Strona 1 z 1
Przełożenia mostu
: pn lut 16, 2004 10:15 pm
autor: Kruk
czy w uazie byly oryginalne szybkie przełożenia?
bo normalnie jest 8/41 wystepowały jakieś inne?
a 8/37 było takie coś? mam takie i nie wiem co to

: pn lut 16, 2004 10:54 pm
autor: Mag69
żuk,nysa

: pn lut 16, 2004 11:03 pm
autor: Kruk
to jakie to przelozenie bedzie w stosunku do uazowego 8/41??
: pn lut 16, 2004 11:45 pm
autor: wupasek
a czy przypadkiem w Uazach nie bylo 2 rodzajow? wydaje mi sie ze 2 byly bo jak kupilem samochod to byl przod inny i tyl inny i wymienialem zeby sie zgadzaly
: wt lut 17, 2004 7:37 am
autor: hekselw
Nie czytacie wątków. Dyferencjały. Tam było że 8/37 były zakładane orginalnie przez ruskich pod koniec 80 i na początku 90 lat do uazów z silnikiem diesla. Chyba andorii.
: wt lut 17, 2004 8:58 am
autor: Slawquu
hekselw pisze:Nie czytacie wątków. Dyferencjały. Tam było że 8/37 były zakładane orginalnie przez ruskich pod koniec 80 i na początku 90 lat do uazów z silnikiem diesla. Chyba andorii.
zgadza sie od 89 roku były montowane wkłady 8/37 a poza 8/41 to o innych montowanych w uazach mi nie wiadomo..
: wt lut 17, 2004 12:55 pm
autor: hekselw
Istnieją jeszcze samoróbki

: wt lut 17, 2004 2:11 pm
autor: Kruk
Mam pytanko :
czy ktos jezdzi na takim przelozeniu 8/37 z oryginalnum silnikiem uazowym?
jak sobie radzi w terenie? na oryginalnych oponach lub na jakis 31x10,5x15 , 32x11,5x15 ?

: wt lut 17, 2004 2:13 pm
autor: hekselw
Orginalnym dieslem czy benzyną?
: wt lut 17, 2004 4:17 pm
autor: Kruk
benzyna oczywiscie panie kolego

: wt lut 17, 2004 7:58 pm
autor: Slawquu
ja kupiłem ostatnio UAZa rocznik 88' wiec raczej bedzie miał 8/41 bo mało watpliwe by było 8/37 i jezdze na benzynie i na oryginalnych oponkach
: wt lut 17, 2004 8:13 pm
autor: Kruk
no ja mam swojego zelaźnioka niby z roku 76 ale rama na teleskopowych jest i mam przelozenia 8/41 i tyz oryginalne kola i w terenie nawet nawet ale jakos pod gorka na piochach hustkowo idzie a jeżdze na gazie...
mam zestaw 8/37 i zastanawiam sie czy warto zamieniac..

: wt lut 17, 2004 8:25 pm
autor: Slawquu
no nie wiem co Ci powiedzieć...ja jezdziłem poczatkowo na wkładach gdy miałem 8/41 gdy miałem perkinsa pod maską a potem zmieniłem na 8/37 i była róznica...zmieniła sie dynamika jazdy, biegi stały się dłuższe i wogole troszke słabszy sie zrobił i szybszy, no ale nie wiem jak sie bedzie benzyniak zachowywał..
: wt lut 17, 2004 8:33 pm
autor: trojkat
no to powiedzcie mi taka rzecz mam przekladnie 7x41 od czego toto ktos mi kiedys powiedzial ze takie byly w mawach ale chlera wie niestety mam tylko jedna

: wt lut 17, 2004 9:16 pm
autor: Slawquu
ja sie spotkałem z przełozeniem 8/27 pasujacym do UAZa ale tez tylko jeden komplet i nie wiadomo od czego
: czw lut 26, 2004 8:20 pm
autor: hekselw
Takie przełożenie to tylko bardzo duży diesel może poruszyć. Ale ciekawe od czego?
: czw lut 26, 2004 9:35 pm
autor: Slawquu
a co najsmieszniejsze to pasuje do uaza bez zadnych problemow... znajomy załozył na próbe jak miał merca 2.4 D pod maską fakt ze był słabawy troszki ale za to jak sie rozbujał to go mercem osobówka nie moglem dogonić:P
: śr mar 10, 2004 2:18 pm
autor: Jagoda
Od BTR-a 60 i pochodnych.
A ja w gaziku na oryginalnym dolnym silniku 2440ccm, mam szybkie mosty i koła 8,40x15 я192 i bardzo dobrze to sobie radzi w terenie, ani momentu, ani mocy mi nie brakuje.
: czw mar 11, 2004 2:19 pm
autor: Wojtek_K
32/11,5/15 na wolnych mostach
: sob mar 13, 2004 10:44 am
autor: pilmar
trojkat pisze:no to powiedzcie mi taka rzecz mam przekladnie 7x41 od czego toto ktos mi kiedys powiedzial ze takie byly w mawach ale chlera wie niestety mam tylko jedna

to tarpan z silnikiem 125p - były takie.
: sob mar 13, 2004 11:10 am
autor: pilmar
moim zdaniem zestaw atak+koło 8/37 jest dużo wytrzymalsze niż 8/41.
wystarczy porównać grubość zębów w jednym i drugim zestawie; 8/37 wyraźnie grubsze, wolny tylni most8/41 popsułem w ciągu roku dwa razy, a na 8/37 jeżdzę już rok bez awarii.
co do różnicy w przełożeniach to jest moim zdaniem dość znaczna.
Przy 100 wzrost jakieś 10 km/h
Ja mam uazowołge,31", w terenie róznicę załatwia reduktor,na asfalcie czasami używam do ruszania jedynki (np.pod górkę, dałby radę z dwójki,ale sprzęgła szkoda) co do prędk. max to chyba minimalnie wzrosła(jak złapie w żagle dobry wiatr

),ale ogólne wrażenie że samochód jest bardziej anemiczny,biegi dłuższe.
Myślę że 8/37 jest lepsze niz 8/41, ale to jest moje zdanie.
: sob mar 13, 2004 11:44 am
autor: Slawquu
ja jak miałem perkinsa to mialem poczatkowo 8/41 ...i uważam ze to najlepsze rozwiazanie do niego, potem zmieniłem na 8/37 fakt ze zeby na ataku i talerzu są dużo masywniejsze, jak kolwiek biedy stały się dłuzsze, predkość wzrosła ale samochód stał się słabszy...teraz przy benzyniaku mam 8/41, choć jak go kupiłem miesiąc temu z woja to w jednym moscie było 8/37 (w tylnym ) i w przednim 8/41 --->> taka jest pomysłowość naszego wojska...dobrze tylko ze to sie zle nie skonczyło.. a ze miałem w domu wkład 8/41 nowiutki wiec załozyłem...i wg mnie on jest tak samo trwały jak 8/37, wszystko to zalezy czy się luzów pilnuje...
: sob mar 13, 2004 12:53 pm
autor: pilmar
Slawquu pisze:... fakt ze zeby na ataku i talerzu są dużo masywniejsze...
dlatego twierdze że taki most w porównaniu z 8/41( obydwa dobrze wyregulowane) jest wytrzymalszy...
: sob mar 13, 2004 1:38 pm
autor: Slawquu
pilmar pisze:Slawquu pisze:... fakt ze zeby na ataku i talerzu są dużo masywniejsze...
dlatego twierdze że taki most w porównaniu z 8/41( obydwa dobrze wyregulowane) jest wytrzymalszy...
może za krótko mialem wkład w swoim uazie, żeby wydawać opinie na jego temat, jednak bardziej popularniejszy jest 8/41 i łatwiej go dostać..tak bynajmniej było w moim przypadku
: sob mar 13, 2004 2:57 pm
autor: SebastianS
trojkat pisze:no to powiedzcie mi taka rzecz mam przekladnie 7x41 od czego toto ktos mi kiedys powiedzial ze takie byly w mawach ale chlera wie niestety mam tylko jedna

Honker na benzynie z poldka, Żuk A03 na dolniaku...
Gazik 69 chyba też na początku, ale nie jestem pewien