Strona 1 z 2
Wpływ przysłonięcia filtru powitrza na zużycie gazu i benz.
: pn kwie 30, 2007 5:26 pm
autor: GikroV
Chciałbym zasięgnąć informacji na temat działania "patentu" polegającego na częściowym zasłonięciu (zatkaniu) filtru powietrza np. gąbką.
Po moich niedawnych problemach ze zbyt wysokimi obrotami na biegu jałowym silnika (zasilanie gazem) niby wyregulowałem gaz, ale nie byłem z działania silnika zadowolony. Pewien koleś polecił mi przytkanie filtru i dopiero wtedy regulować - fakt silnik chodzi cichutko i równo jak nie Uaz
Ale mam wrażenie że muł sie z niego zrobił... na benzynie mocy nie ma wcale, ksztusi sie parcha itp... Wydaje mi sie że ma za mało powietrza.
Proszę o podpowiedź jak rozegrać tę partię, czy zasłanianie filtru ma jakiś sens? ew. jaka szczelina powinna być pozostawiona.
Dlaczego jak zmniejszę dawkę gazu żeby silnik nie zap*** jak głupi na biegu jałowym to dostaje na 3 biegu takiego muła że nie jedzie?
Jechać do serwisu LPG czy kombinować samemu?
No i najważniejsza kwestia czyli ekonomia użytkowania pojazdu marki Uaz z instalką gazową... możliwe żeby na gazie i benzynie silnik chodził ok i była moc? nie płacąc za to ogromnym zużyciem paliwa
Podobne tematy były już poruszane ale nie znalazłem tam jednoznacznych wskazówek

proszę o wyrozumiałość bo jestem w zdesperowanej kropce jak zobaczyłem że po 10 min spokojnej jazdy ubyło mi około 5 litrów gazu

: pn kwie 30, 2007 6:14 pm
autor: pietro
Witam.
Z tym przytykaniem to gaziarze tak robią jak niemogą wyregulować gazu albo reduktor za mało wydajny, przytykają połowe wlotu pow. na wolnych chodzi ok a na wysokich jest większe podciśnienie i ciągnie więcej gazu i niby chodzi lepiej ale na mocy traci bo pow. mniej dostaje.
a jaki masz reduktor.
: pn kwie 30, 2007 7:02 pm
autor: Rafał D
Jak przytkasz powietrze to dostaje więcej paliwa. Tak na benzynie działa ssanie. Silnik ładnie chodzi na wolnych ale na wysokie obroty nawet nie wchodzi. Z gazem nie mam doświadczenia więc się nie odzywam ale pewnie jest podobnie. Robi się muł bo ma za bogato.
: pn kwie 30, 2007 7:20 pm
autor: GikroV
Mam reduktor ELPIGAZ Cometa 100HP.
Więc z tym przytykaniem to tak jakby mit

niebardzo pokrywający się z prawdą?
Jak dam samochód do regulacji gazu będe miał pewność że zrobią to ok i nie będzie palił 30l gazu na 100km?
: pn kwie 30, 2007 8:15 pm
autor: pietro
A czym konkretnie go ustawiałeś na gazie któryą śrube kręciłeś
niewiem jak kąkretnie wygląda twój reduktor ale napewno jest na nim śrubka do ustawiania biegu jałowego a ta na wężu do miksera(gaźnika) jest do dawkowania gazu na wyższych obr. jeżeli skręciłeś nią obr. to nic dziwnego że słaby i na odwrut może być jeżeli za bardzo wykręcisz to obroty też spadną bo za dużo gazu dostaje i pali wtedy jak smok
bieg jałowy ustawia się na reduktorze, a z tego co wiem gaziaże cudów nie zrobią lepiej sam poprubuj metodą prób i blędów
pozd.
: pn kwie 30, 2007 8:49 pm
autor: GikroV
A no i sie wyjaśnia powoli...
Próbowałem regulować nie na reduktorze tylko na przewodzie idącym do miksera

dałem ciała
Ktoś wie jak zacząć taką regulacje? odkręcić na maxa śrubę przed mikserem i wyregulować obroty jałowe a potem wysokie? czy jakoś inaczej?
: pn kwie 30, 2007 9:25 pm
autor: pietro
to proste najpierw wolne obroty śrube wykręcasz powinny rosnąć i na odwrót jakie ci pasują, tą śrubke na wężu wykręć (tylko nie całkiem) później dajesz obr. silnika na około 3tys. nie musi być dokładnie i wkręcasz śrubę na wężu jak zaczyna przerywać(spadać z obrotów) to wykręć około obrut i jak trzyma wolne takie jak chciałeś to ok a jak nie to jeszcze wolnymi się pobawić, jeżeli będzie brakować mocy to jeszcze odkręcić ale bez przesady coś kosztem czegoś, a przykręcając na odwrót.
: pn kwie 30, 2007 9:52 pm
autor: niemand
GikroV pisze:A no i sie wyjaśnia powoli...
Próbowałem regulować nie na reduktorze tylko na przewodzie idącym do miksera

dałem ciała
Ktoś wie jak zacząć taką regulacje? odkręcić na maxa śrubę przed mikserem i wyregulować obroty jałowe a potem wysokie? czy jakoś inaczej?
http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... php?id=177
: wt maja 01, 2007 11:54 am
autor: GikroV

dzięki, wygląda na to że wyregulowałem mniej więcej - chodzi ok, zasłonięcie filtru wywaliłem.
Pewnie będzie chlał 30 l gazu na 100km:D lajf is brutal
A żeby było śmieszniej to na benzynie chodzi tylko bez obciążenia, bo jak chce jechać to parcha prycha kaszle i zdycha

jak już wejdzie na wysokie obroty to tylko czasem strzeli ale jedzie.... i wir w zbiorniku

: wt maja 01, 2007 6:59 pm
autor: Rafał D
Sprwadz poziom paliwa w komorze. Tak naprwdę to ma wpływ na pracę na wysokich obrotach (pod warunkiem że nie masz na max wykręconych wolnych obrotów). Jeśli masz gaźnik z szybką w komorze, poziom powienien być w dolnej części znaczników (ale to upierdliwa robota)
: wt maja 01, 2007 8:24 pm
autor: pietro
a skąd wiesz że będzie wir w baku na gazie mogło tak być jak był rozregulowany a na benzynie może nie dostawać tyle paliwa ile potrzeba na wysokich mój uaz żadko widzi benzynke i też ma problemy z wkręcaniem się na obr. dopiero jak się zagrzeje chodzi ok.
: wt maja 01, 2007 9:16 pm
autor: wofka
regulacja gazu w zakładzie zajmującym się montażem instalacji gazowych to kosz 30pln

: śr maja 02, 2007 8:41 am
autor: Rafał D
pietro pisze: ma problemy z wkręcaniem się na obr. dopiero jak się zagrzeje chodzi ok.
Bo UAZ ma z założenia kłopoty z pracą zanim się rozgrzeje. Nawet instrukcja mówi aby z jazdą poczekać aż się rozgrzeje. To chyba kwestia jednogardzielowego gaźnika i podgrzewania mieszanki przez kolektor wydechowy.
: śr maja 02, 2007 10:05 am
autor: GikroV
Rafał D pisze:Sprwadz poziom paliwa w komorze. Tak naprwdę to ma wpływ na pracę na wysokich obrotach (pod warunkiem że nie masz na max wykręconych wolnych obrotów). Jeśli masz gaźnik z szybką w komorze, poziom powienien być w dolnej części znaczników (ale to upierdliwa robota)
A jak sprawdzić poziom paliwa jadąc? mam szybkę w komorze pływakowej, i na postoju poziom jest ok. Wkręca się na obroty ok... z 1-ki ruszy ale z 2-ki nie da rady. Na gorącym silniku jest lepiej, ale i tak nie ruszy:D
Czy to możliwe że padła pompa paliwa? niby poziom jest ok ale przejście z gazu na paliwo nie udało się... silnik gasł, tak jakby pompa niebyła w stanie dopompować paliwa do gaźnika
: śr maja 02, 2007 10:43 am
autor: Rafał D
Generalnie poziom paliwa sprawdza się na postoju pompując ręcznie do "oporu", aż przestanie przybywać w komorze.
Pompa jak wszystko może paść. Gdyby padła przepona to miałbyś paliwo w oleju (przybywa oleju i spada ciśnienie). Napompuj gaźnik do oporu i po chwili odkręć przewód paliwowy od gaźnika. Paliwo powinno być pod ciśnieniem (jak padły zaworki w pompie albo sprężyna pod przeponą to ciśnienia nie będzie). Można też zatkać palcem przewód i popompować - zobaczysz czy jest ciśnienie.
Problem może być jeszcze w zatkanych dyszach w gaźniku - one nie biorą udziału w pracy na gazie a lubią się bardzo szybko zatkać.
Jak piszesz, że bez obciązenia wchodzi na obroty a na biegu nie, to sprawdz jeszcze podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu (przewód łączy gaźnik i aparat zapłonowy). Najprościej w miejsce gaźnika włączyć pompkę od piłki z odwróconym tłokiem i zassać powietrze. Wtedy powinna obrócić się płytka aparatu zapłonowego i tak zostać aż odłączysz podciśnienie.
Jak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?
: śr maja 02, 2007 2:36 pm
autor: wofka
[quote="Rafał DJak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem
że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?[/quote]

: śr maja 02, 2007 6:11 pm
autor: Rafał D
wofka pisze:[quote="Rafał DJak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?

[/quote]
no i co

Może kolega coś zaproponuje, bo rada "30 dychy w kieszeń i do warszatu" nie wymaga konsultacji na forum

: śr maja 02, 2007 6:17 pm
autor: wofka
30 pln i do warsztatu to nie rada tylko jedna z opcji którą akurat ja zaproponowałem
dziwi mnie stwierdzenie o inaczej ustawianym zapłonie do instalacji gazowych

: śr maja 02, 2007 6:43 pm
autor: Grzegorz G.
GikroV pisze: A jak sprawdzić poziom paliwa jadąc?
Nie ma takiej potrzeby. Jeśli ma dobry poziom na postoju to to wystarczy aby sprawnie ruszył z miejsca. Jeśli poziom za niski w czasie jazdy się robi (słaba pompa, zatkane filtry-przewody, nieszczelne przewody-ssie powietrze zamiast paliwa) to przerywa przy większych prędkościach dopiero lub przy dłuższym trzymaniu na obrotach.
Jeśli problemy sa od razu to coś innego - jak strzela zbyt ubogo - jak dusi się bez prychania, czuć paliwo i widaś dym - zbyt bogato.
Zapłon do lpg można lekko przyspieszyć - gaz ma wyższą liczbę oktanowa i wolniej trochę się pali.
Poczytać w instrukcji o regulacji zapłonu, składu mieszanki, zaworów ewentualnie i z instrukcją w ręku wykonać powyższe.
Jak nie pomoże będzie można mądrzyć się dalej

: śr maja 02, 2007 6:47 pm
autor: GikroV
Zapłonu nie ruszałem i wcześniej palił dobrze na gazie i na benzynie. Więc zapłon jest raczej ok. Pompa paliwowa daje duże ciśnienie, poziom paliwa w kom. pływakowej też ok, filtr powietrza jest ok. Na gazie chodzi zarypiaście dobrze.
Na benzynce jest dokładnie tak:
niskie obroty na biegu jałowym są równe, żadnych skoków prychnięć itp.
wciskam troszke gaz, ale gwałtownie, prawie że momentalnie gaśnie.
wciskam baaardzo powoli gaz , silnik wchodzi ładnie na obroty.
Się okazało że z obciążeniem jak i bez zdycha. Sprawdzę jeszcze tylko przyśpieszanie zapłonu. Ale jeśli nie to... to mam problem

Re: Wpływ przysłonięcia filtru powitrza na zużycie gazu i be
: śr maja 02, 2007 6:51 pm
autor: Grzegorz G.
GikroV pisze: No i najważniejsza kwestia czyli ekonomia użytkowania pojazdu marki Uaz z instalką gazową... możliwe żeby na gazie i benzynie silnik chodził ok i była moc? nie płacąc za to ogromnym zużyciem paliwa
Prawie niemożliwe.
Aby na LPG chodził ładnie musi mieć porządny mikser trochę mniejszy od śrenicy gardzieli w gaźniku. Bez tego wyregulowanie lpg jest raczej niewykonalne. A taki mikser ogranicza lekko dopływ powietrza i do jazdy na benzynie powinno się go usuwać - co nie jest z drugiej strony strasznie kłopotliwe. Oczywiscie nie chdzi o zwykłe odpalenie na benzynie, ale o jazdę z wykorzystaniem pełnych możliwości silnika.
Ja w tej chwili mam testowo doprowadzenie gazu do filtra i daje się jeździć, ale jest wieczna walka z regulacją.
: śr maja 02, 2007 6:53 pm
autor: Grzegorz G.
GikroV pisze:wciskam troszke gaz, ale gwałtownie, prawie że momentalnie gaśnie. wciskam baaardzo powoli gaz , silnik wchodzi ładnie na obroty.
Instrukcja i regulacja składu mieszanki.
: śr maja 02, 2007 7:18 pm
autor: lisiurski
wofka pisze:[quote="Rafał DJak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?
Do gazu zapłon powinien być przyspieszony
: śr maja 02, 2007 7:21 pm
autor: lisiurski
GikroV pisze:wciskam troszke gaz, ale gwałtownie, prawie że momentalnie gaśnie. wciskam baaardzo powoli gaz , silnik wchodzi ładnie na obroty.
Jeżeli występuje to na gazie to dostaje za dużo powietrza spróbuj przesłonić dolot
P.S nie miałem czasu dochodzić czy chodzi o gaz

: śr maja 02, 2007 7:31 pm
autor: Grzegorz G.
lisiurski pisze:Jeżeli występuje to na gazie to dostaje za dużo powietrza spróbuj przesłonić dolot
P.S nie miałem czasu dochodzić czy chodzi o gaz


dobre
