Strona 1 z 1
wyważanie kół
: czw wrz 13, 2007 8:23 pm
autor: janicki robert
zakładałem dzisiaj opony na odwrócone felgi,chciałem je wyważyć ,ale wulkanizator powiedział mi ,że to nie ma sensu.
kto wyważa koła w uazie ?
jeśli tak to dlaczego , a jeśli nie to dlaczego nie.
: czw wrz 13, 2007 8:29 pm
autor: klucz13
Zmień tego debila na pożądnego gumiarza ,oczywiście że się wyważa

z takich samych przyczyn jak w plaskaczach

: czw wrz 13, 2007 8:42 pm
autor: benes
pytanie czy da radę wyważyć odwrócone felgi
: czw wrz 13, 2007 8:48 pm
autor: klucz13
Na dobrej maszynie powinien bez problemu a jak nie to jechać gdzie robią ciężarówki i z palcem w d... wyważą

: czw wrz 13, 2007 8:50 pm
autor: BĄKU
No to zalezy jakie opony, generalnie do jazdy typowo terenewej nie trzba wyważać ze względu na:
Niski indeks prękości
Oblepienie koła błotem
Oblepienie felgi błotem
Ubytki bieżnika po ostrych rajdach
Powolnym skrzywieniem felg
Niektóre opony ciężko wyważyć
Wyważanie doprowadzi do konieczności ładowania coraz większych cięzarków, które i tak odlecą. Jakl pycimy dużo po asfalcie to nalezy próbować wyważyć, jeśli typowo do rajdów to nie ma to dużego znaczenia.

: czw wrz 13, 2007 9:33 pm
autor: chudy1
klucz13 pisze:Na dobrej maszynie powinien bez problemu a jak nie to jechać gdzie robią ciężarówki i z palcem w d... wyważą

robiłem kółeczka już w niejednej wulkanizacji i nigdzie nawet mnie się nie pytano o wyważanie kół, z góry każdy przyjmuje że nie trzeba... tylko zawsze ciśnienie mi zwiększają a potem na mój prikaz obniżają do standardu czyli na średnio miękko

można wyważyć ale chyba faktycznie jak ktoś wcześniej napisał efekt szybko minie

: czw wrz 13, 2007 9:51 pm
autor: Tapeworm
BĄKU pisze:
Wyważanie doprowadzi do konieczności ładowania coraz większych cięzarków, które i tak odlecą.
Drogie Bravo

Jakiś czas temu kupiłem nalewki i pojechałem do wulkanizatora by je założyć i wyważyć do tej pory zawsze to robiłem, więc z przyzwyczajenia się machnąłem
Konsternacja pojawiła się już przy pierwszym kole... ciężarki, te większe, przykryły ponad połowę rantu

z rozpędu zostały wyważone wszystkie, masa samochodu wzrosła przy tym nieznacznie

Przy kolejnych zmianach dętek, olewałem już wyważanie oszczędzając czas i kasę, ale nurtuje mnie pytanie: czy czynię słusznie
Tasiemiec lat 13

: czw wrz 13, 2007 9:56 pm
autor: klucz13
Tapeworm pisze:BĄKU pisze:
Wyważanie doprowadzi do konieczności ładowania coraz większych cięzarków, które i tak odlecą.
Drogie Bravo

Jakiś czas temu kupiłem nalewki i pojechałem do wulkanizatora by je założyć i wyważyć do tej pory zawsze to robiłem, więc z przyzwyczajenia się machnąłem
Konsternacja pojawiła się już przy pierwszym kole... ciężarki, te większe, przykryły ponad połowę rantu

z rozpędu zostały wyważone wszystkie, masa samochodu wzrosła przy tym nieznacznie

Przy kolejnych zmianach dętek, olewałem już wyważanie oszczędzając czas i kasę, ale nurtuje mnie pytanie: czy czynię słusznie
Tasiemiec lat 13

Drogi czytelniku tasiemcowi najlepiej podać Drontax skuteczny i nie ma działań ubocznych

: pt wrz 14, 2007 12:59 am
autor: Tapeworm
Klucz odrdzewiaczem cię potraktować ?

: pt wrz 14, 2007 3:01 am
autor: chiquito83
mnie kiedys skusilo, powiedzialem zeby nie wywazac... i pozniej przy 80 telepalo jak cholera. wlasnie w uazie. po wywazeniu ok
: pt wrz 14, 2007 7:10 am
autor: Rafał D
Jeśli masz oryginalne felgi to problemem może być jakość otworu na piaste. Jeśli raz te felgi przeciągniesz na śrubach to wywija się rant otworu i już nie założysz centralnie na stożek wyważarki.
: pt wrz 14, 2007 10:53 am
autor: Tapeworm
chiquito83 pisze:mnie kiedys skusilo, powiedzialem zeby nie wywazac... i pozniej przy 80 telepalo jak cholera. wlasnie w uazie. po wywazeniu ok
U mnie na tyle jeszcze zostały ciężarki, z przodu nie ma i przy 90 nie ma żadnych problemów, widać Uazy czulsze są

: pt wrz 14, 2007 11:24 am
autor: Doktor200
jak felga prosta nawet jak troszke nie, to da sie wywazyc

a teoretycznie obwod kola to 2PIr PI=3,14 i to 0.14 tak majta autem nalewo i prawo

: pt wrz 14, 2007 12:25 pm
autor: chiquito83
Tapeworm pisze:chiquito83 pisze:mnie kiedys skusilo, powiedzialem zeby nie wywazac... i pozniej przy 80 telepalo jak cholera. wlasnie w uazie. po wywazeniu ok
U mnie na tyle jeszcze zostały ciężarki, z przodu nie ma i przy 90 nie ma żadnych problemów, widać Uazy czulsze są

no nie mow ze to padlo sie rozpedza do 90 bo nie uwierze, moze ci licznik przeklamuje?

: pt wrz 14, 2007 1:06 pm
autor: Tapeworm
przekłamuje w dół, o jakieś 10 km, GPSem sprawdzane
Na starym silniku, na rozkręconym gazie, doszedłem do 110, dalej nie próbowałem

: pt wrz 14, 2007 1:09 pm
autor: KUbutek
Jak najbardziej wyważać .

: pt wrz 14, 2007 1:18 pm
autor: chiquito83
Tapeworm pisze:przekłamuje w dół, o jakieś 10 km, GPSem sprawdzane
Na starym silniku, na rozkręconym gazie, doszedłem do 110, dalej nie próbowałem

no tak, seria pokryta biteksem musi miec niezly wspolczynnik cx
: pt wrz 14, 2007 6:11 pm
autor: klucz13
Tapeworm pisze:Klucz odrdzewiaczem cię potraktować ?

A chcesz skończyć jako eksponat w formalinie

Uszczelni się twoją padakę, zaleje formaliną i da tytuł "Seryjny tasiemiec"

: pt wrz 14, 2007 6:21 pm
autor: pavvel
kiedys wywazylem w parchatym kolka bylo zajefajnie do osiagniecia magicznej liczy 40km/h kiery z rak chcialo mi wyrwac po szubkim acz skutecznym uzyciu mlotka pozbylem sie cholerstwa i juz nigdy nie mialem problemow z wywazaniem
mam na to swiadkow wazenie 4 kolek trwalo ponad godzine sciagniecie badziewia 3 min
: pt wrz 14, 2007 6:52 pm
autor: Tapeworm
klucz13 pisze:Tapeworm pisze:Klucz odrdzewiaczem cię potraktować ?

A chcesz skończyć jako eksponat w formalinie

Uszczelni się twoją padakę, zaleje formaliną i da tytuł "Seryjny tasiemiec"


nie wiem jak ty ten samochód chcesz uszczelnić?

Zima idzie będzie mi piździło, że hej
