorę silnika i nie daje rady odkręcić obudowy sprzęgła .

*- niepotrzebne skreślić

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » czw mar 08, 2007 2:50 pm

KUbutek pisze: A żeby odkręcić obudowę to trza wyjąć silnik bo są takie dwie śruby w okolicy głowicy że ni hu nie odkręcisz obudowy. Chyba że wykręcisz szpilki trzymające koło ...
wykręcisz wykręcisz
Kielich możesz zdjąć po zdjęciu skrzyni
Wystarczy sobie trochę silnik opuścić na lewarku i jest miejsca wystarczająco dużo aby wsadzić przedłużkę łamaną i nasadkę i grzechotką odkręcać
Aby zdjąć koło zamochowe musisz zdjąć kielich, źle się to wszystko zakłada (jednoczesnie koło i kielich)
Ostatnio testowałem bo motałem inny docisk i spawałem kielich

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw mar 08, 2007 3:22 pm

Tak jak pisałem powyżej u mnie silnik się opierał o komorę silnika i nie było dostępu do tych śrubek .

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » czw mar 08, 2007 4:07 pm

można to odkręcic .ja wymontowałem to bez większych problemów.napewno sobie poradzisz.powodzenia :)2 :wink:
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 08, 2007 8:46 pm

No dobra, jutro od 13:00 walczê :)

dziêkuje za rady !

Pozdrawiam
Marcin
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość