Do znawców skrzyń biegów
Moderator: Student
Do znawców skrzyń biegów
Muszę jak najszybciej kupić osłonę uszczelniającą wałek sprzęgłowy. Bardzo ciężko jest mi takową namierzyć. I w związku z tym mam pytanie- czy przypasuje Żukowska? (skrzynia jest z UAZa 469 )
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 7:48 am przez radecki, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
- Lokalizacja: warszawa-ciechanów
hejka,
o co Ty dokładnie pytasz?
Akurat grzebię przy tym elemencie skrzyni i mnie to zaciekawiło:)
Czy to coś jest na tym rysunku?
http://www.uaz.auto.pl/dokumentacja/UAZ ... 512039.gif
PiotreK
o co Ty dokładnie pytasz?
Akurat grzebię przy tym elemencie skrzyni i mnie to zaciekawiło:)
Czy to coś jest na tym rysunku?
http://www.uaz.auto.pl/dokumentacja/UAZ ... 512039.gif
PiotreK
Idąc dalej w temacie mam pytanie. Blokuje się czwarty bieg, po zdjęciu pokrywy bocznej widać jak jeden kamień wysunął się ze swojego miejsca i przesuwka nie może pokonać tego oporu co powoduje blokadę 4 biegu. Trzeci bieg za to wyskakuje. Panowie w czym przyczyna? Widełki? Jakiś dystans "wyciapany" czy inna cholera? Kupiłem tą skrzynię z wadą (chłopaki z elektrowni mówili, że auto jeździło do końca) i jest teraz taki ból. Pokrywa z wodzikami jest ze starej "krzynki", widełki lekko podtarte ale jak na Uaza to nie wyglądały tragicznie.Z poprzedniej wyleciał mi synchronizator 4 biegu razem z olejem więc musiałem przed Wałczem wymienić.
Są jakieś pomysły na tą bolączkę?

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Tuleja pod piastę łożyska oporowego pasuje od Żuka.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Może też być zbyt duży luz osiowy na wałku głównym spowodowanym "wytarciem" się powierzchni bocznych zębatek...Piter69A pisze:Tuleja pod piastę łożyska oporowego pasuje od Żuka.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
Tak było u mnie nic nie dawała wymiana łożysk, przesówek, kamieni przesówki dopiero wymiana wszystkich zębatek znadujących się na głównym wałku rozwiązała problem. Od ponad 1,5 roku spokój ze skrzynią...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
halo. jesli czworka wchodzi za gleboko a trojka nie do konca to wnioski sa chyba oczywiste.. wodzik za bardzo w kierunku czworki, ktorej zaraz padnie synchronizator bo pracuje w polozeniu (niby) luz.. przesunac wodzik w kierunku trojki(moze jest zgiety?) takie zeczy sie zdarzaja przy zakladaniu dekla z wodzikami do innej skrzyni- roznice wykonania i dystansowania. jesli padl juz ten synchronizator czworki to pasuje trojki z zuka TRZYBIEGOWEGO. a na trojke- dwojki zuka tez trzybiegowegobenes pisze:Może też być zbyt duży luz osiowy na wałku głównym spowodowanym "wytarciem" się powierzchni bocznych zębatek...Piter69A pisze:Tuleja pod piastę łożyska oporowego pasuje od Żuka.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
Tak było u mnie nic nie dawała wymiana łożysk, przesówek, kamieni przesówki dopiero wymiana wszystkich zębatek znadujących się na głównym wałku rozwiązała problem. Od ponad 1,5 roku spokój ze skrzynią...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Dobra rada : podjedz na korepetycje do jakiegoś znajomka z tematu budowa i eksploatacja skrzyni biegów , albo kilka razy bedziesz musiał ją rozkrecać. Kup też przesówkę 3 i 4 biegu oraz kamienie ze sprężynkami w komplecie 2 nowe synchronizatory tylko nie podróby i sprawdz wałek sprzęgłowy jak bardzo ma stożek zjechany.A w ogóle to sprawdz ogólny luz wałka głównego skrzyni biegów na którym wszystko chodzi i nie zapomnij wymienić odrzutnka oleju który biegazaraz przy ściance przy podwójnym łożysku bo zapewne też jest zjechany co też daje minimalny luz który wliczając zapewne wytarte 2 stożki na synchronizatory daje trochę do myslenia. Od wadliwie działającego dekla z wodzikami będzie zależało po części ci bieg ci wyskoczy , czy nie - szczególnie 3 i 4 bieg. nie wspomnę o choinkach bo to za długi temat...powodzenia
Noi przyszła ta chwila, że skrzynia się sypie...A do tego zalana jest po czubek wodą, a z dołu nie idzie odkręcić korka. Samą skrzynię będę próbował zrobić z kolegą, który ma jako takie pojęcie o rzeczy. O ściąganiu/zakładaniu przeczytałem na forum wszystko, m.in, że przy uszczelnianiu wału korbowego trzeba patrzeć na znaczniki itp. Czy tak samo trzeba uważać na coś przy rozkładaniu/składaniu skrzyni?? Czy mógłby ktoś jaśniej to opisać??
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
Tu dużo znajdziesz, tylko sobie sciągnij. Zaczyna się chyba od str. 158 ale lepiej sprawdź. http://www.atone.waw.pl/instrukcja/
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Ja jak miałem korkową (teraz mam gumową) "namaczałem" tylko w silikonieradecki pisze:Dzięki. A uszczelkę z korka pod miskę olejową namoczyć wczesniej w czymś? Jeśli tak to ile przed załozeniem?

http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Po raz kolejny pytanie w sprawie skrzyni- jest już złożona- niby wszystko ok, założona pokrywa boczna, próba zmiany biegów wyszła pomyślnie, po ściągnięciu blaszki przy dźwigni zmiany biegów w celu nasilikonowania i założeniu ponownie- kicha, jest luz, słychać dźwięk jakby jakiś bieg wskoczył i dalej luz- nie idzie wbić biegu.
Poczytałem o kamieniach i nie kumam co to jest bo z natury ciężko przyswajam takie rzeczy
. Może to być wina tych magicznych kamieni, czy poprostu coś się osunęło i trza boczek skrzyni ściągać i mysleć dalej o co chodzi??
Poczytałem o kamieniach i nie kumam co to jest bo z natury ciężko przyswajam takie rzeczy

UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość