Aprat zapłonowy i pompa oleju jak złorzyć.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Aprat zapłonowy i pompa oleju jak złorzyć.

Post autor: darek4x4 » sob lip 07, 2007 1:38 am

Po wyciągnięciu aparatu zapłonowego nie moge go dobrze włorzyć do silnika.
Nie mogę trafić w pompę oleju tym patyczkiem napędzajacym pomope olejową.
Jest jakiś patent aby to złorzyć , i obie rzeczy działały.
( no dobra na razie ani razu nie udało mi się trafić w pompę oleju )
chociąż bez tego też zapala ale obawiam się o żywotność silnika :D
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Aprat zapłonowy i pompa oleju jak złorzyć.

Post autor: Majkello » sob lip 07, 2007 7:04 am

darek4x4 pisze:Jest jakiś patent aby to złoŻyć , i obie rzeczy działały.
( no dobra na razie ani razu nie udało mi się trafić w pompę oleju )
chociąż bez tego też zapala ale obawiam się o żywotność silnika :D
Jest to rozrysowane w instrukcji http://www.atone.waw.pl/instrukcja/
Polecam zdjąć pokrywę klawiatury, i ustalić kiedy jest praca na 1 garku.
Wtedy są oba zawory 1 cyl. zamknięte, co objawia sie luzem na obu krzywkach, a chwilę wcześniej mijają sie krzywki na 4 garku.
Sugerując się tylko oznaczeniem na kole pasowym można odwrotnie wsadzić ten aparat. Mi się tak udało, i w co nie chcą uwierzyć mechanicy samochód odpalił. Na 24V pod rozrusznikiem, ale odpalił. Tylko obroty miał cuś wysokie i nie dały się obniżyć.
Ze swojej praktyki polecam jeszcze wsadzić jakiś kawałek zwiniętego papierka w miejsce mocowania płetwy napędu pompy maślanej. Zwykle ta płetwa ma spore luzy i rzeczywiście ciężko jest nią trafić w wycięcie pompy. Można też spróbować wykasować luzy młotkiem.
A po wstępnym zamocowaniu aparatu i przyłapaniu na 1 śrubę, odkręcam czujnik oleju i obracam korbą patrząc czy z dziury po czujniku leci olej.
Bo jak zauważyłeś odpalanie bez oleju zdziebko skraca żywotność panewek.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob lip 07, 2007 8:40 am

Najpewniej to bedzie jak zrzucisz miske olejową
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » sob lip 07, 2007 10:30 am

Dzięki Panowie spróbuje papierek może ustawie to równolegle do osi motoru itp itd jak po kilku próbach nic nie da zrzucam miske.
Troszke szkoda mi roboty bo sprzęt idzie do żyda a dla siebie pewnie wymienił bym panewki tak dla polepszenia ciśnienia oleju i może ten sznur (ale niewiem czy to się da bez wyciągania skrzyni)
Z tym czujnikiem oleju to dobra rada :)2 sam też do tego doszedłem po kilu próbach na motorze.

Jak żle złorzyłem aparat to silnik zatzrymywał rozrusznik
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » sob lip 07, 2007 10:25 pm

darek4x4 pisze:Dzięki Panowie spróbuje papierek może ustawie to równolegle do osi motoru itp itd jak po kilku próbach nic nie da zrzucam miske.
Żesz kurde, mówiłem, ze masz napisane w instrukcji:
Wycięcie w napędzie pompy ustawiasz pod kątem 30-35st. do osi podłużnej motoru, a płetwę w aparacie pod katem 45 st do powyższej osi.
Zębatka aparata wchodzi w skośne zęby wała rozrządu, obraca sie z 10 stopni i wchodzi w napęd pompy maślanej.
Jak chcesz jaśniej to nadal jest to napisane w instrukcji.
wymienił bym panewki tak dla polepszenia ciśnienia oleju i może ten sznur (ale niewiem czy to się da bez wyciągania skrzyni)
Urwać dolne pół to spoko, ale cały wymienić to będzie ciężkawo :)21
Z tym czujnikiem oleju to dobra rada :)2 sam też do tego doszedłem po kilu próbach na motorze. Jak żle złorzyłem aparat to silnik zatzrymywał rozrusznik :)21
AŁA! (mówie to w imieniu twoich panewek)
Polecam się nauczyć wymiany aparata bez zdejmowania miski, bo ubaw po pachy i fajna gra zręcznościowa :)21
Upchaj jakiś niegroźny dla silnika śmietek w ten przegub gdzie sie majta płetwa, może być tekturka, kawalątek drzazgi z miękkiego drewna,albo owinięcie nitką nitu.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » pn lip 09, 2007 3:32 pm

pzreczytał instrukcje i tak będiziemy majdać ale dopiero w środe bo zajęcia inne sie wysypały.
Tam na rysunku jest też pierścień prowadzący jest możliwe że już go tam niema z tą te trudności. :-?

A panewek to mi naprawde szkoda i o to mnie najbardziej szlak trafia nielubie takiej kaszany. :evil: :evil:
ja to mam szczęście

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość