jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
jac.uaz

- Posty: 506
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
- Lokalizacja: Elbląg
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jac.uaz » ndz lis 25, 2007 2:17 pm
Witam sznowną brać uazową. Powoli przeszedłem już do remontu blacharki w uazie, więc chciałbym podpytać o zabezpieczanie antykorozyjne i malowanie uaza. Jakie macie doświadczenia z jakimi farbami bądź lakierami. W jednym z postów pisaliście o emalii poliuretanowej. Chciałem użyć jej do wymalowania paki i zakamarków uaza. Czy faktycznie jest taka odporna na czynniki zewnętrzne?? Jakie podkłady stosujecie

Co na blachy wpierw dać: czy np. unikor czy starą poczciwą minię
Czekam na waze opinie.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » ndz lis 25, 2007 3:47 pm
Zajrzyj sobie do działu Farby i Lakiery...
Minia i unikor to kiepski pomysł

jeżeli już poliuretan jako nawierzchniowa to tylko epoksyd jako podkład. Było już opisanych kilka rozwiązań...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » ndz lis 25, 2007 4:19 pm
a mnie się wydaje zę korozja i tak wyjdzie od spodu blach i z zakładek więc inwestowanie w strasznie wyszukane farby nie do końca jest uzasadnione.
Mój był malowany 4 lata temu, jest garażowany i nie topiony w błocie a i tak z różnych zakładek i zamkniętych profili pojawia się rdza.
-
jac.uaz

- Posty: 506
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
- Lokalizacja: Elbląg
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jac.uaz » ndz lis 25, 2007 4:45 pm
Rafał D pisze:a mnie się wydaje zę korozja i tak wyjdzie od spodu blach i z zakładek więc inwestowanie w strasznie wyszukane farby nie do końca jest uzasadnione.
Mój był malowany 4 lata temu, jest garażowany i nie topiony w błocie a i tak z różnych zakładek i zamkniętych profili pojawia się rdza.
A pewnie że będzie się pojawiać. Mój uaz ma już prawie 28 lat więc rdza nie jest mu obca, ale siadłem do roboty blacharki i element po elemencie doprowadzam do stanu w miarę, później (po malowaniu ) wszystkie profile zamknięte będą zakonserwowane w środku. Działałem tak już z ramkami (wpóściłem tektyl ) i zdecydowanie spowalnia to korozję. A wszelkie spawy łączenia trzeba pokryć pastą spawalniczą i to też zabezpieczy je na dłuższy czas. Poprzedni remont miał 5 lat temu i w zasadzie to co było dobrze zrobione to się trzymało
Dzięki Zbowid za podpowiedź. Poszukam. Pytania pewnie będę miał więc jakby co to się odezwę.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
-
Doktor200

- Posty: 1563
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
- Lokalizacja: Markuszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Doktor200 » pn lis 26, 2007 6:37 am
umnie 4 lata po porzadnym remoncie ale, jak narazie polecial tylko spod od drzwi kierowcy, noi male zaprawki na progach, ale po zimie...... Blachy uaza sa niezle zasiarczone wiec ruda zawsze gdziestam wyjdzie, z leprzej blachy gaziki byly robione
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project

-
cezii

- Posty: 419
- Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
- Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów
Post
autor: cezii » pn lis 26, 2007 9:06 am
Wszystko w dużej mierze zależy od przygotowania podłoża im lepiej tym dłużej trzyma się lakier . Nie można zapominać o drugiej stronie, bo jak od spodu będzie rdza to prędzej czy później wylezie. Oczywiście dotarcie do niektórych elementów jest prawie niemożliwe. Jeśli chodzi o to czym , to również jestem na etapie rozważań. Nie chodzi o lakier zewnętrzny a raczej właśnie o spód i te zakamarki przy podłodze. Podobno najtrwalsza jest chlorokauczukowa albo tlenkowa, tymi farbami maluje się stalowe mosty i inne tego typu konstrukcje. Może ktoś ma jakieś doświadczenia ?
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn lis 26, 2007 10:25 am
No przykro mi to mówić ale stosowanie chlorokauczuków na mostach jest już zakazane od ponad 5 lat...są rakotwórcze, tzn przy usuwaniu powłoki( resztki ) jest ona kancerogenna. IBDiM - Instytut Badawczy Dróg i Mostów - nie akceptuje chlorokauczuków...
Czerwona tlenkowa jest to określenie archaiczne które odnosiło sie do koloru a nie rodzaju farby...
Doświadczenia są opisane w wielu tematach w dziale Farby i Lakiery jak również w innych pod np Konserwacja podwozia itp itd..
Miłego szukania

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
cezii

- Posty: 419
- Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
- Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów
Post
autor: cezii » pn lis 26, 2007 11:20 am
Oczywiście że jest zakazane tak samo jak czerwona okretówka ze względu na ksylen, ale nie chodzi o to co jest bardziej szkodliwe tylko bardziej skuteczne do zabezpieczenia Uaza.
Ale kolega uparty z tym szukaniem .
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
-
cezii

- Posty: 419
- Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
- Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów
Post
autor: cezii » wt lis 27, 2007 6:58 pm
No przykro mi to mówić ale stosowanie chlorokauczuków na mostach jest już zakazane od ponad 5 lat
Może jednak warto od czasu do czasu wymienic z ludźmi wiadomości a nie cały czas odsyłać do historii.
Chlorokauczuk dostepny w każdym sklepie chemicznym i z farbami np . Nobilesu ( bez kryptoreklamy).
Pozdrowionka dla wszystkich wiecznie szukajacych

_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
-
tomek4x4
-

- Posty: 115
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa
Post
autor: tomek4x4 » ndz gru 16, 2007 2:28 pm
Jako grunt Zastosuj ''Corizon'',jest to reaktywny grunt rozcieńczany alkoholem np. denaturatem. Można stosować go na metale oczyszczone jak i nie oczyszczone z korozji. Na niego można nakładać dowolny lakier. Ja remont blachy robiłem jakieś trzy lata temu, malowane ''Corizon'' póżniej półmat nitro khaki. Podwozie konserwacja bitumiczna własnej receptury na bazie ''Hydrobit'' (''żywa'' do tej pory),profile zamkniete ''Boll'' wtryskiwany pod ciśnieniem ok. 16bar . Jak na razie nie licząc mechanicznego uszkodzenia powłoki ZERO KOROZJI!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » ndz gru 16, 2007 3:31 pm
To zajrzyj pod powłokę którą położyłeś to sie niemile zdziwisz...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
tomek4x4
-

- Posty: 115
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa
Post
autor: tomek4x4 » ndz gru 16, 2007 5:50 pm
Zbowid pisze:To zajrzyj pod powłokę którą położyłeś to sie niemile zdziwisz...
Akurat tak się składa że parę lat temu zajmowałem się renowacją samochodów. A ''Corizon'' dawna nazwa ''Kerwinyl'' znam już od dziesieciu lat i wiem jak to działa. Ale poniekąd Masz rację, stosując go na nieoczyszczoną powierzchnie z rdzy (taką możliwość dopuszcza producent podkładu) po paru latach kiedy zagląda się pod powłokę to rdza jest nadal to prawda ale ten grunt nie usuwa przecież rdzy tylko po przez zawarte w nim inchibitory zatrzymuje proces korozji tworząc spójną warstwę.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
-
konrad1983nr1

- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: konrad1983nr1 » pn gru 17, 2007 7:04 pm
co do tego corizonu to wydaje mi sie ze zatrzymuje, do chwili gdy powloka sie nie uszkodzi, podwozie tym pomalowac to nie najlepszy pomysl, jesli korozja jest duza, wachania temp dostarcza wilgoci, uszkodzenie tlenu i hoho mozna sie zdziwic jak odpadnie spory kawalek
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość