termostat UAZ
Moderator: Student
termostat UAZ
Witam wszystkich.
Mam pytanie. jaki jest zamiennik jeżeli chodzi o termostat w Uaz-ie? Czy może pasuje od Żuka? Z góry dziekuje za odpowiedź.
Mam pytanie. jaki jest zamiennik jeżeli chodzi o termostat w Uaz-ie? Czy może pasuje od Żuka? Z góry dziekuje za odpowiedź.
Parę lat temu miałem UAZa 452, do którego wstawiłem termostat od Poloneza Diesla (silnik
1,9d Citroena ). Trzeba było zeszlifować ok.1mm z obwodu, ale poza tym było OK. Jeżdziłem tak 2 lata bez problemu.
W celu uprzedzenia odkrywczych stwierdzeń informuję, iż wiem, że do UAZa najlepiej pasuje termostat od UAZa, ale przypadkowo nie miałem.
1,9d Citroena ). Trzeba było zeszlifować ok.1mm z obwodu, ale poza tym było OK. Jeżdziłem tak 2 lata bez problemu.
W celu uprzedzenia odkrywczych stwierdzeń informuję, iż wiem, że do UAZa najlepiej pasuje termostat od UAZa, ale przypadkowo nie miałem.
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 6:00 pm przez A.F., łącznie zmieniany 1 raz.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

A w cale nie najlepszy. Przez te cholerne ruskie termostaty już nie raz głowicę woziłem do splanowania lub kontroli bo temperatury silnik dostał o uszczlce nie wspomnę, albo nonstop otwarty był i zimą trzeba było karton przed nagrzewnicę wstawiać. Przedemną też stoi wybór termostatu i bynajmniej ruskiego nie wezmę za chiny ludowe. Coś dobiorę, podpiłuję i już. I nie były to ukraińskie podróbki jak pewnie by część w Was chciłaby napisać. W sklepie firmowym uaza termostaty brałem w Kaliningradzie. To tyl w temacie. Więc szukaj kolego i daj cynę od czego tu dobrać, tak żeby pasował i temperaturę odpowiednią trzymał.
Ostatnio zmieniony czw sty 03, 2008 12:42 am przez jac.uaz, łącznie zmieniany 1 raz.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
UAZ 469 B
Nie wiem jak to jest z tymi termostatami od żuka ale kiedyś w sklepie poszedłem, kupiłem od żuka i robił... pasował super - mam silnik orginalny uaza - tyle tylko ze w żukach przy wyższej temperaturze otwiera sie termostat a w uazie chyba przy 72 st C.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
jeżeli pasuje od Żuka byłoby bardzo dobrze. Termostat od Żuka na pewno otwiera w wyższej temperaturze. A może ktoś mi powie co może być przyczyną marznięcia parownika (LPG) to że nie ogrzewa to wiem. układ trzyma poziom płynu nie jest zapowietrzony pochodzi kilka minut na gazie i jest biały jakby ktoś go obsypał śniegiem po przełączeniu na benzynę chodzi ale temp. ma w granicach 60-50 stopni i dalej nie rośnie a to za mało aby pracował na gazie z góry dzięki
UAZ'87
odpowietrzyc
Ja tez tak mialem, trzeba bardzo dokladnie odpowietrzyc uklad i powinno grac 

Co do marznięcia parownika to widziałem taki numer że kolesiowi zamarzał... ale tylko w okresach wiosenno - jesiennych i czasami latem... okazało sie ze ma trójnik założony od chłodzenia na przewody biegnące od silnika do nagrzewnicy... pewnie większości z nas tak ma... ale numer był taki za zakręcał na lato kranik na silniku
i mu marzło. Zima jak chciał zęby było ciepło w kabinie to odkręcał i było ok... 2 lata sie bujał póki doszedł o co chodzi
sprawdź wiec może masz po prostu nie drożny ten zawór. Bo jak juz koledzy napisali, parownik zamarza pewnie przez braki w dolocie płynu.


sprawdź wiec może masz po prostu nie drożny ten zawór. Bo jak juz koledzy napisali, parownik zamarza pewnie przez braki w dolocie płynu.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
sprawdzałem płyn jest w przewodzie wychodzącym z bloku do parownika.Nagrzewnica jest u mnie odłączona. Niebawem będę ją podłączał. Do tej pory było tak że odpalałem na gazie robił parę minut i zamarzał wtedy przełąxzałem na benzynę rozgrzewał sie do ok 80 stopni przewód łączący blok z parownikiem nagrzewał się i parownik puszczał. W tej chwili nawet jak odpale na benzynie temp. max to jak pisałem wcześnie ok 60 stopni i lipa parownik zamarznięty. taka sytuacja jest od kilku dni
UAZ'87
a może po prostu masz syf w parowniku?? i niedrożny jest po prostu parowniksajgon pisze:sprawdzałem płyn jest w przewodzie wychodzącym z bloku do parownika.Nagrzewnica jest u mnie odłączona. Niebawem będę ją podłączał. Do tej pory było tak że odpalałem na gazie robił parę minut i zamarzał wtedy przełąxzałem na benzynę rozgrzewał sie do ok 80 stopni przewód łączący blok z parownikiem nagrzewał się i parownik puszczał. W tej chwili nawet jak odpale na benzynie temp. max to jak pisałem wcześnie ok 60 stopni i lipa parownik zamarznięty. taka sytuacja jest od kilku dni
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Obstawiam ,że masz żle wpięty parownik do układu chłodzenia, sprawdz czy nie jest odwrotnie zamienione wejscie i wyjscie wody do parownika.aby parownik nie zamarzał wystarczy mu temp.lekko ponad 10 stopni płynu, wiec temp. 60 stopni spokojnie go ogrzewa i powinien śmigać jak ta lala. Zobacz też czy przewód wodny nie jest załamany. Często aby przewody wodne nie załamywały się do środka wkłada się spręzynę, powinna być z nierdzewnej stali, może w Twoim przypadku gazownicy wsadzili zwykłą i skorodowała, a powstały syf zapchał przewód
"Jeżdżę z kim chcę"
montaż parownika jest ok. po drugie przez blisko rok było ok. kłopoty zaczęły sie od chwili kiedy temp. spadła po niżej zera. nie daje mi spokoju przewód który łączy parownik z blokiem silnika wcześniej się nagrzewał i tym samym doprowadzał ciepło do parownika a teraz nie (w przewodzie tym jest płyn)
UAZ'87
w przewodzie moze by c plyn ale moze rzeczywiscie masz po prostu zamkniety lub zasyfiony kranik na bloku silnika... wtedy plyn bedzie ale nie bedzie odpowiedniego krążenia cieczysajgon pisze:montaż parownika jest ok. po drugie przez blisko rok było ok. kłopoty zaczęły sie od chwili kiedy temp. spadła po niżej zera. nie daje mi spokoju przewód który łączy parownik z blokiem silnika wcześniej się nagrzewał i tym samym doprowadzał ciepło do parownika a teraz nie (w przewodzie tym jest płyn)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
termostat
Witam.Miałem podobne problemy o których pisze Adam.Jeździłem UAZ-em latem dopóki nie zaczęły mnie wk....syfiejące ciągle szyby w czasie deszczu jak woda lała się na nagrzewnicę która była cały czas właczona i robiła się para.Zakręciłem kranik odłączyłem nagrzewnicę i zaczęły się problemy parownik i przewody były oblodzone i za cholere nie chciał jechać na gazie na benzynie ok.Nie kumałem o co chodzi ale odkręciłem ponownie kranik i było ok tylko nagrzewnica grzała a z kranika lał sie płyn.Na Allegro kupiłem inny od wołgi na linkę a na przewodzie prowadzącym do nagrzewnicy założyłem dodatkowy zawór odcinający płyn.Jest ok kranik jest otwarty zawór na przewodzie zamknięty nadrzewnica wyłaczona i nie ma pary w deszcz parownik chodzi w porządku Odnoścnie termostatu to miechanior modził mi coś chyba od Łady bo tez narzekał, że uazowe są niezbyt dobre.We Fiacie miałem dwa na lato i zime każdy się inaczej otwierał.



Edgar z Gór.
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
No więc przyjrzałem się sprawie (mój też się nie domyka) i na stronie Mery (www.termostat.pl) z katalogu wywnioskowałem, że powinien być ten sam co Żuk (71 Ts-3). Wybiorę się dzisiaj do sklepu Żuk/Lublin.
A dokładnie to jest tak:
UAZ-24 sil. H-400(rosyjski-stare modele) > 71 Ts-3
UAZ 469-TC 108 > 71 Ts-8
ŻUK/NYSA
(siln./eng. S-21) S21-1306010-2 > 71 Ts-3
(siln./eng. S-21) S21-1306010-2 > 72 Tv-3
czyli 2 do wyboru powinny być.
A dokładnie to jest tak:
UAZ-24 sil. H-400(rosyjski-stare modele) > 71 Ts-3
UAZ 469-TC 108 > 71 Ts-8
ŻUK/NYSA
(siln./eng. S-21) S21-1306010-2 > 71 Ts-3
(siln./eng. S-21) S21-1306010-2 > 72 Tv-3
czyli 2 do wyboru powinny być.
Grzechu_z_UAZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość