ya192

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

ya192

Post autor: Balu-Balu » śr sty 16, 2008 5:23 pm

Mam w uaziorze silnik 2.4D z MB. Chcę wymienić opony na ya192 i się zastanawiam czy uciągnie ten silnik w terenie. Obecnie mam 235/75/15 (około 30") kopię Goodrich i tak jak jestem z nich zadowolony na szutrach tak w błocie mnie męczą swą bezradnością. Macie jakieś podparte doświadczenie z tymi ya192? Wysokie są na 31" tylko węższe. Podzieli sie ktoś swym doświadczeniem? :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » śr sty 16, 2008 5:37 pm

Zakładaj i zasuwaj :)2 Jak dorobię się szybkiego netu, to wkleję filmu z jeżdżeniem na wymienionym przez Ciebie zestawie. Znajomi z Piły mieli 2,4 D z MB, powyższe opony i dwie blokady, Silnik sobie radził, a oni lat temu kilka na tym zestawie wygrywali Króla Błota np w Ostrzycach i ładnie zasuwali po OS-ach :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » śr sty 16, 2008 5:46 pm

A troche doświadczenia mamy 8)
w piachu można przekopać pustynie ale wyjedzie, na śniegu też dają rade, a w błotku(jak by do tego stworzone)super, gorzej na czarne bo twarde no i znikają szybciej, a jak postoi autko chwile to jedziesz jak by były kwadratowe koła, s silnik spokojnie da rade no chyba że deth.
monterey 3.2 xtztdm 850

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr sty 16, 2008 6:06 pm

Silnik żyje. Można powiedzieć, że pali od kopa. :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » śr sty 16, 2008 8:02 pm

Czytałem w opisie z allegro że na asalcie śliskie...... :-? :-? Może ktoś to skomentować ?? ?? A tak w ogóle czy jak włoże ANDORIĘ to mogę je bez problemu założyc i nigdzie mi nie będą obcierać ??
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr sty 16, 2008 8:10 pm

a co tu komentować
są śliskie jak zbuj :)21
kiedyś był mocny wiatr i siedziałem sobie z kamratami w samochodzie
no i podmuch wiatru stojącego uaza na ya 192 przesunoł mi o dobre 50cm na oblodzonym asfalcie :o
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » śr sty 16, 2008 8:22 pm

gÓral świętokrzyski pisze:a co tu komentować
są śliskie jak zbuj :)21
kiedyś był mocny wiatr i siedziałem sobie z kamratami w samochodzie
no i podmuch wiatru stojącego uaza na ya 192 przesunoł mi o dobre 50cm na oblodzonym asfalcie :o
Za to na typowych oponach z UAZ-a przesunełoby Cię o 2 mb :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » śr sty 16, 2008 8:24 pm

Dobre :D :D
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

radegand
 
 
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 4:11 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: radegand » śr sty 16, 2008 8:35 pm

...azalisz ya192 na pewno dadza rade z 2.4D...ja pociskam na nich w gaziku na dolniaku i uwazam ze sa zajefajne i do tego w klimacie 8) Na asfalcie spoko choc glosno, na mokrym asfalcie trzeba ostrozniej ale tez daja rade...w piachu okopuja sie niczym pulk zestrachanych szeregowcow co powoduje ze jak na piaszczystym podjezdzie stracisz na chwile przyczepnosc to zanim zdejmiesz noge z gazu juz sie okopales :lol: na plaskim piachu jakos sobie radza, w sniegu tez ladnie tna...w blotku pierwsza klasa. Ogolnie, jesli chodzi o value for money sa nie do pobicia, no! 8) Jezdze teraz sporo na czarnym (procentowo, bo ogolnie malo gzem jezdze :cry:) i poki co nie zauwazylem szybkiego znikania...
Tyle recenzji, wracam do pracy :lol:

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 16, 2008 8:52 pm

pietro pisze:A troche doświadczenia mamy 8)
w piachu można przekopać pustynie ale wyjedzie, na śniegu też dają rade, a w błotku(jak by do tego stworzone)super, gorzej na czarne bo twarde no i znikają szybciej, a jak postoi autko chwile to jedziesz jak by były kwadratowe koła, s silnik spokojnie da rade no chyba że deth.

tylko zeby jeszcze ruskie wpadly na genialny pomysl i poszezyli ta opone o jedna srodkowa kostke to by zajebiaszcza byla nawet:)
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » śr sty 16, 2008 9:06 pm

EDEK:):):) pisze: A tak w ogóle czy jak włoże ANDORIĘ to mogę je bez problemu założyc i nigdzie mi nie będą obcierać ??
A co ma montaż silnika do obcierania opon ?? ?? ??

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

ya192

Post autor: Edgarowski » śr sty 16, 2008 9:42 pm

Witajcie uazowi bracia :D Jeżdzę na ya 192 odkąd za waszym przykładem Uaza nabyłem czyli chyba z 5 lat temu. Oponki stworzone do tego autka. Warto zwrócić uwage na cisnienie w oponach, nie lubią za dużego,a przy małym kierownica ciężej chodzi. Ustawienie zbiezności i wyważenie mimo że trzeba trochę ciężaru zawiesić.Zdecydowanie nie lubią lodu i wody na czarnym zwłaszcza płynącej koleinami, ale przy zachowaniu umiaru w jezdzie da się jechać.Nie zauważyłem aby znikały na czarnym ale nie polecam podkładania kantówek pod koła w czasie dłuższego postoju w garażu,bo poźniejsza jazda przypomina trochę jazdę na koniu i można sie przestraszyć że sie Uaz w kobyłę zamienił.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 16, 2008 9:43 pm

niebedzie obcierac...
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: ya192

Post autor: Doktor200 » śr sty 16, 2008 9:47 pm

Edgarowski pisze: ale nie polecam podkładania kantówek pod koła

co to sa kantowki??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » śr sty 16, 2008 10:16 pm

Spoko.
Też jeżdżę na takim zestawie i nie ma problemów. Przynajmniej z tym... :)21

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr sty 16, 2008 10:30 pm

To co piszecie to miód na serce, zamawiam !! !! !! !! !!
Dzięki :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » śr sty 16, 2008 11:59 pm

Mamy podobne klamoty. Mam w uazie mb240D i robi he he nooo powiedzmy... momentu nie brakuje, często obrotów i mocy. Oponki mam 31x10.5x15 Technik Tracker II (cos jak bfg). Jezdzilem tez na YA192 i mam porównanie. Kolega Artur z Piły na tych YA tez z silnikiem 2.4 miał kiedyś sukcesy na zloto-rajdach ale miał w uazie dwie 100% blokady w mostach :)21. Nie wiem jaka jest dzis roznica w cenie tych YA i jakis nalewek ale wole nalewki 31x10.5 Jestem zdania ze taki rozmiar opon to minimum aby jechac a nie siedzieć czy to w błocie czy w piachu.

YA192 - na mokrym asfalcie tragedia na lodzie nic nie trzyma :wink:
Na zwirowni w piachu kopią sie bardziej, w kopnym sniegu tak samo.
Przy org silniku mogą robić lepiej bo można krecic na obrotach ale przy wolnych obrotach disla to czasem w kopnym piachu moj smietnik ledwo jedzie na reduktor 1.
Gdyby były o tą jedną kostke szersze to bym bez wachania polecił, a tak jak jest to nie mam przekonania.

Rozpisalem sie bez sensu he he Balu-Balu widze ze z małego 3miasta jesteś. Jak sie poskładam to mozemy sie zgadac na jakis wypadzik.
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw sty 17, 2008 10:26 am

seba4x4 pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:a co tu komentować
są śliskie jak zbuj :)21
kiedyś był mocny wiatr i siedziałem sobie z kamratami w samochodzie
no i podmuch wiatru stojącego uaza na ya 192 przesunoł mi o dobre 50cm na oblodzonym asfalcie :o
Za to na typowych oponach z UAZ-a przesunełoby Cię o 2 mb :wink:
no niebardzo :-?
na zime pożyczyłem od kolegi banko ya 245 i spisuja sie o niebo lepiej na lodzie niz twarde ya 192
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 12:17 pm przez gÓral świętokrzyski, łącznie zmieniany 1 raz.
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw sty 17, 2008 10:33 am

w kopnym śniegu ya 192 idą luksusowo no chyba, że stanie sie na chwile i troszeczke lodu się zrobi pod kołami :lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » czw sty 17, 2008 11:16 am

Ja nie polecam nikomu ruskich YA192 ani 245 a to dlatego ze ... cudem nie pozabijałem ludzi i siebie :-? Deszczyk w słoneczny czerwcowy dzień, jazda z górki, na dole czerwone swiatlo, predkość niewielka, powoli chamuje a tu nagle koła zablokowane i slizgiem ostro w dół. Sprawa rozegrała sie oczywiście w kilka sec wiec niewiele pamietam ... znioslo mnie na chodnik na ktory wpadlem jak rozwscieczony bizon, szczescie nikogo tam nie bylo. zatrzymalem sie jakies 15m nizej niz planowalem. Ludzie w plaskaczach obok oczywista patrzyli jak na wariata, idiote itp... niech sie ciesza ze ich nie skasowałem.
W terenie przez to ze są wąskie nie sa jakieś wybitnie lepsze od czegokolwiek innego MT.
Takie chyba lepsze http://www.allegro.pl/item297928674_opo ... bacz_.html
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw sty 17, 2008 12:24 pm

no nikt tu nie mówie , że 192 czy 245 to super opony

ruskie opony są dobre bo są tanie i mocne :lol:
i prawdą jest ,że ya 192 robią w błocie jak kazde inne MTeki mimo , że są relatywnie wąskie
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » czw sty 17, 2008 12:31 pm

gÓral świętokrzyski pisze:no nikt tu nie mówie , że 192 czy 245 to super opony

ruskie opony są dobre bo są tanie i mocne :lol:
i prawdą jest ,że ya 192 robią w błocie jak kazde inne MTeki mimo , że są relatywnie wąskie
No własnie :)21 dodatkowo kazdy inny MTek robi lepiej w piachu, sniegu i asfalcie :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw sty 17, 2008 1:20 pm

Jaroma pisze: No własnie :)21 dodatkowo kazdy inny MTek robi lepiej w piachu, sniegu i asfalcie :)21
racja :)2
ale z moich obserwcji wynika , że MTki (nalewki) znikają na asfalcie dużo szybciej niz 192
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw sty 17, 2008 1:35 pm

Panowie wyprostuję trochę kierunek udzielanych odpowiedzi. Chodzi mi o to, że obecne moje opony zaklejają się w błocie i chodzi mi o właściwości ya192 w błocie. W piachu jest więcej możliwości pomocy niż w błocie a dzisiejsze rajdy są robione tak jakby organizator chciał ludzi, z ich maszynami, potopić. :)21 :)21 :)21. Nie chodzi mi o trwałość i jazdę po czarnym. Nie używam też tego auta na codzień tylko uprawiam nim swoje hobby. :)13 :)13
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » czw sty 17, 2008 5:59 pm

do blota są super ! i silnik 2,4 d z merca spoko da radę !
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości