jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » pn mar 26, 2007 11:11 am
Jak odkrecic ten @#$%^ hak ?
Wystarczy odkrecic ruchoma szczeke i da sie 'przewlec go przez dziure w ramie', czy musze wybijac jakis kolek od wewnetrznej strony i odkrecac nakretke ?
Pytam bo sruba od szczeki jest totalnie zapieczona i po dwoch godzinach napierania mlotem nie wybilem jej resztki, a druga strona wydaje sie byc tez nie ruszana przez ostatnich 20 lat

Musze go zdjac do piaskowania.
Piotrek
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn mar 26, 2007 4:05 pm
zalezy jaki model haka posiadasz- nowy czy stary typ

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » pn mar 26, 2007 4:29 pm
Bart03 pisze:zalezy jaki model haka posiadasz- nowy czy stary typ

Chyba nowy typ.
Pochodzi prawdopodobnie z ramy z lat 88-85 (rama pedaly dolne, mocowania amorkow teleskopowych).
W starszej ramie z roku '74 tego mam inny hak.
Piotrek
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » wt mar 27, 2007 10:55 am
mój był przykręcony do belki 4 śrubami
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
UAZ4x4
-

- Posty: 125
- Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: UAZ4x4 » wt mar 27, 2007 12:05 pm
Ja mam UAZa z 79 roku i był przykręcony 4 śrubami do ramy ... i jedynym urządzeniem jakim się go udało odkręcić była szlifierka kątowa.
Co by nie mówić o tych hakach to ja powiem tak ciężkie mocne gó....o ale przydatne. Zimą ciągałem Mercedesa G UAZem i w ten otwór po tym haku zamontowałem szekle ... uuu co się ramka rozdarła uuuu ... ale ból.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » wt mar 27, 2007 6:27 pm
Wojtek_K pisze:mój był przykręcony do belki 4 śrubami
Moj tez. Ale jak odkrecisz te cztery sruby to nie wyjmiesz go z ramy (z jednej strony blokuje amortyzator haka, z drugiej sam hak).
Trzeba go rozlozyc jakos odkrecajac srube/tuleje od strony ramy.
Ktos wie jak to zrobic NIE UZYWAJAC szlifierki katowej

?
Piotrek
-
_CaShu_

- Posty: 309
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: _CaShu_ » wt mar 27, 2007 6:45 pm
jak jest ze sprężyną, a nie był używany to ni chu...a nie odkręcisz. Możesz próbować palnikiem wygrzać do czerwoności o potem probówać zdemontować...
śrubki to pikuś.. nie trzeba się męczyć bo większość się zrywa
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » wt mar 27, 2007 6:59 pm
_CaShu_ pisze:jak jest ze sprężyną, a nie był używany to ni chu...a nie odkręcisz. Możesz próbować palnikiem wygrzać do czerwoności o potem probówać zdemontować...
śrubki to pikuś.. nie trzeba się męczyć bo większość się zrywa
To mnie pocieszyles.
A da sie kupic nowy hak i ile moze kosztowac ?
Tak patrze na to - jest tam taka nakretka z nacieciami czterema czy piecioma. Wydaje mi sie ze jest tam wbite cos na ksztalt plaskiego klina zabezpieczajace ta nakretke przed odkreceniem. Dobrze kombinuje, czy mi sie przewidzialo i to tylko rdza ?

-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » wt mar 27, 2007 7:50 pm
Osobiście nie mam takiego haka, ale jak patrzę na jego schemat to na bank śruba ściskająca gumę jest zabezpieczona zawleczką.
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » wt mar 27, 2007 7:57 pm
Rafał D pisze:Osobiście nie mam takiego haka, ale jak patrzę na jego schemat to na bank śruba ściskająca gumę jest zabezpieczona zawleczką.
Tak, ale tak jest w starym haku. We wszystkich instrukcjach jest narysowany stary hak.
W nowym nie ma kołka, jest ponacinana nakretka (byc moze zabezpieczona klinem, byc moze jeszcze jakis inny wymysl). Widzial ktos moze schemat nowego haka gdzies w sieci ?
-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » śr mar 28, 2007 12:03 pm
Ponacinane nakrętki są pod zabezpieczenie zawleczką.
Nie wiem czy jest jeszcze inny hak z układem amortyzującym. Ja osobiście mam hak przyspawany do podstawy i przykręcony do ramy na 4 śruby. Taki hak jest w katalogu obejmującym nawet zawieszenia na sprężynach i wspomaganie hamulców, czyli dość nowym.
Mogę Ci podwsłać na prv schemat jednego i drugiego.
-
Piter69A
-

- Posty: 1233
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
- Lokalizacja: MUTT Gliwice
Post
autor: Piter69A » śr mar 28, 2007 12:53 pm
Z tyłu zdjąć blaszaną osłonę, wyjąć zawleczkę lub kołek, poluzowaćć dużą nakrętke, wybić trochę hak do tyłu, odkręcić do końca nakrętkę, wyjąć podkładkę, tuleje gumową i wybić hak do końca. Wybijać oczywiście przez pręt, tuleje np. mosiężną żeby gwintu niezmasakrować. Potem odkrecić(ukręcić) 4 śruby M10 i wszystkie części zdemontowane. Jak zapieczony hak w tulei to obstukać i grzać palnikiem. Wszystko

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » śr mar 28, 2007 8:42 pm
Rafał D pisze:
Mogę Ci podwsłać na prv schemat jednego i drugiego.
Jesli mozesz podeslac mi schemat haka innego niz w instrukcji - bede wdzieczny.
Dziekuje wszystkim za pomoc. Jutro bede walczyc
Piotrek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość