Strona 1 z 1

Metromierz i UAZ ...

: czw paź 18, 2007 2:06 pm
autor: zimsuc
Witam wszystkich.

Potrzebuje pomocy zwiazanej bezposrednio z linka predkosiciomierza i zamontowanego do niej metromierza.

Problem polega na tym, ze metromierz podlaczony do linki za pomoca
przejsciowki ( orginala od metromierza ) dziala - aczkolwiek zdarza sie,
ze przeskakuje. Objawia sie to tak : przy jezdzie z jakas stala predkoscia
metromierz nalicza metry kolejno w konkretnym tempie i co powien czas
zamiasta rownomiernej pracy nalicza kilka do kilkunastu metrow.

Dodam jeszcze do tego, ze bez przejsciowki na samej lince, predkosciomierz potrafil 'skakac' - w sensie ze nie wskazuje dokladnej
predkosci tylko trzeba sobie wyliczyc z amplitudy :D - przy jezdzie np.: 40 km/h skacze wskazowka od 20 do 60.

Pytanie - czy to moze byc wina samej linki - czy slimaka ktory jest w skrzyni ?

Jesli ktos ma jakis pomsyl lub teze - chetnie wyslucham/przeczytam.

Pozdro

: czw paź 18, 2007 7:16 pm
autor: BROWAR_PL
Pytanie po której stronie masz podłączoną przejściówkę do metromierza? jeżeli po stronie licznika to się nie dziwie, odkręć linkę od skrzyni biegów a zobaczysz że nie obraca się równo tylko skacze, to jest pewnie przyczyna twoich problemów, jeżeli jednak masz ją przykręconą do skrzyni to odkręć linkę i zobacz co się będzie działo.

: czw paź 18, 2007 8:24 pm
autor: jac.uaz
W moim zawsze równo wskazuje prędkość, ale widziałem podobne przypadki. Na zdrowy rozum wydaje się że to linka nie bardzo działa. Możliwe że się przycina w pancerzu i jak się skręci dość mocno to po odblokowaniu rozkręca się i dodaje. Wymontuj linkę zobacz czy pancerz nie jest naruszony, jak linka pracuje w nim. Może za mocno jest zgięta. Póść kila kropel oleju po lince i ponownie zamontuj.

: czw paź 18, 2007 9:51 pm
autor: zimsuc
Dziekowac bardzo.

BROWAR_PL - tak mamy podlaczone od strony licznika - nie omieszkamy sprawdzic jak zadziala Twoje rozwiazanie.

jac.uaz - sprawdzenie linki jak chodzi i sprawdzenie pancerza tez wydaje sie dobrym pomyslem.

Jak tylko uda mi sie przetestowac oba pomysly - podziele sie na forum wynikiami.

Pozdro i jeszcze raz dzieki.

: czw paź 18, 2007 9:52 pm
autor: benes
jac.uaz pisze:...przycina w pancerzu...
:)2

: czw paź 18, 2007 10:09 pm
autor: 9mm
to cię majki wbił w rolę głównego automatyzatora uaza ?

: pt paź 19, 2007 6:04 am
autor: Kielon
Dokladnie tak jak chlopaki pisza, problem lezy w lince, dwie przyczyny-albo gdzies idzie bardzo ciasnym łukiem albo jest(byla) zalamana(przygnieciona) i sprezynuje. moze jest ok a w srodku pancerza chlew?

: pt paź 19, 2007 10:34 am
autor: zimsuc
9mm eeee nie ...

Sam sie wbilem :) no w koncu robie za pilota. Jako ze metromierz bede ja obslugiwal to chcialbym by dzialal bez zarzutu.
A do Maikiego - to on jest naczelnym spawaczem nowego zawieszenia :). Nawet mu sie udalo nic nie spalic :)

Kielon : tak tez moze byc - bo jeden z lukow moze byc faktycznie za ciasny.

: pt paź 19, 2007 3:36 pm
autor: Maiki
A ja piję w Gdyni, pozdro :)21