Reduktor Robur

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Reduktor Robur

Post autor: jac.uaz » ndz maja 06, 2007 1:36 am

Witam szanowną brać uazową. Z rok chyba się nie odzywałem na forum :( . Uazisko niestety baaardzo długi remont przechodzi. Pytanie dlatego niejako w temacie. Jak reduktor Robura sprawuje się w UAZie? Plusy i minusy takiego rozwiązania.
Pozdrawiam
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » ndz maja 06, 2007 1:11 pm

witaj

jest strasznie ciężki, trzeba dorobić sobie hamulec ręczny, redukuje tylko 1,7 czy jakoś tak, strasznie hałasuje, i to prawdopodobnie wszystkie egzemplarze...

jeżeli kupujesz używany to przejrzyj wnętrze, część łożysk jest praktycznie niedostępna

ja miałem to w uazie 3 lata - nie polecam

ciągłe problemy ze sprzęgłem na jodłach przy V6

pozdro
oj sie działo i jeszcze będzie

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz maja 06, 2007 3:48 pm

i bieg szosowy nie jest 1:1 tylko jest to reduktor przyspieszajacy :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz maja 06, 2007 7:35 pm

Bart03 pisze:i bieg szosowy nie jest 1:1 tylko jest to reduktor przyspieszajacy :)3
mam taki reduktor z pto i jest 1:1 - drogowe, oraz 1:1,8 terenowe.
waga około 70 kg.
dziwi mnie to przełozenie drogowe przyśpieszające, ale może występuje kilka typów.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz maja 06, 2007 7:50 pm

no ja liczylem osobiscie obroty i na 100% ten co widzialem nie był 1:1
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » pn maja 07, 2007 7:38 am

pilmar pisze:
Bart03 pisze:i bieg szosowy nie jest 1:1 tylko jest to reduktor przyspieszajacy :)3
mam taki reduktor z pto i jest 1:1 - drogowe, oraz 1:1,8 terenowe.
waga około 70 kg.
dziwi mnie to przełozenie drogowe przyśpieszające, ale może występuje kilka typów.
\
Ale jak to robi ??
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » pn maja 07, 2007 1:03 pm

no właśnie mówimy

hałasuje
słabo redukuje
ciężkie


jeżeli pytasz czy się zepsuje to według mnie raczej nigdy

pozdro
oj sie działo i jeszcze będzie

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » pn maja 07, 2007 1:49 pm

TerenowyBizon pisze:no właśnie mówimy

hałasuje
słabo redukuje
ciężkie


jeżeli pytasz czy się zepsuje to według mnie raczej nigdy

pozdro
Czyli raczej niewarto montować? Chyba że ktoś chce ciagle się ciągnąć na wyciągarce.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » pn maja 07, 2007 2:08 pm

powiem tak

ja juz bym nie założył....

ale zależy jak użytkujesz auto...
oj sie działo i jeszcze będzie

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » pn maja 07, 2007 2:36 pm

TerenowyBizon pisze:powiem tak

ja juz bym nie założył....

ale zależy jak użytkujesz auto...
A myślałem, że jest idealnym rozwiązaniem. Wyjście mocy już gotowe. Nic to, w taki razie trzeba rozdzielić skrzynię z reduktorem uaza i zrobić ją samobierzną konstrukcją :).
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pn maja 07, 2007 6:39 pm

jac.uaz pisze: Nic to, w taki razie trzeba rozdzielić skrzynię z reduktorem uaza i zrobić ją samobierzną konstrukcją :).
To jest dobre rozwiązanie.
Grzechu_z_UAZ

ADAM DŹWIGOWY E29
 
 
Posty: 156
Rejestracja: czw mar 29, 2007 6:05 pm
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: ADAM DŹWIGOWY E29 » pn maja 07, 2007 6:51 pm

jak już miał bym bawić się w rozdzielanie to tylko k 160 bardzo wytrzymały kolega ma taki i silnik2.8 od merca i jak na razie dał radę zajechać tylko łożyska a poza tym proste zrobienie PTO

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn maja 07, 2007 10:41 pm

jac.uaz pisze:
pilmar pisze:
Bart03 pisze:i bieg szosowy nie jest 1:1 tylko jest to reduktor przyspieszajacy :)3
mam taki reduktor z pto i jest 1:1 - drogowe, oraz 1:1,8 terenowe.
waga około 70 kg.
dziwi mnie to przełozenie drogowe przyśpieszające, ale może występuje kilka typów.
\
Ale jak to robi ??
myślę ze do seryjnego uaza się nie nadaje. zyskasz tulko pto, a stracisz na przełożeniu i wadze.
Ja buduje uaza na ramie, zawieszeniu i mostach GRa, silniku scorpio 2,9.
Dobrałem do tego wolną skrzynie z mercedesa busa (jedynka= 1: 5,4)
po przeliczeniu przełożeń wychodzi mi że moment na pierwszym biegu terenowym na kołach będę miał ciut większy niż w fabrycznym GR 2,8.
Pasują mi długości oryginalnych wałów GRa. Będę wkładał także wyciągarkę stara.
Więc dla mnie reduktor Robur wydaje się O.K.
ale do seryjnego uaza bym go nie zakładał.

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt maja 08, 2007 12:38 am

ADAM DŹWIGOWY E29 pisze:jak już miał bym bawić się w rozdzielanie to tylko k 160 bardzo wytrzymały kolega ma taki i silnik2.8 od merca i jak na razie dał radę zajechać tylko łożyska a poza tym proste zrobienie PTO
Pomyślimy, Adamie, pomyślimy. W razie czego wiem gdzie Cię szukać. :D
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

ADAM DŹWIGOWY E29
 
 
Posty: 156
Rejestracja: czw mar 29, 2007 6:05 pm
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: ADAM DŹWIGOWY E29 » wt maja 08, 2007 5:16 pm

Jacku jak dobrze jezeli znajdę czas to za kilka dni będe coś takiego motał to się pochwalę

Awatar użytkownika
rafter82
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lut 20, 2007 4:18 pm
Lokalizacja: czarne
Kontaktowanie:

Post autor: rafter82 » śr maja 09, 2007 3:02 pm

powiem krotka na temat tego reduktora mialem go zalaozonego w uazie z mostami od patrola,i silnikiem od bmw i zdawal mi zajebsice egzamin nie jest az taki ciezki chlopaki a dotego jak zalozylem wyciagare to niema mocnych na niego kiedys reduktort od gaza 69 mi nie wytrzymywal a teraz to jest naprawde ciezki do zajechania ten od robura

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » śr maja 09, 2007 4:07 pm

ja mam u siebie robura i stara, jak na razie przy mostach uazowskich i silniku od żukensa bo taki miałem zestaw przejściowy, było trzoszeczkę za szybko ale ogólnie git. Teraz jestem w trakcie motania mostów od parcha i V6 z forda...

próbował ktoś kiedyś myśleć nad dorobieniem kół zębatych żeby uzyskać większe przełożenie ??
muszę wyciągnąć i rozebrać reduktor żeby zobaczyć jakie są możliwości...
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 09, 2007 9:30 pm

znam 3 przypadki reduktorów robura u chlopakow z mojego podworka:

1. mosty GR 2,8, silnik M50 + skrzynia BMW 2,5l , koła 35" - i kapa (za szybkie przelozenie) :)3
2. mosty K260 2,8, silnik M30 + skrzynia BMW 3,5l, kola 35" troche lepiej ale tez kapa :)3
3. mosty unimog, silnik M30 + skrzynia BMW 2,8l, kola okolo 39-40" - rewelacja :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr maja 09, 2007 9:45 pm

Bart03 pisze:znam 3 przypadki reduktorów robura u chlopakow z mojego podworka:

1. mosty GR 2,8, silnik M50 + skrzynia BMW 2,5l , koła 35" - i kapa (za szybkie przelozenie) :)3
2. mosty K260 2,8, silnik M30 + skrzynia BMW 3,5l, kola 35" troche lepiej ale tez kapa :)3
3. mosty unimog, silnik M30 + skrzynia BMW 2,8l, kola okolo 39-40" - rewelacja :)2
a ja mam znajomych z takim zestawem

mosty GR, silnik jeep 4,0 , skrzynia jeep automat , reduktor robur :)2

mosty laplander, silnik BMW 4,0, skrzynia manual BMW, reduktor robur :)2

mosty afgany, silnik 3.0 TD ,skrzynia MB manual , reduktor robur :)2

mosty laplander , silnik 2,8 Gr, skrzynia i reduktor GR , :)3



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 09, 2007 9:53 pm

czekamy na dalsze propozycje :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » śr maja 09, 2007 9:57 pm

mosty GR, sprinter 2,9tdi, skrzynia z wolną jedynką(chyba od kaczki) robur i 35" :)2 :wink:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » śr maja 09, 2007 9:59 pm

reduktor jest wytrzymały, co nie ulega watpliwości.
Aby wszystko działało jak należy trzeba dobrać przełożenia skrzyni i mostów. Skrzynie osobówek z dużymi mocami często mają jedynkę szybką o przełożeniu porównywalnym np. dwójce z jakiegoś busa bądź terenówki. W mostach jest mniejsza możliwość doboru przełożeń, ale skrzynie można znaleźć z ciekawymi przełożeniami i coś dopasować.
Ale przed motaniem trzeba wziąść kartkę długopis i kalkulator, policzyć jaki moment będzie na kołach, a nie kleić wszystko do kupy co wpadnie w łapy :wink:

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » czw maja 10, 2007 7:55 pm

TerenowyBizon pisze:witaj

część łożysk jest praktycznie niedostępna


pozdro
Dostępna, dostępna. Co prawda nie DDR ale japoński zamiennik mi znaleźli no i za jedyne ponad 200zet.
A czy ktoś próbował z reduktorem Gelendy?. Tyle tego teraz jeździ..

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » czw maja 10, 2007 8:39 pm

KAZIK pisze:A czy ktoś próbował z reduktorem Gelendy?. Tyle tego teraz jeździ..


Się nie w tą strone wyjście przodu kręci :)3

Sebastian O.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt cze 03, 2005 8:31 am
Lokalizacja: Centrum

Post autor: Sebastian O. » czw maja 10, 2007 8:46 pm

Bart03 pisze:znam 3 przypadki reduktorów robura u chlopakow z mojego podworka:

1. mosty GR 2,8, silnik M50 + skrzynia BMW 2,5l , koła 35" - i kapa (za szybkie przelozenie) :)3
2. mosty K260 2,8, silnik M30 + skrzynia BMW 3,5l, kola 35" troche lepiej ale tez kapa :)3
3. mosty unimog, silnik M30 + skrzynia BMW 2,8l, kola okolo 39-40" - rewelacja :)2
Witam,

podepne się pod temat :P

mam wranglera z mostami unimoga 404, chciałbym założyć reduktor robura, tylko pytanie jak to zrobić jeżeli główka przedniego mostu jest po lewej stronie, a tylnego po prawej :cry:

obecnie silnik, skrzynia, reduktor to standard Jeep i razem wszystko chodzi idealnie, ale brak PTO :cry:

fotka przedniego mostu
http://picasaweb.google.com/sebastian.m ... 0402319794

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość