Strona 1 z 2

schemat układu zasilania 2.9efi scorpio

: sob paź 13, 2007 6:22 pm
autor: wofka
witam
poszukuje schematu układu zasilania paliwem scorpio 2.9 efi 12v
z góry dzieki za pomoc

: sob paź 13, 2007 8:19 pm
autor: tiger
www.capri.pl tam szukaj ja tam znalazlem ale juz nie pamietam linku a drugi raz szukac mi sie nie chce. A z czym masz problem??

: sob paź 13, 2007 8:32 pm
autor: wofka
nieiwem czy to problem :wink:
poprostu nie chce czegoś źle popodłączać
znalazłem wreszcie troszke czasu na grzebanie w uaziku i chce bardzo w tym tygodniu odpalić :roll:
do sukcesu brakuje mi podłączenia elektryki (mam schemat i jakieś pojęcie)i doprowadzenia i podłączenia paliwa a z tym już gorzej

: ndz paź 14, 2007 8:08 am
autor: pilmar
Masz oryginalną wiązkę z dwoma przekaźnikami( systemowy i od pompy paliwa)?jedna czy dwie sondy? Bo jak tak to potrzeba ci zasilić tylko plusem dwa przewody w wiązki i znaleźć zasilanie pompy paliwa.
Ja schematy ściągłem z www.capri.pl i wiązkę kabelek po kabelku rozgryzałem ze dwie godziny.
Odpalił bez problemu

: ndz paź 14, 2007 8:13 am
autor: wofka
dwie sondy
ale z elektryką nie mam problemu
chodzi mi o schemat układu ZASILANIA PALIWEM :roll:

: ndz paź 14, 2007 8:36 am
autor: pilmar
w scorpio jest tak:
pompa paliwowa zalana cały czas- zewnętrzna pod zbiornikiem
filtr
przewód zasilający paliwem na zasilanie wtrysków
powrót do zbiornika
Jaki schemat?
(w elektryce jeszcze sterownik pompy paliwa, ale nie wpięty w przewody paliwowe i wyłącznik uderzeniowy który należy wywalić z układu)
napisz czego nie wiesz jak podłączyć.

: ndz paź 14, 2007 8:48 am
autor: wofka
który przewód to wejście który powrót i gdzie wyłącznik uderzeniowy
dlatego pytam o schemat

: ndz paź 14, 2007 9:20 am
autor: pilmar
wyłącznik uderzeniowy wywal i przewód zamiast na niego, daj na pompę.
zasilanie i powrót opisze ci po południu, jak zerknę na silnik.
Silnik odpalałem z kanistra.

: ndz paź 14, 2007 10:02 am
autor: wofka
ok czekam na info i jesli mozez foty

: ndz paź 14, 2007 10:58 am
autor: tiger
Zasilanie wchodzi tak bardziej z przodu i wchodzi jakby pod kolektor ssacy a powrot jest tez z lewej tylko nizej i bardziej z tylu. Jezeli chodzi o zasilanie pomby ta zalacza je żółty przekaźnik a gruby czerwono czarny przewód t jest plus który ma iść do pomby i na nim oryginalnie jest ten uderzeniowy wylacznik. Ja go nie mam. Mam poprowadzony gruby czerwono czarny do samej pompy żółte gniazdo a brazowy z pomby czyli chyba czarne gniazdo w pompie poprowadzilem poprostu do masy.

: ndz paź 14, 2007 11:02 am
autor: wofka
dzieki za pomocmusze podejść do auta i zerknąc
moze wysle ci kilka fotek to wtedy dokładnie zobaczysz dlaczego mam problem

: ndz paź 14, 2007 11:35 am
autor: tiger
Daj fotki to ci powiem co i jak.

: ndz paź 14, 2007 11:39 am
autor: wofka
za godzinke wysle zdjecia teraz jestem w pracy

: ndz paź 14, 2007 11:50 am
autor: Michał(student)
wofka pisze:za godzinke wysle zdjecia teraz jestem w pracy
............................. yyyyy KSIĄDZ????????

: ndz paź 14, 2007 11:55 am
autor: wofka
prawie) :)2 :lol:

: ndz paź 14, 2007 1:14 pm
autor: wofka
wysłałem foty

: ndz paź 14, 2007 2:42 pm
autor: tiger
Wez mi na zdjeciu pokaz dokladnie o co chodzi bo u mnie to troche inaczej wyglada mam 2,8 ale cos mi sie wydaje ze ty chyba nie powrot znalazles.

: ndz paź 14, 2007 8:58 pm
autor: Kielon
tych przewodów nie pomylisz bo zasilanie idzie na szynę bezpośrednio, a powrót wychodzi z takiej malej baryłki, która nawiasem mówiąc jest regulatorem ciśnienia :D ten silnik jest prosty jak cep.
Co do wiązki- jest takie złącze na wysokości tyłu kolektora, wszystkie kable tamtedy przechodzą na osprzęt- wytnij to, a kable polutuj, zawsze coś tam sie traci i sa różne jaja :wink:

: ndz paź 14, 2007 9:18 pm
autor: wofka
sprawa przewodw paliwa jest juz dla mnie jasna
poradze sobie również z wyeliminowaniem tej wiązki o której pisałes
mam jeszcze tylko jedno pytanie dotyczące tej baryłki z której wychodzi przewód powrotu paliwa.jest tam tez taki cienki przewodzik gumowy który zawija w strone popmy wspomagania ,po drodze jest podłączony do kolektora ssącego ale dalej juz nigdzie.do czego to ma bys podłączone?
Dziękuje Kielon za pomoc

: ndz paź 14, 2007 9:27 pm
autor: piotr oskwarek
jest to wyjście do MAP Sensor-a albo jeżeli piszesz , że to idzie do pompy (lub okolicy pompy) wspomagania to może to być rurka do pochłaniacza par paliwa
Map sensor to takie urządzonko wielkości paczki "fajek"

wysłałbym Ci foty ale mam kiepski interenet z komórki i wysłanie zdjęcia zabiłoby ją :)21

: ndz paź 14, 2007 9:32 pm
autor: wofka
to idzie w okolice pompy po drodze podłączone do kolektora ssąceg
cienki gumowy wężyk średnicy moze 8mm
a wracając do tej "paczki fajek" to ja tego czegoś nie mam

: pn paź 15, 2007 5:45 am
autor: Kielon
Jest tak jak mowi Piotr, w scorpio w okolicy pompy wspomagania ponizej jest zaworek, taki maly walec z wtyczką na dwa kable, od pochlaniacza par paliwa. Wyrzucamy, a przewody z wiązki wyciagamy :D . Jesli mnie pamięć nie myli map sensor ma osobny wężyk bez rozgałęzień prosto z kolektora, zresztą nieistotne, ważne żeby miał podciśnienie podłączone i szczelne. Warto nad tą wiązką usiąść i ją uprościć, bardzo dużo kabla da się przy tym silniku wywalić :)2

: pn paź 15, 2007 8:48 am
autor: wofka
pochłaniacz par zlokalizowany i wyeliminuje go bez problemu :)2
nie mam tego urządzenia zwanego MAP sensorem do którego(tak zrozumiałem ) ma być podłaczony ten wężyk o który pytałem
dziekuje

: pn paź 15, 2007 8:55 am
autor: pilmar
Od baryłki wychodzi z jednei strony powrót paliwa do zbiornika, a z drugiej przewód gumowy rozdielajacy się na kolektor ssacy i sterownik pompy paliwa. Z tego sterownika wychodzą przewody do wiązki ecu. Musisz to mieć.
Co do elektrozaworu recyklu oparów, to jak go nie bedzie to komp bedzie miał ciągle błąd. Warto zostawić elektrozawór nie podłaczając wężyków, lub dobrać opornik o podobnej rezystancji.

: pn paź 15, 2007 9:41 am
autor: wofka
niemam ani sterownika ani map sensora
i nadal niweiem czy wywalac tez pochłaniacz :roll: