Strona 1 z 1
Nominalna wysoko¶æ g³owisy 414 i 417
: czw mar 08, 2007 1:14 am
autor: KleryK
Chodzi mi jaka jest fabryczna wysoko¶æ g³owic o tych 2 silników UAZowych.
Bo chce swoj± splanowaæ o 4mm, wstawiæ popychacze od wo³gi ( bo uazowe mog± byæ ju¿ wtedy chyba za d³ugie ?

Bo mia³em braæ g³owice od wo³gi ale by³a ostro poniszczona, ponoæ uszczelki pod kolektor nie pasuj± z uazowego, wiêc chyba swoj± zmodyfikuje, tylko nie wiem ile mi ju¿ poprzedni w³a¶ciele zjechali jej i nie chce przesadziæ.
: czw mar 08, 2007 10:27 am
autor: KleryK
Albo chociaz tego 414, bo ten akurat mam
: czw mar 08, 2007 10:31 am
autor: KleryK
Albo jeszcze inaczej
Jaka musi byæ g³êboko¶æ komory w g³owicy by zawory nie styka³y siê z t³okiem ?

: czw mar 08, 2007 10:33 am
autor: KUbutek
Aleś się nagadał .

: czw mar 08, 2007 10:53 am
autor: krolik
a głowica wołgowska nie ma przypadkiem jeszcze większych zaworów niż uazowska? bo jeśli tak to samo splanowanie głowicy da połowiczny efekt
: czw mar 08, 2007 10:58 am
autor: KleryK
ma, ale poki nie znajde dobrej glowicy do wo³gi i kolektorów 2 gardzielowych to musze siê tym zadowoliæ, a ze przez ostatni rok znalazlem tylko jedn± g³owice wiec nie s±dze ¿e poszukiwania bêd± bardzo obiecuj±ce

: czw mar 08, 2007 10:51 pm
autor: krolik
kolektory okrągłe te wołgowskie występują i na gaźniki dwu i jedno gardzielowe (wiem bo mam oba

) do Uazowskiej głowicy na kwadratowe kolektory nie widziałem na gaźnik dwugardzielowy a jedynie słyszałem o redukcjach ale one podnoszą gaźnik wyżej i nie wiem czy przez to nie będzie silnik chodził gorzej ale akurat na tym to sie nie znam.
Wymiarów nominalnych głowicy to nie mam gdzie zmierzyć ale jakbyś zmierzył skok popychacza na wałku rozrządu potem sprawdził o ile ten skok zmienia sie na krzywce poychacza, wdusić o tyle zawór w głowicy to byś mógł zmierzyć ile Ci jeszcze zostaje do tłoka. Zaraz mnie za to zbluzga jakiś teoretyk po polibudzie że to można wyliczyć z jakiś dziwnych wzorków i z objętości komory i z objętości nad tłokiem i pewnie innych pierdół, ale jak będziesz głowice szlifował to nie przesadź bo jak za bardzo doprężysz to nie odpali i będziesz dwie uszczelki wsadzał pod głowice żeby zmniejszyć sprężanie

: pn mar 12, 2007 1:00 pm
autor: KleryK
Dobra

, a czy po zplanowaniu g³owicy o 4mm wystarcz± orginalne popychacze ? czy trzeba bêdzie wo³gowskie kupowaæ bo mi to tak ¶rednio co¶ wygl±da zakres regulacji. A jutro jadê po zakupy to nie wiem czy kupowaæ odrazu.
: pn mar 12, 2007 1:55 pm
autor: pietro
Witam, a liczyłeś jaki będziesz miał stopień spręrzania jak tyle splanujesz 4 mm to sporo.
: pn mar 12, 2007 4:35 pm
autor: KleryK
Kiedy¶ dawno czyta³em ¿e 4mm to jest maks jaki mo¿na z uazowe g³owicy wyci±gn±æ, i dalej nikt siê nie odwa¿y³

. Dlatego sie pytam czy kto¶ to robi³ bo szukam potwierdzenia
: pn mar 12, 2007 6:35 pm
autor: krolik
no powiedziałbym że popychacze nie wydadzą i będzie trzeba zmienić bo tam faktycznie regulacji co kot napłakał

, ale ręki za to nie dam
: śr mar 14, 2007 5:16 pm
autor: pietro
znalazłem stare materiały na temat usprawniania silników i po splanowaniu 4 mm st.spr. wynosi 8,5 , a seria ma 6,7
po takim zabiegu powinien przybrać na mocy i spalanie powinno być mniejsze, silniki z lat 80 mają st.spr. 9 albo i więcej i działają latami to i radziecka myśl techniczna powinna wytrzymać.
Jestem ciekawy ile uaz zyska na mocy i momencie i jak długo wytrzyma
pozd.
: czw mar 15, 2007 3:01 pm
autor: KleryK
Moge na hamownie pojechaæ

, przed i po wymianie
: czw mar 15, 2007 3:59 pm
autor: pietro
Jeżeli ktoś by miał czas, pieniądze i troche wiedzy na ten temat to można z tego silnika wyciągnąć troche mocy tylko po co lepiej zmienić na inny

: czw mar 15, 2007 4:15 pm
autor: KleryK
Liczy siê orginalno¶æ, chocia¿ optyczna
: czw mar 15, 2007 4:29 pm
autor: pietro
O tak to już jest inna sprawa, nowsze silniki po 89r. mają 90 kucy, st.spr. 7.2 i ciekawe czym jeszcze się rużnią.
: czw mar 15, 2007 7:01 pm
autor: KleryK
elektroniczny zap³on

: czw mar 15, 2007 10:17 pm
autor: cykor
Elektroniczny zapłon to za ok. 5,5 dychy wstawisz i powinien rabotać ten gotowy, albo sam zmontujesz (kupisz diody itp) tylko jest problem z jednym scalakiem, jakiś niedostępny na rynku czy coś. Pomysł z głowicą całkiem całkiem... Jestem ciekaw jak to wyda, z pewnością żywotność machiny radzieckiej zmniejszy, ale mocy doda. Powodzenia jak odwagi starczy.
http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=43359