Strona 1 z 1

Do znawców skrzyń biegów

: pn lip 16, 2007 1:38 pm
autor: radecki
Muszę jak najszybciej kupić osłonę uszczelniającą wałek sprzęgłowy. Bardzo ciężko jest mi takową namierzyć. I w związku z tym mam pytanie- czy przypasuje Żukowska? (skrzynia jest z UAZa 469 )

: pn lip 16, 2007 7:41 pm
autor: klucz13
Nie obrażaj ludzi :)23 tu się znają wszyscy na wszystkim i nikt nie ma tak wąskiej specjalizacji bo to nie etyczne i nie moralne :)20
:)21
mus od uaza

: pn lip 16, 2007 8:07 pm
autor: pioterok
hejka,
o co Ty dokładnie pytasz?
Akurat grzebię przy tym elemencie skrzyni i mnie to zaciekawiło:)
Czy to coś jest na tym rysunku?
http://www.uaz.auto.pl/dokumentacja/UAZ ... 512039.gif

PiotreK

: pn lip 16, 2007 8:43 pm
autor: vandall1
Pewnie o tą tuleje chodzi,po której jezdzi łozysko wyciskowe.Oryginał.

: pn lip 16, 2007 10:19 pm
autor: Balu-Balu
Idąc dalej w temacie mam pytanie. Blokuje się czwarty bieg, po zdjęciu pokrywy bocznej widać jak jeden kamień wysunął się ze swojego miejsca i przesuwka nie może pokonać tego oporu co powoduje blokadę 4 biegu. Trzeci bieg za to wyskakuje. Panowie w czym przyczyna? Widełki? Jakiś dystans "wyciapany" czy inna cholera? Kupiłem tą skrzynię z wadą (chłopaki z elektrowni mówili, że auto jeździło do końca) i jest teraz taki ból. Pokrywa z wodzikami jest ze starej "krzynki", widełki lekko podtarte ale jak na Uaza to nie wyglądały tragicznie.Z poprzedniej wyleciał mi synchronizator 4 biegu razem z olejem więc musiałem przed Wałczem wymienić.:D Są jakieś pomysły na tą bolączkę?

: wt lip 17, 2007 1:22 am
autor: vandall1
Wajcha w porzadku?Napawać moze trzeba :roll: Generalnie zweryfikuj pokrywkę.

: wt lip 17, 2007 11:35 am
autor: Balu-Balu
Pokrywa jest z poprzedniej skrzyni i tam było ok. A stara skrzynia miała większe luzy na łożyskach niż ta.

: wt lip 17, 2007 11:56 am
autor: Piter69A
Tuleja pod piastę łożyska oporowego pasuje od Żuka.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.

: wt lip 17, 2007 1:57 pm
autor: radecki
Dokładnie chodziło mi o tę tuleję :) Już udało mi sie zamówić we Wrocławiu za 76 pln-ów czy coś koło tego. Dzisiaj przyszło sprzęgło, teraz z dwóch skrzyń zrobi sie jedną i będzie git ;)
Dzięki za odpowiedzi!

: sob lip 21, 2007 9:33 am
autor: Balu-Balu
vandall1 pisze:Wajcha w porzadku?Napawać moze trzeba :roll: Generalnie zweryfikuj pokrywkę.

Skończyło się na napawaniu widełek. W tej skrzyni była bardziej
wytarta przesuwka gdzie widełki chodzą o jakieś 3 mm.

: sob lip 21, 2007 1:44 pm
autor: Doktor200
oslona na walek pasuje od zukera zgadza sie ale rowek na olej wypada w innym miejscu trzeba zukowska lekko przerobic i bedzie ok :)2

: wt lip 24, 2007 11:40 pm
autor: benes
Piter69A pisze:Tuleja pod piastę łożyska oporowego pasuje od Żuka.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.
Może też być zbyt duży luz osiowy na wałku głównym spowodowanym "wytarciem" się powierzchni bocznych zębatek...
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50

Tak było u mnie nic nie dawała wymiana łożysk, przesówek, kamieni przesówki dopiero wymiana wszystkich zębatek znadujących się na głównym wałku rozwiązała problem. Od ponad 1,5 roku spokój ze skrzynią...

: śr lip 25, 2007 9:33 pm
autor: Kielon
benes pisze:
Piter69A pisze:Tuleja pod piastę łożyska oporowego pasuje od Żuka.
Jak wypada kamień to może to być wytarty rowek pod pozycjonowanie przesówki i nie trzyma się ona w odpowiednim miejscu. Mogą być też wytarte frezy pod kamienie, które są wtedy zbyt luźne.
Może też być zbyt duży luz osiowy na wałku głównym spowodowanym "wytarciem" się powierzchni bocznych zębatek...
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50

Tak było u mnie nic nie dawała wymiana łożysk, przesówek, kamieni przesówki dopiero wymiana wszystkich zębatek znadujących się na głównym wałku rozwiązała problem. Od ponad 1,5 roku spokój ze skrzynią...
halo. jesli czworka wchodzi za gleboko a trojka nie do konca to wnioski sa chyba oczywiste.. wodzik za bardzo w kierunku czworki, ktorej zaraz padnie synchronizator bo pracuje w polozeniu (niby) luz.. przesunac wodzik w kierunku trojki(moze jest zgiety?) takie zeczy sie zdarzaja przy zakladaniu dekla z wodzikami do innej skrzyni- roznice wykonania i dystansowania. jesli padl juz ten synchronizator czworki to pasuje trojki z zuka TRZYBIEGOWEGO. a na trojke- dwojki zuka tez trzybiegowego

: pt lip 27, 2007 11:38 pm
autor: markoss
Dobra rada : podjedz na korepetycje do jakiegoś znajomka z tematu budowa i eksploatacja skrzyni biegów , albo kilka razy bedziesz musiał ją rozkrecać. Kup też przesówkę 3 i 4 biegu oraz kamienie ze sprężynkami w komplecie 2 nowe synchronizatory tylko nie podróby i sprawdz wałek sprzęgłowy jak bardzo ma stożek zjechany.A w ogóle to sprawdz ogólny luz wałka głównego skrzyni biegów na którym wszystko chodzi i nie zapomnij wymienić odrzutnka oleju który biegazaraz przy ściance przy podwójnym łożysku bo zapewne też jest zjechany co też daje minimalny luz który wliczając zapewne wytarte 2 stożki na synchronizatory daje trochę do myslenia. Od wadliwie działającego dekla z wodzikami będzie zależało po części ci bieg ci wyskoczy , czy nie - szczególnie 3 i 4 bieg. nie wspomnę o choinkach bo to za długi temat...powodzenia

: śr sie 22, 2007 2:19 pm
autor: radecki
Noi przyszła ta chwila, że skrzynia się sypie...A do tego zalana jest po czubek wodą, a z dołu nie idzie odkręcić korka. Samą skrzynię będę próbował zrobić z kolegą, który ma jako takie pojęcie o rzeczy. O ściąganiu/zakładaniu przeczytałem na forum wszystko, m.in, że przy uszczelnianiu wału korbowego trzeba patrzeć na znaczniki itp. Czy tak samo trzeba uważać na coś przy rozkładaniu/składaniu skrzyni?? Czy mógłby ktoś jaśniej to opisać??

: śr sie 22, 2007 3:03 pm
autor: Balu-Balu
Tu dużo znajdziesz, tylko sobie sciągnij. Zaczyna się chyba od str. 158 ale lepiej sprawdź. http://www.atone.waw.pl/instrukcja/

: pt sie 24, 2007 6:11 pm
autor: radecki
Dzięki. A uszczelkę z korka pod miskę olejową namoczyć wczesniej w czymś? Jeśli tak to ile przed załozeniem?

: pt sie 24, 2007 8:03 pm
autor: benes
radecki pisze:Dzięki. A uszczelkę z korka pod miskę olejową namoczyć wczesniej w czymś? Jeśli tak to ile przed załozeniem?
Ja jak miałem korkową (teraz mam gumową) "namaczałem" tylko w silikonie :lol:

: wt wrz 11, 2007 7:53 am
autor: radecki
Po raz kolejny pytanie w sprawie skrzyni- jest już złożona- niby wszystko ok, założona pokrywa boczna, próba zmiany biegów wyszła pomyślnie, po ściągnięciu blaszki przy dźwigni zmiany biegów w celu nasilikonowania i założeniu ponownie- kicha, jest luz, słychać dźwięk jakby jakiś bieg wskoczył i dalej luz- nie idzie wbić biegu.
Poczytałem o kamieniach i nie kumam co to jest bo z natury ciężko przyswajam takie rzeczy :oops: . Może to być wina tych magicznych kamieni, czy poprostu coś się osunęło i trza boczek skrzyni ściągać i mysleć dalej o co chodzi??