Czy można przegrzać skrzynię i reduktor?
Moderator: Student
Czy można przegrzać skrzynię i reduktor?
Pytanie pojawia się w związku z tym, że u mnie skrzynia i reduktor nie są chłodzone z dołu powietrzem (Uaz przerobiony na amfibię, w którym jest szczelny kadłub). Czy zatem można je przegrzać, jaka jest temperatura maksymalna czym to ew. grozi przegrzanie?
rybak
oj panowie najpierw sprawdzić w warunkach polowych a później sie wypowiadać
więc tak udało mi się to zrobić acz tylko raz! jeździlim uazem po krymie w 2006 i jakoś tak sie zdarzyła dość duża temp powietrza ~37-38 stopni a cholera wie ile było od asfaltu.. w dodatku jeździliśmy wciąż w góre i w dół serpentynami.. zatrzymaliśmy sie bo o ile pamiętam coś zaczelo nam w skrzyni stukać.. (dodam że automat w jeepie też sie gotował) auto zostawilismy poszliśmy na wędrówke a po powrocie wsio już ok było..
generalnie nic sie nie stało oprócz tego ze skrzynia była chorendalnie gorąca, coś stukało i o ile pamiętam chyba kipieć zaczęło
Ps. na teraz nie ale na ciepłe upalne dni pomyślałbym o zmotaniu chłodnicy.. chociaż cholera wie..

więc tak udało mi się to zrobić acz tylko raz! jeździlim uazem po krymie w 2006 i jakoś tak sie zdarzyła dość duża temp powietrza ~37-38 stopni a cholera wie ile było od asfaltu.. w dodatku jeździliśmy wciąż w góre i w dół serpentynami.. zatrzymaliśmy sie bo o ile pamiętam coś zaczelo nam w skrzyni stukać.. (dodam że automat w jeepie też sie gotował) auto zostawilismy poszliśmy na wędrówke a po powrocie wsio już ok było..
generalnie nic sie nie stało oprócz tego ze skrzynia była chorendalnie gorąca, coś stukało i o ile pamiętam chyba kipieć zaczęło

Ps. na teraz nie ale na ciepłe upalne dni pomyślałbym o zmotaniu chłodnicy.. chociaż cholera wie..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Witam kolegów.Myślę że to pyanie w temacie należy do gatunku podchwytliwych.Bo niby w jaki sposób można przegrzać skrzynię biegów a w szczególności w UAZ-zie(zakładam że ma prawidłowy stan oleju).Gdyby to było możliwe to napewno Wania by coś wymyślił bo było wiele patentów dla niegramotnych kierowców.Słyszałem jak kiedyś komuś grzał się płyn w wysprzęgniku (doprowadzony do temperatury wrzenia) i zniknęło sprzęgło,a temperatura wrzenia płynu to ok.200 st.C.Skąd taka temperatura na skrzyni biegów.Tego lata jeżdziłem po górach Albanii Jeepem XJ i ani razu nie stwierdziłem zbyt dużej temperatury a Albania to nie Krym,tak twierdzę bo byłem w tych miejscach i to latem.A co zacni koledzy powiedzą o skrzyniach np.w ciągnikach rolniczych,tam dopiero są warunki pracy.POZDRO Aha,przecierz automat ma parę ładnych litrów oleju i chłodnicę.
a faktyczniewupasek pisze:kipiec jak kipiec, ale o ile dobrze pamietam to straszne opory miala
duzo slabszy byl niz normalnie
w ogole nie chcial jechac
no i moze dlatego ci tera wybuchla

Ps. sabotażysta sie odezwal


przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość