Kupno Uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Kupno Uaza

Post autor: czarny bielsko » wt lut 17, 2004 12:56 pm

Witam! Mam takie pytanie - na co zwracac szczegolnie uwage przy kupnie Uaza, glownie chodzi mi o model 469b. Planuje za kilka miesiecy zakup i jak na razie chcialem sie dowiedziec na co klasc nacisk przy kupnie. Za info z gory dzieki.

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt lut 17, 2004 1:39 pm

na sprzedawcę... :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 17, 2004 1:47 pm

był jakiś czas temu taki temat poruszony... "jak rozsądnie kupić uaza" chyba się zwał....wsio tam napisane i jeszcze troche :)21

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 17, 2004 1:55 pm

Mikołaj: :)21 :)21 :)21

banan: dzieki zaraz przeszukam forum :)2 :)2

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt lut 17, 2004 3:03 pm

Podobno te z silnikami wołgi to rakiety żadne tam jakieś V8 czy diesle

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 17, 2004 3:17 pm

Artur - a te zdjęcia coś mi kiedyś przysłał Uaza na jodłach takiego to twój ?
bo na forum widze niebieskiego ? :o

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lut 17, 2004 3:24 pm

Artur pisze:Podobno te z silnikami wołgi to rakiety żadne tam jakieś V8 czy diesle
:o :o :o :o :o :o :o :o :o

Artur, no co ty :)6 :)6 :)6 :)5 :)5 :)5
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 17, 2004 6:36 pm

Dzieki za odpowiedzi :)2 :)2 teraz trzeba bedzie odlozyc troche szelestu, i rozejrzec sie troszke za jakims sprawnym Uazikiem :wink: Jak kupie to dopiero Was pomecze :)21

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt lut 17, 2004 7:07 pm

Kiedyś koleś zadał mi te pytania jak sprzedawałem swojego Uaza:

blachy - uaz lubi rdze i to bardzo. popatrz na progi (zwlaszcza od spodu),
nadkola (rowniez laczenie nadkoli z buda), kieszenie w drzwiach, ramki okien - te miejsca najczesciej chwyta rdza.
rama - czy nie popekana, pogieta i nie pordzewiala. zwlascza w okolicach
mocowan.
mocowania przednich hakow. tylni jest nie do zdarcia - jest amortyzowany na gumie:) i ma ciagnac mala armatke.
skrzynia biegow - czy nie zgrzyta na 3 i 4 biegu przesuwka synchronizatora -jesli zgrzyta to szybko bedziesz musial kupic nowa skrzynie albo wyremontowac stara. na 4 jeszcze jest dopuszczalne zgrzytanie, na 3-cim nie.
wycieki - wyczysc silnik i zobacz czy po przejechaniu np 20km nie masz
obdrzyzganego olejem na nowo silnika.
sprawdz simering na wyjsciu z silnika - nie moze byc za bardzo zasyfiony
olejem (widac to na obudowie sprzegla). simering jest ze sznurka lojowego i przy katowaniu na wysokich obrotach po protu sie spala. jak sie spali bedziesz dolewal olej co 20 kilometrow.
kola (od srodka) czy nie cieknie z hamulcow i pompa hamulcowa - jesli trzeba "pompowac" pedalem znaczy jest uklad zapowietrzony.
amortyzatory (w starych rocznikach bedziesz mial prawdopodobnie ramieniowe - takie poziome, ja mialem takie, wymienilem na zukowskie) czy nie ciekna. odkrec kola i sciagnij bebny hamulcowe - czy nie popekane.
baki (2x39 litrow, mocowane przy ramie po obu stronach) - czy nie maja dziur i czy dziala przelacznik paliwa (pod siedzeniem kierowcy) - zepsuty zapowietrza sie i auto nie ciagnie paliwa. baki moga byc pogniecione, ale nie moga miec dziur od rdzy!
sruba ustalajaca kat wyprzedzenia zaplonu (i utrzymujaca aparat zaplonowy) - lubi stracic gwint. ustaw kat zaplonu, bo czesto jest przestawiony - najlepiej u mechanika z "lampka blyskowa" - taka dziurka na kole zamachowym podczas zaplonu pierwszego cylindra (blysku lampy) powinna byc na styku z takim wystajacym "palcem" na obudowie silnika przy kole - maxymalne odchylenie 5mm.
gumowe przewody paliwowe (za pompa paliwa) - odkrec i dmuchnij, jesli sa opory to sa sparciale i nie beda dobrze przepuszczaly paliwa. odkrec pokrywe pompy i zobacz na stan filtra siatkowego - powinno byc czysto ale moze byc lekko przyrdzewialy - nie przejmuj sie.
czy sa luzy na gwintach przy rurkach miedzianych od podcisnienia -
najczesciej trzeba je podokrecac. czy nie wyskakuje reduktor przy duzym obciazeniu silnika - jesli wyskakuje to skrzynia biegow jest do roboty, z reguly reduktory sa ok, bo sa rzadko uzywane - niektorzy nie wiedza nawet do czego jest ta druga i trzecia galka ;) te dwie dodatkowe: prawa galka to dolaczanie przedniego napedu (najpierw trzeba sprawdzic
czy sa zapiete sprzegielka w przednich polosiach o tym nizej) do przodu jest zapiety przod, do tylu wypiety. lewa galka - reduktor. do przodu odpiety, srodek - neutralny (luz), tyl - zapiety. predni naped mozna dolaczyc w trakcie jazdy do 20km/h (oczywiscie pod warunkiem, ze masz zapiete sprzegielka), wypiac nawet do 60km/h, bieg terenowy - popularnie "reduktor" tylko na postoju i tylko jesli jest dolaczony przod.
sprzegielka kol przednich - odkrecasz reka te wystajace pokrywki na nich i albo specjalnym kluczem gwiazdkowym (najczesciej nie ma go przy aucie bo "zginal") albo jakims srubokretem wkrecasz srube w osi sprzegielka zapiete sa schowane (na rowni z obudowa) - dolaczona przednia os napedowa,
ale do dolaczenia napedu jeszcze musisz zmienic przelozenie w skrzyni rozdzielczej galka dolaczenia przodu - patrz wyzej.
odpiete wystaja. na samym sprzegielku na okolo jest rowek - jesli rowek
pokrywa sie z brzegiem obudowy sprzegielka to jest wystarczajaco odpiete. dalej nie wykrecaj, bo bedzie trzec o obudowe sprzegielka. jesli trudno sie w penym momencie wkreca przy "zapinaniu" gdzie okolo 1cm przed koncem - trzeba ruszyc autem jakies 20-30 cm do przodu lub do tylu. czasem pomaga tylko pokrecenie kierownica.
sprzawdz sprzegielka czy byly na stale zapiete (spytaj goscia czy odpinal,
jesli nie bedzie wiedzial o co chodzi to masz pewnosc, ze jezdzil na zapietych), jesli tak to zwroc szczegolna uwage na przedni wal i przedni dyfer. jazda stale na zapietych to wieksze zuzycie paliwa i mechanizmow przedniego napedu. sprawdz w ogole czy jest przedni naped (np na mokrej trawie pod gorke) - czasem
wyglada jakby wszystko bylo ok, a nagle okazuje sie, ze zapinasz sprzegielka i wlaczasz przod a kola sie nie kreca, bo jest uwalony dyfer i np nie ma satelit (widzialem taki numer) albo co gorsza nie ma w ogole przedniego walu napedowego - takie numery tez znam. dyfra centralnego (miedzyosiowego) w uazie nie ma, czyli jest stala blokada miedzyosiowa, wiec od razu bedzie widac czy jest przod.
sprawdz czy waly napedowe nie sa krzywe i czy nie ma rys jak z obrabiarki dookola walu - to oznacza, ze byl waniety np na kamieniu.
biegi - generalnie startujesz zawsze z dwojki, jedynka tylko wlasciwie do
uzycia w terenie - jest bardzo krotka. wsteczny - jesli bieg nie chodzi wycisnij sprzeglo jeszcze raz i probuj znowu wrzucic bieg. 1, 2 i wsteczny w starszych skrzyniach nie maja synchronizacji.
jesli juz przy ok.70-80km/h auto na drodze zaczyna tanczyc - amory
ramieniowe do wymiany, najlepiej na teleskopy, jesli dopiero przy 90-100km/h - jeszcze nie jest tak zle.
sprawdz resory, czy nie nadpekniete glowne piora - tyl 9 pior w tym dwa
nosne, przod 8 w tym 2 nosne (albo odwrotnie, zapomnialem ;) ). mlodsze wersje maja o jedno pioro mniej ale zawsze 2 nosne na kazdym kole.
felgi - czy nie pogiete. podnies po kolei kazde kolo i sprawdz czy nie lata na boki, zwlaszcza przod - jesli tak to zwrotnice do wymiany. sprawdz czy sa sruby-ograniczniki promienia skretu.
musza byc, bo ci kiedys zablokuje kola przy skrecaniu. po zakupie od razu
wyreguluj je u specjalisty od uaza.
sprawdz czy podokrecane sa sruby mocujace kola.
czy nie pogiety drazek kierowniczy - na wysokosci gruchy przedniego dyfra jest fabryczne wgiecie drazka - miejsce na gruche prze skrecie. czy drazek nie kreci sie wokol wlasnej osi wiecej niz 10-15 stopni.
czy szpilki mocujace przekladnie kierownicza do ramy nie lataja.
czy nie ma zgrzytow albo "grzechotania" w dyfrach. mozesz wykrecic poloske z tylu (pol minuty roboty, powinna byc srubka kontrujaca na deklu polsoki) i zobaczyc na stan naciec oraz czy nie ma babelkow od wody na polosce. z przodu odkrec pokrywki sprzegielek i zobacz na stan smaru. tu moze byc woda bo pokrywki sa najczesciej nieszczelne - tym sie zbytnio nie przejmuj, ma byc duzo smaru i koniec.
sprawdz kompresje silnika - bo jak bedzie niska to bedzie ci palil duzo.
zawieszenie silnika - czy sa wszystkie 3 sruby z kazdej strony i czy nie
wychodza opilki - np sciete gwinty. stan poduszek pod stopka.
zajrzyj pod pokrywe glowicy i zobacz na osad oleju - czy jest bardzo
nadpalony i czy nie ma bialego nagaru na korku wlewu oleju - jesli bialy to jest woda w silniku. a przy okazji sprawdz luzy na zaworach - powinny byc 0,3-0,35mm, a czesto sa dokrecone na sile.
sprawdz stan oleju w filtrze - przypadkiem go nie wymieniaj na suchy! ten
olejowy jest bardzo dobry.
czy masz ladowanie akumulatora - na "luzie" powinno byc w okolicach troche powyzej zera na wskazniku.
reczny - generalnie w uazach jest tak, ze jak raz zapomnisz odpiac recznego i pojedziesz, to juz go nie wyregulujesz.
czy wentylator nie lata na boki - jesli lata, to piasta pompy wody i
uszczelniacz do wymiany.
czy nie grzeje sie cewka zaplonowa po dluzszej jezdzie.
po zakupie od razu powymieniaj oleje w silniku, mostach, skrzyni biegow i
reduktorze, wywal te ruskie opony i kup jakies at lub mt - lepiej emteki, bo do atekow trzeba miec "faje", a uaz nie ma ;) rozmiar 31x10,50 r15 bez problemow wchodzi na felge uaza, pomimo, ze jest ona tylko 6 cali szeroka. na poczatek moga byc "nalewki", bo tanie (do 350plz/sztuke) a stosunkowo ok. np gaibi. jak sie nauczysz w terenie jezdzic to kupisz sobie lepsze i drozsze - za dobrego emteka musisz zaplacic srednio ok. 500-650 plz sztuka minimum. no chyba, ze chcesz miec boggery super swampery albo mickey thompsony baja claw to zaplacisz tyle, ze
ze bedziesz musial uaza sprzedac...
spytaj o korbe rozruchowa do kompletu - powinna byc. nie zartuje - w zimie sie przydaje bardzo.

Czy wtedy bym coś jeszcze znalazł do naprawy? :lol: :lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt lut 17, 2004 7:13 pm

Zbowid - powinieneś dostać nagrodę za najbardziej tematyczny post na tym forum :)2 :)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » wt lut 17, 2004 7:26 pm

czy ktos juz mu odradzil uaz? :lol:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 17, 2004 8:12 pm

Powinnismy zrobic Zbowidowi zrzute na krate heinekena.
Jeszcze sie tak nikt tutaj nie wysilil...
:)2

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt lut 17, 2004 8:24 pm

po przeczytaniu tej wyczerpujacej odpowiedzi/wyjasnienia, chyba sam straci ochote na Uaza, nie trzeba bedzie niczego odradzac :lol:
przyznaje ze info bylo bardzo rzetelne i wyczerpujace
ciekawe czy jest w Polsce choc jeden uzywany egzemplarz pozbawiony ww. wad/usterek wystawiony na sprzedaz?

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt lut 17, 2004 8:34 pm

wupasek pisze:ciekawe czy jest w Polsce choc jeden uzywany egzemplarz pozbawiony ww. wad/usterek wystawiony na sprzedaz?
Żarty sobie robisz? To nie MATRIX :)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » wt lut 17, 2004 8:56 pm

Zbowid--->>jestem pełen podziwu...nigdy chyba jeszcze nie czytałem tak wyczerpującego posta...trzeba go było napisać zanim kupiłem swpjego UAZa...ale wg Twojej wypowiedzi to nie jest z moim tak żle...mozna by powiedzieć ze jest dobrze
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt lut 17, 2004 9:07 pm

Zbowid chyba ci odpierdala na tym L4 taka epopeje wywalic :o :o
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt lut 17, 2004 9:09 pm

Człowiek się stara, pisze co wie aby pomóc innym a tu go wyzywają od takich i owakich... Echhhh... :-? :wink:
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt lut 17, 2004 9:16 pm

Panowie!!!
Wczytajcie się w post!!! :lol:

Sytuacja wyglądała tak, że do mnie przyszedł gość z kartką gdzie miał to wszystko wypisane i spytał w których punktach muj Uaz kuleje!!!!! :o

Jak to zobaczyłem to nie mogłem się powstrzymać i przepisałem kartkę :)21
A mówiąc dalej to fakt odpierdala mi na zwolnieniu!!!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt lut 17, 2004 9:20 pm

Sam fakt, że chcialo Ci się to wszystko pisać to już mi wystarczy... :)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » wt lut 17, 2004 9:24 pm

Zbowid pisze:Panowie!!!
Wczytajcie się w post!!! :lol:

Sytuacja wyglądała tak, że do mnie przyszedł gość z kartką gdzie miał to wszystko wypisane i spytał w których punktach muj Uaz kuleje!!!!! :o

Jak to zobaczyłem to nie mogłem się powstrzymać i przepisałem kartkę :)21
A mówiąc dalej to fakt odpierdala mi na zwolnieniu!!!
hmm ludzie to dopiero maja pomysły...w sumie to dobrze spisać to na kartce...bo przy kupowaniu wiele detali moze wyleciec z głowy a potem wychodzi szydło z worka i wraca szara rzeczywistość
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt lut 17, 2004 9:34 pm

Kiedy w 86' roku kupowałem swój pierwszy motocykl - facio który sprzedawał mi JUnaka powiedział "Pamiętaj synku, że ci wszyscy szoferzy cieszą się zawsze dwa razy: jak kupują i jak sprzedają motocykl"


Myślę, że spokojnie można przełożzyć to na Uaziora. Cieszysz się, potem masz już go dość i sprzedajesz i znów się cieszysz :)21

Sinusoida a niektórzy mówią - całe życie pod górkę...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
michal_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 12:11 pm
Lokalizacja: Bystra koło Jordanowa / Kraków

Re: Kupno Uaza

Post autor: michal_k » wt lut 17, 2004 10:15 pm

czarny bielsko pisze:Mam takie pytanie - na co zwracac szczegolnie uwage przy kupnie Uaza, glownie chodzi mi o model 469b.
Poczytaj sobie stronkę http://www.marcin4x4.republika.pl/kupujemy.html

Awatar użytkownika
wojteken
 
 
Posty: 144
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 4:52 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojteken » wt lut 17, 2004 10:35 pm

potrojny szacunek dla Zbowida :lol:

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 17, 2004 11:26 pm

Zbowid dzieki wielkie :wink: teraz juz bede wiedzial na co zwrocic uwage :)2 :)2 Prawde mowiac to sie nawet nie spodziewalem takiej obszernej odpowiedzi, ale jednak wszystko zostalo zawarte w 1 poscie.
michal_k dzieki za adres, poczytam za chwilke.
wupasek wybic mi cos z glowy jest ciezko i to bardzo :)21 :)21 a poza tym Uazy zawsze mi sie podobaly i tylko czekam na moment az bede mogl zasiasc za kolkiem wlasnego :)2

Awatar użytkownika
michal_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 12:11 pm
Lokalizacja: Bystra koło Jordanowa / Kraków

Post autor: michal_k » wt lut 17, 2004 11:39 pm

czarny bielsko pisze: michal_k dzieki za adres, poczytam za chwilke.
Warto jeszcze zerknąć tutaj: http://www.uaz.p-s.com.pl/porady/kupno/kupno.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość