Uaz i wyciągarka mechaniczna

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Marcin-UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko

Uaz i wyciągarka mechaniczna

Post autor: Marcin-UAZ » czw mar 22, 2007 5:34 pm

chciałbym sie dowiedzieć jak zamontować do uaza wyciagarkę mechaniczna i jaka będzie sie do tego nadawała.

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » czw mar 22, 2007 5:52 pm

star 660 lub gaz 66 zamontowac w ramie :wink: :)21
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Randal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 17, 2007 8:19 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Randal » czw mar 22, 2007 5:55 pm

Ml_Kruszka18 pisze:star 660 lub gaz 66 zamontowac w ramie :wink: :)21
W którym miejscu montuje się taką wyciągarkę bo widziałem na fotkach jak ktoś miał zamontowaną chyba gdzieś z tyłu a miała ciągnąć przód.
cvc4g

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw mar 22, 2007 5:56 pm

musisz nabyc przystawke odbioru mocy z ktorej za pomoca walu bedziesz napedzal wyciagarke, wyciagarka nadaje sie pawie kazda mechaniczna ale najpowszechniej stosowana jest ze stara 66, widzialem tez zmoty z wyciagarkami urala albo pragi z ukladaczem liny co akurat sie przydaje bo zapobiega zakleszczaniu sie liny. Wyciagarke nalatwiej chybai najlepiej zamontowac na pace a dolem pociagnac line na przod mozna tez podzielic beben i jedna wyciagarka na 2 szpulach obslugiwac i przod i tyl. Poza tym jak masz wyciagare na widoku a nie pod autem to w przypadku zaklesczenia sie liny masz do niej latwy dostep i nie bedzie uje... tonami blota. dokladniejsze info znajdziej na forum przy uzyciu opcji szukaj bo temat walkowany byl kilkakrotnie
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw mar 22, 2007 7:22 pm

CLIMBER pisze:mozna tez podzielic beben i jedna wyciagarka na 2 szpulach obslugiwac i przod i tyl....
mozna tez jedna szpula....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Randal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 17, 2007 8:19 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Randal » czw mar 22, 2007 8:17 pm

Dzięki za odpowiedź!
Jeszcze jedno pytanko: czy lina musi mieć jakies rolki prowadzące pod podwoziem czy bezpośrednio z bębna może być przeciągnięta przez rolki na przodzie?
cvc4g

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw mar 22, 2007 8:23 pm

Przez rolki lub przelotki bo prosto to ci na pewno sie nie uda.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » pt mar 23, 2007 8:52 am

Randal pisze:Dzięki za odpowiedź!
Jeszcze jedno pytanko: czy lina musi mieć jakies rolki prowadzące pod podwoziem czy bezpośrednio z bębna może być przeciągnięta przez rolki na przodzie?


raczej musi miec rolki bezposrednio z bebna sobie nie wyobrazam
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Marcin-UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko

Post autor: Marcin-UAZ » pt mar 23, 2007 3:16 pm

dzięki za podpowiedź, ma ktoś może schemat takiego połączenia uaza i wyciagarki od stara 660?

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pt mar 23, 2007 5:21 pm

Marcin-UAZ pisze: schemat takiego połączenia
schemat połączenia to możesz mieć w kinie domowym a nie w takim ustrojstwie...

tu masz przykładowy sposób montażu...
http://www.kedek.neostrada.pl/wyciagarka.htm
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob mar 24, 2007 9:20 pm

kedek pisze:
Marcin-UAZ pisze: schemat takiego połączenia
schemat połączenia to możesz mieć w kinie domowym a nie w takim ustrojstwie...

tu masz przykładowy sposób montażu...
http://www.kedek.neostrada.pl/wyciagarka.htm

Dobre dobre :)21
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Marcin-UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko

Post autor: Marcin-UAZ » ndz mar 25, 2007 8:31 pm

Dzięki za zdjęcia, troszkę się wyjaśniło ale nie do końca rozumiem jak to jest podłączone.

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » ndz mar 25, 2007 9:12 pm

Witam
widzę ze napęd na wyciągarkę masz z wałka pośredniego reduktora :)2 ( podłoga w samochodzie cała ) mam pytanka z jakiego pojazdu masz wał do wyciągarki i jak lub z czego dorobiłeś flanszę na wale wyciągarki ??
Legnica

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz mar 25, 2007 9:35 pm

Kedek ma reduktor od robura, wal od poloneza i flansze dorobione na tokarce bo takowa posiada.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn mar 26, 2007 6:46 am

Na zdjęciach nie widać reduktora wnioski wyciągałem po całej podłodze :wink: hihi to ze flansze dorabiał na tokarce to pewne :wink: hihi pytanie dotyczy czy zrobił cała flansze od podstaw czy zastosował gotowy fabryczny element z małymi modyfikacjami ??
Legnica

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn mar 26, 2007 7:09 am

Już mówię, (od strony wyciągarki) kawałek oryginalnej flanszy od wału starowskiego (tuleja z otworem na przetyczkę), do tego przyspawany krzyżak polonezowski dalej przyspawany element do korekty długości który w poldku znajduje się po drugiej stronie (za łożyskiem podporowym), drugi krzyżak z przyspawaną dużą tarczą pasującą do flanszy roburowskiej. To na 99% bo już jakiś czas temu to robiłem a teraz nie mam jak zobaczyć. W tygodniu zrobię zdjęcie wału i zamieszczę na stronie.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn mar 26, 2007 7:22 am

Wielkie dzięki oto właśnie chodzi :)2 jestem na etapie szykowania się do montowania tej zabawki w tym tygodniu będę miał już gotowe Pto na wałku pośrednim reduktora uaz :wink: wiec wszystkie informacje mile widziane :wink: hihi mam pytanie czy warto się bawić w dwa bębny na wyciągarce starowskiej czy jeden wystarczy ??
Legnica

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn mar 26, 2007 9:46 am

Wiesz, przy dwóch bębnach strasznie się narobisz bo to kuuupa roboty, a jak zrobisz jeden to zawsze w sytuacjach krytycznych będziesz żałował że Ci się nie chciało...
Ja mam jeden, ale zawsze mogę przerobić.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn mar 26, 2007 12:15 pm

Właśnie z tym problem :evil: jak się zacznę bawić w dwa bębny to pewnie mi zejdzie ze dwa miesiące :evil: a jak założę jeden to pewnie będzie tak jak mówisz :( a tak z ciekawości ile razy brakowało Ci drugiego bębna ??
Legnica

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn mar 26, 2007 4:23 pm

łincza uruchomiłem po wakacjach i zdążyłem być z min przed zimą może 4 razy więc na razie się nie nacieszyłem nawet jednym bębnem :P

teraz czeka mnie montaż silnika od forda i mostów od pracha co zajmie mi pewnie znowu kupę czasu :-?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 26, 2007 6:26 pm

Ja mam jeden beben ale zrobilem sobie tak ze moge line wyciagnac do tylu przez zblocze.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn mar 26, 2007 9:30 pm

Jak istnieje taka możliwość to poproszę o jakieś fotki :wink: jak wygląda to zbocze gdzie jest zamocowane. Jak to się spisuje w terenie ??
Legnica

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn mar 26, 2007 9:34 pm

nie ma zamontowanego zblocza na stałe tylko jak zachodzi potrzeba to wyciąga linę z bębna do tyłu i zaczepia hak z przodu samochodu.. kumasz ??
ale to jest rozwiązanie typowo awaryjne :-?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn mar 26, 2007 9:39 pm

Racja :)2 proste rozwiązanie :D ja kombinowałem cos bardziej skomplikowanego :wink: najprostsze rzeczy wymyślić najtrudniej :wink:
Legnica

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn mar 26, 2007 9:55 pm

Zblocze na stałe z tyłu odpada bo musiało by być zaraz za bębnem a wtedy był by problem z układaniem liny...

O ile dobrze pamiętam, Robert Górecki miał w swoim defie taki patent że zblocze było w zderzaku i lina zawsze szła przez tył ale on wyciągarkę oczywiści też starowską miał znacznie bliżej środka samochodu.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość