połączenie skrzyni mb z reduktorem uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
romko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 3:22 pm
Lokalizacja: Pyskowice

połączenie skrzyni mb z reduktorem uaza

Post autor: romko » śr maja 16, 2007 9:03 pm

wiem że temat był wałkowany ale interesuje mnie sposób połączenia skrzyni mb z reduktorem uaza ale w sposób taki by nie przesuwać na ramie reduktora(długości wałów zostaja niezmienione) Ze wstępnych moich obliczeń wynika że uda się to zrealizować w momencie kiedy chłodnicę wsadzi się w pas przedni, silnik max do przodu a wykonane połączenie skrzyni mb z reduktorem, z wykorzystaniem wałka zdawczego skrzyni redukcyjnej uaza musi być króciutkie. czy ktoś już to przerabiał? jeśli tak to jak to najlepiej "wycentrować" aby cały zestaw był współosiowy (chodzi o drgania przenoszone na auto), interesują mnie fotki, gdzie trzeba przyspawać nowe łapy zamocowania silnika,jak podeprzeć dodatkowo reduktor i skrzynię biegów? no i przy okazji fotki z umiejscowienia przekładni kierowniczej od mb na ramie uaza...bardzo będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc...po prostu nie chcę się uczyć na pacjencie tylko wykorzystać wypróbowane sposoby...pozdrawiam kolegów

Awatar użytkownika
Michał(student)
 
 
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Klimontów
Kontaktowanie:

Post autor: Michał(student) » śr maja 16, 2007 9:11 pm


Awatar użytkownika
stanisław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
Lokalizacja: leg

Post autor: stanisław » czw maja 24, 2007 8:26 pm

silnik mesia ma te wadę że miskę olejową masz nad mostem (db123)
osiowośc kwestia dyskusyjna ??
miałem taki lecz go zastąpiłem fordowskim 2.5 d :)2
wszystko idealnie pasuje :lol:
miska olejowa została odrobinę skrucona i jest ok :)4

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » pt maja 25, 2007 6:22 pm

silnik mesia ma te wadę że miskę olejową masz nad mostem (db123)
osiowośc kwestia dyskusyjna
miałem taki lecz go zastąpiłem fordowskim 2.5 d
wszystko idealnie pasuje
miska olejowa została odrobinę skrucona i jest ok
:o i co z tego w fordzie skracasz a w MB przespawujesz :)2 zresztą jak ktoś wsadza 2.0 czy 2.4 to raczej wiadomo że nie szykuje sprzętu na extrem'y, więc nie będzie potrzebował wielkich wykrzyków a jak tak to wystarczy trochę podliftowac go do góey i problem znika :wink: przerabialiśmy to. . .
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pt maja 25, 2007 7:17 pm

ja mam miske za mostem do przodu ze skrzynią mesia flansza na reduktor itd. było na forum to przerabiane silnik 3,0mb :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz maja 27, 2007 12:27 am

No dziękuje że kolega podesłał mój link w 2 poście.... Ja problemu miski nie rozwiązywałem...nie dlatego że nie chciałem tylko dlatego że uznałem to za duży problem ... no i się doigrałem po pierwszym jeżdżeniu rozwaliłem spust oleju z miski olejowej. Następnie pięknie się wkomponowała gruszka mostu w miseczkę co trzeba było młotkiem wyklepać. Smoka nie uszkodziło. Jak to rozwiązać: mój przepis: podnieść silnik na poduszkach tak żeby było na styk z maską, następnie albo wydłużyć wieszaki resorów oczywiście bez przesady ... albo podłożyć coś między resor a most. wtedy zyskujemy kilka centymetrów ugięcia resora i już most nie puka w miskę.... Ja tutaj takie mądrości wypisuje a oczywiście sam tego nie zrobiłem ...
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz maja 27, 2007 12:34 am

A teraz odpowiedz w temacie: Zastanawiałem się nad tym jak to zrobić długo i w końcu wymyśliliśmy tak. Jako że tylna ścianka skrzyni biegów na gniazdo łożyska i jest to wycentrowane aby wałek wchodził dokładnie w tryb reduktora to obciąłem obudowę skrzyni i przykręciłem do reduktora następnie wystarczyło dorobić obudowę simeringu aby olej z reduktora nie uciekał. Tutaj rola tokarza: wałek sprzęgłowy przeciąć na pół wywiercić otwór w wałku następnie dorobić flanszę do połączenia flanszy od skrzyni mercedesa razem z gumowym sprzęgiełkiem i wałkiem wychodzącym z reduktora. Ostatnim etapem było pospawanie klatki czytaj obudowy która to będzie to wszystko trzymać. Obrazek do dzisiaj jeździ jeszcze się nie rozwaliło. Bicia też nie ma.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn maja 28, 2007 10:00 pm

Obrazek
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość