Strona 1 z 1

wyważanie kół

: czw wrz 13, 2007 8:23 pm
autor: janicki robert
zakładałem dzisiaj opony na odwrócone felgi,chciałem je wyważyć ,ale wulkanizator powiedział mi ,że to nie ma sensu.
kto wyważa koła w uazie ?
jeśli tak to dlaczego , a jeśli nie to dlaczego nie.

: czw wrz 13, 2007 8:29 pm
autor: klucz13
Zmień tego debila na pożądnego gumiarza ,oczywiście że się wyważa :)2 z takich samych przyczyn jak w plaskaczach
:)21

: czw wrz 13, 2007 8:42 pm
autor: benes
pytanie czy da radę wyważyć odwrócone felgi

: czw wrz 13, 2007 8:48 pm
autor: klucz13
Na dobrej maszynie powinien bez problemu a jak nie to jechać gdzie robią ciężarówki i z palcem w d... wyważą
:)21

: czw wrz 13, 2007 8:50 pm
autor: BĄKU
No to zalezy jakie opony, generalnie do jazdy typowo terenewej nie trzba wyważać ze względu na:
Niski indeks prękości
Oblepienie koła błotem
Oblepienie felgi błotem
Ubytki bieżnika po ostrych rajdach
Powolnym skrzywieniem felg
Niektóre opony ciężko wyważyć

Wyważanie doprowadzi do konieczności ładowania coraz większych cięzarków, które i tak odlecą. Jakl pycimy dużo po asfalcie to nalezy próbować wyważyć, jeśli typowo do rajdów to nie ma to dużego znaczenia. 8)

: czw wrz 13, 2007 9:33 pm
autor: chudy1
klucz13 pisze:Na dobrej maszynie powinien bez problemu a jak nie to jechać gdzie robią ciężarówki i z palcem w d... wyważą
:)21
robiłem kółeczka już w niejednej wulkanizacji i nigdzie nawet mnie się nie pytano o wyważanie kół, z góry każdy przyjmuje że nie trzeba... tylko zawsze ciśnienie mi zwiększają a potem na mój prikaz obniżają do standardu czyli na średnio miękko ;)
można wyważyć ale chyba faktycznie jak ktoś wcześniej napisał efekt szybko minie :)

: czw wrz 13, 2007 9:51 pm
autor: Tapeworm
BĄKU pisze: Wyważanie doprowadzi do konieczności ładowania coraz większych cięzarków, które i tak odlecą.
Drogie Bravo :)21
Jakiś czas temu kupiłem nalewki i pojechałem do wulkanizatora by je założyć i wyważyć do tej pory zawsze to robiłem, więc z przyzwyczajenia się machnąłem :wink:
Konsternacja pojawiła się już przy pierwszym kole... ciężarki, te większe, przykryły ponad połowę rantu :roll: z rozpędu zostały wyważone wszystkie, masa samochodu wzrosła przy tym nieznacznie :)21
Przy kolejnych zmianach dętek, olewałem już wyważanie oszczędzając czas i kasę, ale nurtuje mnie pytanie: czy czynię słusznie :)21

Tasiemiec lat 13 :P

: czw wrz 13, 2007 9:56 pm
autor: klucz13
Tapeworm pisze:
BĄKU pisze: Wyważanie doprowadzi do konieczności ładowania coraz większych cięzarków, które i tak odlecą.
Drogie Bravo :)21
Jakiś czas temu kupiłem nalewki i pojechałem do wulkanizatora by je założyć i wyważyć do tej pory zawsze to robiłem, więc z przyzwyczajenia się machnąłem :wink:
Konsternacja pojawiła się już przy pierwszym kole... ciężarki, te większe, przykryły ponad połowę rantu :roll: z rozpędu zostały wyważone wszystkie, masa samochodu wzrosła przy tym nieznacznie :)21
Przy kolejnych zmianach dętek, olewałem już wyważanie oszczędzając czas i kasę, ale nurtuje mnie pytanie: czy czynię słusznie :)21

Tasiemiec lat 13 :P
Drogi czytelniku tasiemcowi najlepiej podać Drontax skuteczny i nie ma działań ubocznych :)20
:)21

: pt wrz 14, 2007 12:59 am
autor: Tapeworm
Klucz odrdzewiaczem cię potraktować ? :)21

: pt wrz 14, 2007 3:01 am
autor: chiquito83
mnie kiedys skusilo, powiedzialem zeby nie wywazac... i pozniej przy 80 telepalo jak cholera. wlasnie w uazie. po wywazeniu ok

: pt wrz 14, 2007 7:10 am
autor: Rafał D
Jeśli masz oryginalne felgi to problemem może być jakość otworu na piaste. Jeśli raz te felgi przeciągniesz na śrubach to wywija się rant otworu i już nie założysz centralnie na stożek wyważarki.

: pt wrz 14, 2007 10:53 am
autor: Tapeworm
chiquito83 pisze:mnie kiedys skusilo, powiedzialem zeby nie wywazac... i pozniej przy 80 telepalo jak cholera. wlasnie w uazie. po wywazeniu ok
U mnie na tyle jeszcze zostały ciężarki, z przodu nie ma i przy 90 nie ma żadnych problemów, widać Uazy czulsze są :)21

: pt wrz 14, 2007 11:24 am
autor: Doktor200
jak felga prosta nawet jak troszke nie, to da sie wywazyc :)2
a teoretycznie obwod kola to 2PIr PI=3,14 i to 0.14 tak majta autem nalewo i prawo :)21

: pt wrz 14, 2007 12:25 pm
autor: chiquito83
Tapeworm pisze:
chiquito83 pisze:mnie kiedys skusilo, powiedzialem zeby nie wywazac... i pozniej przy 80 telepalo jak cholera. wlasnie w uazie. po wywazeniu ok
U mnie na tyle jeszcze zostały ciężarki, z przodu nie ma i przy 90 nie ma żadnych problemów, widać Uazy czulsze są :)21
no nie mow ze to padlo sie rozpedza do 90 bo nie uwierze, moze ci licznik przeklamuje?

:lol:

: pt wrz 14, 2007 1:06 pm
autor: Tapeworm
przekłamuje w dół, o jakieś 10 km, GPSem sprawdzane :wink:
Na starym silniku, na rozkręconym gazie, doszedłem do 110, dalej nie próbowałem :wink:

: pt wrz 14, 2007 1:09 pm
autor: KUbutek
Jak najbardziej wyważać . !!

: pt wrz 14, 2007 1:18 pm
autor: chiquito83
Tapeworm pisze:przekłamuje w dół, o jakieś 10 km, GPSem sprawdzane :wink:
Na starym silniku, na rozkręconym gazie, doszedłem do 110, dalej nie próbowałem :wink:
no tak, seria pokryta biteksem musi miec niezly wspolczynnik cx

: pt wrz 14, 2007 6:11 pm
autor: klucz13
Tapeworm pisze:Klucz odrdzewiaczem cię potraktować ? :)21
A chcesz skończyć jako eksponat w formalinie :wink: Uszczelni się twoją padakę, zaleje formaliną i da tytuł "Seryjny tasiemiec" :)20
:)21

: pt wrz 14, 2007 6:21 pm
autor: pavvel
kiedys wywazylem w parchatym kolka bylo zajefajnie do osiagniecia magicznej liczy 40km/h kiery z rak chcialo mi wyrwac po szubkim acz skutecznym uzyciu mlotka pozbylem sie cholerstwa i juz nigdy nie mialem problemow z wywazaniem

mam na to swiadkow wazenie 4 kolek trwalo ponad godzine sciagniecie badziewia 3 min

: pt wrz 14, 2007 6:52 pm
autor: Tapeworm
klucz13 pisze:
Tapeworm pisze:Klucz odrdzewiaczem cię potraktować ? :)21
A chcesz skończyć jako eksponat w formalinie :wink: Uszczelni się twoją padakę, zaleje formaliną i da tytuł "Seryjny tasiemiec" :)20
:)21
:)21 nie wiem jak ty ten samochód chcesz uszczelnić? :)20
Zima idzie będzie mi piździło, że hej :roll: