Gorący Uaz nie pali ??????
Moderator: Student
Gorący Uaz nie pali ??????
Witam wszystkich. Mam problem, jak trochę pośmigam i zgaszę Uaza mam problem z ponownym odpaleniem. Wystarczy, że postoi 30 min. i ostygnie, pali jak ta lala. Wykręcałem świece i iskra jest, ale może za słaba. Jakieś sugestie. Wymiana świec, a może coś ze sprężaniem??
White Uaz 469
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
popieram, ostatnio mia³em ten sam problemRafa³ D pisze:Przelewaj±cy ga¿nik. Mo¿e mieæ za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze p³ywakowej. Wa¿na jest regulacja odpowietrzenia komory p³ywakowej (je¶li masz k 131)

Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zga¶ i szybko ¶ci±gaj filtr powietrza i zaj¿yj do ¶rodka ( ale bez peta w gêbie ) i jak bêdzie sucho to ok, a jak bêdzie paliwko to regulacja ga¼nika. Pomachaj troche przepustnic± i zobacz jak w kolektorze jest.
U mnie tylko nie by³o wziernika i nie wiem ile mam w ¶rodku paliwa

----------------------
Nie jed¼ z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i ¶rubokrêta

Jak bêdziesz chcia³ to robiæ to daj znaæ, ka¿dy kto umie odkrêcaæ ¶rubki to zrobi

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Prawdopodobnie "gotuje" ci się paliwo i wtedy powstają bąbelki powietrza!Sprawdz czy masz przekładkę ebonitową między gażnikiem i kolektorem, oraz (wbrew pozorom całkiem pożyteczne) taka smieszna blaszka-miseczka też pod gażnikiem!
Czasami też temperaturę łapie pompa paliwa (od bloku). Przewody paliwowe poprowadzone blisko silnika też nie pomagają.
Pozdrawiam!
Czasami też temperaturę łapie pompa paliwa (od bloku). Przewody paliwowe poprowadzone blisko silnika też nie pomagają.
Pozdrawiam!
Wygląda to tak, właśnie przejechałem około 20km. Jazda na czarnym bez problemu. Stanąłem pod domem. Dopadłem się do kompa i przeczytałem rady. Pobiegłem do Uaza, ciemno było, ale w okienku komory pływaka widać paliwo. Uaz oczywiście nie odpalił.
Co do przekładki i blaszki jest na miejscu.
Tyle na dzisiaj, sprawdzę to dokładnie w dzień i zdam relację.
Co do przekładki i blaszki jest na miejscu.
Tyle na dzisiaj, sprawdzę to dokładnie w dzień i zdam relację.
White Uaz 469
Skoro na zimnym mu odpala to na ciep³ym powinien tym bardziejpilmar pisze:rozrusznik krêci normalnie?
tulejki i szczotki rozrusznika, to sprawd¼ zanim zrobisz remont silnika..

------------------------
A podk³adka pod ga¼nik to chyba bez przesady, bo ja nie mam ani podk³adki ani blaszki nic siê nie dzieje.
---------------
Sprawd¼ czy kapie Ci ga¼nik , potem zawory


UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Tylko powiedz co to znaczy, że będzie sucho. Zaglądałem do gaźnika i nie jest idealnie sucho, tak samo wygląda gdy jest zimny. Pluskać nic nie pluskaKleryK pisze:popieram, ostatnio miałem ten sam problemRafał D pisze:Przelewający gażnik. Może mieć za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze pływakowej. Ważna jest regulacja odpowietrzenia komory pływakowej (jeśli masz k 131)![]()
Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zgaś i szybko ściągaj filtr powietrza i zajżyj do środka ( ale bez peta w gębie ) i jak będzie sucho to ok, a jak będzie paliwko to regulacja gaźnika. Pomachaj troche przepustnicą i zobacz jak w kolektorze jest.
U mnie tylko nie było wziernika i nie wiem ile mam w środku paliwa
----------------------
Nie jedź z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i śrubokręta
Jak będziesz chciał to robić to daj znać, każdy kto umie odkręcać śrubki to zrobi

Jeśli chodzi o poziom paliwa we wzierniku, faktycznie kiedyś było tak, że po długiej jeździe paliwo z oczka zniknęło.
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 2:35 pm przez gemini, łącznie zmieniany 1 raz.
White Uaz 469
Suchy czyli nie ma np. 2cm warstwy benzyny na przepustnicygemini pisze:Tylko powiedz co to znaczy, ¿e bêdzie sucho. Zagl±da³em do ga¼nika i nie jest idealnie sucho, tak samo wygl±da gdy jest zimny. Pluskaæ nic nie pluskaKleryK pisze:popieram, ostatnio mia³em ten sam problemRafa³ D pisze:Przelewaj±cy ga¿nik. Mo¿e mieæ za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze p³ywakowej. Wa¿na jest regulacja odpowietrzenia komory p³ywakowej (je¶li masz k 131)![]()
Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zga¶ i szybko ¶ci±gaj filtr powietrza i zaj¿yj do ¶rodka ( ale bez peta w gêbie ) i jak bêdzie sucho to ok, a jak bêdzie paliwko to regulacja ga¼nika. Pomachaj troche przepustnic± i zobacz jak w kolektorze jest.
U mnie tylko nie by³o wziernika i nie wiem ile mam w ¶rodku paliwa
----------------------
Nie jed¼ z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i ¶rubokrêta
Jak bêdziesz chcia³ to robiæ to daj znaæ, ka¿dy kto umie odkrêcaæ ¶rubki to zrobi![]()
Je¶li chodzi o poziom paliwa we wzierniku, faktycznie kiedy¶ by³o tak, ¿e po d³ugiej je¼dzie paliwo z oczka zniknê³o.


UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

U mnie jest czasami podobnie, jak sie nagzeje nie chce palic, ale jak mu depne gaz to pali bez problemu.
A co do tego czy mi cieknie to sprawdze twoim sposobem bo tez mam K131 i nie widac poziomu paliwa.
KleryK Jak się reguluje zawory (Jestem początkujący mechanior
)?? bo chyba troszeczkę u mnie zaczynają klekotac ?
A co do tego czy mi cieknie to sprawdze twoim sposobem bo tez mam K131 i nie widac poziomu paliwa.
KleryK Jak się reguluje zawory (Jestem początkujący mechanior

UAZ '78
:)2



Znalazłem jedną niesprawność, która może miała wpływ na te problemy z zapaleniem, ale nie sprawdziłem tego czy naprawa pomogła. Któregoś pięknego dnia po wojażach w terenie odłączając masę zauważyłem, że wyłącznik jest o wiele cieplejszy od reszty blachy komory silnika. Był wręcz gorący. Zmierzyłem omomierzem i faktycznie miał około 12 Ohm rezystancji, przy kręceniu rozrusznikiem to będzie niezły spadek napięcia. Rozebrałem, wyczyściłem styki i mocowanie, poprawiłem kable. Rezystancja spadła praktycznie do zera. Zauważyłem znaczącą poprawę przy paleniu na zimnym. Na ciepłym sprawdzę i dam znać.
Jeszcze jedno, jak paliwo zniknie przy gorącym silniku z oczka gaźnika to pompować ręcznie i palić, czy jak
Jeszcze jedno, jak paliwo zniknie przy gorącym silniku z oczka gaźnika to pompować ręcznie i palić, czy jak

White Uaz 469
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości