Strona 1 z 1
Gorący Uaz nie pali ??????
: wt maja 29, 2007 9:17 am
autor: gemini
Witam wszystkich. Mam problem, jak trochę pośmigam i zgaszę Uaza mam problem z ponownym odpaleniem. Wystarczy, że postoi 30 min. i ostygnie, pali jak ta lala. Wykręcałem świece i iskra jest, ale może za słaba. Jakieś sugestie. Wymiana świec, a może coś ze sprężaniem??
: wt maja 29, 2007 10:14 am
autor: Michał(student)
zawory
: wt maja 29, 2007 10:34 am
autor: gemini
Świece wykluczone, znalazłem komplecik, wkręciłem i jest to samo......zawory...., czyli najlepiej na warsztat i sprawdzić sprężanie, a potem regulacja ewentualnie wymiana??
: wt maja 29, 2007 3:51 pm
autor: Rafał D
Przelewający gażnik. Może mieć za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze pływakowej. Ważna jest regulacja odpowietrzenia komory pływakowej (jeśli masz k 131)
: wt maja 29, 2007 7:19 pm
autor: Gazon
Podpisuje sie pod gaznikiem i zawory moga byc do regulacji.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
: wt maja 29, 2007 8:16 pm
autor: KleryK
Rafa³ D pisze:Przelewaj±cy ga¿nik. Mo¿e mieæ za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze p³ywakowej. Wa¿na jest regulacja odpowietrzenia komory p³ywakowej (je¶li masz k 131)
popieram, ostatnio mia³em ten sam problem
Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zga¶ i szybko ¶ci±gaj filtr powietrza i zaj¿yj do ¶rodka ( ale bez peta w gêbie ) i jak bêdzie sucho to ok, a jak bêdzie paliwko to regulacja ga¼nika. Pomachaj troche przepustnic± i zobacz jak w kolektorze jest.
U mnie tylko nie by³o wziernika i nie wiem ile mam w ¶rodku paliwa
----------------------
Nie jed¼ z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i ¶rubokrêta
Jak bêdziesz chcia³ to robiæ to daj znaæ, ka¿dy kto umie odkrêcaæ ¶rubki to zrobi

: wt maja 29, 2007 8:35 pm
autor: krolik
u mnie taki objaw dawały zawory, jak sie silnik zagrzał to się nie domykały bo luz był za mały, a po regulacji jak ręką odjął
: wt maja 29, 2007 9:22 pm
autor: Igor K
Prawdopodobnie "gotuje" ci się paliwo i wtedy powstają bąbelki powietrza!Sprawdz czy masz przekładkę ebonitową między gażnikiem i kolektorem, oraz (wbrew pozorom całkiem pożyteczne) taka smieszna blaszka-miseczka też pod gażnikiem!
Czasami też temperaturę łapie pompa paliwa (od bloku). Przewody paliwowe poprowadzone blisko silnika też nie pomagają.
Pozdrawiam!
: wt maja 29, 2007 9:43 pm
autor: gemini
Wygląda to tak, właśnie przejechałem około 20km. Jazda na czarnym bez problemu. Stanąłem pod domem. Dopadłem się do kompa i przeczytałem rady. Pobiegłem do Uaza, ciemno było, ale w okienku komory pływaka widać paliwo. Uaz oczywiście nie odpalił.
Co do przekładki i blaszki jest na miejscu.
Tyle na dzisiaj, sprawdzę to dokładnie w dzień i zdam relację.
: wt maja 29, 2007 9:47 pm
autor: pilmar
rozrusznik kręci normalnie?
tulejki i szczotki rozrusznika, to sprawdź zanim zrobisz remont silnika..
: śr maja 30, 2007 12:57 am
autor: KleryK
pilmar pisze:rozrusznik krêci normalnie?
tulejki i szczotki rozrusznika, to sprawd¼ zanim zrobisz remont silnika..
Skoro na zimnym mu odpala to na ciep³ym powinien tym bardziej
------------------------
A podk³adka pod ga¼nik to chyba bez przesady, bo ja nie mam ani podk³adki ani blaszki nic siê nie dzieje.
---------------
Sprawd¼ czy kapie Ci ga¼nik , potem zawory

potem bedziemy my¶leæ dalej

: śr maja 30, 2007 7:05 pm
autor: pilmar
KleryK pisze:
Skoro na zimnym mu odpala to na ciepłym powinien tym bardziej

no nie do końca masz rację.
: czw maja 31, 2007 9:46 am
autor: KleryK
pilmar pisze:KleryK pisze:
Skoro na zimnym mu odpala to na ciep³ym powinien tym bardziej

no nie do koñca masz racjê.
Mówimy o rozruszniku a nie o zaworach, wiêc nie rozumiem mimo wszystko
: sob cze 02, 2007 9:22 pm
autor: borman
a sprawdż czy na popych odpali (jeżeli bez problemów pali na popych a z kluczyka nie to wiem co jest ) daj znać to opiszę
: ndz cze 03, 2007 2:30 pm
autor: gemini
KleryK pisze:Rafał D pisze:Przelewający gażnik. Może mieć za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze pływakowej. Ważna jest regulacja odpowietrzenia komory pływakowej (jeśli masz k 131)
popieram, ostatnio miałem ten sam problem
Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zgaś i szybko ściągaj filtr powietrza i zajżyj do środka ( ale bez peta w gębie ) i jak będzie sucho to ok, a jak będzie paliwko to regulacja gaźnika. Pomachaj troche przepustnicą i zobacz jak w kolektorze jest.
U mnie tylko nie było wziernika i nie wiem ile mam w środku paliwa
----------------------
Nie jedź z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i śrubokręta
Jak będziesz chciał to robić to daj znać, każdy kto umie odkręcać śrubki to zrobi

Tylko powiedz co to znaczy, że będzie sucho. Zaglądałem do gaźnika i nie jest idealnie sucho, tak samo wygląda gdy jest zimny. Pluskać nic nie pluska
Jeśli chodzi o poziom paliwa we wzierniku, faktycznie kiedyś było tak, że po długiej jeździe paliwo z oczka zniknęło.
: ndz cze 03, 2007 2:32 pm
autor: gemini
borman pisze:a sprawdż czy na popych odpali (jeżeli bez problemów pali na popych a z kluczyka nie to wiem co jest ) daj znać to opiszę
Sprawdzę, bo nie wiem, ale podziel się informacją, może innym się przyda.

: ndz cze 03, 2007 2:58 pm
autor: KleryK
gemini pisze:KleryK pisze:Rafa³ D pisze:Przelewaj±cy ga¿nik. Mo¿e mieæ za bogato. Sprawdz, czy po zgaszeniu nie ubywa paliwa w komorze p³ywakowej. Wa¿na jest regulacja odpowietrzenia komory p³ywakowej (je¶li masz k 131)
popieram, ostatnio mia³em ten sam problem
Sprawdz to tak, odpal niech pochodzi, potem zga¶ i szybko ¶ci±gaj filtr powietrza i zaj¿yj do ¶rodka ( ale bez peta w gêbie ) i jak bêdzie sucho to ok, a jak bêdzie paliwko to regulacja ga¼nika. Pomachaj troche przepustnic± i zobacz jak w kolektorze jest.
U mnie tylko nie by³o wziernika i nie wiem ile mam w ¶rodku paliwa
----------------------
Nie jed¼ z tym do warsztatu. Do regulacji zaworów potrzebujesz :
korby , szczelinomierzy ( taniutkie ) oraz klucza 10 i ¶rubokrêta
Jak bêdziesz chcia³ to robiæ to daj znaæ, ka¿dy kto umie odkrêcaæ ¶rubki to zrobi

Tylko powiedz co to znaczy, ¿e bêdzie sucho. Zagl±da³em do ga¼nika i nie jest idealnie sucho, tak samo wygl±da gdy jest zimny. Pluskaæ nic nie pluska
Je¶li chodzi o poziom paliwa we wzierniku, faktycznie kiedy¶ by³o tak, ¿e po d³ugiej je¼dzie paliwo z oczka zniknê³o.
Suchy czyli nie ma np. 2cm warstwy benzyny na przepustnicy

, z ga¼nika nie kapie itd

: ndz cze 03, 2007 5:28 pm
autor: gemini
Eeee nieee jak tak to ja mam pustynie

: pn cze 04, 2007 7:30 am
autor: Żuczek
Niby iskra jest ale ja bym przy zapłonie szukał... Miałem tak kiedyś że za mała przerwa na przerywaczu była i jak się nagrzał silnik (i przerywacz) przerwa znikała i nie mógł zapalić.
: ndz cze 10, 2007 12:36 pm
autor: has01
U mnie jest czasami podobnie, jak sie nagzeje nie chce palic, ale jak mu depne gaz to pali bez problemu.
A co do tego czy mi cieknie to sprawdze twoim sposobem bo tez mam K131 i nie widac poziomu paliwa.
KleryK Jak się reguluje zawory (Jestem początkujący mechanior

)?? bo chyba troszeczkę u mnie zaczynają klekotac ?
: ndz cze 10, 2007 1:09 pm
autor: gemini
borman pisze:a sprawdż czy na popych odpali (jeżeli bez problemów pali na popych a z kluczyka nie to wiem co jest ) daj znać to opiszę
Faktycznie na pych odpalił, bez problemu.
: ndz cze 10, 2007 1:10 pm
autor: gemini
Znalazłem jedną niesprawność, która może miała wpływ na te problemy z zapaleniem, ale nie sprawdziłem tego czy naprawa pomogła. Któregoś pięknego dnia po wojażach w terenie odłączając masę zauważyłem, że wyłącznik jest o wiele cieplejszy od reszty blachy komory silnika. Był wręcz gorący. Zmierzyłem omomierzem i faktycznie miał około 12 Ohm rezystancji, przy kręceniu rozrusznikiem to będzie niezły spadek napięcia. Rozebrałem, wyczyściłem styki i mocowanie, poprawiłem kable. Rezystancja spadła praktycznie do zera. Zauważyłem znaczącą poprawę przy paleniu na zimnym. Na ciepłym sprawdzę i dam znać.
Jeszcze jedno, jak paliwo zniknie przy gorącym silniku z oczka gaźnika to pompować ręcznie i palić, czy jak

: ndz cze 10, 2007 1:19 pm
autor: chiquito83
KleryK pisze:pilmar pisze:KleryK pisze:
Skoro na zimnym mu odpala to na ciepłym powinien tym bardziej

no nie do końca masz rację.
Mówimy o rozruszniku a nie o zaworach, więc nie rozumiem mimo wszystko
tez tak mialem jak mi rozrusznik padal, cieply gorzej odpalal niz zimny