Gorący Uaz nie pali ??????

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Gorący Uaz nie pali ??????

Post autor: gemini » wt maja 29, 2007 9:17 am

Witam wszystkich. Mam problem, jak trochę pośmigam i zgaszę Uaza mam problem z ponownym odpaleniem. Wystarczy, że postoi 30 min. i ostygnie, pali jak ta lala. Wykręcałem świece i iskra jest, ale może za słaba. Jakieś sugestie. Wymiana świec, a może coś ze sprężaniem??
White Uaz 469

Awatar użytkownika
Michał(student)
 
 
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Klimontów
Kontaktowanie:

Post autor: Michał(student) » wt maja 29, 2007 10:14 am

zawory

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » wt maja 29, 2007 10:34 am

Świece wykluczone, znalazłem komplecik, wkręciłem i jest to samo......zawory...., czyli najlepiej na warsztat i sprawdzić sprężanie, a potem regulacja ewentualnie wymiana??
White Uaz 469

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt maja 29, 2007 3:51 pm

Przelewający gażnik. Może mieć za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze pływakowej. Ważna jest regulacja odpowietrzenia komory pływakowej (jeśli masz k 131)

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » wt maja 29, 2007 7:19 pm

Podpisuje sie pod gaznikiem i zawory moga byc do regulacji.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt maja 29, 2007 8:16 pm

Rafa³ D pisze:Przelewaj±cy ga¿nik. Mo¿e mieæ za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze p³ywakowej. Wa¿na jest regulacja odpowietrzenia komory p³ywakowej (je¶li masz k 131)
popieram, ostatnio mia³em ten sam problem :)

Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zga¶ i szybko ¶ci±gaj filtr powietrza i zaj¿yj do ¶rodka ( ale bez peta w gêbie ) i jak bêdzie sucho to ok, a jak bêdzie paliwko to regulacja ga¼nika. Pomachaj troche przepustnic± i zobacz jak w kolektorze jest.

U mnie tylko nie by³o wziernika i nie wiem ile mam w ¶rodku paliwa :)

----------------------

Nie jed¼ z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i ¶rubokrêta :)

Jak bêdziesz chcia³ to robiæ to daj znaæ, ka¿dy kto umie odkrêcaæ ¶rubki to zrobi :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » wt maja 29, 2007 8:35 pm

u mnie taki objaw dawały zawory, jak sie silnik zagrzał to się nie domykały bo luz był za mały, a po regulacji jak ręką odjął

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor K » wt maja 29, 2007 9:22 pm

Prawdopodobnie "gotuje" ci się paliwo i wtedy powstają bąbelki powietrza!Sprawdz czy masz przekładkę ebonitową między gażnikiem i kolektorem, oraz (wbrew pozorom całkiem pożyteczne) taka smieszna blaszka-miseczka też pod gażnikiem!
Czasami też temperaturę łapie pompa paliwa (od bloku). Przewody paliwowe poprowadzone blisko silnika też nie pomagają.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » wt maja 29, 2007 9:43 pm

Wygląda to tak, właśnie przejechałem około 20km. Jazda na czarnym bez problemu. Stanąłem pod domem. Dopadłem się do kompa i przeczytałem rady. Pobiegłem do Uaza, ciemno było, ale w okienku komory pływaka widać paliwo. Uaz oczywiście nie odpalił.
Co do przekładki i blaszki jest na miejscu.
Tyle na dzisiaj, sprawdzę to dokładnie w dzień i zdam relację.
White Uaz 469

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt maja 29, 2007 9:47 pm

rozrusznik kręci normalnie?
tulejki i szczotki rozrusznika, to sprawdź zanim zrobisz remont silnika..

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr maja 30, 2007 12:57 am

pilmar pisze:rozrusznik krêci normalnie?
tulejki i szczotki rozrusznika, to sprawd¼ zanim zrobisz remont silnika..
Skoro na zimnym mu odpala to na ciep³ym powinien tym bardziej ;)

------------------------

A podk³adka pod ga¼nik to chyba bez przesady, bo ja nie mam ani podk³adki ani blaszki nic siê nie dzieje.

---------------

Sprawd¼ czy kapie Ci ga¼nik , potem zawory :) potem bedziemy my¶leæ dalej :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » śr maja 30, 2007 7:05 pm

KleryK pisze:
Skoro na zimnym mu odpala to na ciepłym powinien tym bardziej ;)
:wink: :wink: no nie do końca masz rację.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw maja 31, 2007 9:46 am

pilmar pisze:
KleryK pisze:
Skoro na zimnym mu odpala to na ciep³ym powinien tym bardziej ;)
:wink: :wink: no nie do koñca masz racjê.
Mówimy o rozruszniku a nie o zaworach, wiêc nie rozumiem mimo wszystko
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob cze 02, 2007 9:22 pm

a sprawdż czy na popych odpali (jeżeli bez problemów pali na popych a z kluczyka nie to wiem co jest ) daj znać to opiszę

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » ndz cze 03, 2007 2:30 pm

KleryK pisze:
Rafał D pisze:Przelewający gażnik. Może mieć za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze pływakowej. Ważna jest regulacja odpowietrzenia komory pływakowej (jeśli masz k 131)
popieram, ostatnio miałem ten sam problem :)

Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zgaś i szybko ściągaj filtr powietrza i zajżyj do środka ( ale bez peta w gębie ) i jak będzie sucho to ok, a jak będzie paliwko to regulacja gaźnika. Pomachaj troche przepustnicą i zobacz jak w kolektorze jest.

U mnie tylko nie było wziernika i nie wiem ile mam w środku paliwa :)

----------------------

Nie jedź z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i śrubokręta :)

Jak będziesz chciał to robić to daj znać, każdy kto umie odkręcać śrubki to zrobi :)
Tylko powiedz co to znaczy, że będzie sucho. Zaglądałem do gaźnika i nie jest idealnie sucho, tak samo wygląda gdy jest zimny. Pluskać nic nie pluska :wink:

Jeśli chodzi o poziom paliwa we wzierniku, faktycznie kiedyś było tak, że po długiej jeździe paliwo z oczka zniknęło.
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 2:35 pm przez gemini, łącznie zmieniany 1 raz.
White Uaz 469

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » ndz cze 03, 2007 2:32 pm

borman pisze:a sprawdż czy na popych odpali (jeżeli bez problemów pali na popych a z kluczyka nie to wiem co jest ) daj znać to opiszę

Sprawdzę, bo nie wiem, ale podziel się informacją, może innym się przyda. :)2
White Uaz 469

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz cze 03, 2007 2:58 pm

gemini pisze:
KleryK pisze:
Rafa³ D pisze:Przelewaj±cy ga¿nik. Mo¿e mieæ za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze p³ywakowej. Wa¿na jest regulacja odpowietrzenia komory p³ywakowej (je¶li masz k 131)
popieram, ostatnio mia³em ten sam problem :)

Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zga¶ i szybko ¶ci±gaj filtr powietrza i zaj¿yj do ¶rodka ( ale bez peta w gêbie ) i jak bêdzie sucho to ok, a jak bêdzie paliwko to regulacja ga¼nika. Pomachaj troche przepustnic± i zobacz jak w kolektorze jest.

U mnie tylko nie by³o wziernika i nie wiem ile mam w ¶rodku paliwa :)

----------------------

Nie jed¼ z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i ¶rubokrêta :)

Jak bêdziesz chcia³ to robiæ to daj znaæ, ka¿dy kto umie odkrêcaæ ¶rubki to zrobi :)
Tylko powiedz co to znaczy, ¿e bêdzie sucho. Zagl±da³em do ga¼nika i nie jest idealnie sucho, tak samo wygl±da gdy jest zimny. Pluskaæ nic nie pluska :wink:

Je¶li chodzi o poziom paliwa we wzierniku, faktycznie kiedy¶ by³o tak, ¿e po d³ugiej je¼dzie paliwo z oczka zniknê³o.
Suchy czyli nie ma np. 2cm warstwy benzyny na przepustnicy :), z ga¼nika nie kapie itd :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » ndz cze 03, 2007 5:28 pm

Eeee nieee jak tak to ja mam pustynie :wink:
White Uaz 469

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » pn cze 04, 2007 7:30 am

Niby iskra jest ale ja bym przy zapłonie szukał... Miałem tak kiedyś że za mała przerwa na przerywaczu była i jak się nagrzał silnik (i przerywacz) przerwa znikała i nie mógł zapalić.
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » ndz cze 10, 2007 12:36 pm

U mnie jest czasami podobnie, jak sie nagzeje nie chce palic, ale jak mu depne gaz to pali bez problemu.
A co do tego czy mi cieknie to sprawdze twoim sposobem bo tez mam K131 i nie widac poziomu paliwa.
KleryK Jak się reguluje zawory (Jestem początkujący mechanior :D )?? bo chyba troszeczkę u mnie zaczynają klekotac ?
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » ndz cze 10, 2007 1:09 pm

borman pisze:a sprawdż czy na popych odpali (jeżeli bez problemów pali na popych a z kluczyka nie to wiem co jest ) daj znać to opiszę
Faktycznie na pych odpalił, bez problemu.
White Uaz 469

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » ndz cze 10, 2007 1:10 pm

Znalazłem jedną niesprawność, która może miała wpływ na te problemy z zapaleniem, ale nie sprawdziłem tego czy naprawa pomogła. Któregoś pięknego dnia po wojażach w terenie odłączając masę zauważyłem, że wyłącznik jest o wiele cieplejszy od reszty blachy komory silnika. Był wręcz gorący. Zmierzyłem omomierzem i faktycznie miał około 12 Ohm rezystancji, przy kręceniu rozrusznikiem to będzie niezły spadek napięcia. Rozebrałem, wyczyściłem styki i mocowanie, poprawiłem kable. Rezystancja spadła praktycznie do zera. Zauważyłem znaczącą poprawę przy paleniu na zimnym. Na ciepłym sprawdzę i dam znać.

Jeszcze jedno, jak paliwo zniknie przy gorącym silniku z oczka gaźnika to pompować ręcznie i palić, czy jak ??
White Uaz 469

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz cze 10, 2007 1:19 pm

KleryK pisze:
pilmar pisze:
KleryK pisze:
Skoro na zimnym mu odpala to na ciepłym powinien tym bardziej ;)
:wink: :wink: no nie do końca masz rację.
Mówimy o rozruszniku a nie o zaworach, więc nie rozumiem mimo wszystko
tez tak mialem jak mi rozrusznik padal, cieply gorzej odpalal niz zimny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości